jungles 78 #41 Отговорено 22 Април, 2021 Ако са му преходни ще трябва джанти да купува евентуално, ако са дистанционни лесна работа , освен ако не е с кофти ЕТ. Що не са му обяснили майсторите опциите ?! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Terje 171 #42 Отговорено 22 Април, 2021 Тези, на които се монтира диска (още главина/втулка). Няма допълнителни фланци, иначе щях да съм ги махнал; за номер 4 от прикачената снимка става дума. По единия е имало дори следи от насилие, т.е. явно при смяната на лагер не е ползвана скоба, а големия чук Отзад лагера и фланеца са едно и също, докато отпред са отделни. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #43 Отговорено 22 Април, 2021 Не е фланец а главина и двете са доста различни неща . Лагер ти пожелавам успех с чука и да остане читав шарнир може . И цялото това обяснение от сервиза е нелепо ! На този диаметър (малък) ако имаш такова отклонение което си описал ,опитал ли си да го сметнеш в радиус на джантата еле пък по периферията на гумата ? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jungles 78 #44 Отговорено 22 Април, 2021 Ето , взимай лява и дясна , без пари.. https://www.megaparts.bg/index.php/product/2107339030 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Terje 171 #45 Отговорено 22 Април, 2021 (Редактирано) Преди 3 часа, fenabg написа: Не е фланец а главина и двете са доста различни неща . Лагер ти пожелавам успех с чука и да остане читав шарнир може . И цялото това обяснение от сервиза е нелепо ! На този диаметър (малък) ако имаш такова отклонение което си описал ,опитал ли си да го сметнеш в радиус на джантата еле пък по периферията на гумата ? За да бъдем най-точни, това са фланците на главината, но да не изпадаме в подробности за наименованието. Днес проверих в service manual и никъде не дават отклонение/допуск на фланците, а 0.1мм е за дисковете. Така че предполагам замерването е направено на самите дискове. И понеже дисковете са нови и изхождаме от факта, че са читави (Ate), тогава остава отклонението да идва от тези фланци. Аз поради факта, че и отлконенията и на двата диска са близки, може и дисковете да са кофти партида. В сервиза не се съмнявам, дори съм доволен от отношението и ангажираността (Мотобокс); Дори не съм очаквал да правят замерване след монтажа на новите дискове. В сервиза установиха, че има следи по единия фланец и двата диска дават отклонение. Какво го е породило си бяха догадки в разговора помежду ни когато вземах колата. "Сервизи" и "майстори" има и в западна европа, така че съм склонен да очаквам и неочакваното . @jungles, благодаря за предложението, също е вариант. Засега мисля да покарам така и ще видим как ще се държи колата. Редактирано 22 Април, 2021 от Terje Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
clarion 2 #46 Отговорено 28 Април, 2021 (Редактирано) Здравейте колеги, за да не отварям нова тема искам тук да питам ако някой може да помогне. 🙏 На колата (2005 Акорд 2.2 дизел седан) волана трепереше доста при натискане на спирачки (намаляване на скоростта) и ми казаха от няколко места че са дискове за смяна. Смених дисковете и накладки от една и съща марка, но тресенето продължава и то най-вече при скорост от 80км/ч -> 60 км/ч (случва се при по-ниска скорост като че ли... за разлика от преди това) Знаете ли на какво може да се дължи това, като за смяната на дисковете знам че майстора е читав и не е проблема там. Течността за спирачки не мисля, че може да е причина за това, но все пак искам да чуя и мнение на някой колега със сходен проблем. Мерси и хубав ден! 😎 Редактирано 28 Април, 2021 от clarion Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivan_Ch 315 #47 Отговорено 28 Април, 2021 @clarion След смяната на дисковете проверихте ли им биенето. Ако ти е крива главината, колкото и диска да смениш биенето остава. Минах през това преди няколко месеца. При смяна на лагера при набиването на пресата е завлекал материал. В следствие главината има аксиално биене, което на външния диаметър на диска беше 0,4 мм. На първо време реших проблема с престъргване на дисковете на место, по главината. Когато дисковете си заминаха и дойде време за смяна, с тях смених отново лагера и главината. И всичко това заради компетентни майстори. Моя човек не беше на линия и се доверих на случаен гараж. Коства ми нерви и пари, но ми е обеца на ухото. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1845 #48 Отговорено 29 Април, 2021 Преди 11 часа, clarion написа: 🙏.... Течността за спирачки не мисля, че може да е причина за това.... Ми, сменявайте дискове и накладки, докато не спре тресенето.... А сега сериозно: Разберете, че смяната на спирачна течност и преглед на спирачните апарати - ако е необходим и ремонт на въпросните апарати, е първото нещо което трябва да се направи, (ако имате тресене при спиране).... Всичко друго е след това. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
clarion 2 #49 Отговорено 29 Април, 2021 (Редактирано) Благодаря ви за мненията. Забравих да добавя, че когато карам по павета или неравности се чува едно тракане и се усеща все едно ще ми падне диска всеки момент 🙄 Иии затова си мисля, че може да е шарнир?! Иначе @Emicha сте прав, че трябва да се направи преглед на спирачните апарати и ще го направя при първа възможност. Мерси! Редактирано 29 Април, 2021 от clarion Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #50 Отговорено 29 Април, 2021 По-скоро тракат накладките в апарата, защото ако трака шарнир си камикадзе! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2829 #51 Отговорено 29 Април, 2021 Моето "ходене по мъките" преди време: https://forums.hondabg.com/topic/105981-криви-дискове/?do=findComment&comment=1057521507 От тогава нямам проблеми. @Terje Все пак, ако имаш крива главина (фланец, както го наричаш), само смяна ще реши проблема. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Terje 171 #52 Отговорено 5 Май, 2021 @dandilov така мисля и да направя, но бих искал да направя едно контролно замерване следващата седмица на дискове и главини. След около 1000 км каране колата спира без проблем, но ме дразни един друг ефект, който го имаше и със стария комплект дискове и накладки: спирам сравнително плавно, дори преди окончателно спиране на колата винаги отдръпвам педала от спирачката, за да намаля лашкането, та точно преди колата да застане на място, се получава едно " микро-блокиране" на накладките, т.е. плъзгането не е плавно, а се получава прескачане, което се пренася в купето като вибрация. Особено силно изразено е при спиране на спускане, когато въпросния период до спиране на колата е по-дълъг. При другата (предишна) кола няма подобно поведение, въпреки същата марка дискове и накладки. Това, както и факта, че подобен ефект се наблюдаваше и със стария комплект, ме навежда на мисълта, че има някакъв проблем със спирачните апарати. Или това е нормално за 7-ма генерация?!? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2829 #53 Отговорено 6 Май, 2021 (Редактирано) Не е нормално, и трябва да се ревизират като цяло спирачните апарати. Най-добре пълно рециклиране. Водачи, легла на супорти, бутала и т.н. Предните си ги оправих сам със смяна на супортите и водачите (втора ръка), но си ги избирах да не тракат в леглата. Иначе, друго... ходих в Горубляне при тези: https://www.giautofren.bg/?gclid=Cj0KCQjwp86EBhD7ARIsAFkgakijFSCyGpurbes5KfPziC8doWghbFMT_w66PFYeb1BYJ34de7sSsY4aAq6vEALw_wcB За заден десен спирачен апарат, че ми беше частично блокирал. Оправиха го и година след това е като нов. Дават гаранция 2 години. Но не могат да обезвъздушат спирачната система, понеже при мен става само под налягане с машина. Та ходих после в Дунев-сервиз за машинно обезвъздушаване (със смяна на спирачната течност на ново...) и така... Успех! Редактирано 6 Май, 2021 от dandilov 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
prissnr 44 #54 Отговорено 7 Май, 2021 Както колегата преди мен е казал, ревизирай апаратите. Щом старите дискове са били криви, някой апарат е задържал, или още задържа. Може и новите дискове да заминат така. Това съм го ял на едно Пежо. Преден десен апарат задържаше и освен, че спираше странно, от температурата се изкриви диска. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
clarion 2 #55 Отговорено 7 Май, 2021 Може ли някой да препоръча добър сервиз за спирачните апарати в София? Благодаря предварително! 🙏 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Terje 171 #56 Отговорено 7 Май, 2021 @dandilov, @prissnr, интересно е, че по време на смяната на дисковете и спирачната течност в Мотобокс, ми казаха, че апаратите са добре. А и не чувам да тракат. Но и аз нямам друго обяснение, така че ще ги погледна със сигурност. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Terje 171 #57 Отговорено 17 Май, 2021 Такааа... след малко над 1000 км треперенето се завърна - съвсем леко доловимо, но отново в същия скоростен диапазон - 60-80 км/ч. Днес бях в един сервиз на Ботевградско, където стържат дискове, с идеята да замеря и главините (последно при смяната на дисковете Слави е замерил само дисковете) - и двете главини имат кривини (в сравнително кратък диапазон - 30-60 градуса). Така че преминавам към смяна на главини и лагери, преди дисковете и накладките да са се "напаснали" на кривините. @Ivan_Ch - ти спомена по-горе, че си сменял главини. Можеш ли да споделиш каква марка си купувал тогава, понеже оригиналните са доста скъпи, а aftermarket също няма голям избор Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivan_Ch 315 #58 Отговорено 17 Май, 2021 @Terje Има вариант да не сменяш нищо. Преди да хвърляш пари, пробвай да пуснеш стружка на дисковете както са на колата. Така ще разбереш дали треперенето е от криви дискове или главини или от нещо по окачването. При мен това реши проблема, но си знаех, че като дойде момент за дискове и накладки ще се сменя и лагера с главината. Ляв лагер съм сменял преди година и нещо и сложих SKF а от дясно е SNR. Главината е BTA. Само такава намерих а пък и тя е парче желязо все пак. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Terje 171 #59 Отговорено 18 Май, 2021 Това с престъргването си го мислих като вариант, но от една гледна точка при неравна основа дисковете могат да се изкривят отново и от друга - ще ме гложди през цялото време, че има нещо нечитаво в колата, а аз съм леко чувствителен на тази тема :). А и дори да се престържат дисковете, биенето ще се предава и на гумите... А относно частите питам, понеже оригиналните са нелогично скъпи - за едно "желязо" както казваш ти да броиш 300-400 лв. за мен е алогично. Афтърмаркет от друга гледна точка в България си е често лотария, а и от сервиза ми казаха, че са имали проблеми с части на една от марките, които предлагат такива главини на нашия пазар. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Terje 171 #60 Отговорено 15 Октомври, 2021 Малко update по темата: юни смених главините, измерената кривина на дисковете от 0.15/0.20 мм падна на 0.02/0.03, което е в допуск, все пак все още се усещаше леко тресене в същия диапазон и при по интензивно спиране. Днес най-сетне имах възможност да престържа дисковете - оказа се, че дисковете имат, макар и малка, кривина и в основата, т.е. излизат от завода криви. Така че е препоръчително контрол и престъргване дори и на чисто-нови дискове. Изключително доволен от начина на работа в сервиза на Ботевградско шосе, освен всичко, стегнаха гумите с динамометричен ключ 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Г.Писаров 157 #61 Отговорено 15 Октомври, 2021 (Редактирано) За заводската кривина, поне при спирачните дискове на мотоциклетите, ми казаха, че се прави умишлено да връща накладките. Не знам дали и при колите също не е така. Не съм сигурен в твърдението си, понеже ми го е казвал приятел. Може и да е заблуда, макар да звучи логично Редактирано 15 Октомври, 2021 от Г.Писаров Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове