Jump to content
bbozhanov

Звук при спиране от задно дясно колело

Recommended Posts

https://www.youtube.com/watch?v=99HodL9uMrQ

 

https://www.youtube.com/watch?v=1YQ1tAs6f7M

 

https://www.youtube.com/watch?v=XlShGQlxmzU

 

 

Невинаги, а след като е покарана колата известно време, при натискане на спиракчата със сравнително усилие, се чува този звук. 

Дискове, накладки, водачи и спирачна течност съм сменял с чисто-нови преди 15к км/7 месеца. Няма общо с ръчната, защото я дърпам малко по време на движение и звукът не се променя. Спирачната течност е на максимум.

Идеи къде да си търся проблема и - най-важното - как да го диагностицирам, за да съм сигурен, че е там?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер неприятно и странно звучи, второ такова црв карам, вече почти 150к км общо и не ми се е случвало. Успех с ремонта. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По спомен, Бранко беше писал за някакъв проблем (дефект/недомислица) , свързан с пружините, които държат накладките за ръчната спирачка. 

Ако намериш темата, прочети я, или направо ги виж тези пружини. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Бош 🤮

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубава тема,само пропусни последното мнение.Ръчната не се натяга от купето,а от самите барабани.Става много лесно,има и клипчета,гумената тапичка на барабана е за това.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 На мен ми се струва все едно се местят накладките ама на диска не на барабана виж държачите ако не сте ги гледали вече де.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо не свалиш колелото и провериш накладките,за 10 мин.работа е.Може ламаринените пластинки да не са закопчани правилно,понякога от ръжди и калпави майстори става.Накладките да се посукват и тракат.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз тези челюсти, барабар с всички пружини, съм ги разглобявал и сглобявал на ум пак като сменях дискове и накладки. А ламаринките на накладките са нови и те. Преди да пусна темата отново махнах диска за да стигна до тези пружини и да ги разгледам за някакво износване следствие на потенциално триене, но не ми направи нещо видимо впечатление. Затова и затворих.

Освен ще отворя отново и ще прегледам по-обстойно дали съм наредил пружините правилно, дали правят прав ъгъл, както Бранко говори (между другото какво стана с този човек, за последно сме се чували/писали преди 2-3 години). Тогава ще видим.

Но пак не мога да си обясня как намалявам, чувам звука, дърпам ръчната допълнително към крачната спирачка  през това време, а звукът грам не се променя. Остават тези ламаринки на накладките да са, в друго не виждам логика.

Иначе за ръчната съм си свалял поне 5 пъти колелото и диска докато я направя точно толкова обтегната, колкото на мен ми се иска. 

Сега нямам гайковерт под ръка, бих се хванал да си поиграя още по-усръдно. :)

 

Послепис: много ме радва тая Хонда, не я продавам да си купя по-млада само защото не ми прави проблеми, била ми е вярна и никога не ме е оставяла на път. А имам добър пробег.

Това тук е някакво изключение и е нещо дребно. Разбирам защо държи цена...

Редактирано от bbozhanov
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

IMG-132ae0df021b0d799b3969e0d8339a2e-V.thumb.jpg.3158b42b3dae0583149dd19c88122f4e.jpgIMG-bae816b0b06937bc4a036f28ae4636a5-V.thumb.jpg.3b7d6d4152ee8a113701764bc8248d39.jpgIMG-bd08e4a39ca2939cf5f80f485427a01e-V.thumb.jpg.7b700ce69937199a1e04bbcd1c0d3a39.jpg

 

Сега не знам кое от двете реши проблема - дали отнемането на главата на нитовете на външната (откъм гумата, не купето, нищо че я има и нея на снимката, реално нямаше нужда) накладка или добавянето на 3M лента върху ламарината, където контактува с накладката и от другата ѝ страна, която се опира в държача/супорта. Залагам на второто поради износването на ламаринките, което забелязах.

 

Малко ме притеснява какво ще се случи с тази 3M лента като се нагрее до висока температура, но ще покарам малко и ще помисля дали да не върна старите ламаринки или пък върху тези да положа тънък слой високотемпературен силикон например. Или пък нещо по-добро, което не ми идва на ум сега :)

 

Иначе случаят е разрешен, остава само реализацията му да е малко по-сериозна :) Мога и да си поиграя да кажа кое точно от двете е, но просто днес нямах достатъчно време, а и не се очертава следващата седмица да имам възможност.

Редактирано от bbozhanov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Махай тази измислена лента, а цапни малко на тънко  грес/вазелин/ или някаква смазка .

Какви са тези ковани накладки с тези нитове ??? АТЕ не правят такива измислици.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Можеш да пробваш това https://www.ate-na.com/products/ate-plastilube-brake-lubricant/

наскоро сменях накладки предни и ползвах тази смазка. Намажи м-у буталото и накладката както и накладката в 2та края където контактува с пластините които си снимал горе.

Редактирано от b0reto

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наскоро сменях накладки точно с АТЕ взети от Аутодок и поне пластините в комплекта нямат нищо общо с тези.Самите накладки не мога да разгледам подробно,но не е изключено да си попаднал на менте и дори размерите да не са точни и да хлопат.При мен пластините бяха с меден цвят и полирани,тази черна ламарина не вярвам да е на оригинални накладки.Това двойнолепящо го махни най-скоро да не стане работата по-зле,може да се разтече от температурата и да стане мазало дори по диска.Аз направо бих сменил комплекта накладки,не са толкова скъпи,друго,че тези не се знае дали ако са менте няма да смениш диска преди тях.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ето как изглежда оригинално според мен Ate.Меки са,не шумят и спират отлично.Тези са предни,но това намерих набързо,обърни внимание на пластините.

h-preview.jpg

Редактирано от zograffa
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, bbozhanov написа:

IMG-bd08e4a39ca2939cf5f80f485427a01e-V.thumb.jpg.7b700ce69937199a1e04bbcd1c0d3a39.jpg

 

Сега не знам кое от двете реши проблема - дали отнемането на главата на нитовете на външната (откъм гумата, не купето, нищо че я има и нея на снимката,

Коя от двете накладки  всъщност е външна и коя вътрешна, защото аз не виждам на нито една от двете да се е отпечатало  буталцето?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лявата на снимката е вътрешната, вижда се акустичната пластина. Толкова ли са скъпи задните накладки за това ЦРВ, че да им се кове феродо, като на ладите едно време.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Купувал съм от avtochastiteonline24, което си е reseller на autodoc. Пристигнаха от Германия. У нас ги имам на същата цена с отстъпки, но, точно за да не попадна на менте, си ги внесох.

IMG_20210723_094035.thumb.jpg.2e9674a1ad8304df2de4d04da7333b86.jpg

 

Преди 2 часа, b0reto написа:

Можеш да пробваш това https://www.ate-na.com/products/ate-plastilube-brake-lubricant/

наскоро сменях накладки предни и ползвах тази смазка. Намажи м-у буталото и накладката както и накладката в 2та края където контактува с пластините които си снимал горе.

Тази смазка я имам от предходни смени и точно нея съм ползвал да намажа гърба на накладките преди да ги сложа. Обаче не върши много работа тя. Където контактува забелязвам, че е изчезнала при следваща проверка, затова си мислех за високотемпературен силикон.

 

Преди 6 часа, Emicha написа:

Махай тази измислена лента, а цапни малко на тънко  грес/вазелин/ или някаква смазка .

Какви са тези ковани накладки с тези нитове ??? АТЕ не правят такива измислици.

Нитовете държат системата против свирене/скърцане.

Бих си сложил старите ламаринки да пробвам с тях, но не са при мен. А и малко се уморих да свалям и качвам това колело. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:) От твоята снимка, изглеждат като ковани :D.

Иначе смазката се използва, не за да мажеш гърба на накладките, а да мазнеш малко , точно въпросните ламаринки, там  където контактуват с апарата и малко там където контактуват със страниците на накладките.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 23 часа, jijane написа:

Лявата на снимката е вътрешната, вижда се акустичната пластина.

Това е така по принцип, но  аз попитах него, защото е писал, че е отнел нитовете на външната, а гледам, че е пилил точно лявата на снимката. Имам съмнения, че просто е разменил местата на накладките.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 3 часа, mar_tod написа:

Това е така по принцип, но  аз попитах него, защото е писал, че е отнел нитовете на външната, а гледам, че е пилил точно лявата на снимката. Имам съмнения, че просто е разменил местата на накладките.

Пипах и двете. И както написах, има нужда само на тази от външната страна, която пък по-малко си личи.

На 23.07.2021 г. at 12:14, Emicha написа:

:) От твоята снимка, изглеждат като ковани :D.

Иначе смазката се използва, не за да мажеш гърба на накладките, а да мазнеш малко , точно въпросните ламаринки, там  където контактуват с апарата и малко там където контактуват със страниците на накладките.

Ползвах медна смазка и махнах тази 3М лента да видим как ще е. На 100км градско и 400 извънградско не се забелязва проблем. Дали заради смазката или заради нитовете не знам. Да видим...

 

Благодаря на отзовалите се!

 

Редактирано от bbozhanov
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

 

Там където си сложил тази 3Млента  на ламаринките по тази повърхност контактува и   се движи накладката.

  Ти си блокирал  това  движение, добре си направил че си я махнал,там единствено тънък слой  грес.

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След още 1500 км извънградско и 500 градско проблеми няма.

Или отнемането на главите на нитовете, или добавянето на медна смазка по ламаринките, които държат накладките.

Може да е специфичен за тези накладки проблем, не знам. Обаче и дискове, и накладки (както показах) съм внесъл от Германия и са висок клас - ATE.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето една тема полезна и с доста споделен опит

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...