xatamoto 163 #1 Публикувано 28 Декември, 2020 (Редактирано) Не се бях замислял да пиша в този раздел, но покрай карантината имах време да си подредя снимките и се присетих, че всъщност карам втори Акорд Първият го купих по-скоро без да искам през не толкова скорошната 2010 година. Отидох при познат в Австрия, който се занимава с внос на коли и той ме заведе при един дилър на Хонда близо до Линц. Твърдеше, че е намерил кола, която няма как да не купя......... 13-годишен (тогава) Акорд на 190к км с пълна сервизна история, валиден TUV и доста екстри. На фона на цените на 13-годишните Акорди с големия бензинов мотор в момента, 1300-те евра, които платих тогава ми се струват направо смешна сума. Накратко - двигател F22Z2, кожа, заводска навигация, автопилот, шибидах и други благинки, които в онези години не всеки Акорд имаше. След 3 почти безпроблемни години се оказа, че вече не ми трябва толкова голяма кола и я продадох за повече пари, отколкото я бях купил. Настъпиха блажени времена, в които не поддържах собствен автомобил. В началото на 2019 година обстоятелствата наложиха отново да се сдобия с МПС. Набелязах си какво искам да има колата (бензинов двигател без АГУ, 4 врати, климатик, автопилот и шибидах) и започнах да търся. До края на лятото не намерих кола, която да се впише в бюджета и изискванията. Октомври месец имах планирано гостуване в Чехия и реших, че ще отида със самолет, а ще се върна с кола. В Чехия не си харесах нищо, но поне я пообиколих. При моя човек в Австрия вече нямаше читави коли за по 1000-1500-2000 евро и той ме насочи към Германия. Посъветва ме да не си губя времето по плацовете при сърби и араби, а да ходя при официалните дилъри и да търся върнати коли при покупка на нови. Така в един слънчев понеделник се озовах при дрезденския дилър на Хонда. Съвсем случайно продаваха един пълнолетен Акорд, който покриваше изискванията ми, а цената от 999 евра беше тамън половината на заложения бюджет. Да, беше прехвърлил 220к км и светеше чек-а на мотора, но беше взел TUV преди 4-5 месеца и си имаше сервизна история. След повече от седмица обикаляне по плацове и дилъри ми беше писнало и реших, че ще се прибирам със светещ чек. Дори да станеше нещо бях спестил пари за репатрак, ако се наложи. За щастие не се наложи. След 15-часов преход се прибрах в София, но нататък ще разказвам в друг пост. Редактирано 28 Декември, 2020 от xatamoto 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #2 Отговорено 28 Декември, 2020 Със сигурност дилърът трябва да ти е казал какви са били записаните грешки в компютъра на колата при покупка? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #3 Отговорено 28 Декември, 2020 За 11 години с такъв Акорд ми е светвал само заради първа ламбда сонда. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
xatamoto 163 #4 Отговорено 29 Декември, 2020 Швабите твърдяха, че чек-ът е светнал заради ЕГР. Изчистили грешката, но пак светнал и при прогнозна цена за нов ЕГР клапан плюс труд от 500 евро предишният собственик оставил колата да се продава и си тръгнал с друга. Не знам доколко е вярно това, но след като се прибрах се сдобих с един ELM 327 и наистина даваше грешка Р0401 или Р0407, което си е баш ЕГР. След изчистване понякога светваше след 5км, понякога след 300км. Накрая ми писна да чистя грешки, гледах клипче как се сваля и почиства ЕГР клапана и го третирах със спрей за нагари. Оттогава мина почти година и все още не е светвал чек-а т.е. май наистина е било от това. Но да си продължа историята.......... След прибирането в България закарах колата да я огледа майстор за нещата, които не можеха да видят с просто око при покупката. Още при дилъра видях, че има драма с дръжките на задните врати, а по пътя разбрах, че не работят пръскалките за предното стъкло. Оказа се, че и подгрева на задното също не работи, а задните накладки им е време да се сменят. Освен това по документи ангренажният ремък беше на над 40к км, маслото на 8к км, а антифриз и спирачна течност не се знаеше кога са сменяни. Уговорихме се да се поръча каквото трябва, а докато дойдат частите минах през КАТ за регистрация. След обслужването останаха нерешени проблемите с подгрева на задното стъкло и дръжките на вратите. Майсторът каза, че за първото не се наема да го прави, а за второто трябват нови дръжки. Тук се появи и един друг проблем. Вече беше началото на ноември, а колата ми я продадоха само с летни гуми. Който е карал такъв Акорд знае, че размерът 195/60/15 не е много разпространен и тъй като държах на гуми с пресен ДОТ се наложи да ги поръчам и съответно изчакам няколко дни. Нали спестих пари при покупката на колата, реших да си взема втори комплект джанти докато чакам. Тук отново предлагането е ограничено, но за мой късмет се сдобих с прясно пребоядисани оригинални джанти от Прелюд 4 Както се вижда на снимката Акордът се оказа 5-врат. Странно, но практично решение при положение, че не се предлага комби версия за този модел. В последствие се оказа, че лифтбеците обикновено са с доста скромно оборудване - често липсват дори подлакътник и термометър за външна температура. За мое щастие първият собственик беше спестил само от навигация и кожен салон с подгрев. Климатикът всъщност е климатроник и седи на таблото доста по-изчистено от трите врътки на обикновения климатик. Имам си и автопилот, шибидах, халогени, а музиката е заводско инсталирано Bose (за което ще разкажа по-нататък). По съвет на приятел с такъв Акорд не побързах да купя нови дръжки на вратите, защото било възможно да се оправят старите. В моят случай наистина се оказа възможно. За съжаление нямам снимки от процедурата, но и на двете задни дръжки се оказа счупено едно и също палче. След като се разглоби вратата до дръжката следва фиксиране на счупеното със секундно лепило, прокарването на рапидка, за да се свържат двете счупени части и заливането на всичко това с двукомпонентно лепило. Според мен след тази операция дръжките стават последното нещо, което ще се счупи в тази кола Останаха "жичкаджийските" проблеми - подгрева на задното стъкло и желанието да сменя оригиналния плеър с модерен, какъвто имах в шкафа. Също така имах два ключа, но само едно дистанционно, което също си беше проблем. По-нататък ще разкажа как се преборих и с тези драми 5 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
xatamoto 163 #5 Отговорено 4 Януари, 2021 (Редактирано) Обут в нови обувки Акордът бе готов за зимата и за.........жичкаджията. Проблемът с подгрева на стъклото се оказа буксата, която влиза в самото стъкло. След запояването и подгревът тръгна без два реотана. Жичкаджията каза, че повече не може да направи. Има някакви алтернативни решения из нета, но засега не ме дразни много и си карам така. Сдобих се с две резервни дистанционни и остана музикалният "проблем". Единственото, което исках да променя в оригиналната аудио система Bose, беше плеърът. Оказа се, че има и усилвател, който си комуникира с този плеър и смяната му не е точно cut/paste. По-малкото зло беше, че "модерният" плеър, който имах, хич не се връзваше с дизайна на таблото измислен през миналия век. Жичкаджията предложи да сложи дигитален чейнджър на Bose плеъра за около 200лв с монтажа или другия плеър с преправяне на системата и без гаранция, че ако реша ще мога да си върна Bose-то, за 120-150лв според зависи колко ще се преправя. Нито един от тези варианти не ме устройваше и оставих нещата така. Все пак имах радио, CD (за което имах записани доста дискове) и си взех един читав трансмитер, ако случайно реша да слушам нещо през телефона или от флашка. Вече можеше да се каже, че имам годен за ползване автомобил. И тогава дойде пандемията. В следващите 4-5 месеца не успях да изгоря един резервоар бензин.......... Редактирано 4 Януари, 2021 от xatamoto 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
xatamoto 163 #6 Отговорено 5 Януари, 2021 След отпускането на мерките в края на май получих предложение за работа на морето. Принципно ми мина времето за сезонна работа, но след 3 месеца домашен арест реших да разнообразя обстановката. Имаше вариант да ми се вземе някаква служебна кола, която след края на сезона да се продаде. При заложен бюджет от 1500лв., в който трябваше да се впишат регистрация и обслужване, предложих да си отида с Акорда, а фирмата да му вземе един комплект летни гуми, които излязоха малко под 400лв. Така вълкът остана сит, агнето цяло, а Хондата се озова на морето. Лятото се изтърколи неусетно, а с него и над 8000км. Единственият проблем с колата беше, че CD-то спря да чете дискове. Когато се прибрах в София се оказа, че съседът ми, който се занимава професионално с озвучаване, има сходна с моята аудио драма. Беше си взел един меркел със заводско Bose, което също не можеше да се замени лесно. При него дори беше още по-сложно, защото има и заводска навигация. Вариантите му бяха да търси някаква мултимедия и преходници към нея, но както и да го смяташе резултатът излизаше четирицфрена сума. Като човек аудиофил трансмитерът дори не го разглеждаше като опция. Реши да пробва с една платка, която се запоява към изхода за чейнджър и през нея да се връзва по Bluetooth. Тръгна прекрасно на меркела, но когато тръгнахме към магазина да купим същата и за Акорда реши, че повече няма да свири. Отказаха подмяна, защото не била вързана правилно и 50 кинта заминаха в кофата. Оказа се, че същата платка в Алиекспрес струва $6, а от опит твърдя, че е по-вероятно китайците да върнат пари, отколкото роден магазин. Поръчахме 2бр., платихме $3, за да дойдат по-бързо и наистина след двадесетина дни бяха в пощата. На меркела отново тръгна от раз (и си бачка вече 3 месеца), но на Хондата се оказа, че трябва да се активира AUX-а, а за целта трябва чейнджър. Бях си поръчал от китайците лампички за таблото, че имах 2 изгорели и беше ясно, че така или иначе ще се сваля още веднъж таблото и то не преди да дойдат лампичките. Уловката е, че явно старата техника не се лъже лесно и за Акорд 6 не се предлагат дигитални чейнджъри. Докато търсех съвсем случайно забелязах, че буксата на чейнджърите за Акорд 7 е същата като моята. Реших да рискувам. В олх само един човек предлагаше такъв чейнджър на цена 137лв, а в Али струваше $30. Поръчах и зачаках. В един слънчев ноемврийски ден нещата пристигнаха и се заех с инсталацията им. За моя изненада всичко протече по план и за няма две бири време се справих. Съседът направо не можа да повярва колко качествен звук излезе през чейнджъра (само да напомня, че е професионално изкривен ), а за разлика от неговата платка имах и микрофон за разговори. Пробвах да мигрирам таблото към ЛЕД осветление, но силните диоди, които бях поръчал бяха прекалено големи, за да минат през дупките за крушки, а тези които минаваха не осветяваха равномерно и не ми харесваше как стои. Накрая си върнах оригиналното осветяване, но този път всички крушки му светеха. Ако се загледате на снимката се вижда, че задната броня имаше лека цепнатина. Това беше последното нещо, с което бих тръгнал да се занимавам, но пък нямаше с какво друго и преди Нова година минах през бояджията. За момента мисля да спра дотук. Все пак колата е вече 20-годишна и изненадите тепърва предстоят 4 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #7 Отговорено 5 Януари, 2021 Колко хубави и изчерпателни постове колега,само може би трябваше да опоменеш модела плеър,който си монтирал. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
xatamoto 163 #8 Отговорено 5 Януари, 2021 https://a.aliexpress.com/_mOjtFO5 Това е джаджата. Има по-евтини, но нямат микрофон, bluetooth или и двете. Аз лично ползвам само тези неща. Качих си музика на телефона, имам нет на него, а като звънне мога да вдигна от плеъра. AUX го пробвах само веднъж и ми се струва по-тихо, но може да е от кабела, от телефона или само да ми се струва. USB-то дори не съм го пробвал.Монтирах кутийката в малката жабка вляво от волана и оттам по колоната пуснах микрофона до шофьорския сенник. При свалено табло е за 5 минути работа Изпратено от моят Mi 9 Lite с помощта на Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #9 Отговорено 5 Януари, 2021 Spoiler В случай, че помогне на някого, ето по-евтин вариант https://a.aliexpress.com/_mNPP3FP 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #10 Отговорено 1 Февруари, 2021 On 28.12.2020 г. at 5:11 PM, xatamoto said: Не се бях замислял да пиша в този раздел, но покрай карантината имах време да си подредя снимките и се присетих, че всъщност карам втори Акорд Първият го купих по-скоро без да искам през не толкова скорошната 2010 година. Отидох при познат в Австрия, който се занимава с внос на коли и той ме заведе при един дилър на Хонда близо до Линц. Твърдеше, че е намерил кола, която няма как да не купя......... 13-годишен (тогава) Акорд на 190к км с пълна сервизна история, валиден TUV и доста екстри. На фона на цените на 13-годишните Акорди с големия бензинов мотор в момента, 1300-те евра, които платих тогава ми се струват направо смешна сума. Накратко - двигател F22Z2, кожа, заводска навигация, автопилот, шибидах и други благинки, които в онези години не всеки Акорд имаше. След 3 почти безпроблемни години се оказа, че вече не ми трябва толкова голяма кола и я продадох за повече пари, отколкото я бях купил. Настъпиха блажени времена, в които не поддържах собствен автомобил. В началото на 2019 година обстоятелствата наложиха отново да се сдобия с МПС. Набелязах си какво искам да има колата (бензинов двигател без АГУ, 4 врати, климатик, автопилот и шибидах) и започнах да търся. До края на лятото не намерих кола, която да се впише в бюджета и изискванията. Октомври месец имах планирано гостуване в Чехия и реших, че ще отида със самолет, а ще се върна с кола. В Чехия не си харесах нищо, но поне я пообиколих. При моя човек в Австрия вече нямаше читави коли за по 1000-1500-2000 евро и той ме насочи към Германия. Посъветва ме да не си губя времето по плацовете при сърби и араби, а да ходя при официалните дилъри и да търся върнати коли при покупка на нови. Така в един слънчев понеделник се озовах при дрезденския дилър на Хонда. Съвсем случайно продаваха един пълнолетен Акорд, който покриваше изискванията ми, а цената от 999 евра беше тамън половината на заложения бюджет. Да, беше прехвърлил 220к км и светеше чек-а на мотора, но беше взел TUV преди 4-5 месеца и си имаше сервизна история. След повече от седмица обикаляне по плацове и дилъри ми беше писнало и реших, че ще се прибирам със светещ чек. Дори да станеше нещо бях спестил пари за репатрак, ако се наложи. За щастие не се наложи. След 15-часов преход се прибрах в София, но нататък ще разказвам в друг пост. 15 часа от Дрезден до София? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
xatamoto 163 #11 Отговорено 3 Февруари, 2021 (Редактирано) Не съм засичал с хронометър, но тръгнахме от Дрезден към 3 следобед, а на следващата сутрин бях от 10 на работа и не закъснях, дори имах време за душ. Реално от Дрезден до Калотина е магистрала, действието се развива през октомври и по границите едва ли сме загубили повече от половин час общо. Ако пътувахме с гастербайтерите 15 часа нямаше да ни стигнат само за границите сигурно Редактирано 3 Февруари, 2021 от xatamoto Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
xatamoto 163 #12 Отговорено 29 Ноември, 2021 Не съм писал скоро, но колицата все още се движи. Имах лека драма, когато на 200м от нас колата просто угасна. Приятел я замери, че не стига ток до бензиновата помпа. На следващия ден я качих на репатрак и към сервиза. Оказа се, че има студени спойки по главното реле, което струва горе-долу колкото колата. За щастие се намери един сръчен младеж с поялник. Равносметката беше 50лв репатрак, 24лв диагностика и един хубав обяд за младежа с поялника. След две години по нашите пътища горните носачи (най-вероятно оригинални) се предадоха. Бях ги поръчал и запазил час за сервиз, когато ми светна лампичката за ръчната на таблото, а задната дясна джанта загряваше след каране. Проблемът се оказа в скъсано ухо на спирачния апарат. Тръгнах да търся втора употреба, но се оказа, че новият е на приемлива цена, а и щях да реша два проблема с едно ходене в сервиза. Все пак времето и то е пари Така лека-полека отново доживяхме до сезона на грозните джанти 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #13 Отговорено 3 Октомври, 2023 (Редактирано) за протокола - от Дрезден - Йенс Каде или Фугел? Моята е от Каде Редактирано 3 Октомври, 2023 от Тъмнозелен самурай G86-P Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 311 #14 Отговорено 3 Октомври, 2023 Фугел много коректни Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
xatamoto 163 #15 Отговорено 5 Октомври, 2023 (Редактирано) На 3.10.2023 г. at 17:09, Тъмнозелен самурай G86-P написа: за протокола - от Дрезден - Йенс Каде или Фугел? Моята е от Каде На снимката си личи по шината на номера. www.honda-fugel.de - на български май се чете като "Фюгел". За каквото ги попитах - не ме излъгаха, но пък нямаше как да ги питам за всичко и някои неща ги разбрах чак в България. Въпреки всичко пак бих купил кола от тях. Редактирано 5 Октомври, 2023 от xatamoto 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
xatamoto 163 #16 Отговорено 22 Октомври, 2023 (Редактирано) Онзи ден минах за четвърти път ГТП с Акорда. Равносметката за това време е, че съм попаднал на относително читав екземпляр. Като се замисля съм сменил доста неща по колата, но повечето са си консумативи или е нормално да се сменят за 22 години или 270к км употреба - акумулатор, два носача, три спирачни апарата, кормилни накрайници, гарнитурата на капака на клапаните, механизъм на шофьорското стъкло. Освен това благодарение на външни обстоятелства смених шофьорска врата и пръскалката на левия фар. Идеята като купувах колата беше да я карам 4-5 години, но въпреки че навлязохме в петата ни съвместна година, за момента не се оглеждам за друга кола. Просто не виждам смисъл да давам 5-цифрена сума за следващото поколение Акорд, а осма генерация съм я отписал още през 2015г. когато един приятел си взе чисто нова 2.0 автомат - мудна, но лакома, а качеството на интериора просто ме потресе. Та следващата ми кола почти сигурно няма да е Хонда, но тази ще си я карам още известно време. По тази причина наскоро смених шините за номерата на Фюгел с клубни Редактирано 22 Октомври, 2023 от xatamoto Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mys7Ic 14 #17 Отговорено 23 Октомври, 2023 Акорд 8 ген., 2.0 бензин и ръчка харчи под 7 извънградско. И интериора си е много качествен, на фона на новите коли в момента с евтини и корави пластмаси. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
darius 921 #18 Отговорено 23 Октомври, 2023 Преди 15 часа, xatamoto написа: Просто не виждам смисъл да давам 5-цифрена сума за следващото поколение Акорд, а осма генерация съм я отписал още през 2015г. когато един приятел си взе чисто нова 2.0 автомат - мудна, но лакома, а качеството на интериора просто ме потресе. Та следващата ми кола почти сигурно няма да е Хонда, но тази ще си я карам още известно време. Карам осма генерация, 2.4, автомат. При скорост между 90 и 120км/ч, харчи 8.5! При 140 - 160, 10 бензин или 12.5газ! За интериора може да спорим с почти всички автомобили, особенно среден и над среден клас, без луксозните. Като смениш Хондата, след първия сервиз, ще се осъзнаеш, че си се минал! Особенно в бмв или ауди! 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
xatamoto 163 #19 Отговорено 23 Октомври, 2023 Преди Хонда карах няколко години Ситроени т.е. знам много добре какво е да посещаваш редовно сервиз. Но не затова смених марката - просто не открих моят следващ Ситроен. Акорд 7 е удачен ъпгрейд, но сегашния го взех на 18-години в доста прилично състояние за 1000 евро. В момента такъв Акорд 7 е мисия невъзможна, имам доста лоши впечатления от Акорд 8, а следващите генерации нямат официален внос. Сивик ми е малък, а нямам необходимост от джип или Легенда. И точно защото не ми се иска да сменям марката ще си карам настоящата Хонда докато деяни. Може пък с времето нуждите ми да се променят П.П. Ауди, БМВ или Мерцедес не бих си купил втора употреба. Като я вземеш нова, големият финансов проблем е загубата на стойност, а не поддръжката. Ако погледнем другите японци има разни алтернативи, така че като му дойде време, ще го мисля Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
xatamoto 163 #20 Отговорено 4 Октомври (Редактирано) Почти година не съм писал, но пък има защо. В началото на лятото започна да мига чекът на двигателя. Оказа се,че е заради загуба в компресията в 4-ти цилиндър. Причината се вижда на снимката. Цената на ремонта е съизмерима с покупната цена на конкретния екземпляр, но няколко ПЪТИ по-ниска от тази на негов достоен заместник. Мислих, мислих и реших, че ще си карам още шестичката, а със спестените пари ще сложа газ. Тъй като газ, нафта и чалга принципно не понасям, купих една въшка, чийто разход на бензин е съизмерим с този на Хондата на газ, взех я на цената на газов инжекцион и в същото време (почти) не страдах докато съживяват Акорда. Оказа се, че последното не е много лесна задача. Колата вече е стара и някои части се чакаха 20+ дни. За момента е сглобена и в бойна готовност. Мисля, че няма какво повече да искам от тая кола, освен да ме вози както го прави в последните 5 години. Въшката мисля да си я запазя засега. Състоянието Й е повече от прилично, пък и е по-нова от Акорда Редактирано 4 Октомври от xatamoto 7 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове