Jump to content
xatamoto

Моите Акорди

Recommended Posts

Не се бях замислял да пиша в този раздел, но покрай карантината имах време да си подредя снимките и се присетих, че всъщност карам втори Акорд :)

 

Първият го купих по-скоро без да искам през не толкова скорошната 2010 година. Отидох при познат в Австрия, който се занимава с внос на коли и той ме заведе при един дилър на Хонда близо до Линц. Твърдеше, че е намерил кола, която няма как да не купя.........

 

07092010050.thumb.jpg.0e2dfcf624697c970cf41a12c038c5a5.jpg

 

13-годишен (тогава) Акорд на 190к км с пълна сервизна история, валиден TUV и доста екстри. На фона на цените на 13-годишните Акорди с големия бензинов мотор в момента, 1300-те евра, които платих тогава ми се струват направо смешна сума.

Накратко - двигател F22Z2, кожа, заводска навигация, автопилот, шибидах и други благинки, които в онези години не всеки Акорд имаше.

След 3 почти безпроблемни години се оказа, че вече не ми трябва толкова голяма кола и я продадох за повече пари, отколкото я бях купил. Настъпиха блажени времена, в които не поддържах собствен автомобил.

 

В началото на 2019 година обстоятелствата наложиха отново да се сдобия с МПС. Набелязах си какво искам да има колата (бензинов двигател без АГУ, 4 врати, климатик, автопилот и шибидах) и започнах да търся. До края на лятото не намерих кола, която да се впише в бюджета и изискванията. Октомври месец имах планирано гостуване в Чехия и реших, че ще отида със самолет, а ще се върна с кола. В Чехия не си харесах нищо, но поне я пообиколих. При моя човек в Австрия вече нямаше читави коли за по 1000-1500-2000 евро и той ме насочи към Германия. Посъветва ме да не си губя времето по плацовете при сърби и араби, а да ходя при официалните дилъри и да търся върнати коли при покупка на нови. Така в един слънчев понеделник се озовах при дрезденския дилър на Хонда.

Съвсем случайно продаваха един пълнолетен Акорд, който покриваше изискванията ми, а цената от 999 евра  беше тамън половината на заложения бюджет. Да, беше прехвърлил 220к км и светеше чек-а на мотора, но беше взел TUV преди 4-5 месеца и си имаше сервизна история. След повече от седмица обикаляне по плацове и дилъри ми беше писнало и реших, че ще се прибирам със светещ чек. Дори да станеше нещо бях спестил пари за репатрак, ако се наложи.

За щастие не се наложи. След 15-часов преход се прибрах в София, но нататък ще разказвам в друг пост.

IMG_20191016_0755347.thumb.jpg.b6fa09248f9c700839840f9c7d3371d0.jpg

Редактирано от xatamoto
  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със сигурност дилърът трябва да ти е казал какви са били записаните грешки в компютъра на колата при покупка?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 11 години с такъв Акорд ми е светвал само заради първа ламбда сонда.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обут в нови обувки Акордът бе готов за зимата и за.........жичкаджията. :)

IMG_20191120_161301.thumb.jpg.d79032c0a49797851a24d3eaea4d8b7a.jpg

 

Проблемът с подгрева на стъклото се оказа буксата, която влиза в самото стъкло. След запояването и подгревът тръгна без два реотана. Жичкаджията каза, че повече не може да направи. Има някакви алтернативни решения из нета, но засега не ме дразни много и си карам така. Сдобих се с две резервни дистанционни и остана музикалният "проблем".

 

Единственото, което исках да променя в оригиналната аудио система Bose, беше плеърът. Оказа се, че има и усилвател, който си комуникира с този плеър и смяната му не е точно cut/paste. По-малкото зло беше, че "модерният" плеър, който имах, хич не се връзваше с дизайна на таблото измислен през миналия век. Жичкаджията предложи да сложи дигитален чейнджър на Bose плеъра за около 200лв с монтажа или другия плеър с преправяне на системата и без гаранция, че ако реша ще мога да си върна Bose-то, за 120-150лв според зависи колко ще се преправя. Нито един от тези варианти не ме устройваше и оставих нещата така. Все пак имах радио, CD (за което имах записани доста дискове) и си взех един читав трансмитер, ако случайно реша да слушам нещо през телефона или от флашка.

 

Вече можеше да се каже, че имам годен за ползване автомобил. И тогава дойде пандемията. В следващите 4-5 месеца не успях да изгоря един резервоар бензин..........

Редактирано от xatamoto
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко хубави и изчерпателни постове колега,само може би трябваше да опоменеш модела плеър,който си монтирал:).

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://a.aliexpress.com/_mOjtFO5

 

Това е джаджата. Има по-евтини, но нямат микрофон, bluetooth или и двете. Аз лично ползвам само тези неща. Качих си музика на телефона, имам нет на него, а като звънне мога да вдигна от плеъра. AUX го пробвах само веднъж и ми се струва по-тихо, но може да е от кабела, от телефона или само да ми се струва. USB-то дори не съм го пробвал.

Монтирах кутийката в малката жабка вляво от волана и оттам по колоната пуснах микрофона до шофьорския сенник. При свалено табло е за 5 минути работа c04f7f17824f41f52e14f57d12ae32d8.jpg

 

Изпратено от моят Mi 9 Lite с помощта на Tapatalk

 

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 28.12.2020 г. at 5:11 PM, xatamoto said:

Не се бях замислял да пиша в този раздел, но покрай карантината имах време да си подредя снимките и се присетих, че всъщност карам втори Акорд :)

 

Първият го купих по-скоро без да искам през не толкова скорошната 2010 година. Отидох при познат в Австрия, който се занимава с внос на коли и той ме заведе при един дилър на Хонда близо до Линц. Твърдеше, че е намерил кола, която няма как да не купя.........

 

07092010050.thumb.jpg.0e2dfcf624697c970cf41a12c038c5a5.jpg

 

13-годишен (тогава) Акорд на 190к км с пълна сервизна история, валиден TUV и доста екстри. На фона на цените на 13-годишните Акорди с големия бензинов мотор в момента, 1300-те евра, които платих тогава ми се струват направо смешна сума.

Накратко - двигател F22Z2, кожа, заводска навигация, автопилот, шибидах и други благинки, които в онези години не всеки Акорд имаше.

След 3 почти безпроблемни години се оказа, че вече не ми трябва толкова голяма кола и я продадох за повече пари, отколкото я бях купил. Настъпиха блажени времена, в които не поддържах собствен автомобил.

 

В началото на 2019 година обстоятелствата наложиха отново да се сдобия с МПС. Набелязах си какво искам да има колата (бензинов двигател без АГУ, 4 врати, климатик, автопилот и шибидах) и започнах да търся. До края на лятото не намерих кола, която да се впише в бюджета и изискванията. Октомври месец имах планирано гостуване в Чехия и реших, че ще отида със самолет, а ще се върна с кола. В Чехия не си харесах нищо, но поне я пообиколих. При моя човек в Австрия вече нямаше читави коли за по 1000-1500-2000 евро и той ме насочи към Германия. Посъветва ме да не си губя времето по плацовете при сърби и араби, а да ходя при официалните дилъри и да търся върнати коли при покупка на нови. Така в един слънчев понеделник се озовах при дрезденския дилър на Хонда.

Съвсем случайно продаваха един пълнолетен Акорд, който покриваше изискванията ми, а цената от 999 евра  беше тамън половината на заложения бюджет. Да, беше прехвърлил 220к км и светеше чек-а на мотора, но беше взел TUV преди 4-5 месеца и си имаше сервизна история. След повече от седмица обикаляне по плацове и дилъри ми беше писнало и реших, че ще се прибирам със светещ чек. Дори да станеше нещо бях спестил пари за репатрак, ако се наложи.

За щастие не се наложи. След 15-часов преход се прибрах в София, но нататък ще разказвам в друг пост.

IMG_20191016_0755347.thumb.jpg.b6fa09248f9c700839840f9c7d3371d0.jpg

15 часа от Дрезден до София?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм засичал с хронометър, но тръгнахме от Дрезден към 3 следобед, а на следващата сутрин бях от 10  на работа и не закъснях, дори имах време за душ. Реално от Дрезден до Калотина е магистрала, действието се развива през октомври и по границите едва ли сме загубили повече от половин час общо. Ако пътувахме с гастербайтерите 15 часа нямаше да ни стигнат само за границите сигурно :)

Редактирано от xatamoto

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм писал скоро, но колицата все още се движи.

Имах лека драма, когато на 200м от нас колата просто угасна. Приятел я замери, че не стига ток до бензиновата помпа. На следващия ден я качих на репатрак и към сервиза. Оказа се, че има студени спойки по главното реле, което струва горе-долу колкото колата. За щастие се намери един сръчен младеж с поялник. Равносметката беше 50лв репатрак, 24лв диагностика и един хубав обяд за младежа с поялника.

 

След две години по нашите пътища горните носачи (най-вероятно оригинални) се предадоха. Бях ги поръчал и запазил час за сервиз, когато ми светна лампичката за ръчната на таблото, а задната дясна джанта загряваше след каране. Проблемът се оказа в скъсано ухо на спирачния апарат. Тръгнах да търся втора употреба, но се оказа, че новият е на приемлива цена, а и щях да реша два проблема с едно ходене в сервиза. Все пак времето и то е пари :)

 

Така лека-полека отново доживяхме до сезона на грозните джанти :)

IMG_20191120_161210.jpg

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за протокола - от Дрезден - Йенс Каде или Фугел? Моята е от Каде

Редактирано от Тъмнозелен самурай G86-P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фугел много коректни 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 3.10.2023 г. at 17:09, Тъмнозелен самурай G86-P написа:

за протокола - от Дрезден - Йенс Каде или Фугел? Моята е от Каде

На снимката си личи по шината на номера. www.honda-fugel.de - на български май се чете като "Фюгел".

За каквото ги попитах - не ме излъгаха, но пък нямаше как да ги питам за всичко и някои неща ги разбрах чак в България. Въпреки всичко пак бих купил кола от тях.

IMG_20191016_07553470.jpg

Редактирано от xatamoto
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Онзи ден минах за четвърти път ГТП с Акорда.

Равносметката за това време е, че съм попаднал на относително читав екземпляр. Като се замисля съм сменил доста неща по колата, но повечето са си консумативи или е нормално да се сменят за 22 години или 270к км употреба - акумулатор, два носача, три спирачни апарата, кормилни накрайници, гарнитурата на капака на клапаните, механизъм на шофьорското стъкло. Освен това благодарение на външни обстоятелства смених шофьорска врата и пръскалката на левия фар.

Идеята като купувах колата беше да я карам 4-5 години, но въпреки че навлязохме в петата ни съвместна година, за момента не се оглеждам за друга кола. Просто не виждам смисъл да давам 5-цифрена сума за следващото поколение Акорд, а осма генерация съм я отписал още през 2015г. когато един приятел си взе чисто нова 2.0 автомат - мудна, но лакома, а качеството на интериора просто ме потресе. Та следващата ми кола почти сигурно няма да е Хонда, но тази ще си я карам още известно време. По тази причина наскоро смених шините за номерата на Фюгел с клубни :)

 

 

0-02-05-d53875c84c8beb8aeaf660027edd5902858491eee0e6e529ede5fc37ddef1088_8f951b71c4c07279.jpg

0-02-05-cc9187986e59ade9da4f21f10ebaf9202d7b5c9ad0038d90259b7c9553041df2_bce0733bbb2cf75c.jpg

Редактирано от xatamoto

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Акорд 8 ген., 2.0 бензин и ръчка харчи под 7 извънградско. И интериора си е много качествен, на фона на новите коли в момента с евтини и корави пластмаси.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 15 часа, xatamoto написа:

Просто не виждам смисъл да давам 5-цифрена сума за следващото поколение Акорд, а осма генерация съм я отписал още през 2015г. когато един приятел си взе чисто нова 2.0 автомат - мудна, но лакома, а качеството на интериора просто ме потресе. Та следващата ми кола почти сигурно няма да е Хонда, но тази ще си я карам още известно време. 

Карам осма генерация, 2.4, автомат. При скорост между 90 и 120км/ч, харчи 8.5!   При 140 - 160,  10 бензин или 12.5газ!

 

За интериора може да спорим с почти всички автомобили, особенно среден и над среден клас, без луксозните.

Като смениш Хондата, след първия сервиз, ще се осъзнаеш, че си се минал! Особенно в бмв или ауди!:yes:

  • Харесвам 2
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди Хонда карах няколко години Ситроени т.е. знам много добре какво е да посещаваш редовно сервиз. Но не затова смених марката - просто не открих моят следващ Ситроен. Акорд 7 е удачен ъпгрейд, но сегашния го взех на 18-години в доста прилично състояние за 1000 евро. В момента такъв Акорд 7 е мисия невъзможна, имам доста лоши впечатления от Акорд 8, а следващите генерации нямат официален внос. Сивик ми е малък, а нямам необходимост от джип или Легенда. И точно защото не ми се иска да сменям марката ще си карам настоящата Хонда докато деяни. Може пък с времето нуждите ми да се променят :)

 

П.П. Ауди, БМВ или Мерцедес не бих си купил втора употреба. Като я вземеш нова, големият финансов проблем е загубата на стойност, а не поддръжката. Ако погледнем другите японци има разни алтернативи, така че като му дойде време, ще го мисля ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...