Jump to content
tanas4o_

Странен шум откъм изпарителя при форсиране на двигателя.

Recommended Posts

Здравейте,

 

причината за темата е звука, който се чува откъм изпарителя според мен, при форсиране на двигателя, в самото начало на увеличаването на оборотите. Може да бъде чут от приложеното клип-че. Аз го оприличавам на свистене.....

Колата е CR-V 3, R20A2, автомат, на истински 134к пробег. ГИ е Романо Антонио OBD, инсталирано преди 30к км, с абсолютно редовно сменяни филтри на всеки 300 моточаса. Използвани са само оригинални консумативи на марката. Към момента на "снимането" на клипа, остават около 70  часа до следваща смяна.

Интересното е, че същия звук се чува след абсолютно всяко зареждане на газ, без значение от количеството заредена газ или от газ станцията. Обикновено няколко километра след зареждане шума изчезва, но от вчера се чува и при наполовина пълна бутилка (почти 200 км след последно зареждане). Определено наличието на шума е свързано с газовата уредба, защото при обръщане на бензин шума изчезва и обратно, при превключване на газ се чува отново. Имах съмнение за "препълване" на бутилката при зареждане или кофти качество газ, но съм пробвал на няколко бензиностанции, при празна бутилка и зареждане на половин бутилка. Шумът е винаги наличен, без значение колко и откъде съм заредил... Дори и при току що сменени филтри, шума е наличен.

Това ми е първата кола на газ, и нямам база за сравнение, но "появяване" и "изчезване" на подобни шумове според мен не са нормални.

Определено ще се ходи за диагностика на уредбата, но и всяко споделено мнение ще е полезно.

Поздрави!

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено отиди на диагностика,все пак си още в гаранция. 

Така шумът се преплита с много други  а и записът го изкривява допълнително. 

Поне аз нова което чух и ми се стори странно е шум като на дрънчене на гърне.

Може би трябва и запис когато не е на газ  за да направим разликата.

Щом е нова е възможно нещо да се е охлабило по уредбата, в сервиза най-добре ще го хванат.

При мен няма разлика в звученето и на газ и бензин и аз съм с Романо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен го има това свистене, без значение дали съм на газ или бензин. Най-ясно се чува, когато ускорявам плавно на първа скорост в тиха улица.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега tanas4o, намери си един помощник да дава леко газ, а ти слушай отблизо редуктора на ГИ. Понякога редукторите на Romano са доста "музикални". Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички включили се. Проблема се разследва и може да се окаже и по-комплексен.

От самия монтаж на ГИ боря течове на антифриз, течеше от тройника и от входа на изпарителя.

Мина се през натягане на скобите, изрязване на малка част от края на маркучите и смяна на скобите... и все тече.

За момента теч се наблюдава само от тройника. Връзката с темата е тази, че според колегите които се "бориха" с тези течове,

единствената причина за теч, която те виждат е поддържане на по-високо от разчетното налягане в охладителната система и основния "заподозрян" е изпарителя (капачката на радиатора също, чакам да пристигне всеки момент нова оригинална и да я елиминирам като опция). Тезата е, че при натоварване на мотора изпарителя поддържа по-някакъв начин по-високо налягане на антифриза от разчетното за определен отрязък от време и това предизвиква течове. Не знам дали това е възможно, не знам също и какво има в изпарителя точно и как работи то ... .

В тази връзка, днес закачих ГИ към лаптопа и на софтуера на Romano-то ми направи впечатление че индикацията за GAS pressure (маркирана на прикачената снимка) не винаги стой в белия сектор (между 11 и 13 часа, образно казано). В момент на форсиране на двигателя стрелката прескача този сектор и достига до стойност 1.7. Не знам дали има връзка въобще това, както и дали е нормално. По-знаещите могат да кажат.

Отделно още едно питане: Ако наистина изпарителя е "виновник" за странния шум и евентуално теча на антифриз, при каране само на бензин не би трябвало да се наблюдава и теч, или се бъркам ???

Ще пиша при развитие или решение на проблема. Утре ми предстоят едни 500 км и ще направя тестове...

 

Поздрави

 

ПП. Направен е следния тест: непосредствено след като колата е обърнала на газ (обръща при 40 градуса температура), при развита капачка на радиатора не се усеща мирис на газ (тезата е за "пробив" в изпарителя и "надуване" оттам на антифриза.....

 

 

ais.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени си тройника с метален...предполагам ,че е пластмасов. Смени си всички маркучи с нови . Иначе самия шум не е проблем. Сондата каква е?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Vancho

Тройника е метален, а маркучите са FARO, всички меки на допир. За сондата трябва да погледна... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имал съм шумове и от сонда и от редуктори. И в някои комбинации с различни маркучи свири, а друг път не. Не мисля, че е проблем..чува се газта при движението. Ако ти е гаранционна газовата ходи при монтажниците да я погледнат, защото течовете са притеснителни. Ако изпуска газ през изпарителя антифриза би трябвало да мирише на газ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Vancho моля виж приложената снимка с подробно описание на всички компоненти на системата.

 

Да обновя ситуацията.  Посети сервиза където инсталираха уредбата, нямат опит с подобен шум. 

Междувременно се появиха следи от антифриз по корпуса на редуктора, който ще се сменя или поправи с ремонтен комплект. 

След ремонта ще стане ясно дали той е бил виновникът за обсъждания шум. 

Относно течовете на антифриз, ще се подменят тройника и може би някои от маркучите към него. 

Ще споделя развитието на ситуацията. 

Благодаря на всички включили се досега. 

IMG_20200911_134536.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли да снимаш изпарителя..

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо да го снима, то си пише ясно в протокола на ГИ- редуктор Romano HD. Пък и те Романо нямат 20 вида редуктори. Този им е за мощни двигатели. Ако стане проблем с него, работата отива не към ремонт, а към кофата за отпадъци. Но може някой да ги ремонтира, да споделят майсторите, които са на ти със системата на Романо. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм газаджия и на листове хартия не вярвам. Ако искаш сам да си решиш проблема снимай каквото ти е казал Carpera и всичко останало по газовата и форума би могъл да ти помогне. Ако ще ходиш при майстори няма смисъл да продължаваш с темата, а да се довериш на някой. Шума не е проблем. Течовете са. Газовото е гаранционна и аз не бих ходил никъде другаде докато не изтече гаранцията, освен ако не се съмнявам в професионализма на монтажниците.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снимки на редуктора. 

Консултацията е направена с монтажника в гаранционните сервиз. 

Продължавам да пиша в темата за да не остава тя "недовършена". 

 

IMG_20200911_193301.jpg

IMG_20200911_193306.jpg

Редактирано от tanas4o_
Добавяне на снимки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, tanas4o_ написа:

Консултацията е направена с монтажника в гаранционните сервиз. 

И какво рече той,ако не е тайна🙂?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@JHM

Няма опит с подобен шум, за който питам в темата. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз като гледам снимката на изпаритела, теча не е от щуцерите и маркучите.Теча е от капака на изпаритела!Ако с притягане на болтовете не се реши проблема, нов/друг изпарител!А за звука/шума, без да се чуе на живо няма как да се коментира!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Попитай дали могат да ти сменят изпарителя гаранционно да тестваш с друг,като знам как не им се дава пари и прави нещо по гаранцията едва ли.

Все пак пробвай.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как няма да го сменят, нали има 5 години гаранция, колегата е облужвал редовно ГИ. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гаранционно се сменя нещо което не работи, колегата се е допитал до сервиза от гаранцията те не намират нещо нередно.

Трудно но не е невъзможно,да пробва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, че има теч на антифриз от корпуса на редуктора не е гаранционен случай? Много ми е любопитно кога ще ще се смени тогава. Може би, когато стане прекалено голям теча на антифриз и стане например прегряване на двигателя? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Филтъра при клапана,преди изпарителя,на 40к.:

20200913_090029.thumb.jpg.58f2e250db784b5a24d3fed4e91f2026.jpg20200913_090003.thumb.jpg.7386c753c1ab582a75eef6e2528708b3.jpg20200913_085934.thumb.jpg.f8715a725126c42a771d1f26239a755e.jpg

Очаквах да е по мръсен,но проблема е,че филтриращата хартия беше разлепена,от пластмасовите си чашки.

Имаше и едно свободно стоящо магнитче вътре,което беше събрало,метални финни фракции и 4-5 по едри стружчици от газта преминавала през него.

 

 

Редактирано от JHM
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези 40 хил не са ли много,аз по рано бих го сменил.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да и аз така мисля,че са много.

Дали не им се занимаваше ,но ми казаха,че можел още да кара.

Ама мен ме чоплеше и запренах ръкави ,па го смених:D.

Цена 2лв.с труда:thumbs1:!

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Spoiler

Отиди  и им го покажи тоя разпаднал  се филтър.

Аз го проверявам на 10хил и тогава преценявам дали и колко още ще го карам. 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 13.09.2020 г. at 11:18, CARPERA написа:
  Скрий съдържанието

Отиди  и им го покажи тоя разпаднал  се филтър.

Аз го проверявам на 10хил и тогава преценявам дали и колко още ще го карам. 

 

Филтрите на газта се сменят на 10К километри!

Маслото на мотора защо се сменя след като още си е мазно/блажно?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си но като го видя чист и светъл му давам още време,но попитай някой газаджия за смените.

Маслото на 10хил ако погледнеш темата капковите проби, вече не е масло.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да завърша темата!!!

Изпарителя е сменен гаранционно с нов, както и тройника, от който се наблюдаваше теч на антифриз.

Не се чува вече шум след зареждане с газ.

Проблема се счита за решен.

Благодаря на всички включили се.

  • Харесвам 3
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...