Jump to content
Deskata

CR-V, К24 - съвет за покупка

Recommended Posts

За 3,4 или 5 минути няма начин стрелката да се вдигне до това положение.

И защо в случая намесвате въобще термостата, за това кратко време - айде мислете малко?

Да, бензиновите започват да духат топло, по-бързо от дизелите (за около 2 / 3 км. или 4 / 5 минути след запалването) но това не означава, че колата е загряла в оптимална температура, (за да има причина за отваряне на термостата, още повече за включване на вентилатора), така че стрелката няма как да се качи до максималното си предвидено положение - даже в случая е и отгоре.

Евентуални леки проблеми биха били : некоректно отчитащ датчик, или евентуално образувана въздушна възглавница около датчика, или липса на антифриз.

По тежки проблеми: джамбазите като са и нагласяли "реалните" километри, да са прецакали нещо по таблото, или още по-лошото, да е гарнитурка.

 

 

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес от сутринта, старт на двигателя

20201212_074306.thumb.jpg.c0ff40fa18f515a8a21afa99c24ca3ab.jpg

Следете часовника

Това на втората минута,тук започва топлото.

20201212_074517.thumb.jpg.12ebd65c630fc481e0f858766ca95801.jpg

 Това е вече на 4-5минута

20201212_074647.thumb.jpg.cbfbd815482c358511e4acad35d2b061.jpg

,Да както каза колегата @Emichaтова не е оптимална  температурата на двигателя гледал съм го с диагностика,леко разминаване  с стрелката,стрелката е напред.

За авторрката на темата доста информация ,старай се да получиш ако ти я дадат от сервиза.

Но това с температурата и термостата едва ли ще го проследят при стандартен преглед.

Това само преглед ли е или обслужване с смяна на масла и филтри.

  Маслато за твоя двигател са 5w30  или 0w30, никакво 10w40.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Перките вкючват еднакво поне и при трите Сивика който ги имаме (96 включват 98 изключват) всичките имат устроиства с ОБД и съм ги гледал и на стария Акорд е посъщия начин само че там го гледах с външен термометър.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 12/12/2020 at 8:15 AM, CARPERA said:

Това само преглед ли е или обслужване с смяна на масла и филтри.

  Маслато за твоя двигател са 5w30  или 0w30, никакво 10w40.

Пълноно обслужване, коментирахме и  това маслото да е оригинално на Хонда (надявам се такова да сложат).  Предадох я в ръцете им с един ферман “задачи” , включително кривия волан, температурата, леко дългия ход на педала на спирачките и някои неработещи крушки. Наляли са 1 литър антифриз, ще я карат и ще пиша какво са установили. Четох ( то по авто-форумите малко като в Бг-мама 😄😄), че е добре да се направи и реглаж на клапаните - това, обаче, не е ли часовникарска работа?? Къде е удачно да го направя?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реглажа на клапани и хубаво да се направи ако нямаш информация, кога е правено преди,хубаво е от хора които  са го правили това на Хонда

Всички процеду записваш км и кога са правени,за клапаните ако не слагаш газова уредба,следваща проверка 

след 40-50хил км.

Хондовато масло не е панацея, преколено скъпо ,има бюджетни масла също много добри,коментирани са тук в форума.

Примерно  новото Petro-Canada 5w30.

Антифриза е този

post-3845-0-94791000-1477264370_thumb.thumb.jpg.9c97c16228fc03c96d89e02f7e4d787d.jpg.0d1f998b5a4e6d472271041492271491.jpgpost-3845-0-47147400-1477264386_thumb.thumb.jpg.5554a27564d1c2f46f94ed6cf43ad12b.jpg.7899f52987af3b9e7d4fab9458f13d7d.jpg

Хубаво е ако такъв са наляли.

Ако не си го поставила като задача,да сменят  спирачната течност цялостно чрез източване от всеки апарат.

Както и на съединителя която също е спирачна течност, чрез източване от долната помпа.

Това може и да е последващо обслужване.

Ако имаш въпроси,споделяй ги.

Редактирано от CARPERA
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Потърси си в ръководството за твоя модел какви неща се обслужват периодично (има табличка) и си отбелязвай на кои дати и какви километри ги правиш. И просто спазвай интервалите, ако искаш да се радваш дълго време на колата ти. Ако нещо от тези консумативи не знаеш кога е сменяно / извършвана проверка, и няма как да се определи какво му е състоянието, най-добре го направи.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 12.12.2020 г. at 4:55, Emicha написа:

Да, бензиновите започват да духат топло, по-бързо от дизелите (за около 2 / 3 км. или 4 / 5 минути след запалването) но това не означава, че колата е загряла в оптимална температура, (за да има причина за отваряне на термостата, още повече за включване на вентилатора), така че стрелката няма как да се качи до максималното си предвидено положение - даже в случая е и отгоре.

Евентуални леки проблеми биха били : некоректно отчитащ датчик, или евентуално образувана въздушна възглавница около датчика, или липса на антифриз.

Щом са доляли литър, вероятно е въздушна възглавница.

Off Topic

Бай дъ уей (не че е фактор за колежката), но Ледженда "стопля" адски бързо. Докато го изкарам от топлия гараж (около +10 гр.) и затворя след него минава минутка, докато изляза на главната (около 200 м.) е още 1 мин. и стрелката вече е на 2мм от минимума (по което време и системата обръща на газ), а климата почва да духа топло. За следващата 1 мин. (около 600 м.) стигам до първия светофар и стрелката си е "на мястото". За следващите 1,6 км градско (около 4-6 мин) в купето е "баня", но шестака е преоразмерен и има голямо топлоотдаване. Как го постига при положение че антифриза в системата е 8,6 литра е загадка, но е добре. И в студ и в пек, независимо от "натискането" стрелката си е "закована" на обичайното за Хондите място.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И така, количката е изписана с неоправен проблема (ако изобщо е проблем) със стрелката/температурата. След доливане на многото антифриз, каране, тестване, изводът е че колата не прегрява 🤩 и, че най-вероятно проблемът е чисто механичен в стрелката, защото се оказа, че при самото палене тя стартира от по-висока позиция. Хипотезата е, че при обичайното горублянско превъртане на километража, Джамбо е прецакал стрелката.... И ме посъветваха, ако искам да имам изрядни уреди на таблото, да си търся табло от друга количка. (дали са еднакви на К20 и К24?? - може би максималната скорост е различна). Ето и таблото при стартиране и 5 Мин по- късно: 

 

44195D8F-FF10-4370-AA41-0E336E405C67.jpeg

13E7DBF2-07CC-435B-9F77-D9E8FBF0AED1.jpeg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да както си и мислех,информация никаква само предположени.

Минимум можеха да видят датчика който измерва температурата дали не е сменян.

Можеха да тестват и да да кажат,да термостата ти отваря в диапазон който е в твоето ръководство.

463677338_Screenshot_20201217-121221_SamsungInternet.thumb.jpg.1d2058755abea2ee430a472378851ea7.jpg

Това можеха да установят,а не направо друго табло.

И да кажат тогава всичко е наред с охлаждането ти просто стрелката заблуждава

Можеш така да караш,аз не бих,и да следих дали се вдига от там стрелката.

Но сега е зима ако има драма тя ще е лятото при натоварване .

Може да пробваш само за тест ,да вземеш датчик не оригинален,на мен ми искаха 126лв от Бултрако, взех за 15 лв и до сега работи коректно.

Преди  да намеря точния смених два,не показваха коректно.

Някой колега наистина да покаже на студен двигател откъде стартира стрелката. 

Редактирано от CARPERA
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен е очевидно, че при студен старт стрелката не трябва да започва от позицията, на която е на първата снимка. А и се вижда, че оборотите са високи, т.е. двигателят е студен още. Не бих си правил още тестове с термодатчици. Звучи като диагнозата от сервиза да е вярна.

 

Ето тук се вижда, че стрелката за температурата започва под скалата, както при всички Хонди, които съм виждал. Дори не е нужно да пускате клипа – вижда се от картинката.

 

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И все пак, ако реша да го сменям - таблата за ляв и десен волан, както и за 2.0 и 2.4 различават ли се? Или да тая надежда че са взаимозаменяеми....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може просто да се отвори твоето табло и да се препозиционира стрелката на температурата.

Видно е че с колкото е по-високо на студен мотор, с толкова е по-високо и на загрял.

Другият вариант е да и свикнеш, а в летните жеги да я следиш да не надскача "твоята нормална топла позиция" на загрял мотор.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-добре преди да сменяваш каквото и да е било, купи си един ELM327, и когато караш си го свържи с телефона, гледай каква температура ще достигне макс антифриза и гледай също по табло как е, след което може да си правиш каквито и да е заключение. И да в твоя случай най-вероятно проблемът е в позицията на стрелката в таблото, но за да си спокойна, когато тръгнеш на дълъг път, направи горното упражнение за да си сигурна в изправността на охладителната система, успех!

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И така, за две седмици каране равносметката е следната: 

1.Не прегрява, закачихме я за диагностика, явно е само стрелката. 

2. Един ден ми светна чек енджина - шаш и паника... четох в книжката (осъмних се в една тъпа причина), пак я закачихме и се оказа, че съмнението ми се потвърди - лелята на бензиностанцията не щракнала капачката на резервоара ТРИ пъти и компа си мисли че има теч на гориво 🤣🤣🤣🤣 ( то си го пише и на капачката на резервоара)...

3. Много е гладна (сравнявам със стария Нисан примера, който беше ламя, но не подминаваше 13 зимата, но пък беше и с по малък двигател,  та може би е нормално....🧐) - 14-15 бензин градско... газта малко ще почака, обаче, по-добри финансови времена.

Имам още един проблем, който установих карайки - явно вместо шофьорско огледало отляво имам пасажерско, може би от дясна дирекция - видимостта ми е никакава... колкото и да го въртя и нагласям. Въпрос - мога ли просто да сменя стъклото с изпъкнало панорамно за ляв волан на същата основа или ляво шофьорско и ляво пасажерско огледало са с различна геометрия и са несъвместими????

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам как е при твоето ЦРВ, но при Акорд самият корпус е с друга геомтерия и смяна на стъклото няма да ти помогне. При Акорд обаче може да се „побългари“ като се свали стъклото и се подложи метална подложка на подходящото място. Дава възможност стъклото да се завърта хоризонтално много повече. Минусът е, че отваря луфт откъм корпуса в долният десен ъгъл – чисто естетически. Не съм сигурен дали и при теб е същата ситуация, но може да си заслужава да разглобиш и да пробваш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложих стъкло Blic, води се асферично, доста силно изкривява... но пък обхватът е голям и имам видимост. Има луфт, по различна му е основата, но не е трагично. По скоро голямата деформация е притеснителна. Има ивица за мъртвата зона, но и останалата част е много заоблена. Чудя се какво ли е оригиналното огледало....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Струва ми се, че джамбазите доста са поработили по тази кола (дано това е последното което откриеш).

Най-лесно им е било да сложат стъкло от дясна дирекция , че се намират по-лесно, а са и по-евтини.

Не харесвам огледалата които имат ивица за мъртва зона, още повече, тези прекалено извитите , защото не дават реалните разстояния (но това е субективно мнение).

Ако се чудиш как е с оригинално огледало, просто като видиш някъде някое спряло такова CR-V  и човека е там, просто го помоли да погледнеш, защото така ще придобиеш най-реална представа.

Ако ти харесва  си търсиш оригинално.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Emicha Деската каза

Преди 20 часа, Deskata написа:

колкото и да го въртя и наглася

 

Това ме навежда на мисълта, че лявото й огледало, цялото, не само стъклото е от кола с десен волан.

Пробвал съм и на CR-V 1, и на CR-V 2 с десен волан - сядам на лявата седалка все едно съм шофьор с ляв волан, и се опитвам да си наглася огледалата. Ми не става, ъгълът (както казвате "геометрията") е различен. Колкото и да местя лявото огледало на ляво, ако не се наведа напред си виждам вратите, но не и пътя зад мен.

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
5 hours ago, Emicha said:

 

Струва ми се, че джамбазите доста са поработили по тази кола (дано това е последното което откриеш).

 

Да, уви, прав си. Горубляне е шит... Предстои да я тествам на дълъг път! Дано количката да се справи!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, което предложи Павел е добро временно решение, докато се купи правилното тяло, на подходяща цена ;)

 

Преди 9 часа, Pavel_Pavlov написа:

като се свали стъклото и се подложи метална подложка на подходящото място. Дава възможност стъклото да се завърта хоризонтално много повече. Минусът е, че отваря луфт откъм корпуса в долният десен ъгъл – чисто естетически

 

@Deskata махни това широкоъгълно стъкло и си сложи нормално стъкло за ляв волан.

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако това ще помогне тук има и стъкла за огледала

https://www.avto.bim.bg/Stukla-za-ogledala-za-HONDA-CR-V-II-RD-ot-2001-do-2006_m214t195.html

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста отдавна като ми се счупи огледалото и аз бях поръчал от там. 

Тогава ми казаха, че поне 3 седмици ще чакам да дойде и си поръчах от Англия широкоъгълно. 

 

За огледалата също сме спорили доста във форума, нямам никакви проблеми с английските (на 2 коли съм сменял и тема съм писал).

 

Даже откъде можем да сме сигурни, че от този сайт конкретно, а и от други не са всъщност от Англия? :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да видите как ще е извънградско разхода. Няма много хора с тоя мотор и трудно ще се даде адекватна оценка дали не е завишен . Може да си е нормален,пък и примера е малка кола и не е редно да се правят сравнения с нея. Това е по голямо , по тежко, с по гадно въздушно съпротивление и редица други фактори, които му намаляват икономията.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 30.12.2020 г. at 21:40, dindin написа:

За огледалата също сме спорили доста във форума, нямам никакви проблеми с английските (на 2 коли съм сменял и тема съм писал).

 

Твоята тема е само за СТЪКЛОТО.

Напълно съм съгласен, че няма проблем да се сложи ляво (пътническо) СТЪКЛО за десен волан в КОРПУСА на външно ляво (шофьорско) огледало на кола с ляв волан. Няма да има никакъв проблем с ел.регулирането на стъклото. Единственото неудобство ще е, че образът, който виждаш в огледалото за десен волан ще е по-отдалечен, отколкото трябва да е, ако си със стъкло за ляв волан.

 

За мен, тези две обяснения

На 29.12.2020 г. at 9:35, Deskata написа:

явно вместо шофьорско огледало отляво имам пасажерско, може би от дясна дирекция - видимостта ми е никакава... колкото и да го въртя и нагласям

 

На 29.12.2020 г. at 22:56, Deskata написа:

Сложих стъкло Blic, води се асферично, доста силно изкривява... но пък обхватът е голям и имам видимост. Има луфт, по различна му е основата

 

означават, че лявото огледало (говоря за целия корпус, тяло, основа, пластмасова коруба, или, както там го наричате) на @Deskata е от кола с десен волан. Каквото и стъкло да сложиш в такъв корпус, видимостта никога няма да е каквато трябва да е.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 12/31/2020 at 4:36 PM, ivailopp said:

Трябва да видите как ще е извънградско разхода. 

Равносметката: 12 извънградско, но при доста завои (Ковачевица).

 

4 hours ago, Krasi-mir said:

Каквото и стъкло да сложиш в такъв корпус, видимостта никога няма да е каквато трябва да е.

Дразнещо е изкривяването, но се свиква, видимостта е добра.

Редактирано от Pavel_Pavlov
Сливане на последователни постове

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бих казал ,че трябва да е към 9- 10 разхода. Много ми се струва 12.Някакви шумове от мотора? Придърпване при подаване на остра газ? Светил ли е чека отново? Аз бих погледнал бензиновата корекция на диагностика, ако няма записани грешки. 

Редактирано от ivailopp
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...