omax 20 #1 Публикувано 30 Декември, 2020 Добър ден, преди всичко се извинявам, ако темата не е подходяща или дискутирана (но не успях да намеря актуална такава) Придобих Хонда Акорд 2003, 2.4 (мисля се води КА24А3) двигател. Предстои ми смяна на верига (мисля са 2 броя) и съответните към веригите ролки (ако се наричат така, лаик съм в областта) От София съм и бих искал да ви помоля да ми кажете, колко следва да струва комплексната услуга (части+труд), защото за съжаление в сервизи, които до сега съм ползвал за другите ми коли, получавам оферти от 700 до 1800 лева. Предвид големия диапазон в цената съм разколебан, а не желая да правя компромис с колата си. Също така, ако можете да ме насочите към сервиз в София, ще бъда благодарен, защото дори като поискам ОЕМ части, получавам отговор "аааа значи към 2500 лева". Получавам усещане за спекулиране и дори непознаване на материята и това ме тревожи. Ще бъда благодарен за информация и вашето виждане като ориентировъчна оферта. За първи път карам Хонда и се оказа, че не са много специализираните сервизи в София. Ако прецените, че подобна информация ви затруднява и/или не е коректно да ми я предоставите, ще проявя разбиране. Предварително благодаря и пожелавам весело посрещане на празника. Бъдете здрави Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 1006 #2 Отговорено 30 Декември, 2020 За цената най-лесно може да се ориентираш по няколко начина. - В този форум има няколко кадърни човека на които можеш да зададеш въпрос относно ОЕМ частите. Ако искаш да са от България в секцията за сервизи намираш ФЕНАБГ ауто и/или МОТОБОКС и им задаваш всичките си въпроси относно части и обслужване. Ще получиш достатъчно компетентен отговор за цени и всичко останало. Освен тях има още няколко сервиза за Хонда които може да намериш в съответната секция, за да не правя излишно реклама. - Отиваш в Бултрако и искаш оферта за части + труд. Ще ти дадат цена части + труд. - Поръчваш ОЕМ частите от UK/USA и ти ги монтира майстор тук на който имаш доверие. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sashua 118 #3 Отговорено 30 Декември, 2020 (Редактирано) Не ти трябва "специализиран" сервиз, а просто човек, който знае какво прави, реално всеки уважаващ себе си майстор може да смени нещата, защото няма нищо специално в процеса. И просто от любопитство, на какви километри ти е колата, как установи, че е време за смяна на верига? Редактирано 30 Декември, 2020 от sashua Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
h5rov 294 #4 Отговорено 30 Декември, 2020 Преди 12 часа, Mkilla написа: - Отиваш в Бултрако и искаш оферта за части + труд. Ще ти дадат цена части + труд. С тази оферта ще добиеш информация за тавана на услугата, по-скъпо няма къде За мен е загуба на време, но пък ще знаем от първо лице. По-скоро се насочи към предната препоръка. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
niko75 66 #5 Отговорено 30 Декември, 2020 Как реши че трябва да се сменят веригите?на този мотор на практика е вечна. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 797 #6 Отговорено 30 Декември, 2020 И на мен ми е интересно как се е стигнало до този извод, но в реалния живот няма нищо вечно. Ако двигателя е надхвърлил 300к със сервизни интервали от по 20к с неособено качествено масло, вечността придобива доста обозрим характер. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Petar.P 30 #7 Отговорено 31 Декември, 2020 Малко е извън темата, но да постна един линк към оригинални части от Япония или САЩ. Може да намерите номера на всеки болт по колата, но доставката е около 30 долара ако не се лъжа.. https://honda-europe.epc-data.com/ 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
niko75 66 #8 Отговорено 1 Януари, 2021 Това е двойна верига от доброто старо време не е като на дизелите -като на балканче от 80-те ,според мен требе да я види некой които разбира.Да я откара не Фена или Слави да ́я видят и да кажат. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1255 #9 Отговорено 1 Януари, 2021 Фена беше постнал снимка по какво може да се прецени. Сваля се капака на веригата и ако има явно разминаване на белезите на двете зъбни колела едва тогава може да се мисли за верига. Така по слух си е егати смехорията. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 797 #10 Отговорено 1 Януари, 2021 Няма нужда от сваляне на капака на веригата, а само капака на клапаните, ако може да се прецени само по зъбните колела на валовете, но по-скоро си мисля, че трябва да се засечат и с маркера на коляновия вал, а там вече не знам дали става без сваляне на капака на веригата. Нека някой, който знае да кажа при двувалките и едновалките, дали може да се прецени без сваляне на капака на веригата, защото си е тегава работа. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
omax 20 #11 Отговорено 1 Януари, 2021 (Редактирано) Колата беше за смяна на ремък, обтяжна ролка и периодичен регулаж на клапани в Пловдив (в този период бях там и познавам лично Сашо, като я закарах в невговия сервиз).По показател е на 220340 км. Няма как да знам дали са реални. Каза, че преди регулажа на клапани е измерил някакви показатели на веригата, цитира ми допустими мм (които не помня) и че тази е на критични мм. Не направи регулажа, защото според него следва първо да се сменят веригите. Може да се кара още но препоръча подмяната на двете вериги и съпътстващите към нея елементи. След 9 години в сервиза на Бултрако-Пловдив, предполагам мога да се доверя на преценката на Сашо. Редактирано 1 Януари, 2021 от omax 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 797 #12 Отговорено 1 Януари, 2021 Защо направо при него не ги смениш ? Иначе евала на човека, че не ти е регулирал клапаните, след като веригата е за смяна, и не ти е взел пари на вятъра. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1796 #13 Отговорено 1 Януари, 2021 Преди 1 час, Rakeem написа: Няма нужда от сваляне на капака на веригата, а само капака на клапаните, ако може да се прецени само по зъбните колела на валовете Точно,това е от моята: 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
omax 20 #14 Отговорено 1 Януари, 2021 (Редактирано) Защото ми каза, че колата трябва да е при него 3 работни дни и че слага вериги, които не са ОЕМ. Цитира марката ама те майните трудни и се разбира какво казват понякога (шегувам се). А аз съм от София. И затова започнах да си правя проучване. Слави ми е под носа в Овча купел ама за преглед едва след 3 седмици, а това е доста пробег за мен. Да, май ще я карам в Пловдив и оставя там но исках все пак да се ориентирам в цените. Това е първата ми бензинова кола в живота (като изключа учебната Лада) Има ли риск ако веригите не са ОЕМ но все пак доказана алтернативна марка? Редактирано 1 Януари, 2021 от omax Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 797 #15 Отговорено 1 Януари, 2021 (Редактирано) Ако марката е доказана не виждам какъв риск би имало, но все пак трябва да кажеш каква верига ти предлага. По-скоро си поговори с него, а ако човека е точен не вярвам да ти сложи някаква кашкавалена верига. А защо не се свържеш и с Фена от Дупница и да го питаш дали ще може да ти я оправи за един ден, хем и по-близо ти е от Пловдив. Редактирано 1 Януари, 2021 от Rakeem Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
omax 20 #16 Отговорено 1 Януари, 2021 On 12/30/2020 at 11:41 PM, niko75 said: Как реши че трябва да се сменят веригите?на този мотор на практика е вечна. Отдавна съм се научил, че вечни са само пирамидите в Египет и Китайската стена. Цитирам мнението на Сашо (въпросния майстор в Пловдив с 9 годишен опит в сервиза на Бултрако)...."Сменял съм вериги и след 90 000 км, виждал съм щети и след 110 000 км. имам клиенти на 450 000 км, които не са мръднали". Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
omax 20 #17 Отговорено 1 Януари, 2021 9 minutes ago, Rakeem said: Ако марката е доказана не виждам какъв риск би имало, но все пак трябва да кажеш каква верига ти предлага. По-скоро си поговори с него, а ако човека е точен не вярвам да ти сложи някаква кашкавалена верига. А защо не се свържеш и с Фена от Дупница и да го питаш дали ще може да ти я оправи за един ден, хем и по-близо ти е от Пловдив. Да, това е добра идея. Не знам дали е удобно да го безпокоя на ЛС с подобни питания. Ще направя опит все пак. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1255 #18 Отговорено 1 Януари, 2021 (Редактирано) Преди 5 часа, Rakeem написа: Няма нужда от сваляне на капака на веригата, а само капака на клапаните, Може и така да беше.Карах по спомен. Ако беше така, допълнението е правилно. Редактирано 1 Януари, 2021 от Митко Йотов Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 1006 #19 Отговорено 1 Януари, 2021 (Редактирано) Ако има читави алтернативни вериги и съпътстващите части около тях, лошо няма да се монтират. При Фиата смених оригиналната верига с афтърмаркет на 110 000км но тя е тънка като на велосипед и по книга и дават 90 000км. Беше разтегната на максимум и само това, че беше първата я беше спасило да не стане салата в моторЯ. Просто ОЕМ имам чувството, че си ги смятат да карат и малко "отгоре" . Имаше добри алтернативни комплекти на вериги като марки и цени и ползвах тях. При Хонда обаче не знам дали има читави, просто във времето на по-ключови места като съм взимал афтърмаркет части и все не са изкарвали много. Попитай за оферта Фена и/или Мотобокс. Казали са ти, че можеш още да караш така, защо не изчакаш 3 седмици? Редактирано 1 Януари, 2021 от Mkilla Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове