Jump to content
Sign in to follow this  
Bizzito

Тракане дюза 2.2 i-ctdi

Recommended Posts

Здравейте, вчера ми направи впечатление, че се е появил нов звук в двигателя. Идва откъм дюзите. Поприцип имам по-голяма корекция на 4-ти цилиндър. Някой знае ли каква е подредбата цилиндрите при този двигател? Слушах със стетоскоп и двете десни дюзи имат по-различен звук. Едната повече, затова искам да знам кой е 4-ти цилиндър. 

Попринцип ще ходи на доктор най-вероятно, но засега притеснително ли е според вас? Звукът не е силен все още. Много наподобява изпуснала дихтунга, но те са сменяни скоро и няма замърсяване или миризма. Колата си върви и си пали без проблеми, няма пушеци, нищо. 

 

Слагам видео, въпреки, че не знам дали ще се ориентирате. На телефон не се чува добре.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това което са ми казвали на мен е, че ако е в норми, няма проблеми. Ако си извън нормите обаче трябва да мислиш за рециклаж/нови. Едни казват, че се сменяли по двойки, други, че само едната. Не знам къде е истината и все още не ми се е налагало да сменям. Направи една диагностика и виж какво показват като показания първо.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Injector correction +1mg -1mg -1mg +2mg

 

Това са показанията. От 1 до 4 цилиндър. Попринцип да, най-добре да  да се свалят и да минат стенд всичките и тези които са зле да се сменят и да се калиброватвсички. Иначе ако се прави на парче си пречат корекциите.

Мъчих се да оправям тази корекция с различни добавки, но не се получи. Не смятах да пипам докато не прави проблеми, но проблемите не закъсняха 😟 

Малко ми е притеснително да карам така. Май ше ходя към сервиза.

Share this post


Link to post
Share on other sites

За съжаление скапаното ни гориво е бич за инжекторите, а добавки се слагат преди да се появи проблемът, след това е кауза пердута. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Приготви си пари за четирите. Разпръсквачите са си отишли или си отиват. Лошото е, че ще ти стъпят към 800лв. Избягвай сервизи тип "Бай...... -ремонт на всякакви каруци". Техниката за тези дюзи, особено common rail е толкова специализирана, че има на 5-10 места в БГ. 

Скоро водих дюзите за чистене и реглаж, защото имаше големи отклонения за корекция. Познайте дали ми се размина смяната на разпръсквачите? Не! 800 лв. чао. Нямам съмнение, че са ме "врътнали", защото човека, който я прави ми е близък и сега има голяма промяна като вървеж, плавна работа и икономия. Става въпрос обаче за дюзи на Ситроен.

Успех.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да, абсолютно същото ми казаха току що в сервиза. 🙁 

Аз също имам малко завишен разход.

Засега май ще карат така. Сега като се стопли времето спря да се чува. Дано се задържи така.

Забелязал съм, че компютъра под 3 градуса променя доста горивния процес. Например не отваря ЕГР изобщо. Най-вероятно коригира и горивото и това дразни изтормозените дюзи на 230 хил км.

Edited by Bizzito

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bizzito, гледай сега. Да предположим чисто хипотетично, че дюзите имат някакво износване от порядъка на един микрон. Как една добавка може да възстанови това износване. Мога да ти кажа как - никак. Нашият дизел си е гаден, мръсен и изключително нечистоплътен да не кажа даже и силно абразивен с боклуците си в него. всичко от него идва. Добавката няма как да го спаси нито щетите които на нася.

Отивай на един лек ремонт и близко бъдеще да ги забравиш. Имай на предвид, че може и да си внушаваш.

 

Edited by Митко Йотов
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Така е, няма как. Най-много ако са налепи нещо да изчисти, но явно не са.

Лек лек ремонт, от 300 до 700 лв. 

Не си внушавам, защото сега изчезна. 😁

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bizzito, ремонта не е голям ако не трябва да купуваш нови дюзи. Има дизели на които няма как да ги рециклираш и купуваш нови. Ако при теб има начин значи всичко е наред. Оправи ги и си свиркай. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bizzito , абе повече се ослушваш, отколкото караш :). Нали ти казах да я караш тази кола и да спреш да мислиш за глупости. Нашите дюзи, са едни от най-здравите и безпроблемни, а и ремонта им е на нормални цени. Може да минеш с 300/400 лв. но можеш да минеш и с около 800/900 лв. , обаче при втория случай, ги правиш чисто нови. Питаш ли ги тези с Тойотите какво им е.

Дай, подкарай я малко тази кола, с повече жега и току виж се  почистили/отпушили :).

 

п.п. Защо нямаш десетична запетая, на корекциите които си дал , че ако е 0,2 е едно, а ако е 2.0 е друго. Виж с друга диагностика какво ще покаже.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 22 минути, Mkilla написа:

@Bizzito, ремонта не е голям ако не трябва да купуваш нови дюзи. Има дизели на които няма как да ги рециклираш и купуваш нови. Ако при теб има начин значи всичко е наред. Оправи ги и си свиркай. 

 

200 лв е сваляне качване и стенд. Поне една ще е за рециклиране, защото я знам коя е даже. Още 100. Разликата от 300 до 700 е зависи колко дюзи ще са рециклаж. Дихтунги ала бала. 700 може и да не стигнат. Това ако е лек ремонт. :) 

 

И за какво, само за едно освежаване.

 

преди 3 минути, Emicha написа:

Bizzito , абе повече се ослушваш, отколкото караш :). Нали ти казах да я караш тази кола и да спреш да мислиш за глупости. Нашите дюзи, са едни от най-здравите и безпроблемни, а и ремонта им е на нормални цени. Може да минеш с 300/400 лв. но можеш да минеш и с около 800/900 лв. , обаче при втория случай, ги правиш чисто нови. Питаш ли ги тези с Тойотите какво им е.

Дай, подкарай я малко тази кола, с повече жега и току виж се  почистили/отпушили :).

 

п.п. Защо нямаш десетична запетая, на корекциите които си дал , че ако е 0,2 е едно, а ако е 2.0 е друго. Виж с друга диагностика какво ще покаже.

 

И това го има, но не мога да търпя нещо да ми трака 😉 

 

Така ги показва делфито за съжаление.  От преди ги знам, че единиците са около 0,7, а двойката вече не знам колко е защото и тя беше около 0.7 като купувах колата. Възможно е да е 1,1-1,6 и да го закръгля на 2.

 

Не съдя много по корекциите, а по това че често се случва на незагрял мотор да дам повечко газ и да почне да трака стабилно. Като върна газта спира и си продължавам. Ако не бяха тия звуци щях да си карам спокойно ама...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Бреййй, какви задълбочени диагностики се направиха по едно клипче с телефон! Не съм предполагал, че във форума има такива специалисти - факири.

@Bizzito Ако пуснеш още един клип, сигурно ще ти кажат колко е компресията, девиацията на дюзите и ... дали някой е чукал на задната седалка :tooth:

Edited by inspektora

Share this post


Link to post
Share on other sites

Защо? Нормални неща си казват. 

На тебе ти е смешно, но на мен ми се реве вече от тая кола. Да пускам лк пак линка с ремонтите 😁

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 13 минути, Bizzito написа:

Нормални неща си казват

Не знаех, че е нормално да се прави диагностика по клипче с телефон. Все си мислех, че за това е необходима специализирана апаратура, сервизи и т.н., ама сигурно остарявам ...:dunno:

Edited by inspektora

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koлега не се шашкай, минаваш през нещата, които всеки един притежател на дизелов автомобил трябва да приеме за даденост. 

Бащата наскоро прави дюзи, колата му е на сходни километри с твоите. 

Ти също така имаш доста градско, което в комбинация с неособено качественото гориво си е предпоставка за проблеми с дюзите. 

 

ПС: Ето една интересна статия за дюзите https://gtshina.ru/bg/tehobsluzhivanie/kak-proverit-inzhektornye-forsunki-bez-snyatiya-s-motora-inzhektornaya-sistema/

Edited by Rakeem
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 54 минути, inspektora написа:

Не знаех, че е нормално да се прави диагностика по клипче с телефон. Все си мислех, че за това е необходима специализирана апаратура, сервизи и т.н., ама сигурно остарявам ...:dunno:

 

Прав си, но аз съм си написал тракане дюза. Сложих го за да привлека внимание :) 

 

преди 48 минути, Rakeem написа:

Koлега не се шашкай, минаваш през нещата, които всеки един притежател на дизелов автомобил трябва да приеме за даденост. 

Бащата наскоро прави дюзи, колата му е на сходни километри с твоите. 

Ти също така имаш доста градско, което в комбинация с неособено качественото гориво си е предпоставка за проблеми с дюзите. 

 

ПС: Ето една интересна статия за дюзите https://gtshina.ru/bg/tehobsluzhivanie/kak-proverit-inzhektornye-forsunki-bez-snyatiya-s-motora-inzhektornaya-sistema/

 

Обнових си направо подписа, да не си помисли някой, че се оплаквам като ощипана мома ;) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 3 часа, Bizzito написа:

 

.....Така ги показва делфито за съжаление.  От преди ги знам, че единиците са около 0,7, а двойката вече не знам колко е защото и тя беше около 0.7 като купувах колата. Възможно е да е 1,1-1,6 и да го закръгля на 2.......

 

Е така и предположих, че си ги тествал с Делфи. Закачи друга диагностика и виж тогава. До +1.0 /+1.5 отклонение, нямаш ядове, а и нали компа им прави корекция. Иначе студено време, студена кола, студена сгъстена или кофти партида нафта - все фактори от които двигателя да работи по-шумно, но  не е и непрепоръчително, да се форсира и дава повече газ.

Не се филмирай излишно.

Edited by Emicha
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз чувах същото тракане и доста се бях притеснил, че нещо става с колата. Оказа се обаче, че съм прекалил с добавката към дизела. Изгорих почти цялото гориво, преди да заредя с ново и тракането изчезна.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 35 минути, Tangra написа:

Оказа се обаче, че съм прекалил с добавката към дизела.

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да, този случай го знам. Не съм сменял бензиностанция и не съм слагал добавки през последните няколко месеца. Появи се изведнъж и също така изчезна. Мисля, че е съвкупност от фактори. Ниски температури и износване.

 

А като сложа кофти нафта направо пеят симфония дюзичките  😁

Edited by Bizzito

Share this post


Link to post
Share on other sites

Горивен филтър сменял ли си? В книжката на Сивика е посочена смяна на всеки 40к., предполагам, че при теб е същото.

Edited by Rakeem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Сменян е, всичко и е дадено, каквото трябва, но тя като си е кочинка си е кочинка.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако дюзите са на БОШ един ремонт е 100 лв.за брой, 300лв взимат ако се сменя всичко по нея но рядко се случва. Та 400лв си стигат за един лек ремонт, иначе само за профилактика е 100/150лв.за четирите  но трябва да си ги свалиш и занесеш. Те си ги качват на стенд и си гледат стойностите които са зададени за даденият модел. ето едно клипче как се разглобяват бошовите дюзи на парам-парче и всеки един детайл може да се подмени.

 

Edited by Митко Йотов
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 2 часа, Rakeem написа:

Горивен филтър сменял ли си? В книжката на Сивика е посочена смяна на всеки 40к., предполагам, че при теб е същото.

Това не бих го направил! С тинята с която караме, абсолютният максимум е две смени на маслото тоест 16-17к. км.

40к. е безбожен пробег! Често като сменям филтрите ги чупя. Вътре е пълно с едни пацали, сополи и лайна с гнусен цвят. 

За 40 к. км това ще  е нещо трудно за рисуване. Шлака и страдание базкрай. Дзифт!

  • Like 1
  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Бе не знам от къде зареждате, но аз съм сменял  общо 3 пъти горивния филтър (като лично аз - 2 пъти), на по 40/45 хиляди,  и в двата случая си бяха перфектни. Нямаше грам боклуци, нито тиняк, нито слуз или утайка от вода, нито пък са давали каквато и да е предпоставка за смяна, но нали е препоръчително да се сменяват на 40 хиляди, та си спазвам графика.

  • Like 2
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Някой знае ли за този модел двигател ако взема друга дюза да си сменя проблемната дали трябва да се настройва нещо по компютъра. Кодове, коефициенти? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Доколкото си спомням, дюзите при този двигател, не изискват генериране на кодове. За настройка на компа , не знам.

Вече при новия дитековия, с пиезо дюзите, си трябва.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Трябва. С хдс-а въвеждаш номерата на новите и си ти. Става и с орязаната версия на хдс-а.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Интересно, аз ще отида в някой специализиран сервиз сигурно, там където ще правят дюзите. Трябва да може и с други програми. Надали всички имат HDS. Не знам и аз още какво да правя. Хубаво, че не е още спешно и може да се кара.

 

Edited by Bizzito

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@Bizzito, лек е, даже тънко минаваш. Караш добър клас SUV. Не знам какво очакваш като цени за ремонт. Ако караш Дачия Дъстър, там цялото предно окачване е 500лв ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да като се замислиш е така даже 700 да излезе. Просто на мен ми писна вече. За кола за 12500 дадох 8 за ремонти, пък съм и навъртял 10-ина хил км. Гледам вече колкото по-малко да давам, че чашата отдавна прелива. ;😉

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 2 часа, jijane написа:

Трябва. С хдс-а въвеждаш номерата на новите и си ти. Става и с орязаната версия на хдс-а.

 Кое трябва ?

Щото бях свидетел, като качиха дюзите на двигател на един акорд (след ремонта им), и си запали от раз без каквато и да е интервенция по софтуера, или въвеждане на каквито и да е номера. Ако има значение, акорда беше 2005 г.  с двигател N22A1.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bizzito, това вече "ич" не е гот. Какво си ремонтирал за горе долу цената на колата толкова? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 23 минути, Emicha написа:

 Кое трябва ?

Щото бях свидетел, като качиха дюзите на двигател на един акорд (след ремонта им), и си запали от раз без каквато и да е интервенция по софтуера, или въвеждане на каквито и да е номера. Ако има значение, акорда беше 2005 г.  с двигател N22A1.

 

Ама те са си били негови явно. Нещо като сериен номер се въвежда, не знам каква е логиката. 

 

преди 20 минути, Mkilla написа:

@Bizzito, това вече "ич" не е гот. Какво си ремонтирал за горе долу цената на колата толкова? 

 

В подписа ми има линк. Айде 2 за поддръжка и подобрения и 6 за ремонти, но за 9 месеца  😉 Не е проблем, проблемът е, че има още неща и изскачат нови. Шум в рейката, двигателя има някакво стържене, може и ролка да е нещо, задницата е на ръба на разкрача. Дискове и накладки скоро отзад. От време на време притропва нещо по предницата. Тампон на двигателя е на ръба, има нацепени. Претриса при гасене, но това е най-вероятно комбинация от тампона и дюзите.

Edited by Bizzito

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bizzito, така погледнато...Ебати скъпият ремонт на тия дюзи.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 2 часа, Bizzito написа:

......Ама те са си били негови явно. Нещо като сериен номер се въвежда, не знам каква е логиката.....

 

Неговите си бяха да. Майстора ги беше свалил, даде ги на собственика да си ги носи за преглед и ремонт при негов човек и като ги върна след 2 дни ги сложи и си запали без никакви допълнителни настройки. Човека каза че две са ги рециклирали , ама нищо не спомена за генериране на кодове. При N22A2 би трябвало да са същите , ама казва ли ти някой.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Още при производството си всяка дюза е "уникална" и има някакви минимални допуски характерни само за нея.Те са описани във въпросния код,който дава информация на ECU-то за тях.Ето една кратка извадка:

"Този код на данни позволява на модула за управление на двигателя да коригира продължителността на импулса, приложен към всеки отделен инжектор, за да поддържа оптимална работа. Смяната им ще изисква новите инжектори да бъдат кодирани към блока за управление на двигателя"

 

Ако са били на дадена кола, кода на всяка дюза вече е генериран в компютъра и не е нужно да се въвежда пак.Трябва единствено да се спази мястото им на всеки цилиндър.

Не знам при ремонт дали тези заводски допуски не се променят,а какви са новите никой не може да каже.Според мен това е и причина някои хора да имат по-лоши резултати след ремонт на дюзи,но това са си мои догадки.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 12 часа, Emicha написа:

 Кое трябва ?

Щото бях свидетел, като качиха дюзите на двигател на един акорд (след ремонта им), и си запали от раз без каквато и да е интервенция по софтуера, или въвеждане на каквито и да е номера. Ако има значение, акорда беше 2005 г.  с двигател N22A1.

Дюзата си има номер и тоя номер се въвежда в еку-то. Ако си слагаш твоите, макар и рециклирани, естествено, че няма нужда да се въвежда каквото и да е. Ако сменяш с други рециклирани, нови или просто други втора хубост, е хубаво да им се въведат номерата. После няма да има теми от сорта на - започна да трака като ПД на VW. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Наскоро сложих една прехвалена добавка за профилактично почистване на ProTec и мотора се разтрака на студено. Като загрее се пооправя и дори върви малко по-добре, но очевидно този мотор не понася добре добавки. Повече нищо няма да слагам - само чист дизел стандарт. С него си върви най-добре. Не съм съгласен, че нашия дизел не добър и чист. Карал съм и имам наблюдение на множество дизели със стотици хиляди км. изминати с БГ дизел без никакви проблеми. Не казвам, че е най-хубавия в света, но е съвсем приличен. Аз лично съм зареждал и в Румъния, Украйна и Македония. Румънският дизел не се различава от нашия, а другите са по-зле.

Не знам защо при нас е въпрос на чест да хулиш и отричаш всичко българско. Чиста комплексарщина. Друг е въпроса, ако някой се снабдява с дизел на черно в туби, или зарежда в съмнителни бензиностнации за по евтино - в такъв случай да си носи Андрешковската отговорност.

По отношение на мажещите качества на дизела: Има един украински влогър, който тества проби от дизел с HFRR тест. Всички проби от EU бензиностанции (за съжаления няма от БГ) са с отлични стойности, много по-добри от украинските. Според него, това се дължи на добавения биодизел, който радикално подобрява мажещите способности. За незапознатите ще кажа, че и българския дизел задължително е с 6 процента биодобавка. Според други глобални проучвания на дизелово гориво (пак няма от БГ), дизела в EU е най добрия в света.

Edited by inspektora
  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

А при мен е обратното. Когато не сложа добавка работи по-лошо. А а ко е кофти нафта си трака стабилно. Мисля, че това зависи от състоянието на мотора. Ако при теб е по-добре без, напълно подкрепям да избягваш добавки.

 

ProTek също съм пробвал и според мен е прехвалена. Не ми хареса.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...