Jump to content

Steee

Фен
  • Мнения

    32
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Обществена Репутация

8 Neutral

Относно Steee

  • Ранг
    Начинаещ

Profile Information

  • Кара
    Civic 7 1.4
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    Пловдив

Последни посетители

Функцията за показване на последните профилни посетители в момента е изключена и не е показна пред останалите потребители.

  1. Здравейте. Преди време ми откраднаха катализатора, заедно със задната сонда. В момента катализатора е заменен с гърне и намерих заместителна задна сонда (Magnetti Marellli), която е монтирана с втулка. Грешки, които са свързани с катализатора, не се показват. За жалост компютърът отчита грешка, че не работи подгряването на задната сонда (сменената), въпреки че уж се води за този модел. При загряла кола и след изчистване на грешката, положението се оправя и не отчита нови грешки, но това е до следващия студен старт. След малко проучване стана ясно, че има сонди с различно съпротивление и явно това е проблема (моята е 5 ома, а би трябвало да е 12, 18 или нещо от рода). Някой знае ли конкретен модел афтърмаркет задна сонда, която се разбира с компютъра? Също така ми е интересно, дали предната и задната сонда са взаимозаменяеми и може да се преправи нещо? По моргите не се намира задна сонда, но предните не са толкова дефицитни....
  2. Здравейте. За жалост явно кражбите на катализатори пак са на дневен ред. Накрадко Хондата ми - Сивик 2003 1.4iS бензин (с монтиран газов инжекцион) осъмна без катализатор в София. Заедно с него са задигнали и задната ламбда сонда. На първо време си мислих да търся афтърмаркет катализатор.Стигнах до извода обаче, че не ми се вкарват едни 500-600 лв без гаранция, че няма да го задигнат нанаво. В момента колата е с монтирано резонаторно гърне и без задна ламбда сонда. В движение съм (освен светещата лампа Check engine на таблото с грешка за липсваща ламбда сонда). Хондата е газифицирана, като газовата уредба е настроена на определен интервал да минава на бензин за охлаждане на клапаните. За момента се чудя, дали има смисъл изобщо да купувам нова сонда и да се примиря с грешката. Четох, че някой колеги ползват втулки при монтиране на датчика към гърнето или залъгват с резистор, който е монтиран към датчика. Някой има ли опит със задната сонда на този модел, тъй като светещата грешка на таблото е досадна? Не съм фен на карането без катализатор, но предвид ситуацията и че колата е на газ с малък двигател, смятам да отложа тази покупка във времето.
  3. Да споделя малко инфо - за момента след гресирането (вече 6-7 месеца) не се е чувало нито веднъж гумено скърцане. Дано да се задържи така. Съветът с гресирането беше супер адекватен и ми спести доста излишни пари, за което благодаря на колегата honda_ks.
  4. Мда. И аз съм съгласен, че е по-добре нов суч, независимо дали е ОЕМ или заместителен. Самата конструкция на тази врътка е доста проста и явно след 15-16 години пластмасата и пластините се предават (играх си да разглобявам старата). Не съм проверявал в Америка, сигурно ще я поръчам през ЕВРО 07, тъй като не ми се чака доставка, а от тях е 7-8 дни. Просто ми стана интерестно. Колкото до OEM частите - някой се заслужават (пробвал съм с амортисьори и тампони и датчик за разпределителен вал и в случая OEM спестяват доста главоболия спрямо заместителните за тази модел). За разни пластмаси обаче не съм сигурен. Преди време поръчвах някакви щипки от Бултрако, в последствие се наложи да купя още няколко генерични с 4-5 пъти по-ниска цена - честно казано разлика няма.
  5. Аз съм рециклирал преди време - не е имало подобни процедури. По принцип рейката е електрическа, възможно ли е да сте забравили да свържете някакъв конектор?
  6. Някой има ли опит с ремонта на врътката за парно за степените на вентилатора (1 2 3 4)? Преди година въпросната врътка се прецака и започна да духа, както си иска - основно на 4, но с натискане понякога се връщаше и на другите степени. Първо се усъмних в резистора, но проблема се оказа в износен суич (резисторът е сменен също и със сигурност не е от него, всички токове също са проверени по пътя). За жалост единственото, което успях да намеря, беше от автоморга нов механичен панел с трите врътки. Обаче смененият суйч изкара малко и сега се налага да правя същата манипулация. Най-забавното е, че от Бултрако ми обявиха вчера, че тази част не се произвежда вече и не може да се достави. В Евро07 имат някакви уж OEM, но цената е по-висока от Бултрако (~107 vs ~130лв) . Проблемен ли е този елемент или просто аз имам кофти късмет?
  7. Вземи си един блутут OBD конектор (20-30 лв макс) и приложение за смартфон за разчитане (Torque е безплатно) и виж какъв код дава. Датчикът на разпределителният вал при мен правеше подобни проблеми - при високи температури (газов инжекцион) през лятото двигателят влизаше в авариен режим, след 10-15 минути на място се оправяше и самият компютър изчистваше грешката след 5-6 успешни запалвания на колата. OBD-то ясно даваше код, свързан с датчикът на разпределителният вал. Накрая си взех един датчик от Бултрако и проблемът изчезна.
  8. Това с потропването на паваж си е май стандартното потропване от рейката. В началото обаче имах потропване и от окачването при преминаване по неравности - оказа се от тампоните, но след като ги смених с оригинални (в последствие смених и аморисьорите с оригинални, че старите отпред заминаха) основното потропване изчезна. При мен тропаше осезаемо десният тампон. При преминаване например през малки последователни слягания на асфалта се чуваше осезаемо тупкане от дясната страна. С лявата нямах проблем. Оказа се че оригиналните са различни отляво и отдясно (с отделен каталожен номер и отделна цена в Бултрако), а повечето афтърмаркет ги продават с един и същ номер за лявата и дясната страна. Също има някакъв номер при монтирането - описан е в сервизното ръководство, нещо свързано с ъгъла на монтиране. За тампоните и лагерите за мен не си заслужава да се взимат афтърмаркет - цената не е толкова по-голяма и издържат доста повече. За жалост в Бултрако ги нямат налични и се чака около две седмици. За остатъчното тропане бях пробвал с обтягане и спирачните апарати - и това не помогна. Преди години пробвах да сменя и слайдера - честно казано нямаше никаква промяна. В един сервиз ми обясняваха, че просто рейката е проектирана кофти, евентуално и корпусът се деформирал с времето. По чуждите форуми съм виждал, че сменят и някакви втулки. Чувал съм, че някой колеги обтягат болта на рейката и се обирал луфта при гребена леко, но тогава волана става твърд и не се връщал при завой. Явно проклетата рейка има доста места, откъдето може да се прецака - слайдера, корпуса, втулките, луфт в гребена, луфт при мотора.
  9. Ами аз я рециклирах в София преди година и половина, оставих я при Омбре, уж работили с някой, а при тях се правил монтажа и демонтажа. Имах разбити лагери и стържеше на метал - това се оправи след рециклирането. За жалост няма промяна с луфта и потропването и се появи гадното гумено скърцане (да се надяваме, че няма да създава вече такъв проблем след гресирането). Ако днес ми се наложи същият избор - по-скоро бих се насочил към нова афтърмаркет. В Пловдив имаше сервиз на Карловско шосе, специализиран в рециклиране на рейки, но не знам дали все още съществуват.
  10. Използвах високотемпературна литиевокомплексна. Гледам, че тубата е била около 400 гр и отиде почти цялата. Би трябвало да свърши работа.
  11. Чак днес успях да стигна до проблема с рейката. Определено рейката вътре беше доста суха. Сложихме грес от двете страни на маншоните спрямо сервизното описание. Като че ли се позакърпи положението - днес минах 300 км и засега не е скърцала изобщо, а последната седмица преди гресирането положението беше зле - осезаемо скърцане при леки корекции на волана. Дано да се задържи така с времето. Благодаря за помощта.
  12. Здравей. Преди да я рециклирам бях пробвал тази манипулация (гресиране в двата маншона спрямо чуждите форуми) и не помогна, но може би ще пробвам пак. Гуменото стържене се появи след рециклирането. Уж го регулираха и беше поотихнало, в някой дни изчезва, в други скъра доста дори на място, винаги след като колата загрее. Ако са забравили да я гресират при рециклирането ще е доста абсурдно. Връщах се няколко пъти да я дооправят, но след 4-тата манипулация ми писна и я карах така година и половина. Предвид цената от 560 лв за рециклирането, която оставих 2019, тези 900-1000 лв (предполагам с монтажа ще се добавят едни 200-250лв) започват да звучат все по-ОК, ако ще се закърпи проблема за някой друга година. Ако се и понамали проблема с тропането направо ще е супер.
  13. Здравей. На моя сивик е сравнително хлабав лоста и може би има лек луфт при неутрална. Така си е от близо 7 години, не е създавал никакви притеснения до момента и свикнах. По принцип като се свали централната конзола (няколко пъти съм я отварял за смяна на крушки на врътките на парното) се вижда ябълката на лоста и като че ли луфтът идва от нея. Не съм се интересувал обаче дали може да се смени.
  14. Здравейте. Накратко - имам от доста години бензинов сивик 7 генерация. Рейката, с която дойде колата изкара, около 5 години и се появи сериозно метално стържене при навиване на волана. Преди години я рециклирах и металното стържене изчезна (според сервиза били разбити лагери към рейката). За жалост рециклирането не беше много успешно и се появи едно супер досадно гумено стържене след заграване на колата, което напоследък доста се усили, а и създава леко съпротивление при навиване на волана. Също така и луфтът и тропането си останаха. Предвид цената на рециклирането и съмнителният резултат, взех да разглеждам вариантите за афтърмаркет рейки. Колата е в сравнително добро състояние и все още не ми се иска да я сменям. Някой има ли опит със заменя рейката с нова афтърмаркет и евентуално има ли наблюдения за марките (основно из сайтовете се намира вариант на Lizarte)?
  15. Още малко обновление - след допълнителния ремонт всичко е наред поне засега - 1000-1500 км вече са навъртяни и нямам оплаквания. Дано да си остане така. Евала и на Омбре, че както обещаха, успяха да оправят всичко накрая.
×
×
  • Създай нов...