Jump to content
tanas4o_

Странен шум откъм изпарителя при форсиране на двигателя.

Recommended Posts

Здравейте,

 

причината за темата е звука, който се чува откъм изпарителя според мен, при форсиране на двигателя, в самото начало на увеличаването на оборотите. Може да бъде чут от приложеното клип-че. Аз го оприличавам на свистене.....

Колата е CR-V 3, R20A2, автомат, на истински 134к пробег. ГИ е Романо Антонио OBD, инсталирано преди 30к км, с абсолютно редовно сменяни филтри на всеки 300 моточаса. Използвани са само оригинални консумативи на марката. Към момента на "снимането" на клипа, остават около 70  часа до следваща смяна.

Интересното е, че същия звук се чува след абсолютно всяко зареждане на газ, без значение от количеството заредена газ или от газ станцията. Обикновено няколко километра след зареждане шума изчезва, но от вчера се чува и при наполовина пълна бутилка (почти 200 км след последно зареждане). Определено наличието на шума е свързано с газовата уредба, защото при обръщане на бензин шума изчезва и обратно, при превключване на газ се чува отново. Имах съмнение за "препълване" на бутилката при зареждане или кофти качество газ, но съм пробвал на няколко бензиностанции, при празна бутилка и зареждане на половин бутилка. Шумът е винаги наличен, без значение колко и откъде съм заредил... Дори и при току що сменени филтри, шума е наличен.

Това ми е първата кола на газ, и нямам база за сравнение, но "появяване" и "изчезване" на подобни шумове според мен не са нормални.

Определено ще се ходи за диагностика на уредбата, но и всяко споделено мнение ще е полезно.

Поздрави!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Определено отиди на диагностика,все пак си още в гаранция. 

Така шумът се преплита с много други  а и записът го изкривява допълнително. 

Поне аз нова което чух и ми се стори странно е шум като на дрънчене на гърне.

Може би трябва и запис когато не е на газ  за да направим разликата.

Щом е нова е възможно нещо да се е охлабило по уредбата, в сервиза най-добре ще го хванат.

При мен няма разлика в звученето и на газ и бензин и аз съм с Романо.

Share this post


Link to post
Share on other sites

И при мен го има това свистене, без значение дали съм на газ или бензин. Най-ясно се чува, когато ускорявам плавно на първа скорост в тиха улица.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега tanas4o, намери си един помощник да дава леко газ, а ти слушай отблизо редуктора на ГИ. Понякога редукторите на Romano са доста "музикални". Поздрави

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря на всички включили се. Проблема се разследва и може да се окаже и по-комплексен.

От самия монтаж на ГИ боря течове на антифриз, течеше от тройника и от входа на изпарителя.

Мина се през натягане на скобите, изрязване на малка част от края на маркучите и смяна на скобите... и все тече.

За момента теч се наблюдава само от тройника. Връзката с темата е тази, че според колегите които се "бориха" с тези течове,

единствената причина за теч, която те виждат е поддържане на по-високо от разчетното налягане в охладителната система и основния "заподозрян" е изпарителя (капачката на радиатора също, чакам да пристигне всеки момент нова оригинална и да я елиминирам като опция). Тезата е, че при натоварване на мотора изпарителя поддържа по-някакъв начин по-високо налягане на антифриза от разчетното за определен отрязък от време и това предизвиква течове. Не знам дали това е възможно, не знам също и какво има в изпарителя точно и как работи то ... .

В тази връзка, днес закачих ГИ към лаптопа и на софтуера на Romano-то ми направи впечатление че индикацията за GAS pressure (маркирана на прикачената снимка) не винаги стой в белия сектор (между 11 и 13 часа, образно казано). В момент на форсиране на двигателя стрелката прескача този сектор и достига до стойност 1.7. Не знам дали има връзка въобще това, както и дали е нормално. По-знаещите могат да кажат.

Отделно още едно питане: Ако наистина изпарителя е "виновник" за странния шум и евентуално теча на антифриз, при каране само на бензин не би трябвало да се наблюдава и теч, или се бъркам ???

Ще пиша при развитие или решение на проблема. Утре ми предстоят едни 500 км и ще направя тестове...

 

Поздрави

 

ПП. Направен е следния тест: непосредствено след като колата е обърнала на газ (обръща при 40 градуса температура), при развита капачка на радиатора не се усеща мирис на газ (тезата е за "пробив" в изпарителя и "надуване" оттам на антифриза.....

 

 

ais.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Смени си тройника с метален...предполагам ,че е пластмасов. Смени си всички маркучи с нови . Иначе самия шум не е проблем. Сондата каква е?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Vancho

Тройника е метален, а маркучите са FARO, всички меки на допир. За сондата трябва да погледна... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Имал съм шумове и от сонда и от редуктори. И в някои комбинации с различни маркучи свири, а друг път не. Не мисля, че е проблем..чува се газта при движението. Ако ти е гаранционна газовата ходи при монтажниците да я погледнат, защото течовете са притеснителни. Ако изпуска газ през изпарителя антифриза би трябвало да мирише на газ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Vancho моля виж приложената снимка с подробно описание на всички компоненти на системата.

 

Да обновя ситуацията.  Посети сервиза където инсталираха уредбата, нямат опит с подобен шум. 

Междувременно се появиха следи от антифриз по корпуса на редуктора, който ще се сменя или поправи с ремонтен комплект. 

След ремонта ще стане ясно дали той е бил виновникът за обсъждания шум. 

Относно течовете на антифриз, ще се подменят тройника и може би някои от маркучите към него. 

Ще споделя развитието на ситуацията. 

Благодаря на всички включили се досега. 

IMG_20200911_134536.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Може ли да снимаш изпарителя..

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Защо да го снима, то си пише ясно в протокола на ГИ- редуктор Romano HD. Пък и те Романо нямат 20 вида редуктори. Този им е за мощни двигатели. Ако стане проблем с него, работата отива не към ремонт, а към кофата за отпадъци. Но може някой да ги ремонтира, да споделят майсторите, които са на ти със системата на Романо. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не съм газаджия и на листове хартия не вярвам. Ако искаш сам да си решиш проблема снимай каквото ти е казал Carpera и всичко останало по газовата и форума би могъл да ти помогне. Ако ще ходиш при майстори няма смисъл да продължаваш с темата, а да се довериш на някой. Шума не е проблем. Течовете са. Газовото е гаранционна и аз не бих ходил никъде другаде докато не изтече гаранцията, освен ако не се съмнявам в професионализма на монтажниците.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Снимки на редуктора. 

Консултацията е направена с монтажника в гаранционните сервиз. 

Продължавам да пиша в темата за да не остава тя "недовършена". 

 

IMG_20200911_193301.jpg

IMG_20200911_193306.jpg

Edited by tanas4o_
Добавяне на снимки.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, tanas4o_ написа:

Консултацията е направена с монтажника в гаранционните сервиз. 

И какво рече той,ако не е тайна🙂?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@JHM

Няма опит с подобен шум, за който питам в темата. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз като гледам снимката на изпаритела, теча не е от щуцерите и маркучите.Теча е от капака на изпаритела!Ако с притягане на болтовете не се реши проблема, нов/друг изпарител!А за звука/шума, без да се чуе на живо няма как да се коментира!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Попитай дали могат да ти сменят изпарителя гаранционно да тестваш с друг,като знам как не им се дава пари и прави нещо по гаранцията едва ли.

Все пак пробвай.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Как няма да го сменят, нали има 5 години гаранция, колегата е облужвал редовно ГИ. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Гаранционно се сменя нещо което не работи, колегата се е допитал до сервиза от гаранцията те не намират нещо нередно.

Трудно но не е невъзможно,да пробва.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това, че има теч на антифриз от корпуса на редуктора не е гаранционен случай? Много ми е любопитно кога ще ще се смени тогава. Може би, когато стане прекалено голям теча на антифриз и стане например прегряване на двигателя? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Филтъра при клапана,преди изпарителя,на 40к.:

20200913_090029.thumb.jpg.58f2e250db784b5a24d3fed4e91f2026.jpg20200913_090003.thumb.jpg.7386c753c1ab582a75eef6e2528708b3.jpg20200913_085934.thumb.jpg.f8715a725126c42a771d1f26239a755e.jpg

Очаквах да е по мръсен,но проблема е,че филтриращата хартия беше разлепена,от пластмасовите си чашки.

Имаше и едно свободно стоящо магнитче вътре,което беше събрало,метални финни фракции и 4-5 по едри стружчици от газта преминавала през него.

 

 

Edited by JHM
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тези 40 хил не са ли много,аз по рано бих го сменил.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да и аз така мисля,че са много.

Дали не им се занимаваше ,но ми казаха,че можел още да кара.

Ама мен ме чоплеше и запренах ръкави ,па го смених:D.

Цена 2лв.с труда:thumbs1:!

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Spoiler

Отиди  и им го покажи тоя разпаднал  се филтър.

Аз го проверявам на 10хил и тогава преценявам дали и колко още ще го карам. 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 13.09.2020 г. at 11:18, CARPERA написа:
  Скрий съдържанието

Отиди  и им го покажи тоя разпаднал  се филтър.

Аз го проверявам на 10хил и тогава преценявам дали и колко още ще го карам. 

 

Филтрите на газта се сменят на 10К километри!

Маслото на мотора защо се сменя след като още си е мазно/блажно?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Прав си но като го видя чист и светъл му давам още време,но попитай някой газаджия за смените.

Маслото на 10хил ако погледнеш темата капковите проби, вече не е масло.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...