Jump to content
cinkata

Хонда Риджлайн

Recommended Posts

преди 35 минути, CARPERA написа:

Извинявам се но с това не съм съгласен,тук нещо изобщо не е наред ,какъв е този реглаж на 7500км,някой сериозно нещо е объркал за да си умре така мотора.

Но да не спамя темата дано сега този  мотор да те изкара мнооого повече.

Да в повечето ръководства пише как точно се мери маслото на автомата и още важни данни за него,и това  е важно за дългото му безпроблемно експлоатиране.

Да, нещо не е наред тук и това е моето безпрекословно следване на указанията в "презрения сървис мануал" - така добре посочен и заострен към моето внимание от уважават съфорумец! 

 

Та какво е това регулиране на клапани на мотор предназначен да работи на бензин с монтирана алтернативна горивна система-Еми съвсем естествено!!! 

Термодинамичните процеси протичащи в мотора снабден с друг вид гориво, различен от проектирания, изпитан и вложен от производителя, а именно "ХОНДА" са свързани с някои условности касаещи тахната дълговечност. 

1. По-къс живот(в моточасове) поради различно термично натоварване не предвидено от производителя

2.Несъвместимост на повърхностите(бутала, клапани, водещи втулки на същите) със последващите химически съединения следващи горенето на източници на енергия различна от бензин. 

3.За да не спамя и аз темата ще кажа: Автомобилът е един! 

И той е на бензин! 

Всякаквите опити да бъде принуден да работи на различно от бензин гориво са обречени на бавна и мъчителна агония, съпроводена с даване на пари по знайни и незнайни "корифеи" в алтернативните горива! 

4.В заключение да кажа: 

Никой не е по-умен от конструктора(създателя на Вашия 10-годишен Нов автомобил), затова следвайте и четете какво Ви пишат създателите му! 

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моля администриращия този уважаван от мен форум да изтрие(заличи) всичко написано и изказано от мен, в едно с профила ми!

Благодаря предварително!!! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@cinkata

Spoiler

Карам такъв двигател който при теб е умрял на 82хил.

Знам какво е да се регулират клапани,и кога се прави това.

При правилно настроена газова на 7500км,клапаните няма какво да им правиш,при сбирщайн  такава можа и да трябва.

Съгласен съм с теб за това че трябва да се кара на гориво указано от производителя.

Бензина е неговото горива да,щом не те притеснява разхода и неговата левова равностойност,значи всичко е Ок.

Сигурно хиляди двигатели се карат на газ и изкарват доста повече от 82 хил.км

По тези твърдения моя да съм го хвърлил вече, е не не съм и е в много добро здраве.

п.п

Виждам последния ти пост ,повярвай има какво да ти даде този форум,ако желаеш и ти можеш да допринесеш с нещо за неговото развитие.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 9 минути, CARPERA написа:

@cinkata

  Скрий съдържанието

Карам такъв двигател който при теб е умрял на 82хил.

Знам какво е да се регулират клапани,и кога се прави това.

При правилно настроена газова на 7500км,клапаните няма какво да им правиш,при сбирщайн  такава можа и да трябва.

Съгласен съм с теб за това че трябва да се кара на гориво указано от производителя.

Бензина е неговото горива да,щом не те притеснява разхода и неговата левова равностойност,значи всичко е Ок.

Сигурно хиляди двигатели се карат на газ и изкарват доста повече от 82 хил.км

По тези твърдения моя да съм го хвърлил вече, е не не съм и е в много добро здраве.

п.п

Виждам последния ти пост ,повярвай има какво да ти даде този форум,ако желаеш и ти можеш да допринесеш с нещо за неговото развитие.

 

Чест и почитания CARPERA, но моят житейски път приключи!!! 

Щеше ми се да мога да допринеса с нещо положително, но не! 

Останалото е история и Вие някой ден ще си говорите за оня с "Риджлайн" - а. 

Сбогом! 

  • Объркан 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 20 минути, cinkata написа:

... но моят житейски път приключи!!! ... Сбогом! 

Някакво разяснение, защото звучи странно и страшно?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм учуден.

Къде сбъркАх(ме)?!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, Krasi-mir написа:

Има една тънка разлика - автомата на Хонда не е като на повечето автомобили.

Досега, на всички Хонда степенни автомати с хидротрансформатор, на които съм рийдвал FM-a пише "на загрят и ЗАГАСЕН двг".

СтанА ми чудно, защо на Риджлайн е различно. Обаче си трайкам, защото нямам никаква представа, каква е кутията на Риджлайн и не съм чел факиния манюал.

Не знам дали е като на Ледженда (не бих се учудил да е същата), но принципно хондовия автомат е механика с хидро, и си се мери "на загрят и ЗАГАСЕН двг", както беше и на Акордите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано човек и пик-ъп са добре!

Другото ще се изясни, или не.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдаааа, ако може да се вярва на wiki, кутията е Н5, т.е. добрият стар степенен хидротрансформатор на Хонда.

Така че ...

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз това намерих набръзко - третият пост: https://www.ridgelineownersclub.com/threads/how-to-check-the-tranny-fluid-level.45568/

Вчера се замислих - би ли Хонда пренебрегнала безопасността (да се бърка в моторния отсек при работещ мотор) и че нямам спомен да съм чеквал нивото на АТ при работещ ДВГ, ама знам ли - гледам го 2-3 пъти годишно - забравя се. :)

Любопитно е къде го дават на работещ? Снимката на автора от мануала му не е на фокус. :(

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво пак стана?! @CARPERA всеки път, като започнеш с "извинявам се, но" или подобно включване, се случва нещо лошо. Защо не се придържаш към обичайното ти препращане на човека да ходи до Бранко, независимо казуса?!

 

Както е тръгнало, някой ден ще си говорите и за ония с "хонда форума".

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми, не видях да е писал нещо "на криво", освен ако автора не го е изтълкувал някак в друга посока.

Иначе и аз "повдигнах вежди" относно газта, но автора може да е "газофоб", но и това не обяснява реакцията му. По форумите се пише всякак и би трябвало да си има "1 на ум".

Дано е добре - дали ще влезе и отговори - негова воля.

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 20.09.2021 г. at 0:01, ceco_accord написа:

Някакво разяснение, защото звучи странно и страшно?

Странно-не съвсем, страшно Да! 

На 18.09.21г. поставена категорична диагноза"двустранна дискова херния и пареза на десен крак". 

Достатъчно ли е разяснението? 

След изключително тежка хирургическа намеса започнах да се уча да ходя отново. 

Днес на 27.11.21г. вече мога някак да докретам до Пикапа. 

Няма такъв кеф-подкарах го с почти безчувствения си десен крак и вече имам надежда. 

.... Достатъчно ли Ви е, или още трябва да се обяснявам за реакцията и поведението си във форума... 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си длъжен никому и нищо, освен ако решиш сам да споделиш, чувствайки ни някак сродни.

Разбира се, диагнозата и страшна, но по-важното е да я приемеш и да се бориш - за себе си и околните.

А най-важното е да не виниш никого, още по-малко себе си.

Все пак се радваме че се движиш и стискаме палци да напредваш, както и че намери сили да споделиш.

Респект!

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 19.09.2021 г. at 23:18, CARPERA написа:

@cinkata

  Скрий съдържанието

Карам такъв двигател който при теб е умрял на 82хил.

Знам какво е да се регулират клапани,и кога се прави това.

При правилно настроена газова на 7500км,клапаните няма какво да им правиш,при сбирщайн  такава можа и да трябва.

Съгласен съм с теб за това че трябва да се кара на гориво указано от производителя.

Бензина е неговото горива да,щом не те притеснява разхода и неговата левова равностойност,значи всичко е Ок.

Сигурно хиляди двигатели се карат на газ и изкарват доста повече от 82 хил.км

По тези твърдения моя да съм го хвърлил вече, е не не съм и е в много добро здраве.

п.п

Виждам последния ти пост ,повярвай има какво да ти даде този форум,ако желаеш и ти можеш да допринесеш с нещо за неговото развитие.

 

Да, вече вярвам... 

Може ли да помоля за услуга? 

Ако никнейма ти във форума отразява страстта ти към риболова, моля да ме поканиш някой ден на избрано от теб водохранилище и да споделим приятните мигове покрай опитите за хващане на риба. 

Мисля, че ще включват връзване на куки, мятане на захранка, пиене на бира(студена) и приятелски разговори. 

Вече не съм същия, прости ми острия тон. 

Предварително благодаря! 

  • Харесвам 3
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ох колега и аз изкарах гадна дискова херния, 2 години ме мъчи и още си носи проблемите. 

Не се докарах чак като теб, но те разбирам. 

А Риджлайн харесвам! 

Пожелавам пълно възстановяне и с любимата кола на любими места! 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 1.12.2021 г. at 15:52, dindin написа:

Ох колега и аз изкарах гадна дискова херния, 2 години ме мъчи и още си носи проблемите. 

Не се докарах чак като теб, но те разбирам. 

А Риджлайн харесвам! 

Пожелавам пълно възстановяне и с любимата кола на любими места! 

Благодаря за искреното пожелание!! 

Жив и здрав бъди! 

Но, да не превръщаме уважавания форум в изповедалня на здравословното ни състояние. 

И така-следващ проблем:

При опит за смяна на запалителни свещи се натъкнах на язовири от масло в отворите в които стоят. Лулите, които са и бобини работят незнайно от кога в тази среда(потопени). 

Поръчах нужните уплътнения, но не знам дали има някаква тънкост при замяната им. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гарнитурата на капака на главата е за смяна, при теб май са две. Това, че работят в тази среда си е напълно нормално защото маслото е изолатор и само по себе си не само, че не пречи на искрата ми даже е добра среда за нея. Нямаш проблем, имаш разход.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 19 часа, cinkata написа:

И така-следващ проблем:

При опит за смяна на запалителни свещи се натъкнах на язовири от масло в отворите в които стоят. Лулите, които са и бобини работят незнайно от кога в тази среда(потопени). 

Поръчах нужните уплътнения, но не знам дали има някаква тънкост при замяната им. 

Гарнитурата за капака на клапаните върви с О пръстени   които са точно за свещите ,обикновено при  реглаж майстора преценява дали да се смени,ако е много твърда и изпечена.

Няма да казвам че оригинална е най добре но е цифра ,но и заместителите но само някой  са ок, аз карам с Виктор Рейнц,вече на няколко реглажа е   ок ,да едната ми свещ е леко омаслена,и аз този реглаж ще я сменя.

Тънкостта е много добре обезмаслени и двете повърхности.

 

 

Редактирано от dindin
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

cinkata , Желая ти бързо и пълно възстановяване!

Относно маслото във втулките за свещите, трябва да смениш уплътненията между капака на клапаните и втулките. Виж прикачената снимка. Естествено, така и така ще сваляш капаците, та смени и техните гарнитури.

Аз имам един лаишки въпрос за тази непозната за мен Хонда. Гледам на снимките ти, на таблото, където са положенията на лоста за скоростите има 1,2,D,N,R,P. Нормално. На лоста има D3 за забрана на включване на 4-та. И това нормално. Но как се осъществява контрола за 5-та? Как се забранява/разрешава нейното включване?

 

111.jpg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

D3 ограничава трансмисията до ползване на първите 3 предавки, позволявайки по-високи обороти на мотора без те да спадат като мине на горните 2 предавки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно. Значи, няма отделна забрана за 5-та. Върви си в пакет с 4-та.

Редактирано от Двигателист

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да. Опция при проходи, или дърпане на лодка/каравана.

Полезно е когато трансмисията няма ръчен режим с + и - .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, Двигателист написа:

cinkata , Желая ти бързо и пълно възстановяване!

Относно маслото във втулките за свещите, трябва да смениш уплътненията между капака на клапаните и втулките. Виж прикачената снимка. Естествено, така и така ще сваляш капаците, та смени и техните гарнитури.

Аз имам един лаишки въпрос за тази непозната за мен Хонда. Гледам на снимките ти, на таблото, където са положенията на лоста за скоростите има 1,2,D,N,R,P. Нормално. На лоста има D3 за забрана на включване на 4-та. И това нормално. Но как се осъществява контрола за 5-та? Как се забранява/разрешава нейното включване?

 

111.jpg

Нямам представа за поведението на (5)-а предавка, еле пък за нейното забраняване/разрешаване. 

Ще споделя с Вас нейното странно държание:

При скорост около 80км/ч. се включва това творение на японския инженер и оборотите на мотора падат рязко на 1200.

При скорост 90-110 км/ч. оборотите на мотора достигат до 1600 и до там! 

 При подаване на газ за изпреварване в този скоростен диапазон - оборотите скачат на 2000 и не се повишават повече. 

Най-вероятно се касае за някаква софтуерна нактройка, дето различава коя кутия къде е монтирана. 

Дали на бегачка "сивик", или на лениво старческо возило тип "пикап". 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много фактори имат значение за работата на кутията. Тя приципно е еднаква като конструкция и алгоритъм, но разбира се е в различни версии, заради мотори и купета.

Ще видиш и други странности. Има граничен режим при който след минаване на 5-а и при лека и константно натисната газ стрелката на скоростта продължава плавно да се покачва (с около 20 км), а в същото време оборотите на мотора плавно намаляват с около 200. На глед това няма логика, докато не се усетиш че в този момент локъпа на хидротрансформатора плавно заключва тавите му, опитвайки се да вдигне по-бързо температурата на ATF-а до необходимата работна за нормалното функциониране на кутията.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...