Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Здравейте. Моля за съвет. Колата е Акорд 2,4 фейс АТ. Някой наясно ли е, от къде диагностиката чете бордовото напрежение на автомобила. Проблема е следния. Когато закача някаква диагностика  (пробвах с 3 различни ЕЛМ-чета и една професионална в сервиз) системата отчита напрежение от 12.8 до 13.3V. Пускайки климатика или фаровете, напрежението кляка за момент до 11.6V. Веднага набедих алтернатора, но по мултиметър напрежението му държи 14-14.3V както и на акумулатора. Включвайки климатик и фарове пада на напрежението е до 0.2V. Почистих масите и ги дублирах с 16кв.  многожилен меден проводник, но без резултат. Разкачах буксите към компа и ги пръсках с контактен спрей. Зачистих и болтовете, с които е фиксиран към купето и пак нищо. Изключил съм всяко добавено допълнително оборудване от мен, като DRL и други. Мисля да пробвам със смяна на четки на алтернатора, но ще съм благодарен за всяко предложение, което получа. Просто ми е странно, защо ми се губи 0.7-1V.

Screenshot_20210607-203115.jpg

Edited by Ivan_Ch

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здрасти колега. Мерил ли си колко е напрежението на запалката?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да. Не го написах, но към запалката съм вързал дигитален волт метър и показанията са му сходни с тези на мултиметъра. Също благодарение на него установих, че двустепеното зареждане функционира правилно.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Чете от 16-ти пин на ОБД-то.

Не се занимавай с глупости.

  • Upvote 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

А има ли някакво отражение тази промяна на напрежението в други системи на колата? Или просто само данните от OBDII буксата те тормозят?

И каква е времевата скала от картинката, която си прикачил - минути или секунди, т.е. за колко време се наблюдава този пад?

Има ли подобно поведение и при високи обороти?

 

На мен ми изглежда на нормален пад на напрежението при включване на по-голям товар в инсталацията.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Вярвай на мултиметъра!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@Terje

Отражението, което си мисля е изключване на Адаптивния круиз контрол. Проблем, с който се боря вече забравих от кога. Грешката, която забива е за не работещо реле на автопилота. След търсене на ел схема на адаптивния круиз открих една, но тя май не е моята понеже цветово кабелите са различни а и 5 пиново реле не откривам. Пробвах да подменя целия модул, но грешката се появава отново, непровокирано и след загасяне на колата изчезва. Та за това реших да си сложа волт метъра в запалката за да следя, кога излиза грешката. Нищо чудно ако компа отчита ниско напрежение да изключва маловажните системи в автомобила, какъвто е круиза. Защо обаче има толкова голяма разлика в измерванията?

20201229_225226.jpg

IMG_20210517_171400.jpg

Edited by Ivan_Ch

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не съм сигурен дали ОБД-то взима инфо от пин 16 на буксата, както е упоменал @jijane.
Възможно е софтуера да чете директно от ЕКУ-то и в зависимост дали измерва собственото си захранване или използва отделен кабел- без товар би показало отклонения. 

Мисля, че информацията, която получаваш от мултицета измервайки на акумулатора е най-коректна за състоянието на алтернатора.

 

 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Все си мисля, че проблема ми с круиза е провокиран от ниското бордово напрежение, което чете компа. Възможно е и да няма нищо общо, но няма как да го разбера. Понеже всеки втори има по един ЕЛМ в колата си, ще съм благодарен ако някой сподели, какво напрежение регистрирате по време на диагностика и какво е разликата с измереното с мултиметър.

@Terje

Не ти отговорих за времевия диапазон. В долната част на снимката е разграфено на по 5 сек. Пада е за секунда, но мисля, че е достатъчно системата да го регистрира като проблем и да светне грешката АСС.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Няма да е това реле дето си го оградил в червено. Това реле се ползва само, когато круиз контрола ти намалява скоростта, за да ти светнат стоповете. АСС2 ти е проблемното реле (евентуално). 11.6 не би трябвало да е проблем, не е толкова ниско напрежението. Другите грешки за радара какви са и защо се появяват?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Това АСС 2 е зад жабкатаScreenshot_20210608-193424_Gallery.thumb.jpg.455fed625e0c5b409e046e9ed3d24168.jpgТам са 6 еднакви и ги размених. Резултат -нула. Честно казано не знам дали ми светкат стоповете, когато автопилота намалява скоростта. Логично е да е така, но не съм проверявал физически дали се случва. Другите грешки са за нестабилна вълна на радара, което си мисля, че е провокирано от първата. При проблем с радара, грешката не изчезва след гасене на колата. Коментирали сме го в друга тема. При мен при, запалване системата функционира коректно, до момента в, който нещо се случва и излиза АСС CHECK SYSTEM. Утре ще пробвам да замеря напрежението на терминалите на реле 2 и на пин 16 на ОБД-то.

Screenshot_20210608-193333_Gallery.jpg

Screenshot_20210608-193203_Gallery.jpg

Edited by Ivan_Ch

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 18 часа, Ivan_Ch написа:

 

@Terje

Не ти отговорих за времевия диапазон. В долната част на снимката е разграфено на по 5 сек. Пада е за секунда, но мисля, че е достатъчно системата да го регистрира като проблем и да светне грешката АСС.

Ако ти е електронен мултицета и не е скъп, надали ще отбележиш на дисплея му толкова кратка промяна в напрежението. За волтметъра в запалката пък да не говорим.

А регистрираш ли такъв пад, когато си в движение, т.е. двигателя е в обороти, и включиш фаровете или климатика?

Когато двигателя е на празен ход, при включване на по-голям ел. товар може да се отрази на оборотите на двигателя, а от там и на напрежението. В същата ситуация включването на компресора пък добавя механичен товар, който може да има същия ефект. Ако имаш такива смущения в напрежението при по-високи обороти, тогава може да има проблем в алтернатора. Но не значи, че това е причината за изключване на темпомата.

 

ЕЛМ чете информацията, която е запаметена в ECU, не очаквайте от тази малка букса да мери напрежение. Ако пада на напрежението е толкова фатален, би трябвало и ECU да го регистрира, а доколкото разбирам нямаш такава грешка.

 

Основната грешка казва, че има проблем в инсталацията на тази система - дали е някой неин компонент или в окабеляването тепърва трябва да се определи. Аз бих погледнал всички възможни грешки, които могат да се регистрират в този модул и да изключиш тези компоненти, за които има такива, а не се регистрират. Останалото трябва да се провери.

 

  • Upvote 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тестовете от вчера показват, че на 16-ти пин на OBD буксата напрежението е в рамките на нормалното и китайчето в запалката не мери с много голямо отклонение.

20210610_153804.thumb.jpg.8a8014333fa4013f466868329809ba46.jpg

В движение в градски условия ситуацията е сходна. При пускане на фарове или климатроника, системата регистрира пад на напрежението. Това не знам до каква степен влияе на Адаптивния круиз, но със сигурност не е нормално. Идеята за проверка на всички грешки по системата е много добра, но ще ми отнеме доста време и нерви, но май друго не ми остава. Някой запознат ако може да даде съвет възможно ли е да тествам с друг компютър дори и без адаптивния круиз, колкото да се провери напрежението, което чете диагностиката през, него, за да се локализира проблема в окабеляването ли е или в  компа ( по моя има следи от наводняване).

.Screenshot_20210610-150407.thumb.jpg.a3b6cb349e1406abdc52fac3857cdfef.jpg Screenshot_20210610-150340.thumb.jpg.0c4e04b649908e3a171210afb9c952ab.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Провери напрежението първо с един ХДС, защото има разлика. Проверих логове с ХДС и там си показва постоянно 13+волта, докато когато флашвах компа, при включено зарядно към акумулатора софта за флашването показваше 12.5-12.6 волта.

Разбира се щом компа има следи от влага, не е изключено да има проблем с него. Да намериш такъв само за проба предполагам няма да е лесно.

Схемата дето си дал си мисля, че е за 8-ма генерация.

Edited by jijane
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan_Ch, опитал си с подмяна на модула, а опита ли да подмениш радара?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@Terje

Не, радара не съм го сменял, понеже няма от къде да взема за тест. Няма кой да се навие да му разглобя колата а в БГ такава за части не съм намерил. Мога да поръчам от Полша но ако се потвърди, че той е проблема. В една тема за грешка АСС за радара, колегата беше споделил, че общо взето или работи или не работи. При мен радара функционира всеки път след запалване и реагира адекватно на колите, които настигам. Така, че ме съмнява той да е проблема.

@jijane 

 Тези дни като се поосвободя ще пробвам да я закачат на HDS да видим и с него какво напрежение ще даде. Същия комп да намеря, почти никакъв шанс, но...

Мислих си дали да не пробвам при пичовете, които флашват, поне са по-запознати с компютрите. Колкото до схемата, колега от феиса ми я прати. Сайта пише Акорд 7.

http://honda.automotive-manuals.com/accord-2002-2007/manuals/000000000004954.HTML

Edited by Ivan_Ch

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...