Jump to content
omax

Стойност на ремонтна услуга (смяна вериги)

Recommended Posts

Добър ден,

преди всичко се извинявам, ако темата не е подходяща или дискутирана (но не успях да намеря актуална такава)

Придобих Хонда Акорд 2003, 2.4 (мисля се води КА24А3) двигател. Предстои ми смяна на верига (мисля са 2 броя) и съответните към веригите ролки (ако се наричат така, лаик съм в областта)

От София съм и бих искал да ви помоля да ми кажете, колко следва да струва комплексната услуга (части+труд), защото за съжаление в сервизи, които до сега съм ползвал за другите ми коли, получавам оферти от 700 до 1800 лева. Предвид големия диапазон в цената съм разколебан, а не желая да правя компромис с колата си. 

Също така, ако можете да ме насочите към сервиз в София, ще бъда благодарен, защото дори като поискам ОЕМ части, получавам отговор "аааа значи към 2500 лева". Получавам усещане за спекулиране и дори непознаване на материята и това ме тревожи.

Ще бъда благодарен за информация и вашето виждане като ориентировъчна оферта.

За първи път карам Хонда и се оказа, че не са много специализираните сервизи в София.

Ако прецените, че подобна информация ви затруднява и/или не е коректно да ми я предоставите, ще проявя разбиране.

Предварително благодаря и пожелавам весело посрещане на празника.

Бъдете здрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За цената най-лесно може да се ориентираш по няколко начина.
- В този форум има няколко кадърни човека на които можеш да зададеш въпрос относно ОЕМ частите. Ако искаш да са от България в секцията за сервизи намираш ФЕНАБГ ауто и/или МОТОБОКС и им задаваш всичките си въпроси относно части и обслужване. Ще получиш достатъчно компетентен отговор за цени и всичко останало. Освен тях има още няколко сервиза за Хонда които може да намериш в съответната секция, за да не правя излишно реклама.
- Отиваш в Бултрако и искаш оферта за части + труд. Ще ти дадат цена части + труд.
- Поръчваш ОЕМ частите от UK/USA и ти ги монтира майстор тук на който имаш доверие. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ти трябва "специализиран" сервиз, а просто човек, който знае какво прави, реално всеки уважаващ себе си майстор може да смени нещата, защото няма нищо специално в процеса. 

 

И просто от любопитство, на какви километри ти е колата, как установи, че е време за смяна на верига? 

Редактирано от sashua

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 12 часа, Mkilla написа:

- Отиваш в Бултрако и искаш оферта за части + труд. Ще ти дадат цена части + труд.

 

С тази оферта ще добиеш информация за тавана на услугата, по-скъпо няма къде :)

За мен е загуба на време, но пък ще знаем от първо лице.

По-скоро се насочи към предната препоръка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как реши че трябва да се сменят веригите?на този мотор на практика е вечна.

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен ми е интересно как се е стигнало до този извод, но в реалния живот няма нищо вечно. 

Ако двигателя е надхвърлил 300к със сервизни интервали от по 20к с неособено качествено масло, вечността придобива доста обозрим характер. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко е извън темата, но да постна един линк към оригинални части от Япония или САЩ. Може да намерите номера на всеки болт по колата, но доставката е около 30 долара ако не се лъжа.. https://honda-europe.epc-data.com/

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е двойна верига от доброто старо време не е като на дизелите -като на балканче от 80-те ,според мен требе да я види некой които разбира.Да я откара не Фена или Слави да ́я видят и да кажат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фена беше постнал снимка по какво може да се прецени. Сваля се капака на веригата и ако има явно разминаване на белезите на двете зъбни колела едва тогава може да се мисли за верига. Така по слух си е егати смехорията.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма нужда от сваляне на капака на веригата, а само капака на клапаните, ако може да се прецени само по зъбните колела на валовете, но по-скоро си мисля, че трябва да се засечат и с маркера на коляновия вал, а там вече не знам дали става без сваляне на капака на веригата. 

Нека някой, който знае да кажа при двувалките и едновалките, дали може да се прецени без сваляне на капака на веригата, защото си е тегава работа. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата беше за смяна на ремък, обтяжна ролка и периодичен регулаж на клапани в Пловдив (в този период бях там и познавам лично Сашо, като я закарах в невговия сервиз).По показател е на 220340 км. Няма как да знам дали са реални.

Каза, че преди регулажа на клапани е измерил някакви показатели на веригата, цитира ми допустими мм (които не помня) и че тази е на критични мм. Не направи регулажа, защото според него следва първо да се сменят веригите. Може да се кара още но препоръча подмяната на двете вериги и съпътстващите към нея елементи. След 9 години в сервиза на Бултрако-Пловдив, предполагам мога да се доверя на преценката на Сашо.

Редактирано от omax
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо направо при него не ги смениш ? Иначе евала на човека, че не ти е регулирал клапаните, след като веригата е за смяна, и не ти е взел пари на вятъра. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Rakeem написа:

Няма нужда от сваляне на капака на веригата, а само капака на клапаните, ако може да се прецени само по зъбните колела на валовете

Точно,това е от моята:

IMG-882574f096e5add1331f4951d8319cd8-V.thumb.jpg.27e00272652cae58ebc7fbf36ded6b42.jpg

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защото ми каза, че колата трябва да е при него 3 работни дни и че слага вериги, които не са ОЕМ. Цитира марката ама те майните трудни и  се разбира какво казват понякога (шегувам се). А аз съм от София. И затова започнах да си правя проучване. Слави ми е под носа в Овча купел ама за преглед едва след 3 седмици, а това е доста пробег за мен.

 

Да, май ще я карам в Пловдив и оставя там но исках все пак да се ориентирам в цените.

Това е първата ми бензинова кола в живота (като изключа учебната Лада) 

Има ли риск ако веригите не са ОЕМ но все пак доказана алтернативна марка?

Редактирано от omax

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако марката е доказана не виждам какъв риск би имало, но все пак трябва да кажеш каква верига ти предлага. По-скоро си поговори с него, а ако човека е точен не вярвам да ти сложи някаква кашкавалена верига. 

А защо не се свържеш и с Фена от Дупница и да го питаш дали ще може да ти я оправи за един ден, хем и по-близо ти е от Пловдив. 

Редактирано от Rakeem

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 12/30/2020 at 11:41 PM, niko75 said:

Как реши че трябва да се сменят веригите?на този мотор на практика е вечна.

Отдавна съм се научил, че вечни са само пирамидите в Египет и Китайската стена. Цитирам мнението на Сашо (въпросния майстор в Пловдив с 9 годишен опит в сервиза на Бултрако)...."Сменял съм вериги и след 90 000 км, виждал съм щети и след 110 000 км. имам клиенти на 450 000 км, които не са мръднали". 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
9 minutes ago, Rakeem said:

Ако марката е доказана не виждам какъв риск би имало, но все пак трябва да кажеш каква верига ти предлага. По-скоро си поговори с него, а ако човека е точен не вярвам да ти сложи някаква кашкавалена верига. 

А защо не се свържеш и с Фена от Дупница и да го питаш дали ще може да ти я оправи за един ден, хем и по-близо ти е от Пловдив. 

Да, това е добра идея. Не знам дали е удобно да го безпокоя на ЛС с подобни питания. Ще направя опит все пак.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, Rakeem написа:

Няма нужда от сваляне на капака на веригата, а само капака на клапаните, 

Може и така да беше.Карах по спомен. Ако беше така, допълнението е правилно. :thumbs1:

Редактирано от Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако има читави алтернативни вериги и съпътстващите части около тях, лошо няма да се монтират. При Фиата смених оригиналната верига с афтърмаркет на 110 000км но тя е тънка като на велосипед и по книга и дават 90 000км. Беше разтегната на максимум и само това, че беше първата я беше спасило да не стане салата в моторЯ. Просто ОЕМ имам чувството, че си ги смятат да карат и малко "отгоре" . Имаше добри алтернативни комплекти на вериги като марки и цени и ползвах тях. При Хонда обаче не знам дали има читави, просто във времето на по-ключови места като съм взимал афтърмаркет части и все не са изкарвали много. Попитай за оферта Фена и/или Мотобокс. Казали са ти, че можеш още да караш така, защо не изчакаш 3 седмици? 

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...