Jump to content

Recommended Posts

БТ е БТ. Няма особен смисъл последното, и не, че не е вярно, но пък най-вече звучи добре.

 

Иначе се иска малко бензин в кръвта, сръчни ръце, златно сърце и ще можете да се намесите в тази несправедливост и вие.

 

Преди 1 час, meneldor написа:

нямали HGO-1 и сипали HGO-3

:thumbs:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някакво развитие има ли ?  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Респект към модела и към фирмата ти вносител!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ехее чак да не повярва човек.

 

Поне като дойде раздатката, ще може лесно да я разчастите и да смените всичко в нея :) 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, това възнамерявам да направя. Вуйчо ми се занимава с подобни неща и сам изяви желание да направи нов детайл(ако наистина някой е счупен/изронен). Ако стане ще имам резервна :)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А преди да сменят маслото в кутията беше ли я покарал? Имаш ли база за сравнение ? 

 

Аз оставих моята да й сменят маслата на дифовете, раздатката и скоростите. Ще видя утре дали има разлика с новото масло. 

Подозирам, че не е сменяно никога :D 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че към седмица я карах преди да го сменят. Никаква разлика. Даже си мисля, че сега вие повече. Не знам дали е от грешното масло или си въобразявам. А може и изобщо да не са го сменили(с толкова много стружки).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А има ли разлика във виенето при газ и отнета газ? 

Също и при газ в ляв или десен завой, когато на задното външното в него колело се предава най-голям въртящ момент? Гледай статуса на SH-AWD-то.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ха, аз мислех, че пилота няма sh-awd, но се оказа, че има, но се казва i-VTM4 и е взето от акура. Разликата е, че не мога да гледам натоварването никъде или поне не мога да го намеря.

Иначе не съм обърнал внимание на завоите дали вие, но на прав път го чувам като няма тяга(пусна педала на газта). 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи е паднала циментацията на някоя двойка зъбни колела, или има наднормен луфт между пиньона и короната на диф-а.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Технически системите са еднакви, но са с различни имена (заради брендовете) и леки промени в софтуера за управление.

Твоята е по "юзър френдли", а sh-awd е по-емоционална. :)

 

 

 

На "диагоналния тест" не виждам разлика.

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е само софт, има и хард разлики:

https://www.awdwiki.com/en/honda/

 

Не се задълбочих в четенето, ама има една камара варианти, както на SH-AWD, така и на VTM.

  • Нагоре 1
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не са технически еднакви. VTM е по-опростения вариант на системата, който се залага в моделите на хонда, докато SH-AWD се залага в Acura и Honda Legend.

SH-AWD също има еволюция и разлика в конструкцията, като първия варият - в твоята кола @ceco_accord, е най-сложния и развит вариант, след това започват да ги опростяват. Тук са обяснени доста добре разликите между системите.

 

@Krasi-mir, все ще се намери някой да ме изпревари ;)

Редактирано от Terje
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси и на 2-мца ви! Ще чета, да видя какво са "скопили".  Аман от "меринджеи". :(

Иначе от моята съм "супер доволен" как работи. Бях правил 1 видео у баира на Петрохан. :)

 

 

 

  • Харесвам 2
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Terje / Krasi-mir - прави сте - разлики има и като механика и като функционалност.

Преди време бояджията ми ме бе питал - "А бе, кво е това "прасе" отзад"? Викам му - втора скоростна кутия - за удоволствие. :)

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес гледам антифриза на минимума и реших да ида до БТ да купя от там, че ми е близо. Казаха, че имат проблеми с доставките и не се знае кога ще има. Аз не държа да е от там ама не знам какъв точно да купя(синьо-зелен е). Това е по книжка:
13002510_Screenshotfrom2021-10-2217-56-20.thumb.png.4f3a61af19e29a6f9a370a078f2b2a64.png

Edit: поръчах такъв концентрат https://www.ravenol.de/en/properties/empfehlung/honda-ol999-9011

Редактирано от meneldor
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Промених поръчката и взех HJC вместо HTC, защото има силикати в него.

Друг приблем хванах на БТ. Не бях гледал маслото от както ми го смениха. Днес проверявам и гледам те го препълнили яко. С 1/4 още над максимума. Сега да ходя ли да си късам пак нервите с тях или да си го източвам сам. Направо не ми се мисли какво може да са направили със смяната на ZF9 където е доста специфично...

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иди да ти го коригират - да си знаят че са калпазани. Иначе ще си мислят че заслужено вземат парите си.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи, след като всичко се нареди с колата ще знаеш, че повече в бултрако няма да ходиш :D 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно. Това да ти препълнят маслото е дъното, защото показва, че или е бързал да ме претупа или го е мързяло да провери щеката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 7 часа, meneldor написа:

Промених поръчката и взех HJC вместо HTC, защото има силикати в него.

 

Не съм сигурен дали това е проблем, защото HTC покрива Honda стандарта, по който е и ОЕМ антифриза Honda Type-2.

https://www.ravenol.de/en/properties/empfehlung/honda-ol999-9011

Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз смятам, че маслото си е добре и там, малко над макс 2/3мм което си е една четвърт от скалата. Нищо няма да му стане на мотора даже малко по голямото количество е добре за охлаждането му.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами то не е 2-3мм. Скалата е доста къса, да кажем 3-4 см. Има към над 1см над максимума. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стана ми любопитно - сектора за нивото мин-макс да е 4 см. Снимка?

J35Y6 VCM ли ти е мотора?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Даже се оказа, че е 13мм от мин до макс.

20211023_200353.thumb.jpg.fd8a14d2284c33aa0bb7edc4e27709f0.jpg

Ясно се вижда как са сипали доволно до към 18мм,което си е бая в съотношение със скалата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щеката ти е като моята, но мисля че някак се е стекло отвъд горната граница, имайки предвид че мокрото не е перпрндикулярно и по цялата част над макс. Пробвай няколко пъти със забърсване.

IMG_20210923_091325.jpg.f6d50f763f5c8e280f09e93fc6f72b9a.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 20 минути, meneldor написа:

Даже се оказа, че е 13мм от мин до макс.

20211023_200353.thumb.jpg.fd8a14d2284c33aa0bb7edc4e27709f0.jpg

Ясно се вижда как са сипали доволно до към 18мм,което си е бая в съотношение със скалата.

 

Това измерване веднага след гасене ли е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Порбвах, Цецо, няколко пъти. То задължително се забърсва преди да се отчита така или иначе. А и колата не е карана от обяд и маслото достатъчно се е стекло вече. Същото беше и сутринта преди да я карам. Просто момчето е сипало по каталог без да гледа после.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 minute ago, Митко Йотов said:

 

Това измерване веднага след гасене ли е?

Не, виж горния ми пост. Винаги гледам на студен двигател.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 15 минути, meneldor написа:

 Просто момчето е сипало по каталог без да гледа после.

Обичайната грешка. Приемчика му дава тубата и вика - събира Х,х л, ама гледа от ръководството за зареждане, а не графа смяна. а "гарсона" слуша и налива.

Ма що не сипват тъй по баровете, ами цепят грама на 2 и не изцеждат бутилката. :)

  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Споко, истината е по-прозаична.

Масло се сменя на топъл мотор. Точи, налива до макс и затваря.

Ти го мериш на студен (неработил половин денонощие) и в картера се стичат поне още 300-400мл. Ето ти горницата. Премери го на топъл мотор - минутка след гасенето и ще видиш че ще е на горната граница.

Масло в картера се мери на топъл мотор, а общо количество в мотора - на неработил денонощие - различни неща са.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами и на топъл двигател 10 минути след като е изгасен пак е над максимума.

20211024_163550.thumb.jpg.22022d52bd0096fd7c0804de361344db.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото знам Хонда изрично казва да се мери нивото на техните мотори до 90 секунди след гасене на мотора, може и по малко не не повече от 90ск.

Колега щом те дразни това ниво пък източи го най на края щом смяташ, че хората в Бултрако не знаят какво вършат... . За мен нивото си е добре, ако бях на твое място точна така щях да го държа, на акорда стои там вече пет години (и не само на него) пък не се е удавил. Колега пиша ти го това най добронамерено да не се почувстваш засегнат по някакъв начин. Мога да ти дам примери с производители на турбо мотори когато правят тунинг на даден двигател как му вдигат нивото с цял литър нищо, че допълнителното трасе на маслото е 0.500мл.

Редактирано от Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам къде да го източа, съжалявам ако е прозвучало тъпо, но имам случай на избила гарнитура на предишна кола от много масло и малко може да параноясвам :) Тогава "майстора" ми казваше, че няма проблем и си изпатих. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има помпички за изсмукване на маслото през отвора за щеката.

Може да пробваш и с тънка шлауха, която да вкараш вътре и малко по-дълга от щеката, а на другия и край голяма пласмасова спринцовка и да дръпнеш няколко дози.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Във всеки един сервиз може да се направи грешка, така че нищо чудно и в БТ да са направили такава. Все пак такива процедури се дават на по-ниско квалифициран персонал, та нищо чудно.

След като производителя на автомобила е записал, че масло над максимума може да доведе повреда в двигателя, аз не бих карал с повече масло, каквито й други теории да има. След като една манипулация за 10-на лева някъде може да ти спести ремонти за 4-цифрени суми дори няма нужда да се коментира.

На предишната ми кола, както и първата смяна на тази, я правих в един сервиз зад петрола на кръстовището срещу КАТ в София, там винаги са ми го теглили с вакуум. Можеш да им се обадиш и да ги попиташ, дали на твоята кола могат да го направят така. Ако имаш желание, ще ти пратя името на сервиза на лично, да не излезе, че е реклама.

 

П.С. Със сигурност всеки производител на двигатели е заложил известна идиото-устойчивост, та според мен и маркировката на максимума не е абсолютното количество, след който двигателя ще се срине. Така че 1-2 мм не би трябвало да са проблем.

Редактирано от Terje
  • Харесвам 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е, само че аз тук им оставих 1100лв само за масла и филтри та се надявах да не е чак толкова през просото :) Направо ще ида при тях да си го издърпат. През цялото време едно момче правеше цялото обслужване (раздатка, диференциал, ск. кутия и двигател). Мен повече ме притеснява ако същото са направили със автомата, че там се мери нивото на маслото при специфична процедура и при точно 40*С.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма нищо сложно с кутията.

На равно - след кратко пътуване (да е топла и минала през всички предавки) - минутка след гасене - дърпаш щеката - нивото да е в границите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това важи за 6-степенните кутии. Това бе и главната причина да ида в БТ, защото друг не намерих да иска да ми смени маслото. Ето процедурата от документа на Хонда:

ATF Replacement (9-Speed) 3124.pdf

ZF9 няма щека. Имаш преливник, който се гледа точно при определена температура на маслото, която не се вижда ако нямаш с какво да прочетеш ПИД-а от компютъра.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...