Jump to content

Recommended Posts

Здравейте колеги

Някой може ли да ми каже,защо ми става така дисплея. Веднъж го свалях да ми презапояват спойките и смених и ценер диода. Но от 2-3 дни седи така и не изгасва.Прилагам и снимка:

40694C15-B895-42ED-BFA1-3851F05FBFCA.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Явно е тотал твоят, купи 2-ра ръка работещ. Има толкова много Сивици за части, че ще намериш за нула време.

Share this post


Link to post
Share on other sites

И моя дава ядове, и по едно време и той светна така. Ама след това се оправи сам, и пак ту свети, ту изгасва, и като се охлади работи нормално. Според мен температурата му влияе.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Спойките са проблемни поне при моят. Купих и още 1 който е добре въпреки всичко. Не съм поставял новия (стар), както и не съм оправял моят все още. Това да е проблема.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Държите ли си колите редовно на слънце? Има голяма вероятност това да е предпоставка за проблема, заради големите температурни амплитуди.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

На сянка е.

Слънцето я пече само сутрин за около 1 час 

 

On 6/29/2020 at 4:19 PM, Mkilla said:

Спойките са проблемни поне при моят. Купих и още 1 който е добре въпреки всичко. Не съм поставял новия (стар), както и не съм оправял моят все още. Това да е проблема.

Най- вероятно не са ми запоили спойките на дисплея като хората 

Edited by Pavel_Pavlov
Предходно мнение не се цитира

Share this post


Link to post
Share on other sites

Моята си я пече цяла година :) Според мен просто проблема е в спойките и некачествената изработка като цяло на тези дисплеи както и на фабричното аудио. Има цели теми в UK форумите. Но както написах и по-горе, то такива да са ни проблемите само :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

И ти си прав обаче като си помисля за проблемите при едни други "дойче марки" и ми минава бързо яда 🤣

Edited by Pavel_Pavlov
Предходно мнение не се цитира
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ще видя довечера дали не се е махнало, не съм я карал от 3 дена

Edited by Pavel_Pavlov
Предходно мнение не се цитира

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако има проблем със спойките тогава на дисплея остават сегменти, които не светят/не пропускат светлина. При теб всичките сегменти са налице. Ако светне така цялото в движение, може да е от прегрял дисплей, но в твоя случай потърси причината в аудио устройството. По спомен освен ценера се сменяше още нещо.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Има комбинация с бутони от СД-то, която кара дисплея да светне по същия начин, та напълно е възможно и заради СД-то да е.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

При нас се оправя с почукване по дисплея :)...и след малко - отново.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Определено дисплеите не понасят добре високата температура. Зимата си преправях моите да светят в червено и нямах никакви проблеми. Но като се стопли времето и взех да виждам 888 на скоростомера. Повторих старателно спойките но без някакъв положителен резултат. Зачетох се из нета и разбрах, че това е често срещан проблем. Решението било смяна на дисплея с друг. Никъде не намерих причината а не ми се запояваше всичко на ново.

DSC_0288.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Закачих дисплея разглобен, без никакви пластмасови капаци по него, и така покарах известно време без проблеми. Показваше си съвестно скоростта и дори за миг не видях 888. Срях и докато му откачах кабела от буксата се опарих на радиатора на транзистора. Избрах си един голям радиатор, изразах капака за да се охлажда по-ефективно и сега е ОК.

_20200702_155423.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз бях сложил 5.6V ценер диода и транзистора не знам колко беше мощен. Сега взех 6.2V ценер диод и по- голям транзистор с радиатор.Ако ги сложа тях дали ще има някакъв проблем?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Преди да си играеш да презапояваш се опитай да елиминираш останалите фактори - изключи СД-то, откачи акумулатора даже за малко и пробвай как се държи дисплея. Не ми се вярва след рестарт на системите да свети така цялото.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега изключих СД-то нямаше промяна, пробвах и с комбинацията с бутоните - пак нищо(свети) и акумулатора изключих, стоя повече от 1 ден с изключен акумулатор и пак свети дисплея като закачих акумулатора.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Нещата звучат сериозно. Кога/как ти светна така за първи път?

Share this post


Link to post
Share on other sites

В началото на миналия месец като стоеше на слънце колата ми светваше така диспеля, но след около 30 Мин се оправяше(това стана 2-3 пъти в различни дни).А сега от 1 седмица почти свети постоянно. Даже аз не съм я карал от 5 дена и колата седи на сянка, и преди малко минах да видя дали има промяна,но дисплея си свети пак.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Свети при паркирана кола и изваден ключ?

Share this post


Link to post
Share on other sites


Имам един резервен дисплей вкъщи (оригиналния от колата, светещ в бяло) и мога да ти го пратя за проба но на 95% съм убеден, че проблема ти е от СД-то.

Share this post


Link to post
Share on other sites

И аз си мисля че е от СД-то, защото ако беше от дислея щяха да ми изчезват пиксели, а не да ми светят всичките.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако тръгнеш да си търсиш друг дисплей - по моргите има много "англичанки", корубата (външната част) е огледална на нашите коли но самите дисплеи вътре са идентични (за климатика/радиото/часа и за скоростта също).

Share this post


Link to post
Share on other sites

За СД-то обаче не съм се заглеждал. Моята я купих с монтиран 2DIN плеър.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Същото е и при СД-то. Лицето (пластмасата с бутоните) е огледално, но самото СД отзад е едно и също

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Допускам вероятността (колкото и малка да е) и в дисплея да е проблема. Ще се върна отново на моята кола (Civic 2008 1.8 iShift) и ще споделя опита си по темата. Исках дисплеите да светят в червено като на спортната версия и си взех на старо комплект дисплеи и табло от английска typeR.  При пробния монтаж на новите уреди всичко работеше. Но:

 

1) таблото е UK и трябва да му задавам "км/ч". Това става чрез един бутон, който е огледален на врътката за регулиране яркостта на дисплея. Съответно трябва:

а) да си намерите панел с допълнителния отвор;

б) да си пробиете вашия панел за да му осигурите място;

в) да демонтирате пластмасовата част, която задейства бутона и да карате без нея (нужен е само след като сте откачили акумулатора, а разглобяването е лесно и бързо);

г) да си изкарате допулнително бутонче/ключе и да си го "цъкате" при нужда без да разглобявате нищо.

 

2) по-големия проблем - не виждах на каква скорост съм (на моделите с роботизирана скоростна кутия има допълнително екранче при скоростомера, което дава информация в какъв режим е кутията и на коя предавка е в момента при ръчен режим).

Edited by rumpalan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Следваща стъпка беше да тествам различни комбинации. Замених typeR скоростомера с моя но таблото (уреда с оборотомера) от typeR не му подаваше допълнителната информация за режима на скоростната кутия. Така стигнах до извода, че трябва да разглабям всичко. От английското табло взех червената плака на оборотомера, стрелките и инфо-дисплейчето, и ги прехвърлих на моето табло, като трябваше да сменя подсветката на стрелките от бяла на червена (smd диодчета).

_20200705_190856.JPG

_20200705_191220.JPG

Edited by rumpalan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Следващата задача беше да разглобя и разпоя дисплеите, показващи скоростта и режима на работа на скоростната кутия. Смених всички бели диоди от подсветката с червени. Стъклото на дисплея, показващ скоростта , е със син отенък и го замених с този от typeR, след което запоих и самите дисплеи обратно.

_20200705_192340.JPG

_20200705_192425.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

От кой отбор си? :D 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Последната стъпка беше дисплея на климатика. Причината - светлината му беше много по-слаба като интезитет и с различен нюанс на цвета (почти розовееше). Разпоих дисплея (не приличаше на пипан) и изненадващо открих червено фолио залепено върху белите диоди. За да увелича интензитета запоих няколко части от led лента и изрязах вътрешния капак за да осигуря достатъчно светлина (имаше отвори само над местата, където бяха оригиналните диоди на подсветката). Крачетата на този дисплей са много на брой, много на близо и по-тънки от тези на дисплея със скоростта. За да успея да го сглобя обратно се наложи да разшира входящите отвори на платката под формата на конус.

_20200705_193511.JPG

_20200705_193559.JPG

Edited by rumpalan

Share this post


Link to post
Share on other sites

След тази интервенция очаквах, че дисплея ще свети нормално но не се получи - щом включа фаровете, дисплея минава в нощен режим и си намаля автоматично интензитета. Разкачих кабелите и започнах да меря напреженията. Така намерих едно кабелче от буксата на скоростомера, което не се влияеше от състоянието на фаровете, и захраних с него дисплея на климатика. Номера стана и реших, че съм приключил с дисплеите.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Радостта ми свърши със затоплянето на времето - започнах да виждам 888 на скоростомера. Както писах по-горе, никъде не можах да намеря решение на проблема. Или са заменяли този дисплей гаранционно при дилъра, или с друг на старо ако е изтекла гаранцията. Не ми се даваха отново пари за дисплей, който също може да се окаже с такива симптоми. В началото 888 светваше за кратко, след което продължаваше да работи нормално. Докато отново не се освети пак цялото, като имаше и моменти, в които сегментите са в полуработно състояние - пропускат светлина, но не изцяло. Проблема се разреши с поставянето на огромен радиатор върху драйвера на дисплея, допиращ се и до охладителната пластина на транзистора (която изобщо не успява да го охлажда).  Не ми се занимаваше с допълнителни тестове (нямам информация за схемата на дисплея, не знам какво прави транзистора, а и с електрониката не сме на "ти" а на "вие"). Учудващото за мен беше, че допълнителното дисплейче за режима на скоростната кутия се командва от същия драйвер но там нямах проблеми.

Share this post


Link to post
Share on other sites

След толкова писане се връщам отново на проблема на колегата. Ако причината за светването на всички сегменти от дисплея (подобно на 888 при скоростомера) е била в прегряващ драйвер (черния квадратен чип с многото крачета) теоретично допускам възможността да се е нагрял/опекъл до такава степен, че да не може да държи повече сегментите на дисплея в "запушено" състояние (да не пропускат светлина). Отново - не разбирам от електроника и това са само догатки.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Преди 1 час, Rakeem написа:

От кой отбор си? :D 

 

От отбор "Хонда" 😀

_20200705_200230.JPG

_20200705_213103.JPG

Edited by rumpalan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Точно така искам да изглежда и моето табло. @rumpalan, колко средства и време ти отне да постигнеш този резултат?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Зависи колко и какви компромиси си склонен да направиш.

Вариант 1 - оптимистичен - колата ти е бензинова с ръчна скоростна кутия. Намерил си дисплеи и табло от typeR с ляв волан (ориентир за цена не мога да дам). Заменяш всичко без никакви интервенции. Време за смяната макс 2 часа ако вече си разглобявал тези части и знаеш кое на къде и как да дърпаш. Резултат - всичко работи коректно но виждаш навъртяните километри на колата донор (в UK ги дават на дилъра и им ги препрограмират, за тук не знам дали ще се навият ако ти е важно това) и няма да можеш да развърташ оборотомера чак до червения сектор (при typeR започва от 8500 грубо).

Останалите варианти (дизелов автомобил или i-shift) изискват допълнителни интервенции. За i-shift съм обяснил по-горе. Аз смених само плаката на оборотомера. При празен ход стрелката е почти ОК, а когато е на максимални обороти вместо реални 7500 на плаката пише 8500 (грубо) - на мен това не ми е проблем.

При дизелов автомобил ако не разглобяваш таблото ще развърташ стрелката само до средата ( няма да стигнат оборотите стрелката да премине в дясната половина на скалата). Ако смениш плаката и си запазиш твоето табло, на максимални обороти разликата между реалните и плаката ще е почти двойна.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...