Ивайло Димов 22 #1561 Отговорено преди 13 часа Motul-а е обикновена минералка ,двата Равенола са съвсем друга бира -едното е с много ниска(EFS) сулфатна пепел 0,47 . 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Niko2Niko 27 #1562 Отговорено преди 11 часа (Редактирано) Здравейте, имам питане относно ACEA C3 с допуск 504.00/507.00, че срещам различна информация. За Акорд 8 R20A3 става въпрос,на който му дават A3/B4 и А5/B5 Ще се радвам, ако някой може да обясни каква е разликата между A5/B5 и C3. Повечето казват, че не е добра идея да се слага С3, защото бил за дизели, а аз искам защото има ниска сулфатна пепел и HTTS >3.5( по-добра защита на двигателя). Колата се кара на газ в съотношение 90 градско и 10 извънградско. Последните смени е с Mobil 1 Esp 5w30, което издържа може би 320-330 моточаса и почна да изчезва. Втората смяна беше с Shell Helix ultra a5/b5 то още по малко. Сега ми се иска нещо различно. Колебая се между : Ravenol FES 0w30 и Shell Helix Ultra Professional AV-L 0w30 ,което го дават C3. И заради това, че се кара на газ и Mobil ESP 5w30 го дават C2/C3 реших да потърся информация, но не намерих, в други източници и форуми срещнах,че C3 превъзхожда A5/B5. Може ли да сложа в този конкретен двигател масло със спецификацията C3 и по конкретно Shell- а при положение ,че се кара на газ? Цената ми се струва добра, въпреки че винаги може да има по-добро и на по- добра цена. Автомобилът се кара малко като такси - за месец се навъртат 6500-7000 км градско/ средна скорост 23 км. За това търся нещо по-евтино и по честа смяна на маслото.По километраж е на 260 К, масло не гори само като се раздава газ светка ламБата за масло (жълтата) , че няма навик да проверява нивото на маслото. Редактирано преди 11 часа от Niko2Niko Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #1563 Отговорено преди 11 часа Вискозитетния (и HTHS) еквивалент на A5/B5 е С2, а на A3/B4 - С3. Разликата е, че С-маслата са нископепелни и подходящи за афтъртрийтмънт системите като ДПФ. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Niko2Niko 27 #1564 Отговорено преди 10 часа (Редактирано) Да разбирам, че може. Дори ще е по-добра защита за двигателя, но не толково горивоспестяващо. А ако чисто финансово сравняме характеристики на хартия дали Petroto Canda ще е по добра алтернатива примерно : PETRO-CANADA SUPREME C3 SYNTHETIC 5W-30 - 80лв /5л вместо SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL 0W-30 AV-L - 95лв/5л Би трябвало 2-то да изкара повече като часове ,но дали си заслужава разликата. Редактирано преди 10 часа от Niko2Niko Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 22 #1565 Отговорено преди 10 часа (Редактирано) A5/B5 пълен пакет присадки но намаленв вискозитет и HTHS от 2.9-3.5 АСЕА С3 mid saps масла със сулфатна пепел до 0.8 % и вискозитети 0W30,5W30,5W40 ACEA C5 същата работа относно сулфатната пепел но вискозитета е свален до 0W20 Принципно маслата по VW 504/507 BMW LL-04 са със доста строги и завишени критерии . Няма проблем за който и да било автомобил да се кара с такова масло ,стига да са му предписани вискозитети 0W30 или 5W30 .И няма нещо извратено като ангренажен ремък във маслена среда -като форд некои модели Shell Ultra е GTL база ,Petro Canada са на база минерално масло 3-та група На хартия маслата от природен газ имат по-чиста база,по-ниска точка на течливост и по-висока пламна температура . Редактирано преди 10 часа от Ивайло Димов Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2805 #1566 Отговорено преди 6 часа (Редактирано) @Honda_Z Не се доверявай сляпо на Oil finder-a, на Равенол. И не се вторачвай единствено в 0W-20. Има масла от други вискозитетни класове, които имат х-ки като на 0W-20, а пък предоставят по-добри други х-ки. За твоето изискване да позваш едно масло за всичките ти автомобили, по-добро от OEM, тези, които ти препоръчах PAO + естери бих избрал за себе си, ако бях на твое място. Всички Равеноли имат 20л. кутия. Не само EFS 0W-20. Направих една сравнителна таблица, специално за твоите автомобили. Виж и сравни характеристиките на маслата, и прецени дали да ми се довериш в избора. RAVENOL Eco Synth ECS SAE 0W-20 би бил също много подходящ избор, ако имаше малко по-висок HTHS. Щото с неговия 2,64 mPa*s не бих рискувал при значителен процент градско. Затова и не го препоръчах. За съжаление на двете ОЕМ-ски нямам данни за NOACK, HTHS, Flashpoint, Pourpoint, които също са важни да се знаят. А и да се сравнят с другите, разбира се. Редактирано преди 6 часа от dandilov 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2805 #1567 Отговорено преди 6 часа @Niko2Niko Коя година е Акорда? Да не е от фейслифтовите с проблемните маслосъбирателни сегменти? И защо си мислиш, че при стоков R20A3, масло с HTTS >3.5 ще ти предостави по-добра защита на двигателя от HTTS = 2.8 или 2.9, например? Още повече пък при основно градско каране и излишно висок работен вискозитет от 12 mm²/s... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 22 #1568 Отговорено преди 5 часа Лично мнение -Всичките тия коли бих ги карал само с 0W20 C5 зимата и 0W30 C3 лятото .Вече марката масло е въпрос на портфейл. Кой твърди ,че масла с MoDTC не са подходящи за ДВГ с турбина? 🤣🤣😂 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1667 #1569 Отговорено преди 5 часа (Редактирано) @dandilov Може да допълниш данните в табличката (която си качил по-горе) от тук - КЛИК MSDS-сите на двете Honda Genuine масла може да се видят тук - КЛИК. В тях също има някои полезни данни. Редактирано преди 5 часа от emod 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2805 #1570 Отговорено преди 5 часа (Редактирано) @Ивайло Димов Ами така са ме учили, че масла с молибден над 100 mg/kg, могат да оставят отлагания в турбото, в следствие на високите температури там. За разлика от маслосъбирателните сегменти, където температурата може да достигне (в определение моменти) до 350°C, то при лагерите на турбината, температурата може да надмине 600°C. Ако обърнеш внимание колко е молибденът при АСЕА С - спецификациите, може да се подсетиш. А пък АСЕА С беше въведена първоначално най-вече за съвременните дизелови двг с DPF, които по стечение на обстоятелствата са с турбо. ... После се появиха и "down sizing" бензинките, и те турбилирани. Редактирано преди 5 часа от dandilov 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2805 #1571 Отговорено преди 5 часа (Редактирано) Благодаря, @emod! Много полезни линкове! Само информацията за Honda Full Synthetic 0W-20 е от 12/9/2017, а моята в табличката е от 07/07/2023 ILSAC GF-5 vs ILSAC GF-6A и се различават. Редактирано преди 5 часа от dandilov 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 22 #1572 Отговорено преди 5 часа Кои масла с молибден ?Двуядрения MoS2 ,който се ползва масово във вискозитети 10W40 и 15W40 наистина се натрупва по определени детайли на ДВГ .Но това се случва много бавно във времето и при постоянно използване на подобни масла. MoDTC или триядрен органичен молибден не води до наслагвания ,той си се отича със отработеното масло .Напълно безопасен е за двигатели с турбо ,повечето маслата по ilsac GF-5/GF-6 по правило го имат в рецептите си . П.П Една от гаражните митологии ,че кат остарее ДВГ и му се качва вискозитета и от тва се "уплътнява" и е по-тих идва точно от масла с MoS2 .Редовно гаражни мастери препоръчват 10W40 за коли дето принципно се карат с 5W30 или 0W30 . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2805 #1573 Отговорено преди 5 часа За MoDTC става въпрос. MoS2 никога не е използван при ACEA C - спецификациите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jivetz 12 #1574 Отговорено преди 5 часа Tук говорим, за японски автомобили..не за немски..Дебелите масла са максимум 5 30..С годините се появяват хлабини,но по определени части от мотора не на всички.И да се лекува с дебело масло е голяма грешка..Златното правило..Колкото повече се доближават цифрите на вискозитетите толкова по добре..И другото, хондите са с вериги,никой не каза че веригите обичат по гъсто масло,и като влезе гориво е хубаво да има 5 вместо 0.Лека. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2805 #1575 Отговорено преди 4 часа (Редактирано) @jivetz 5W-30 има с работен вискозитет 12.9, но има и с 9.0 Разликата е голяма и не могат да се обобщават само по вискозитетен клас. Редактирано преди 4 часа от dandilov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jivetz 12 #1576 Отговорено преди 4 часа Нещо друго ,което мен ме дразни адски мн в тоя форум..Равенола е на пиедестал и препоръчване.. Да не е спонсор на форума?Няма други марки ли какво..Да припомняме ли че равенол е един миксер на масло..И то скъп.. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 22 #1577 Отговорено преди 4 часа MoDTC не води до натрупване 🙂,а стандарта ACEA C3 e въведен още преди да бъдат масово ползвани DPF и FAP .Ниско и средно пепелните масла не пазят само EGR и DPF ,а удължават живота на дюзите при дизела и инжекторите при бензиновите коли с директно впръскване. И като е с верига кво 🧐,да не мислиш ,че само джапанките са с подобно ангренажно задвижване . 0W20 е идеален вискозитет ,за типично градски автомобил дори е в пъти по-добре .По-бързо стига работна температура ,по-лесно се изпаряват бензиновите и водни пари от картера . Ако ще водим сериозна ,техническа дискусия ОК .Ако ще се налагат гаражни митове и легенди съм пас. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Niko2Niko 27 #1578 Отговорено преди 4 часа 1 hour ago, dandilov said: @Niko2Niko Коя година е Акорда? Да не е от фейслифтовите с проблемните маслосъбирателни сегменти? И защо си мислиш, че при стоков R20A3, масло с HTTS >3.5 ще ти предостави по-добра защита на двигателя от HTTS = 2.8 или 2.9, например? Още повече пък при основно градско каране и излишно висок работен вискозитет от 12 mm²/s... Работата е там ,че исках да имам "евтина" алтернатива. Не винаги имам достъп до ползваното от мен масло, но в тази необятна маслена вселена се изгубих. Четох и накрая реших да питам, че много противоречиви мнения има в нет-а. Годината на производство е 2009. Двигателят е да извършва работа, но защо да не го предпазим от износване доколкото е възможно. Честно казано съм традиционалист в едно нещо, трудно бих се разделил/заменил ,ако върши работа, но от друга страна винаги има нещо по- добро стига да ти го покажат, че съществува, та така. С тези км , които навърта определено си е разход, а и по някава причина си въобразявам,че може да ползвам и на двете Хонди едно и също масло. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jivetz 12 #1579 Отговорено преди 4 часа Тъй като съм. Прочел всички постове за масла в този,форум и мнения, @емод преди 2 г е постнал в тази тема нещото което мен ме блазни..Иноваторството..Никой тук не се усмели да каже нещо положително..Само пао естери и молибден..Хора нещата се развиват разберете го. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 22 #1580 Отговорено преди 4 часа Много се пише и малко се пие 🍻.Най -хубавото масло е свежото ,карате японски коли -бъдете като японците ....след гаранция асматиците се обслужват на 5 хил км,турбиниранитв на 3,5 хил .При такъв пробег и Приста ойл ще е перфектно. Има ги в API ,VAG,MB approved oil list . 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 471 #1581 Отговорено преди 4 часа И аз ходя къде ходя и пак на Риванолчето се връщам. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2805 #1582 Отговорено преди 4 часа (Редактирано) @jivetz Off Topic Колега, никой не се заяжда с теб. Не разбирам кое те дразни. Равенол е единствената компания, която за сега не изневерява на политиката си да предлага качествени продукти. По специално, след Ковид-а, всички масови производители минаха на хидрокрек. Дори и Мобил! Само Равенол предлагат до момента гамата си USVO, която е със съдържание на PAO и естери, а някои масла са с алкилирани нафталини. Да, "блендер" са, както и 99% от производителите на масла, на пазара. Но разполагат с ресурс и екип да изследват и въвеждат иновации. Още повече, че като германска компания, трябва да отговарят на жестоки изисквания по германското законодателство. За това, лично аз ги предпочитам пред останалите - мое мнение. Нека запазим добрия тон, все пак. Редактирано преди 4 часа от dandilov 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 22 #1583 Отговорено преди 4 часа Тва щото всички очаквате некви свръхестествени неща от тия масла😂🤣.За спокоен градски трафик и M8Д да сипеш и то ще изкара 150 моточаса 🙂 Лично аз правя една смяна ранна пролет и една смяна есента ,масла,всички филтри ,свещи на 15 000 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 471 #1584 Отговорено преди 4 часа И аз ходя къде ходя и все на Риванолчето се връщам. преди 56 минути, emod написа: @dandilov Може да допълниш данните в табличката (която си качил по-горе) от тук - КЛИК MSDS-сите на двете Honda Genuine масла може да се видят тук - КЛИК. В тях също има някои полезни данни. Майко..... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 22 #1585 Отговорено преди 4 часа Некой знае ли кой дяла ОЕ маслата за Хонда в Европа 🙂?В Япония са изцяло Idemitsu Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2805 #1586 Отговорено преди 4 часа За Европа преди бяха Total, а сега Castrol. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 471 #1587 Отговорено преди 4 часа (Редактирано) Сега май са кастрол Те имат и линия масла Кастрол хонда, което още повече подсилва тезата. Редактирано преди 4 часа от Bizzito Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 22 #1588 Отговорено преди 4 часа Тц Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 760 #1589 Отговорено преди 4 часа преди 12 минути, Ивайло Димов написа: MoDTC не води до натрупване MoDTC води до натрупване на МоS2 по металните повърхности, това е антифрикциионният слой, който се цели. МоDTC се ползва като прекурсор за синтеза на МоS2, но директното приложение на MoS2, не се препоръчва. Така че натрупвания и отлагания си има. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 22 #1590 Отговорено преди 4 часа 🧐 Тва от де го измисли бре 😂🤣 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове