dinko12345 4 #1 Публикувано 20 Август, 2021 Здравейте!имам акорд 7, серия,2.2 дизел,2005г.въпросът ми е някой дали е минал годишен преглед с такъв модел и коя еко норма са му писали че е.питам понеже имам познати с коли , които по талон са еко 3,а на прегледа им пишат 1,и хората с право се ядосват.моята по талон е евро 4! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
LordVetinari 5 #2 Отговорено 20 Август, 2021 (Редактирано) Преди една седмица със същия двигател като твоя Евро 4, по документи. 3-та категория ме писаха. Редактирано 20 Август, 2021 от LordVetinari Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nunezz 22 #3 Отговорено 20 Август, 2021 Евро 4 е била преди 20 години. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dinko12345 4 #4 Отговорено 20 Август, 2021 То по твойта логика,само като излезе от завода и пада категорията,много умно.... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Г.Писаров 157 #5 Отговорено 20 Август, 2021 (Редактирано) Тези нови стикери за еврокатегория не са равни на еврокатегорията която пише в талона. Да речем кола със стикер на който е отбелязана еврокатегория 3, по талон може да е евро 3, 4, 5 или 6 за бензин и евро 4, 5 или 6 за дизел, в зависимост от емисиите, които изпуска. Поне така пише тук: https://dizzyriders.bg/post/8459/vizhte-v-koya-eko-grupa-popada-kolata-vi-i-kakyv-stiker-shte-poluchite-sled-12-y Дали е правилно измислено от българските главочи или е преписано от някоя бяла страна, идея нямам. Не съм се ровил много. Редактирано 20 Август, 2021 от Г.Писаров Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nunezz 22 #6 Отговорено 20 Август, 2021 (Редактирано) Преди 1 час, dinko12345 написа: То по твойта логика,само като излезе от завода и пада категорията,много умно.... Ми нали й мерят газовете и й лепят стикер с категорията, на която отговаря.. според теб, Евро 4 в талона, какво значи ? Същото. Само, че колата няма да е чисто нова завинаги. (Според твоята логика, която е още по-тъпа.) Редактирано 20 Август, 2021 от nunezz Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #7 Отговорено 20 Август, 2021 Екокатегория =/= Евро категория. Еврото го пише в талона. Екокатегорията няма отношение с Еврото, а с годината на производство, измерените емисии и горивото, на което работи автомобила. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nunezz 22 #8 Отговорено 20 Август, 2021 А Еврото ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
note 401 #9 Отговорено 20 Август, 2021 (Редактирано) Всичко е ясно описано в таблицата в наредбата. Дизел до евро III, независимо от годината, изглежда попада в първа еко група. Измерените емисии имат значение доколкото ако си извън нормата за съответната група въобще не ти дават знак за екологична група. Цитат Чл. 38, (11) (Нова – ДВ, бр. 80 от 2020 г., в сила от 12.07.2021 г.) При извършване на проверката по чл. 31, т. 8 за определяне на екологична група на МПС председателят на комисията, извършила проверката, издава знак за екологичната група на МПС, когато стойностите на съдържанието на емисиите в отработилите газове на МПС не превишават граничните стойности за съответната екологична група по чл. 37а в зависимост от екологичната им категория (EURO) или датата им на първа регистрация. Какво означава това на практика не съм се интересувал, някой ако е наясно да сподели. Редактирано 20 Август, 2021 от note Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #10 Отговорено 20 Август, 2021 (Редактирано) 34 minutes ago, note said: Какво означава това на практика не съм се интересувал, някой ако е наясно да сподели. Това „издава знак за екологичната група на МПС“ е еквивалентно на преминаване успешно теста за емисии според изискванията за колата. Това, което ми обясниха като минавах моя тест наскоро, е че дори колата да покрива изискванията за друга по-ниска екокатегория, няма как да минеш прегледа (и съответно да ти сложат стикер с по-ниската категория) защото не покриваш изискванията за преминаване на ГТП. Които са непроменени спрямо преди въвеждането на екостикерите и зависят от Евро категорията на колата или годината на производство (за второто не съм сигурен). ПП: причината евентуално това да се случва в момента е, че липсва ефективен контрол върху това какво проверяващият въвежда спрямо какво и как е реално отчетено. Редактирано 20 Август, 2021 от Pavel_Pavlov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
note 401 #11 Отговорено 20 Август, 2021 Този момент за мен е голямата недомислица в наредбата, но така са го написали умните глави. Излиза, че по-високата евро категория води до по-голям риск да не минеш изобщо преглед, защото пределните емисии са по-ниски. Друг е въпросът дали във всеки пункт ще го разбират и прилагат еднакво. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #12 Отговорено 20 Август, 2021 (Редактирано) 3 hours ago, note said: Този момент за мен е голямата недомислица в наредбата, но така са го написали умните глави. Но това не е нещо ново – така си е от край време. По-нов автомобил, излизащ от завода с по-висока Евро категория, има по-високи критерии да покрива при всеки преглед. Редактирано 20 Август, 2021 от Pavel_Pavlov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Г.Писаров 157 #13 Отговорено 20 Август, 2021 (Редактирано) Според мен, предполагам и не само според мен това да се взима в предвид и годината на производство е супер тъпо. Аз може да съм с 20 годишен дръгел но да съм изпипал всичко, дори да е със сменен двигател, катализатор и т.н., да покривам изискванията за емисии за висока евро категория но заради годината на производство да ми сложат първа да речем. Както обикновено в България се започва да се прави нещо но дали е логично и правилно - няма кой да се замисли. Не знам тези, които измислят подобни неща от къде ги събират...... Редактирано 20 Август, 2021 от Г.Писаров Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CNC Setter 43 #14 Отговорено 20 Август, 2021 Цялата работа е тинтири минтири ! Не се втелявайте в това , сигурен съм , че много скоро ще го премахнат , а и да не го премахнат - практически няма да има никакво значение коя група си ! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Г.Писаров 157 #15 Отговорено 20 Август, 2021 Е. Може да е така, може и да не е така То единственото, което може да стане е да спрат влизането на автомобили с ниска еко норма в централните части на някои градове в определен период от деня или изцяло и евентуално ако влезе ще бъде глобен. За сега още няма направени подобни щуротии, като най - напред ще изгърмят столичани, предполагам. Не е нещо кой знае какво но ще създаде доста неудобства и то пак на простосмъртните, които сме доста повече от богопомазаните 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Г.Писаров 157 #16 Отговорено 23 Август, 2021 Ето и още малко яснота за какво ще се ползват въпросните стикери: https://www.autoclub.bg/sofia-two-zones-eco-stickers Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Данчо82 7 #17 Отговорено 4 Септември, 2021 Евро 4, на стикера е Еко 3!Еко 4 са само коли след 2015-16,а Еко 5 са хибриди и Ел. коли. Ако се притесняваш, отиди при някой твой познат на преглед и му кажи, ако той още не знае, да нагрее накрайника(това, което влиза в ауспуха) със запалка за около 20-30 секунди, и Екото става, каквото трябва да е! 😉 Разбира се, леко скрит от камерите! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CNC Setter 43 #18 Отговорено 4 Септември, 2021 (Редактирано) Момци , нищо не става от нас ! Това е проблема ! Първо : Тая схема с новите еконорми е пълен шет от където и да го погледнеш ! И второ , което е по-важното : Ние вече мислим дяволии , как да “прекараме" инъче не работещата на практика система.... Редактирано 4 Септември, 2021 от CNC Setter 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Данчо82 7 #19 Отговорено 23 Септември, 2021 На моята й сложиха Еко 2! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Г.Писаров 157 #20 Отговорено 9 Октомври, 2021 Та още малко по темата за Евро категориите ама от друга гледна точка. Изгорели газове/вредни емисии и горивата които ползваме в България. Нагледен пример от преди ден, два. Малко главобол ми се образува покрай това, че изгубих предната табела на колата си. Наложи ми се да отида в КАТ и да вадя нови табели. Не си бях регистрирал газовото още и ми се наложи да правя едни врътки. Наложи ми се да минавам канал няколко пъти. Да поясня в КАТ Варна при минаване на канал се замерват вредните емисии. Ако не покриеш нормите - колата не се пуска в движение докато не се оправи. Първо минаване на канала на газ - резултати: Всичко е повече от перфектно. Следващо минаване след няколко часа е на бензин. Бензина е 95 от някаква си бензиностанция, десетина литра останал зареден преди около месец. Не държа много бензин в резервоара понеже карам на газ. Резултата: ....резултата е повече от плачевен... Няма начин да мина. Пуснаха ме с временен талон до отстраняване на проблема. Отивам на Елкон - замерва и той - същата работа. Според елконаджията проблема е неработещ катализатор. Катализатора ми е сменен с нов преди 5 к. км. Не е оригинален. Сложихме универсален, който уж е за този автомобил. Не знам марка. Викам си - Добре, явно карането на газ е издухало по някакъв начин катализатора, макар че майстора, който го слага каза, че е невъзможно. Даже се уговорихме да отида да ми сложи един под наем да мина канала в КАТ. Да - и такива схеми има и все повече ще има с тия Еконорми. Докато се прибера до вкъщи от елкона, ми светна чека и ми изкара и грешката р0420 - неработещ катализатор. Започнах да мисля от какво ще е - ламбда ли, кво ли. Накрая реших сутринта да заредя бензин и да поизпържа малко колата. Заредих 100 с разни там добавки - 20 л., та да се поразреди стария бензин. Газ по магистралата 160 - 180. Минах 50 км. Върнах се при елконаджията за ново замерваме и... О чудо, всичко е наред. Човека вика - Газ бързо в КАТ да минаваш, че не се знае до кога ще е така. По пътя за КАТ ми изгасна чека. Минах канала и резултата е: Всичко повече от перфектно. Та българските умници искат Еконорми и кво ли не, но ние зареждаме някакви горива, които не покриват Еконормите. Та да си знаете ако се сблъскате с такъв проблем по пунктовете за технически прегледи. Да пробвате с прясно гориво от бензиностанция където се предполага, че сипват що годе годно гориво. Извинявам се, че "малко" дългичко се получи 2 4 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #21 Отговорено 9 Октомври, 2021 Полезен аспект. Аз за това от време на време карам и на бензин. На прегледа мериха и 2-те горива. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dimkaraganchev 61 #22 Отговорено 9 Октомври, 2021 На ГТП-то мерят и 2-те горива, но не ги взимат пред вид. Колата ти покрива еко 3, а ти я пишат еко 2. Щото била Евро 2... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #23 Отговорено 9 Октомври, 2021 Така е и няма смисъл да псуваме, а да внимаваме за кого гласуваме! 3 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове