Jump to content
Terje

Треперене на волана при спиране

Recommended Posts

Ако са му преходни ще трябва джанти да купува евентуално, ако са дистанционни лесна работа , освен ако не е с кофти ЕТ. Що не са му обяснили майсторите опциите ?!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези, на които се монтира диска (още главина/втулка). Няма допълнителни фланци, иначе щях да съм ги махнал; за номер 4 от прикачената снимка става дума.

По единия е имало дори следи от насилие, т.е. явно при смяната на лагер не е ползвана скоба, а големия чук :)

Отзад лагера и фланеца са едно и също, докато отпред са отделни.

 

image.thumb.png.b33a556a5ab9a7ad14b590c4640fe065.png

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е фланец а главина и двете са доста различни неща . Лагер ти пожелавам успех с чука и да остане читав шарнир може . И цялото това обяснение от сервиза е нелепо !  На този диаметър (малък)  ако имаш такова отклонение което си описал ,опитал ли си да го сметнеш в радиус на джантата еле пък по периферията на гумата ? 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, fenabg написа:

Не е фланец а главина и двете са доста различни неща . Лагер ти пожелавам успех с чука и да остане читав шарнир може . И цялото това обяснение от сервиза е нелепо !  На този диаметър (малък)  ако имаш такова отклонение което си описал ,опитал ли си да го сметнеш в радиус на джантата еле пък по периферията на гумата ? 

 

За да бъдем най-точни, това са фланците на главината, но да не изпадаме в подробности за наименованието.

Днес проверих в service manual и никъде не дават отклонение/допуск на фланците, а 0.1мм е за дисковете. Така че предполагам замерването е направено на самите дискове. И понеже дисковете са нови и изхождаме от факта, че са читави (Ate), тогава остава отклонението да идва от тези фланци.

Аз поради факта, че и отлконенията и на двата диска са близки, може и дисковете да са кофти партида.

 

В сервиза не се съмнявам, дори съм доволен от отношението и ангажираността (Мотобокс); Дори не съм очаквал да правят замерване след монтажа на новите дискове. В сервиза установиха, че има следи по единия фланец и двата диска дават отклонение. Какво го е породило си бяха догадки в разговора помежду ни когато вземах колата. "Сервизи" и "майстори" има и в западна европа, така че съм склонен да очаквам и неочакваното :).

 

@jungles, благодаря за предложението, също е вариант. Засега мисля да покарам така и ще видим как ще се държи колата.

 

Редактирано от Terje

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, за да не отварям нова тема искам тук да питам ако някой може да помогне. 🙏

На колата (2005 Акорд 2.2 дизел седан) волана трепереше доста при натискане на спирачки (намаляване на скоростта) и ми казаха от няколко места че са дискове за смяна. Смених дисковете и накладки от една и съща марка, но тресенето продължава и то най-вече при скорост от 80км/ч -> 60 км/ч (случва се при по-ниска скорост като че ли... за разлика от преди това) Знаете ли на какво може да се дължи това, като за смяната на дисковете знам че майстора е читав и не е проблема там. Течността за спирачки не мисля, че може да е причина за това, но все пак искам да чуя и мнение на някой колега със сходен проблем.

 

Мерси и хубав ден! 😎

Редактирано от clarion

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@clarion  След смяната на дисковете проверихте ли им биенето. Ако ти е крива главината, колкото и диска да смениш биенето остава. Минах през това преди няколко месеца. При смяна на лагера при набиването на пресата е завлекал материал. В следствие главината има аксиално биене, което на външния диаметър на диска беше 0,4 мм. На първо време реших проблема с престъргване на дисковете на место, по главината. Когато дисковете си заминаха и дойде време за смяна, с тях смених отново лагера и главината. И всичко това заради компетентни майстори. Моя човек не беше на линия и се доверих на случаен гараж. Коства ми нерви и пари, но ми е обеца на ухото.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, clarion написа:

 🙏.... Течността за спирачки не мисля, че може да е причина за това.... 

Ми, сменявайте дискове и накладки, докато не спре тресенето....:)

 

А сега сериозно:

Разберете, че смяната на спирачна течност и преглед на спирачните апарати - ако е необходим  и ремонт на въпросните апарати, е първото нещо което трябва да се направи, (ако имате тресене при спиране).... 

Всичко друго е след това. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви за мненията. Забравих да добавя, че когато карам по павета или неравности се чува едно тракане и се усеща все едно ще ми падне диска всеки момент 🙄 Иии затова си мисля, че може да е шарнир?!

 

Иначе @Emicha сте прав, че трябва да се направи преглед на спирачните апарати и ще го направя при първа възможност.

 

Мерси!

Редактирано от clarion

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-скоро тракат накладките в апарата, защото ако трака шарнир си камикадзе!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето "ходене по мъките" преди време:

https://forums.hondabg.com/topic/105981-криви-дискове/?do=findComment&comment=1057521507

От тогава нямам проблеми.

 

@Terje

Все пак, ако имаш крива главина (фланец, както го наричаш), само смяна ще реши проблема.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@dandilov така мисля и да направя, но бих искал да направя едно контролно замерване следващата седмица на дискове и главини.

 

След около 1000 км каране колата спира без проблем, но ме дразни един друг ефект, който го имаше и със стария комплект дискове и накладки: спирам сравнително плавно, дори преди окончателно спиране на колата винаги отдръпвам педала от спирачката, за да намаля лашкането, та точно преди колата да застане на място, се получава едно " микро-блокиране" на накладките, т.е. плъзгането не е плавно, а се получава прескачане, което се пренася в купето като вибрация. Особено силно изразено е при спиране на спускане, когато въпросния период до спиране на колата е по-дълъг.

 

При другата (предишна) кола няма подобно поведение, въпреки същата марка дискове и накладки. Това, както и факта, че подобен ефект се наблюдаваше и със стария комплект, ме навежда на мисълта, че има някакъв проблем със спирачните апарати. Или това е нормално за 7-ма генерация?!?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Не е нормално, и трябва да се ревизират като цяло спирачните апарати. Най-добре пълно рециклиране. Водачи, легла на супорти, бутала и т.н. Предните си ги оправих сам със смяна на супортите и водачите (втора ръка), но си ги избирах да не тракат в леглата.

Иначе, друго... ходих в Горубляне при тези:

https://www.giautofren.bg/?gclid=Cj0KCQjwp86EBhD7ARIsAFkgakijFSCyGpurbes5KfPziC8doWghbFMT_w66PFYeb1BYJ34de7sSsY4aAq6vEALw_wcB

За заден десен спирачен апарат, че ми беше частично блокирал. Оправиха го и година след това е като нов. Дават гаранция 2 години. Но не могат да обезвъздушат спирачната система, понеже при мен става само под налягане с машина. Та ходих после в Дунев-сервиз за машинно обезвъздушаване (със смяна на спирачната течност на ново...) и така...

Успех! :thumbs1:

 

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както колегата преди мен е казал, ревизирай апаратите. Щом старите дискове са били криви, някой апарат е задържал, или още задържа. Може и новите дискове да заминат така.

 

Това съм го ял на едно Пежо. Преден десен апарат задържаше и освен, че спираше странно, от температурата се изкриви диска. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли някой да препоръча добър сервиз за спирачните апарати в София? Благодаря предварително! 🙏

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@dandilov, @prissnr, интересно е, че по време на смяната на дисковете и спирачната течност в Мотобокс, ми казаха, че апаратите са добре. А и не чувам да тракат. Но и аз нямам друго обяснение, така че ще ги погледна със сигурност.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такааа... след малко над 1000 км треперенето се завърна - съвсем леко доловимо, но отново в същия скоростен диапазон - 60-80 км/ч.

Днес бях в един сервиз на Ботевградско, където стържат дискове, с идеята да замеря и главините (последно при смяната на дисковете Слави е замерил само дисковете) - и двете главини имат кривини (в сравнително кратък диапазон - 30-60 градуса).

Така че преминавам към смяна на главини и лагери, преди дисковете и накладките да са се "напаснали" на кривините.

@Ivan_Ch - ти спомена по-горе, че си сменял главини. Можеш ли да споделиш каква марка си купувал тогава, понеже оригиналните са доста скъпи, а aftermarket също няма голям избор

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Terje Има вариант да не сменяш нищо. Преди да хвърляш пари, пробвай да пуснеш стружка на дисковете както са на колата. Така ще разбереш дали треперенето е от криви дискове или главини или от нещо по окачването. При мен това реши проблема, но си знаех, че като дойде момент за дискове и накладки ще се сменя и лагера с главината. Ляв лагер съм сменял преди година и нещо и сложих SKF а от дясно е SNR. Главината е BTA. Само такава намерих а пък и тя е парче желязо все пак.

IMG_20200505_151620.jpg

20210517_210139.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с престъргването си го мислих като вариант, но от една гледна точка при неравна основа дисковете могат да се изкривят отново и от друга - ще ме гложди през цялото време, че има нещо нечитаво в колата, а аз съм леко чувствителен на тази тема :). А и дори да се престържат дисковете, биенето ще се предава и на гумите...

А относно частите питам, понеже оригиналните са нелогично скъпи - за едно "желязо" както казваш ти да броиш 300-400 лв. за мен е алогично. Афтърмаркет от друга гледна точка в България си е често лотария, а и от сервиза ми казаха, че са имали проблеми с части на една от марките, които предлагат такива главини на нашия пазар.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко update по темата: юни смених главините, измерената кривина на дисковете от 0.15/0.20 мм падна на 0.02/0.03, което е в допуск, все пак все още се усещаше леко тресене в същия диапазон и при по интензивно спиране. Днес най-сетне имах възможност да престържа дисковете - оказа се, че дисковете имат, макар и малка, кривина и в основата, т.е. излизат от завода криви. Така че е препоръчително контрол и престъргване дори и на чисто-нови дискове.

 

Изключително доволен от начина на работа в сервиза на Ботевградско шосе, освен всичко, стегнаха гумите с динамометричен ключ :)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За заводската кривина, поне при спирачните дискове на мотоциклетите, ми казаха, че се прави умишлено да връща накладките. Не знам дали и при колите също не е така. Не съм сигурен в твърдението си, понеже ми го е казвал приятел. Може и да е заблуда, макар да звучи логично :)

Редактирано от Г.Писаров

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...