Steee 8 #1 Публикувано 12 Февруари, 2021 Здравейте. Накратко - имам от доста години бензинов сивик 7 генерация. Рейката, с която дойде колата изкара, около 5 години и се появи сериозно метално стържене при навиване на волана. Преди години я рециклирах и металното стържене изчезна (според сервиза били разбити лагери към рейката). За жалост рециклирането не беше много успешно и се появи едно супер досадно гумено стържене след заграване на колата, което напоследък доста се усили, а и създава леко съпротивление при навиване на волана. Също така и луфтът и тропането си останаха. Предвид цената на рециклирането и съмнителният резултат, взех да разглеждам вариантите за афтърмаркет рейки. Колата е в сравнително добро състояние и все още не ми се иска да я сменям. Някой има ли опит със заменя рейката с нова афтърмаркет и евентуално има ли наблюдения за марките (основно из сайтовете се намира вариант на Lizarte)? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honda_ks 13 #2 Отговорено 13 Февруари, 2021 Здравей, При мен имаше скърцане, което оправих с гресиране на рейката. Тази новата е на цена около 900 лвИзпратено от моят M2007J3SG с помощта на Tapatalk 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Steee 8 #3 Отговорено 13 Февруари, 2021 Здравей. Преди да я рециклирам бях пробвал тази манипулация (гресиране в двата маншона спрямо чуждите форуми) и не помогна, но може би ще пробвам пак. Гуменото стържене се появи след рециклирането. Уж го регулираха и беше поотихнало, в някой дни изчезва, в други скъра доста дори на място, винаги след като колата загрее. Ако са забравили да я гресират при рециклирането ще е доста абсурдно. Връщах се няколко пъти да я дооправят, но след 4-тата манипулация ми писна и я карах така година и половина. Предвид цената от 560 лв за рециклирането, която оставих 2019, тези 900-1000 лв (предполагам с монтажа ще се добавят едни 200-250лв) започват да звучат все по-ОК, ако ще се закърпи проблема за някой друга година. Ако се и понамали проблема с тропането направо ще е супер. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lelemale13 47 #4 Отговорено 15 Февруари, 2021 Не абсурдно а почти очаквано може да са сложили много малко гресИзпратено от моят Redmi 3 с помощта на Tapatalk 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Steee 8 #5 Отговорено 3 Април, 2021 Чак днес успях да стигна до проблема с рейката. Определено рейката вътре беше доста суха. Сложихме грес от двете страни на маншоните спрямо сервизното описание. Като че ли се позакърпи положението - днес минах 300 км и засега не е скърцала изобщо, а последната седмица преди гресирането положението беше зле - осезаемо скърцане при леки корекции на волана. Дано да се задържи така с времето. Благодаря за помощта. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honda_ks 13 #6 Отговорено 4 Април, 2021 Аз близо 2 години след гресирането не съм чувал скърцане. Зависи и каква грес е използвана. Изпратено от моят M2007J3SG с помощта на Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Steee 8 #7 Отговорено 6 Април, 2021 Използвах високотемпературна литиевокомплексна. Гледам, че тубата е била около 400 гр и отиде почти цялата. Би трябвало да свърши работа. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Georgi Mihov 0 #8 Отговорено 7 Април, 2021 Бихте ли ми казали къде в Пловдив са ви рециклирали рейките.И ако може някакъв контакт. Благодаря предварително. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Steee 8 #9 Отговорено 7 Април, 2021 Ами аз я рециклирах в София преди година и половина, оставих я при Омбре, уж работили с някой, а при тях се правил монтажа и демонтажа. Имах разбити лагери и стържеше на метал - това се оправи след рециклирането. За жалост няма промяна с луфта и потропването и се появи гадното гумено скърцане (да се надяваме, че няма да създава вече такъв проблем след гресирането). Ако днес ми се наложи същият избор - по-скоро бих се насочил към нова афтърмаркет. В Пловдив имаше сервиз на Карловско шосе, специализиран в рециклиране на рейки, но не знам дали все още съществуват. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Georgi Mihov 0 #10 Отговорено 8 Април, 2021 Моята не скърца ,а тропа като стрелба с автомат е отпред от ляво ,когато се движа по паваж или неравен път. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #11 Отговорено 8 Април, 2021 А проверил ли си водачите на спирачния апарат, когато са износени има такова типично тракане по паваж . Обери леко спирачния педал и ако тропането изчезва е от тях . Ако пак си го има, тогава се насочвай към рейката . За сервиз съм чувал някъде до КАТ, че има, но точно къде не знам . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Steee 8 #12 Отговорено 8 Април, 2021 (Редактирано) Това с потропването на паваж си е май стандартното потропване от рейката. В началото обаче имах потропване и от окачването при преминаване по неравности - оказа се от тампоните, но след като ги смених с оригинални (в последствие смених и аморисьорите с оригинални, че старите отпред заминаха) основното потропване изчезна. При мен тропаше осезаемо десният тампон. При преминаване например през малки последователни слягания на асфалта се чуваше осезаемо тупкане от дясната страна. С лявата нямах проблем. Оказа се че оригиналните са различни отляво и отдясно (с отделен каталожен номер и отделна цена в Бултрако), а повечето афтърмаркет ги продават с един и същ номер за лявата и дясната страна. Също има някакъв номер при монтирането - описан е в сервизното ръководство, нещо свързано с ъгъла на монтиране. За тампоните и лагерите за мен не си заслужава да се взимат афтърмаркет - цената не е толкова по-голяма и издържат доста повече. За жалост в Бултрако ги нямат налични и се чака около две седмици. За остатъчното тропане бях пробвал с обтягане и спирачните апарати - и това не помогна. Преди години пробвах да сменя и слайдера - честно казано нямаше никаква промяна. В един сервиз ми обясняваха, че просто рейката е проектирана кофти, евентуално и корпусът се деформирал с времето. По чуждите форуми съм виждал, че сменят и някакви втулки. Чувал съм, че някой колеги обтягат болта на рейката и се обирал луфта при гребена леко, но тогава волана става твърд и не се връщал при завой. Явно проклетата рейка има доста места, откъдето може да се прецака - слайдера, корпуса, втулките, луфт в гребена, луфт при мотора. Редактирано 8 Април, 2021 от Steee 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
revenue 32 #13 Отговорено 12 Май, 2021 При мен имаше тракане и се оказаха задните спирачни апарати. Отделно рейката си тропа, но е така откакто съм я взел преди 7 години. Смених по-голямата част от окачването и колата е значително по-тиха, но тропането по павета остана. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #14 Отговорено 2 Юни, 2021 Те и тампоните на предните амортисьори се разтропват на тея годинки . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zdravko apostolov 0 #15 Отговорено 10 Юли, 2021 Здравейте на всички и при мен е така, сменил съм всичко по окачването и тропането си остава когато минава по неравности а у нас много . Започнах да не обръщам внимание вече на тропането, музиката малко по височко и така. Явно тия рейки са такива ще си я карам така. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Steee 8 #16 Отговорено 14 Октомври, 2021 Да споделя малко инфо - за момента след гресирането (вече 6-7 месеца) не се е чувало нито веднъж гумено скърцане. Дано да се задържи така. Съветът с гресирането беше супер адекватен и ми спести доста излишни пари, за което благодаря на колегата honda_ks. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
M. Bonev 1 #17 Отговорено 26 Октомври, 2021 Да ползвам темата, при мен няма скърцане, но пък усещам как малко по малко се губи хидравликата ми сякаш. Иска повече корекции в права линия и ако мина по няква по голяма неравност си криви леко, и не е толкова чувствителен волана. Какво бихте ме посъветвали, благодаря! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tony® 100 #18 Отговорено 28 Октомври, 2021 Да си караш колата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ruil4o 55 #19 Отговорено 28 Октомври, 2021 На 26.10.2021 г. at 14:05, M. Bonev написа: Да ползвам темата, при мен няма скърцане, но пък усещам как малко по малко се губи хидравликата ми сякаш. Иска повече корекции в права линия и ако мина по няква по голяма неравност си криви леко, и не е толкова чувствителен волана. Какво бихте ме посъветвали, благодаря! Нямаш хидравлика, а електрическо моторче на волана. Отиди на стенд да ти замерят сходимоста. Може и криви гуми да имаш. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове