Jump to content

Steee

Фен
  • Content Count

    25
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

5 Neutral

About Steee

  • Rank
    Начинаещ

Profile Information

  • Кара
    Civic 7 1.4
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    Пловдив

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Това с потропването на паваж си е май стандартното потропване от рейката. В началото обаче имах потропване и от окачването при преминаване по неравности - оказа се от тампоните, но след като ги смених с оригинални (в последствие смених и аморисьорите с оригинални, че старите отпред заминаха) основното потропване изчезна. При мен тропаше осезаемо десният тампон. При преминаване например през малки последователни слягания на асфалта се чуваше осезаемо тупкане от дясната страна. С лявата нямах проблем. Оказа се че оригиналните са различни отляво и отдясно (с отделен каталожен номер и отделна цена в Бултрако), а повечето афтърмаркет ги продават с един и същ номер за лявата и дясната страна. Също има някакъв номер при монтирането - описан е в сервизното ръководство, нещо свързано с ъгъла на монтиране. За тампоните и лагерите за мен не си заслужава да се взимат афтърмаркет - цената не е толкова по-голяма и издържат доста повече. За жалост в Бултрако ги нямат налични и се чака около две седмици. За остатъчното тропане бях пробвал с обтягане и спирачните апарати - и това не помогна. Преди години пробвах да сменя и слайдера - честно казано нямаше никаква промяна. В един сервиз ми обясняваха, че просто рейката е проектирана кофти, евентуално и корпусът се деформирал с времето. По чуждите форуми съм виждал, че сменят и някакви втулки. Чувал съм, че някой колеги обтягат болта на рейката и се обирал луфта при гребена леко, но тогава волана става твърд и не се връщал при завой. Явно проклетата рейка има доста места, откъдето може да се прецака - слайдера, корпуса, втулките, луфт в гребена, луфт при мотора.
  2. Ами аз я рециклирах в София преди година и половина, оставих я при Омбре, уж работили с някой, а при тях се правил монтажа и демонтажа. Имах разбити лагери и стържеше на метал - това се оправи след рециклирането. За жалост няма промяна с луфта и потропването и се появи гадното гумено скърцане (да се надяваме, че няма да създава вече такъв проблем след гресирането). Ако днес ми се наложи същият избор - по-скоро бих се насочил към нова афтърмаркет. В Пловдив имаше сервиз на Карловско шосе, специализиран в рециклиране на рейки, но не знам дали все още съществуват.
  3. Използвах високотемпературна литиевокомплексна. Гледам, че тубата е била около 400 гр и отиде почти цялата. Би трябвало да свърши работа.
  4. Чак днес успях да стигна до проблема с рейката. Определено рейката вътре беше доста суха. Сложихме грес от двете страни на маншоните спрямо сервизното описание. Като че ли се позакърпи положението - днес минах 300 км и засега не е скърцала изобщо, а последната седмица преди гресирането положението беше зле - осезаемо скърцане при леки корекции на волана. Дано да се задържи така с времето. Благодаря за помощта.
  5. Здравей. Преди да я рециклирам бях пробвал тази манипулация (гресиране в двата маншона спрямо чуждите форуми) и не помогна, но може би ще пробвам пак. Гуменото стържене се появи след рециклирането. Уж го регулираха и беше поотихнало, в някой дни изчезва, в други скъра доста дори на място, винаги след като колата загрее. Ако са забравили да я гресират при рециклирането ще е доста абсурдно. Връщах се няколко пъти да я дооправят, но след 4-тата манипулация ми писна и я карах така година и половина. Предвид цената от 560 лв за рециклирането, която оставих 2019, тези 900-1000 лв (предполагам с монтажа ще се добавят едни 200-250лв) започват да звучат все по-ОК, ако ще се закърпи проблема за някой друга година. Ако се и понамали проблема с тропането направо ще е супер.
  6. Здравей. На моя сивик е сравнително хлабав лоста и може би има лек луфт при неутрална. Така си е от близо 7 години, не е създавал никакви притеснения до момента и свикнах. По принцип като се свали централната конзола (няколко пъти съм я отварял за смяна на крушки на врътките на парното) се вижда ябълката на лоста и като че ли луфтът идва от нея. Не съм се интересувал обаче дали може да се смени.
  7. Здравейте. Накратко - имам от доста години бензинов сивик 7 генерация. Рейката, с която дойде колата изкара, около 5 години и се появи сериозно метално стържене при навиване на волана. Преди години я рециклирах и металното стържене изчезна (според сервиза били разбити лагери към рейката). За жалост рециклирането не беше много успешно и се появи едно супер досадно гумено стържене след заграване на колата, което напоследък доста се усили, а и създава леко съпротивление при навиване на волана. Също така и луфтът и тропането си останаха. Предвид цената на рециклирането и съмнителният резултат, взех да разглеждам вариантите за афтърмаркет рейки. Колата е в сравнително добро състояние и все още не ми се иска да я сменям. Някой има ли опит със заменя рейката с нова афтърмаркет и евентуално има ли наблюдения за марките (основно из сайтовете се намира вариант на Lizarte)?
  8. Още малко обновление - след допълнителния ремонт всичко е наред поне засега - 1000-1500 км вече са навъртяни и нямам оплаквания. Дано да си остане така. Евала и на Омбре, че както обещаха, успяха да оправят всичко накрая.
  9. Малко обновление на ситуацията. Оставих колата преди няколко дни за рекламация на ремонта на рейката. Ще пиша като взема колата и навъртя 300-400 км. Надявам се този път всичко да е наред.
  10. За жалост радостта беше кратка - появи се ново скърцане с леко затятане при нулево навит волан и леки корекции. Особено изразено при движение направо или магистрала и е доста силно. След по-сериозно навиване се оправя и после пак се връща новото скърцане. Става дума вече за гумено скърцане при заграля кола. Сега се боря да си оправят новосъздадения проблем за жалост в същият сервиз (ОМБРЕ), но за момента е едно безсмислено разкарване без реален резултат. Иначе 450 лв, но при това развитие на нещата......... към днешна дата са безсмислено дадени пари. Ще пиша ако има развитие.
  11. Ами при мен рециклирането се наложи заради стържещ шум при завиване. След рециклирането скърцането изчезна,хлопането спря. Но все пак съм изминал около 1000 км и ще видим, как ще се държи във времето. Оставих колата при Омбре в София, май ги пращат някъде другаде за самото рециклиране. За момента съм доволен определено.
  12. Интересно. Моята преди да я рециклирам беше жестоко разбита (хлопаше с години и накрая почна и да скърца), а не дърпаше със сигурност. Но пък и тези рейки са проблемни, сигурно има десетки начини да се разбият.
  13. Споменаха, че са сменени всички лагери на рейката заради скърцането. Предполагам, че е сменен и прословутият слайдер, тъй като при преминаване през неравности колата е доста стегната. Преди да я оставя за ремонт пробвах със смазване през маншона (описано е в ръководството за ремонт и по английските форуми), но не помогна изобщо. Реално преди да се разбие, съм изминал 90 -100 000 км и през цялото време си тропаше, а през последните 20 000 -25 000 се усещаше и доста неприятен луфт при преминаване през неравности, слизане от бордюр и т.н. Скърцането се появи за няколко дни.
  14. Проблемът е решен - шумът се оказа в рейката. След диагностика и ремонт в Омбре всичко заспа. Бонус след това е и липсата на луфт, тъй като последните години се беше разхлопала доста.
  15. Eдно малко по-алтернативно предложение, което можеш да провериш. Аз имах дърпане заради задържаш опорен тампон + лагер на макферсона. Обясняваха ми тази теория за електрическата рейка, но ми се стори доста абсурдна. Мина почти година, докато на четвъртия стенд да се усетят, че единият ми опорен тампон с лагера на макферсона задържа. Качена на платформа и при навиване на волана се чуваше леко гумено скърцане. Преди да се появи дърпането бях сменял тампоните с лагерите. Реално колата теглеше в едната посока, а също така и волана теглеше в същата посока. Дърпането беше най-изразено след завиване. След смяна на тампоните + лагерите с оригинални проблемът изчезна (заедно с тях сменях и амортисьори, но просто беше им дошло времето и не мисля, че имат отношение). N.B. На сивика левият и десният тампон отпред са различни (с различни кодове и цена), а доста марки продават един тампон (KAYABA, MAGNUM), който да се монтира от двете страни. Предполатам, че това оказва влияние, защото имах проблеми с два от три заместителни комплекта тампони + лагери.
×
×
  • Create New...