inspektora 401 #1 Публикувано 12 Май, 2020 (Редактирано) Вече писах в друга моя тема, но реших да пусна нова, за да получи по-голямо внимание: При висока предавка и при натискане на газта, когато не са достигнати достатъчно обороти се чува звук, подобен на чукане на аванс. Звукът е като цъкане, църкане. Някъде бях чел, че дюзите издават такъв звук - не е чукане, а като цъкане звучи. Така ли е и при вашите дизели и на какво се дължи? Да не би при максимално отваряне дюзите да издават такъв звук? Двигателят е N22A2. Редактирано 12 Май, 2020 от inspektora Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1845 #2 Отговорено 12 Май, 2020 Постоянно ли го прави, или от време на време го чуваш? Ако го прави постоянно, ще е хубаво да го запишеш и пуснеш, че от "цъкане", "църкане" и т.н. има разлика. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #3 Отговорено 13 Май, 2020 Постоянно при определени условия. Висока предавка, около 2000 об. и натискане на педала. Не мога да го запиша, защото е много слабо. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
topsat 4 #4 Отговорено 15 Май, 2020 (Редактирано) Абсолютно същото го има и при мен от няколко месеца-N22А2 2008г Редактирано 15 Май, 2020 от topsat Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #5 Отговорено 15 Май, 2020 преди 29 минути, topsat написа: Абсолютно същото го има и при мен от няколко месеца-N22А2 2008г Не разбрах дали ти се е появило от няколко месеца (т.е. преди това не го е имало) или оттогава имаш колата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
topsat 4 #6 Отговорено 18 Май, 2020 Преди не съм го чувал,колата я имам от7год Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
krasimir_01 84 #7 Отговорено 1 Юни, 2020 От скапаната нафта е според мен. И при мен го имаше но сложих добавка на бардал комънрейл клинър и доста намаля и след като спрях да зареждам на еко а от марешки изчезна напълно падна ми и разхода поне с 0.5л/100км. Сега слагам 30мл бардал БДС и около 100мл двутактово масло че ми подсвирваше турбинката сега не се чува и работи почти като бензин. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zograffa 181 #8 Отговорено 1 Юни, 2020 Какво общо има двутактовото масло с турбината?И аз слагам,но превантивно за дюзите,а и ме кефи с него как меко работи мотора. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
topsat 4 #9 Отговорено 4 Юни, 2020 Това двутактово масло 100мл в резервоара ли се слага? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1235 #10 Отговорено 4 Юни, 2020 Да. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #11 Отговорено 9 Юни, 2020 (Редактирано) И така колеги, мистерията с цъкането при ускоряване е разбулена: Аз зареждам в бензиностанции Бенита, откъдето твърдят, че слагат Bardahl BDC в дизела в лятна пропорция (склонен съм да им вярвам, защото съм виждал множество варели от BDC зад едната им бензиностанция). Аз обаче, по стар навик наливам още BDC, и то в зимна (х2) пропорция. Получава се тройна доза добавка. Последно заредих отново от там, но без да слагам добавка. Днес ходих за риба и навъртях 200 км. Ускорявах, натисках, ослушвах се ... и чудо - цъкането го няма! Колата си върви много добре, дори, може би по-добре. Не мога да си обясня химико-физичния процес, но резултата е налице. Както е казал народа - Много хубаво не е на хубаво Или: Спазвайте пропорцията на добавките без да предозирате. Редактирано 9 Юни, 2020 от inspektora 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #12 Отговорено 9 Юни, 2020 (Редактирано) И аз бях фен на Бенита, но откакто пробвах другите вече не съм. Засега Shell V Power Diesel най-ми харесва. На 1.06.2020 г. at 21:56, zograffa написа: Какво общо има двутактовото масло с турбината?И аз слагам,но превантивно за дюзите,а и ме кефи с него как меко работи мотора. Това с двутактовото масло не е ли противопоказно точно за турбината, ЕГР, ДПФ... ? Редактирано 9 Юни, 2020 от Bizzito Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #13 Отговорено 9 Юни, 2020 Ето нещо полезно за двутактовото масло: Солярка значи дизел. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zograffa 181 #14 Отговорено 9 Юни, 2020 Руснаците са пълни с противоречиви клипове,ето и от мен един. Турбината не знам какво общо има,дпф нямам фабрично,егр-а засега си работи.Мненията за маслото са най-различни,аз съм доволен от него както казах,двигателя работи по-меко с него.Не мисля,че толкова малко количество може да има някакви негативни последствия. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1235 #15 Отговорено 9 Юни, 2020 Аз ви бях пуснал тук една статия за двутактовото масло преди време но нямам спомен в коя тема беше. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
krasimir_01 84 #16 Отговорено 10 Юни, 2020 Ще кажа аз какво съм чел и за какво го добавям. 1. Двигателя и турбината стават по-тихи. 2.колата върви една идея по-добре и поема веднага след като натисна педала на газта. 3. по малко пуши и мирише като се настъпи колата на макс даже въобще не пуши, без ДПФ съм заради джамбазите от Дупница. В един сайт за мерцедес четох в началото че евродизела е обеднен откъм сяра, което води до по-лошо смазване на компонентите на двигателя и турбината. И точно там препоръчваха до 300мл за един резервоар качествено синтетично двутактово масло. знаем и за двутактовите машини че им се добавя в бензина пак за смазка и понижаване на температурата. Също така съм чел че двутактовото масло подобрява и изгарянето на дизела и се отделят по малко твърди частици и вредни емисии. Това са моите съображения да слагам двутактово на ЩИЛ в дизела. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #17 Отговорено 19 Юни, 2020 Не съм привърженик ама ще взема да пробвам с масло, белким затихне тая фуражомелка. Някаква добавка, със същата функция някой да знае? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stany681 39 #18 Отговорено 10 Юли, 2020 На 1.06.2020 г. at 21:39, krasimir_01 написа: От скапаната нафта е според мен. И при мен го имаше но сложих добавка на бардал комънрейл клинър и доста намаля и след като спрях да зареждам на еко а от марешки изчезна напълно падна ми и разхода поне с 0.5л/100км. Сега слагам 30мл бардал БДС и около 100мл двутактово масло че ми подсвирваше турбинката сега не се чува и работи почти като бензин. 100 мл. двутактово масло на колко нафта ? И аз имам както при колегата чукане като от аванс при подаване на газ. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1235 #19 Отговорено 10 Юли, 2020 200мл на цял резервоар. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Deodriver 35 #20 Отговорено 12 Юли, 2020 (Редактирано) На 19.06.2020 г. at 23:07, Bizzito написа: Не съм привърженик ама ще взема да пробвам с масло, белким затихне тая фуражомелка. Някаква добавка, със същата функция някой да знае? Верно си е фуражомелка Хондата.При мен го има същото чукане на аванс още когато купих колата.Тогава разговарях с бивш механик от Бултрако Пловдив и той ми каза,че това е нормално при този мотор.Според мен,обаче това си е тръгнала дюза и лека,полека ще се правят накрая.Разни добвки може да оправят положението,но не е работа да се кара постоянно с тях.Между другото и аз смених бензиностанцията и скоро не съм го чувал това чукане,но зимата го има повече ми се струва. Редактирано 12 Юли, 2020 от Deodriver Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #21 Отговорено 12 Юли, 2020 Да ти кажа сега поутихна лятото. Като си загрее и и се радвам. Има пак нещо ама се ядва. Не знам дали е от нафтата вече няколко месеца си карам само шел, но мисля, че е от топлото време, явно му е добре лятото на мотора. Пробвал съм с добавки нищо не става. Гледал ли си им корекциите на дюзите? Имаш ли ДПФ? Някои казват, че като се премахне тапата мотора става по-шумен. Мисля, че ти каза тия дни, че си го махнал. Преди това как беше, ако е така? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Deodriver 35 #22 Отговорено 12 Юли, 2020 ДПФ-а съм го махнал,да.Няма разлика в шума на мотора,катализатора си е там и за това.Дюзите още не съм ги гледал,ама почти съм сигурен,че са те.Други марки и те така чукат в ниските,като имат дюза. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1235 #23 Отговорено 12 Юли, 2020 Вашите дизели имат ли подгряване на горивото? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #24 Отговорено 12 Юли, 2020 Изглежда има. И аз имам някакви спомени даима. https://www.megaparts.bg/product/2005-g-75120345 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1235 #25 Отговорено 13 Юли, 2020 Повечето европейски марки имат.Загряват горивото между 50 и 60 гр. тогава дизела изгаря най добре и мотора работи най спокойни с най малко детонации. При японците знам ли как е,то тук всичко им на обратно. С диагностика може да се види дали има нещо да мери температурата на горивото. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #26 Отговорено 17 Август, 2020 (Редактирано) Тази седмица излизах звън града. Бяхме четирима 90-100 кг мъжаги и багаж. Същото чукане се чуваше доста, като настъпя газта точно на висока предавка около 2 хиляди оборота. Толкова силно до сега не го бях чувал. Определено мисля, че идва от дюзите. Напоследък забелявам и леко син/сив пушек на студен старт и в комбинация с това чукане нещо започна да ме притеснява. 🤕 След смяна на моховика ми остана едно леко треперене в педала на съединителя. Преди да го сменя си бяха удари, но все пак има някаква неравномерност явно. Имам някаква идея за проблема. Едната дюза има малко по-гоямо отклонение от другите, но нека да не се счита за насочване. Редактирано 17 Август, 2020 от Bizzito Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове