r5gtr 16 #1 Публикувано 17 Март, 2020 Колата е хечбек 2.2 усещах , че някое колело задържа извесно време. И така докато не тръгнах на дълъг път и вече ясно осъзнах, че е задно ляво (изпушиха накладките леко) Свалих супорта- водачите се движат идеално. Зачистих накладките да се движат свободно,медна грес а у. Пак задържа! Разгледах апарати около 150лв без отстъпка и 25лв ремонтен комлект. Купих ремонтен комплект. На моя апарат нищо му нямаше: буталото без корозии, ръбове, течове и т.н. Единсвенно прахоуловителя скъсан. Ок сложих новото бутало с всички нови гумички. И ПАК ЗАДЪРЖА!! Имам поне средна техн грамотност , ходова част ала бала сам си правя. Защо задържат контрите обаче? Спирачен мъркуч? Акордите 7 страдали от задни апарати, и сивик ли? Нови апарати ли ми е само рещението. Ще ги прежаля 600 и ще ги сменя всичките, много се изнервих п.с. всички дискове и накладки съм ги сменял преди 2,3 години. дискове на 80-90% накладки на 60-70% (карам ~10к/год) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #2 Отговорено 17 Март, 2020 (Редактирано) Quote Защо задържат контрите обаче? Кое наричаш контри. Не виждам в ремонтния комплект водачите,може ли в тях да е проблема. Прегледа ли тези пластини Редактирано 17 Март, 2020 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2834 #3 Отговорено 17 Март, 2020 (Редактирано) преди 36 минути, r5gtr написа: Акордите 7 страдали от задни апарати, и сивик ли? И сивик. И винаги задно ляво има проблем. И при мен беше задно ляво, но не задържаше да ми пали накладките, а нямаше спирачно усилие. Последва рециклиране в https://www.giautofren.bg/ Но после трябваше да ходия някъде на машинно обезвъздушаване, че те не могат да обезвъдушат ABS модула. И сега спира като нов. Редактирано 17 Март, 2020 от dandilov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
r5gtr 16 #4 Отговорено 17 Март, 2020 (Редактирано) преди 50 минути, CARPERA написа: Кое наричаш контри. Не виждам в ремонтния комплект водачите,може ли в тях да е проблема. Прегледа ли тези пластини Хах, така де, контри наричам спирачките. Извинявам се за объркването. Това което показваш съм го прегледал, водачите се движат, а точно тези ламаринки намазах на тънко с медна грес (полза може и да няма, но и не вреди) преди 22 минути, dandilov написа: И сивик. И винаги задно ляво има проблем. И при мен беше задно ляво, но не задържаше да ми пали накладките, а нямаше спирачно усилие. Последва рециклиране в https://www.giautofren.bg/ Но после трябваше да ходия някъде на машинно обезвъздушаване, че те не могат да обезвъдушат ABS модула. И сега спира като нов. от такива рециклиращи,ремонтни и т.н. институции имам алергия. По-скоро ще взема нови апарати. Не ме питай от къде имам това мнение. Едно ще ти оправят, три други неща ще строшат. Виж казваш нещо интересно за обезвъздушаването, не знаех за трудности и по-точно за ABS-a. Когато преди 2 години сам си сменях спирачната течност, ползвах една вакуум помпа за да елиминирам помпането като гламав и си стана перфекнто. Сега след два,три опита с помпане да обезвъздуша проблемното задно ляво все още усещам ,че имам въздух. Ще се взима цял апарат явно. Странно защо би задържал при че всичко се движи свободно Редактирано 17 Март, 2020 от r5gtr Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2834 #5 Отговорено 17 Март, 2020 (Редактирано) преди 30 минути, r5gtr написа: а точно тези ламаринки намазах на тънко с медна грес (полза може и да няма, но и не вреди) Напротив, вреди! Медната грес събира феродоф прах, запича се и блокира движението на накладките. Най-добре е почистване до блясък и толкова. преди 30 минути, r5gtr написа: Сега след два,три опита с помпане да обезвъздуша проблемното задно ляво все още усещам ,че имам въздух. С помпане не става! Или с вакуум, или с машина под налягане в казанчето. Редактирано 17 Март, 2020 от dandilov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #6 Отговорено 17 Март, 2020 (Редактирано) Да разбирам че задържа буталото остава натегнато или водачите задържат връщането защото няма друго което да възпрепятства движението на челюстите с накладките. Те водачите се движат но ако са изразходвани,възможно ли е да задържат. Това което забравих е ушите на спирачните дискове се движат по тези пластини,свободно ли е движението им. Едно клипче за с възможни причини има и други може да е там някъде причината. Редактирано 17 Март, 2020 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2834 #7 Отговорено 17 Март, 2020 Задният спирачен апарат е по-сложен. Има механизъм вътре, който движи буталото и от спирачната течност, и отделно от ръчната спирачка. На централен винт е системата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
beby2020 0 #8 Отговорено 17 Март, 2020 (Редактирано) Нов собственик, нов внос 1,8 и четирите апарата проблемни. Рециклиране около 500лв като нови, сменени дискове с накладки -перфектна работа, перфектно спиране. Редактирано 17 Март, 2020 от beby2020 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
r5gtr 16 #9 Отговорено 17 Март, 2020 преди 36 минути, dandilov написа: Напротив, вреди! Медната грес събира феродоф прах, запича се и блокира движението на накладките. Най-добре е почистване до блясък и толкова. С помпане не става! Или с вакуум, или с машина под налягане в казанчето. Напълно съгласен в дългосрочен план но на момента да запекат едва ли. От отчаяние намазах и тях и веднага след сглобяването - греда. Ще вакуумирам пак след като реша проблема. преди 38 минути, CARPERA написа: Да разбирам че задържа буталото остава натегнато или водачите задържат връщането защото няма друго което да възпрепятства движението на челюстите с накладките. Те водачите се движат но ако са изразходвани,възможно ли е да задържат. Възможно е на теория,да, прав си! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dragob 72 #10 Отговорено 17 Март, 2020 Има ли някъде клип за ремонта на заден апарат .от къде да си купя ремонтни комплекти.отзад съм с дискови ,не ми държи ръчната,жилата се движат,но не хваща 1998 d15z8.естествено задно ляво Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 311 #11 Отговорено 17 Март, 2020 Ето къде е проблема, снимката е правена лично от мен преди 10г. Проблема е в ръждата около цилиндъра. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #12 Отговорено 18 Март, 2020 (Редактирано) Колегата е писал че е сменил цилиндъра. За последния писал има фирми за рециклиране на спирачните апарати, има клипове в нета потърси ги,ремонтни комплекти в магазините за авточасти. Редактирано 18 Март, 2020 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1556 #13 Отговорено 18 Март, 2020 (Редактирано) Преди 9 часа, dragob написа: ... не ми държи ръчната,жилата се движат,но не хваща ... Първо - темата е за задържащ апарат на Сивик 8. После - неработеща ръчна спирачка на Сивик 6 е друга тема. Накрая - когато се налага някакъв ремонт (от обикновена смяна на накладки до пълен ремонт на апарат) по задни спирачки, на които ръчната и крачната задействат буталото има процедура по монтажа. Ако не се спази - забравяш че имаш работеща ръчна. Може да оказва влияние и на задържането на апарата, но не съм на 100% сигурен. Всеки ремонт започва с освобождаване на жилата, т.е. развиване на регулиращите гайки, отпред при лоста за ръчната до свободно висящи жила. Буталото се връща с въртене до крайно прибрано положение. Това ако се сменяват само накладки, ако апарата е нов, буталото си е прибрано. Монтираш всичко обратно на колата. Обезвъздушаваш, когато се налага. Гайките за регулиране при лоста се навиват само колкото да няма луфт в жилата, т.е. обира се само свободния ход. Сега вече започва процедурата по предварително настройка на саморегулиращия механизъм на ръчната. Натискаш крачна, дърпаш ръчна, пускаш крачна, пускаш ръчна. Така десетина пъти. Може и повече, колкото ти душа иска. Изкарваш колата на пътя и правиш 1-2 км със многократно спиране САМО с крачна. През този преход ръчната НЕ СЕ ПИПА. Връщаш се в бокса и натягаш гайките на лоста за ръчната. Лоста трябва да прави 5-7 щракания на зъбите от крайно долно до крайно горно положение. Пробваш ръчната. Ако пак не държи - цялото упражнение от начало, освобождаване на жилата, връщане на буталото и т.н. Обикновено нещата се получават от първия път. п.п. Както казах, това се прави за да имаме работеща ръчна, но може да оказва влияние и на правилно работеща крачна, не знам. Редактирано 18 Март, 2020 от Krasi-mir 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 985 #14 Отговорено 18 Март, 2020 И при мен единият заден като не я карам няколко дни и не се държи добре. Рециклирането е много добро решение както при колегата beby2020. Въпросът е, дали тези които рециклират предлагат и сваляне на апарата. Защото ако трябва да нося 2/4 апарата и после да търся кой да ги монтира и обезвъздуши ми е сложно. Преди 13 часа, beby2020 написа: Нов собственик, нов внос 1,8 и четирите апарата проблемни. Рециклиране около 500лв като нови, сменени дискове с накладки -перфектна работа, перфектно спиране. Как действа ти в този случай? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2834 #15 Отговорено 18 Март, 2020 (Редактирано) Тези в Горубляне работят така: Караш колата и я оставяш при тях. Когато са готови, звънят ти, отиваш и си я взимаш. Дават и 2 години гаранция! Недостатък е, че обезвъздушават само крачно. Което не е ефективно при наличие на ABS модул. Редактирано 18 Март, 2020 от dandilov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 985 #16 Отговорено 18 Март, 2020 dandilov, сигурен ли си, че има проблем само с крачното обезвъздушаване? Питам , защото предната хонда имаше ABS и винаги ( винаги винаги, 3 пъти ) са я правили крачно и не съм имал проблем? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2834 #17 Отговорено 18 Март, 2020 При мен само крачно не става. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
beby2020 0 #18 Отговорено 18 Март, 2020 до "Mkilla" незнам как са я обезвъздушили, но след 100км ( защото смених 4 диска и накладки и 4 те апарата(рециклирани)) всичко си е наред със спирането. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове