Jump to content
Hanchko

Странно тропане в дясно...

Recommended Posts

Колеги здравейте,

Имам един странен проблем, ако може някой да даде идея ще съм много благодарен.

След смяна на маншоните на външното и вътрешното каре на предна дясна полуоска се появи едно чукане в дясно при завиване на ляво. Звука който чувам наподобява глух удар или пукане. Пукането в началото се чуваше само при завиване на ляво, но сега го чувам и при движение направо(примерно: намаляне на легнал полицай и при потегляне се чува леко). Шума се чува еднократно и при спускане при ляв завой без да подавам газ. Това се появи след смяната на маншоните преди това не съм го чувал. Ако някой може да даде идея ще е супер. Два пъти вече ходя в сервиз и проверяваме окачването всичко е здраво. Шарнири, тампони и накрайници всичко е ОК. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вътрешно каре? Като я сриташ с повечко газ на втора скорост хрупа ли? Направо като караш?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е там, че не се чува хрупане или ритмично тропане. Звука е еднократен. При пълен ляв когато колата започва да описва кръг отново се чува еднократно и след това не се чува. Аз я карам така вече 3-та седмица и звука/пукането започна да се чува и когато завивам и на дясно. От последния преглед се оказа, че има разбита задна дясна биалетка. Днес мисля да ги сменя и двете да видим ще имали промяна. Аз си мисля да не се изнася звука от разбитата биалетка и да го чувам отпред, но пък при неравност не се чува никакво тропане. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заакарай я на друго място за диагностика второ мнение.

Логично и при завоите  да се чуват билетки точно това им е едно предназначението да успокояват вибрации. 

Ако не спре ще пробваме нещо друго,молко е за смях ама аз смених цяла задница докато хвана такова пукане.

Оказа се от пантите на задната врата,с времето се появява луфт в тях,спря да пука смазвам ги през седмица.

На тях има едни малки дупчици смажи ги ,ппъскай с спрей в тях.

Редактирано от CARPERA
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така както си описал шума идва най вероятно от пружината на амортисьора. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, vespa написа:

Така както си описал шума идва най вероятно от пружината на амортисьора. 

Пружината я гледахме не се вижда да мърда в леглото или да е скъсана. Какво може да и е на пружината, че така глухо да пука?

Ще я погледнем пак.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж и шарнирите на горните носачи дали са ОК (насочи вниманието на техника, който ще проверява). Шума, така както го описваш мязаше като при мен и се оказа точно това.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 10.09.2020 г. at 18:42, Hanchko написа:

... След смяна на маншоните на външното и вътрешното каре ...

 

... при движение направо(примерно: намаляне на легнал полицай и при потегляне се чува леко). ...

Как смени маншоните, с демонтиране на карето от полуоската, или с разтягане на маншона?

Да не е объркано нещо при монтажа?

 

Кога точно се чува пукането - когато колата подскача при преминаване през "полицая", или когато дадеш газ за ускоряване, след като вече си преминал?

 

Off Topic

 

Преди 3 часа, CARPERA написа:

Логично и при завоите  да се чуват билетки точно това им е едно предназначението да успокояват вибрации

Бих искал малко разяснения лично от теб:

1. Какъв точно звук издава биалетка в завой, и защо?

2. Как, и какви вибрации, успокояват биалетките?

 

При отговора на въпрос #2 обърни внимание на казаното от автора 

Преди 3 часа, Hanchko написа:

не се чува хрупане или ритмично тропане. Звука е еднократен

 

 

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маншоните са сменени с разглобяване на вътрешното каре от там сложихме маншона и на външното. Разглобихме вътрешното, защото трябваше да сменим и семеринга на скоростната кутия. Пукането се чува при ускорението, когато вече съм преминал легналия полицай. Освен в тази ситуация пукането го чувам и при движение надолу при ляв завой без да подавам газ, дори освобождавам от скорост. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз чувам нещо подобно в последните 2-3 дни. То не е точно като пукане, а по-скоро като удар на две дебели железа едно в друго. Не го чувам при завой, а при преминаване през неравности. Не е всеки път. Другата седмица ще ходя при майстора да правим спирачките и ще търсим и този звук откъде идва. Първо мислех, че го чувам отзад, но сега вече не съм сигурен. Струва ми се като отпред отдясно. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@TonyStark Обърнете внимание на тампоните на долния носач ,този на амортисьора отдолу го прегледайте обстойно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги преди малко се връщам от сервиза. Сменихме горен и долен шарнир + задните биалетки. Проблема е, че еднократното пукане остана, но вече го чувам само при маневри. Преди се чуваше в движение при завиване, а сега само при маневри. Отивам на паркинга давам на зад, след което завивам леко на ляво и при потегляне отново "Пук". Прегледахме окачването всичко е ОК. Вече незнам какво да сменям. Остана проблема да е в полуоската и каретата или рейката незнам вече и аз.

И най-вероятно ще се окаже, че съм сменил здрави шарнири.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бях ти писал, че най вероятно е пружината. Погледни и горния тампон на амортисьора. 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Quote

Оказа се от пантите на задната врата,с времето се появява луфт в тях,спря да пука смазвам ги през седмица.

На тях има едни малки дупчици смажи ги ,ппъскай с спрей в тях.

Това направи ли го.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 25 минути, CARPERA написа:

Това направи ли го.

Да вчера ги смазах с течна грес. Не е в пантите понеже се чува отчетливо и само отпред в дясно. Най-добре се усеща в краката на пасажера. Днес майстора ме повози и там се чувам най-силно.

Редактирано от Hanchko
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги. 

Реших да подновя старата тема от преди почти година, защото проблема все още е налице. Това което направих през това време е:

1. Свалихме отново полуоската с каретата с идеята, че има нещо недобре сглобен, но всичко си беше наред. Сложихме нова грес и сглобихме. Пукането си остана. 

2. Смяна на предни биалетки и тампони на щангата, но без никаква промяна. 

3. Проверка на амортесьора и тампони всичко Ок. 

4. Претегнахме всички всевъзможни болтове и гайки по предницата. С идеята, че може нещо да мърда и от там да се щува пукане, но без резултат. 

 

Сега се чудя къде да търся проблема. Ако някой може да предположи нека сподели. Пукането се чува при изкачване и вземане на по-остър ляв завой. Освен това при потегляне на кръстовище със завиване на ляво. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Рейка

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, Hanchko написа:

Здравейте, колеги. 

Реших да подновя старата тема от преди почти година, защото проблема все още е налице. Това което направих през това време е:

1. Свалихме отново полуоската с каретата с идеята, че има нещо недобре сглобен, но всичко си беше наред. Сложихме нова грес и сглобихме. Пукането си остана. 

2. Смяна на предни биалетки и тампони на щангата, но без никаква промяна. 

3. Проверка на амортесьора и тампони всичко Ок. 

4. Претегнахме всички всевъзможни болтове и гайки по предницата. С идеята, че може нещо да мърда и от там да се щува пукане, но без резултат. 

 

Сега се чудя къде да търся проблема. Ако някой може да предположи нека сподели. Пукането се чува при изкачване и вземане на по-остър ляв завой. Освен това при потегляне на кръстовище със завиване на ляво. 

Преди 10 часа, D-D написа:

Рейка

         Предполагам,че може би сте проверили като вариант и луфт в. гнездото на носача,където се набива шарнира. При мен се беше появило пукане при десен завой. Дебнех го при различни неравности но се появяваше много рядко и основно при завой на дясно. Майстора го хвана бързо (бях сложил нови носачи афтърмаркет) и като напъна носача към шарнира видимо се виждаше ход на носача около шарнира. Под напрежение този ход се усеща като яко пукане.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 22 часа, pet71 написа:

         Предполагам,че може би сте проверили като вариант и луфт в. гнездото на носача,където се набива шарнира. При мен се беше появило пукане при десен завой. Дебнех го при различни неравности но се появяваше много рядко и основно при завой на дясно. Майстора го хвана бързо (бях сложил нови носачи афтърмаркет) и като напъна носача към шарнира видимо се виждаше ход на носача около шарнира. Под напрежение този ход се усеща като яко пукане.

Pet71, благодаря за съвета. Това не сме го проверявали. Носачите не съм ги сменяш, но двата шарнира са сменени с идеята да изчезне пукането, но то си остана. При смяна на шарнирите майстора не е забелязал подобен луфт, но това ще се провери. 

 

На 26.05.2021 г. at 11:04, D-D написа:

Рейка

D-D, мисля, че ако проблема е в реката ще го усещам и във волана, защото пукането е доста силно и отчетливо. А и майсторите казаха, че рейката е здрава. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Огледаите рейката, и аз го имам пукането при завои на дясно или ляво  и при потегляне също в завой.  Пука все едно се удря метал с метал. Както каза колегата D-D проблема се оказа че е в рейката. Проверено в два сервиза.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, prodigy_12 написа:

Огледаите рейката, и аз го имам пукането при завои на дясно или ляво  и при потегляне също в завой.  Пука все едно се удря метал с метал. Както каза колегата D-D проблема се оказа че е в рейката. Проверено в два сервиза.

Колега prodigy_12, имаш ли информация какво точно става с рейката, че издава такъв звук? При теб как се оправи и какво сменихте по рейката? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Износване на дясната водеща втулка на гребена, проблема е често срещан при Акорд. Качествена оправия май няма, рециклиране е временно решение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При нас проблема е рядкосрещан, но вече са много стари. Руснаците набиват полиамидни втулки без разглабяне, но не е добро решение заради неравномерното износване.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Hanchko при мен проблема е от скоро (един месец) и все още не  съм решил проблема. Пред дилема съм дали да взема втора ръка рейка, или да си правя моята. Нека и другите колеги да си дадат мнението.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, D-D написа:

Износване на дясната водеща втулка на гребена, проблема е често срещан при Акорд. Качествена оправия май няма, рециклиране е временно решение.

Ще се опитам тези дни да направя по-обстоен преглед на рейката и да видим какво ще излезне. Но при положение, че всичко друго е здраво най-вероярно проблема е в нея. Благодаря за инфото и при резултат ще върна отговор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 7 часа, Hanchko написа:

Ще се опитам тези дни да направя по-обстоен преглед на рейката и да видим какво ще излезне. Но при положение, че всичко друго е здраво най-вероярно проблема е в нея. Благодаря за инфото и при резултат ще върна отговор.

А дано.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
На 26.05.2021 г. at 21:43, pet71 написа:

         Предполагам,че може би сте проверили като вариант и луфт в. гнездото на носача,където се набива шарнира. При мен се беше появило пукане при десен завой. Дебнех го при различни неравности но се появяваше много рядко и основно при завой на дясно. Майстора го хвана бързо (бях сложил нови носачи афтърмаркет) и като напъна носача към шарнира видимо се виждаше ход на носача около шарнира. Под напрежение този ход се усеща като яко пукане.

И аз отскоро съм горд собственик на ЦВР 2000 куб. 147 коня автоматик - също имам подобен проблем...

И как го отстрани този проблем със леглото(гнездото) на шарнира...?

Не съм напъвал по този начин - ще накарам майстора да го провери...

Скоро сменях долен десен шарнир - но тропането си остана...

Редактирано от pechkata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

      Мисля че  само с заварка. С  СО ми го капнаха на четири места.  Обикновено този луфт се появява при афтърмаркет носачите . При мен се усещаше като еднократно пукане в завой.

   Вече съм с оригинални втора употреба,а тези са в олх.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен се оказа рейка - майстора я затегна малко от гайката с около 4/5 мм. и чукането изчезна...

Ама се появи друго тропане със скорост от около 120 км/ч се тресе цялата предница табло седалки и др. ...

Не винаги и по някога се появява на около 100 км/ч ...

Майстора каза заден тампон на преден долен носач - ама ще пада късане на болтове бил много опасен за сваляне...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 13.07.2021 г. at 17:53, pechkata написа:

При мен се оказа рейка - майстора я затегна малко от гайката с около 4/5 мм. и чукането изчезна...

Ама се появи друго тропане със скорост от около 120 км/ч се тресе цялата предница табло седалки и др. ...

Не винаги и по някога се появява на около 100 км/ч ...

Майстора каза заден тампон на преден долен носач - ама ще пада късане на болтове бил много опасен за сваляне...

Колега как точно я затегна? От коя гайка, можеш ли със снимки да покажеш. Аз все още не съм решил моя проблем. Дори сега след като спряха дъждовете и започнаха жегите мисля, че пукането се засили. И аз съм се насочил към река, но все още нямам време да ходя при майстор. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На оста на рейката има 2 гайки по голямата е контра гайка - бележиш как е била(с цел да можеш да го върнеш както е било) и затягаш с около 5мм. малката гайка ...

Снимки нямам и канал трябва...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...