Ivan_Ch 315 #1 Публикувано 7 Юни, 2021 (Редактирано) Здравейте. Моля за съвет. Колата е Акорд 2,4 фейс АТ. Някой наясно ли е, от къде диагностиката чете бордовото напрежение на автомобила. Проблема е следния. Когато закача някаква диагностика (пробвах с 3 различни ЕЛМ-чета и една професионална в сервиз) системата отчита напрежение от 12.8 до 13.3V. Пускайки климатика или фаровете, напрежението кляка за момент до 11.6V. Веднага набедих алтернатора, но по мултиметър напрежението му държи 14-14.3V както и на акумулатора. Включвайки климатик и фарове пада на напрежението е до 0.2V. Почистих масите и ги дублирах с 16кв. многожилен меден проводник, но без резултат. Разкачах буксите към компа и ги пръсках с контактен спрей. Зачистих и болтовете, с които е фиксиран към купето и пак нищо. Изключил съм всяко добавено допълнително оборудване от мен, като DRL и други. Мисля да пробвам със смяна на четки на алтернатора, но ще съм благодарен за всяко предложение, което получа. Просто ми е странно, защо ми се губи 0.7-1V. Редактирано 7 Юни, 2021 от Ivan_Ch Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
_pileto_ 44 #2 Отговорено 8 Юни, 2021 Здрасти колега. Мерил ли си колко е напрежението на запалката? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivan_Ch 315 #3 Отговорено 8 Юни, 2021 Да. Не го написах, но към запалката съм вързал дигитален волт метър и показанията са му сходни с тези на мултиметъра. Също благодарение на него установих, че двустепеното зареждане функционира правилно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jijane 455 #4 Отговорено 8 Юни, 2021 Чете от 16-ти пин на ОБД-то. Не се занимавай с глупости. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Terje 171 #5 Отговорено 8 Юни, 2021 А има ли някакво отражение тази промяна на напрежението в други системи на колата? Или просто само данните от OBDII буксата те тормозят? И каква е времевата скала от картинката, която си прикачил - минути или секунди, т.е. за колко време се наблюдава този пад? Има ли подобно поведение и при високи обороти? На мен ми изглежда на нормален пад на напрежението при включване на по-голям товар в инсталацията. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2874 #6 Отговорено 8 Юни, 2021 Вярвай на мултиметъра! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivan_Ch 315 #7 Отговорено 8 Юни, 2021 (Редактирано) @Terje Отражението, което си мисля е изключване на Адаптивния круиз контрол. Проблем, с който се боря вече забравих от кога. Грешката, която забива е за не работещо реле на автопилота. След търсене на ел схема на адаптивния круиз открих една, но тя май не е моята понеже цветово кабелите са различни а и 5 пиново реле не откривам. Пробвах да подменя целия модул, но грешката се появава отново, непровокирано и след загасяне на колата изчезва. Та за това реших да си сложа волт метъра в запалката за да следя, кога излиза грешката. Нищо чудно ако компа отчита ниско напрежение да изключва маловажните системи в автомобила, какъвто е круиза. Защо обаче има толкова голяма разлика в измерванията? Редактирано 8 Юни, 2021 от Ivan_Ch Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mast3rX 20 #8 Отговорено 8 Юни, 2021 Не съм сигурен дали ОБД-то взима инфо от пин 16 на буксата, както е упоменал @jijane. Възможно е софтуера да чете директно от ЕКУ-то и в зависимост дали измерва собственото си захранване или използва отделен кабел- без товар би показало отклонения. Мисля, че информацията, която получаваш от мултицета измервайки на акумулатора е най-коректна за състоянието на алтернатора. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivan_Ch 315 #9 Отговорено 8 Юни, 2021 Все си мисля, че проблема ми с круиза е провокиран от ниското бордово напрежение, което чете компа. Възможно е и да няма нищо общо, но няма как да го разбера. Понеже всеки втори има по един ЕЛМ в колата си, ще съм благодарен ако някой сподели, какво напрежение регистрирате по време на диагностика и какво е разликата с измереното с мултиметър. @Terje Не ти отговорих за времевия диапазон. В долната част на снимката е разграфено на по 5 сек. Пада е за секунда, но мисля, че е достатъчно системата да го регистрира като проблем и да светне грешката АСС. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jijane 455 #10 Отговорено 8 Юни, 2021 Няма да е това реле дето си го оградил в червено. Това реле се ползва само, когато круиз контрола ти намалява скоростта, за да ти светнат стоповете. АСС2 ти е проблемното реле (евентуално). 11.6 не би трябвало да е проблем, не е толкова ниско напрежението. Другите грешки за радара какви са и защо се появяват? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivan_Ch 315 #11 Отговорено 8 Юни, 2021 (Редактирано) Това АСС 2 е зад жабкатаТам са 6 еднакви и ги размених. Резултат -нула. Честно казано не знам дали ми светкат стоповете, когато автопилота намалява скоростта. Логично е да е така, но не съм проверявал физически дали се случва. Другите грешки са за нестабилна вълна на радара, което си мисля, че е провокирано от първата. При проблем с радара, грешката не изчезва след гасене на колата. Коментирали сме го в друга тема. При мен при, запалване системата функционира коректно, до момента в, който нещо се случва и излиза АСС CHECK SYSTEM. Утре ще пробвам да замеря напрежението на терминалите на реле 2 и на пин 16 на ОБД-то. Редактирано 8 Юни, 2021 от Ivan_Ch Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Terje 171 #12 Отговорено 9 Юни, 2021 Преди 18 часа, Ivan_Ch написа: @Terje Не ти отговорих за времевия диапазон. В долната част на снимката е разграфено на по 5 сек. Пада е за секунда, но мисля, че е достатъчно системата да го регистрира като проблем и да светне грешката АСС. Ако ти е електронен мултицета и не е скъп, надали ще отбележиш на дисплея му толкова кратка промяна в напрежението. За волтметъра в запалката пък да не говорим. А регистрираш ли такъв пад, когато си в движение, т.е. двигателя е в обороти, и включиш фаровете или климатика? Когато двигателя е на празен ход, при включване на по-голям ел. товар може да се отрази на оборотите на двигателя, а от там и на напрежението. В същата ситуация включването на компресора пък добавя механичен товар, който може да има същия ефект. Ако имаш такива смущения в напрежението при по-високи обороти, тогава може да има проблем в алтернатора. Но не значи, че това е причината за изключване на темпомата. ЕЛМ чете информацията, която е запаметена в ECU, не очаквайте от тази малка букса да мери напрежение. Ако пада на напрежението е толкова фатален, би трябвало и ECU да го регистрира, а доколкото разбирам нямаш такава грешка. Основната грешка казва, че има проблем в инсталацията на тази система - дали е някой неин компонент или в окабеляването тепърва трябва да се определи. Аз бих погледнал всички възможни грешки, които могат да се регистрират в този модул и да изключиш тези компоненти, за които има такива, а не се регистрират. Останалото трябва да се провери. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivan_Ch 315 #13 Отговорено 11 Юни, 2021 Тестовете от вчера показват, че на 16-ти пин на OBD буксата напрежението е в рамките на нормалното и китайчето в запалката не мери с много голямо отклонение. В движение в градски условия ситуацията е сходна. При пускане на фарове или климатроника, системата регистрира пад на напрежението. Това не знам до каква степен влияе на Адаптивния круиз, но със сигурност не е нормално. Идеята за проверка на всички грешки по системата е много добра, но ще ми отнеме доста време и нерви, но май друго не ми остава. Някой запознат ако може да даде съвет възможно ли е да тествам с друг компютър дори и без адаптивния круиз, колкото да се провери напрежението, което чете диагностиката през, него, за да се локализира проблема в окабеляването ли е или в компа ( по моя има следи от наводняване). . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jijane 455 #14 Отговорено 11 Юни, 2021 (Редактирано) Провери напрежението първо с един ХДС, защото има разлика. Проверих логове с ХДС и там си показва постоянно 13+волта, докато когато флашвах компа, при включено зарядно към акумулатора софта за флашването показваше 12.5-12.6 волта. Разбира се щом компа има следи от влага, не е изключено да има проблем с него. Да намериш такъв само за проба предполагам няма да е лесно. Схемата дето си дал си мисля, че е за 8-ма генерация. Редактирано 11 Юни, 2021 от jijane 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Terje 171 #15 Отговорено 11 Юни, 2021 @Ivan_Ch, опитал си с подмяна на модула, а опита ли да подмениш радара? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivan_Ch 315 #16 Отговорено 11 Юни, 2021 (Редактирано) @Terje Не, радара не съм го сменял, понеже няма от къде да взема за тест. Няма кой да се навие да му разглобя колата а в БГ такава за части не съм намерил. Мога да поръчам от Полша но ако се потвърди, че той е проблема. В една тема за грешка АСС за радара, колегата беше споделил, че общо взето или работи или не работи. При мен радара функционира всеки път след запалване и реагира адекватно на колите, които настигам. Така, че ме съмнява той да е проблема. @jijane Тези дни като се поосвободя ще пробвам да я закачат на HDS да видим и с него какво напрежение ще даде. Същия комп да намеря, почти никакъв шанс, но... Мислих си дали да не пробвам при пичовете, които флашват, поне са по-запознати с компютрите. Колкото до схемата, колега от феиса ми я прати. Сайта пише Акорд 7. http://honda.automotive-manuals.com/accord-2002-2007/manuals/000000000004954.HTML Редактирано 11 Юни, 2021 от Ivan_Ch Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове