Jump to content
r5gtr

Задържаща задна спирачка

Recommended Posts

Колата е хечбек 2.2
усещах , че някое колело задържа извесно време. И така докато не тръгнах на дълъг път и вече ясно осъзнах, че е задно ляво (изпушиха накладките леко)
Свалих супорта- водачите се движат идеално. Зачистих накладките да се движат свободно,медна грес а у. Пак задържа! Разгледах апарати около 150лв без отстъпка и 25лв ремонтен комлект. Купих ремонтен комплект. На моя апарат нищо му нямаше: буталото без корозии, ръбове, течове и т.н. Единсвенно прахоуловителя скъсан. Ок сложих новото бутало с всички нови гумички. И ПАК ЗАДЪРЖА!! Имам поне средна техн грамотност , ходова част ала бала сам си правя. Защо задържат контрите обаче? Спирачен мъркуч? Акордите 7 страдали от задни апарати, и сивик ли? Нови апарати ли ми е само рещението. Ще ги прежаля 600 и ще ги сменя всичките, много се изнервих
п.с. всички дискове и накладки съм ги сменял преди 2,3 години. дискове на 80-90% накладки на 60-70% (карам ~10к/год)

242565.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

 

Quote

Защо задържат контрите обаче?

Кое наричаш контри.

Не виждам в ремонтния комплект водачите,може ли в тях да е проблема.

 

868093365_.thumb.jpg.cc233f9fd3fae0735dbc3ca6c63ea4ee.jpg

 

Прегледа ли  тези пластини

1422764675_..thumb.jpg.2658a101b3b848a8c996f408c825d20d.jpg

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 36 минути, r5gtr написа:

Акордите 7 страдали от задни апарати, и сивик ли?

И сивик. И винаги задно ляво има проблем. И при мен беше задно ляво, но не задържаше да ми пали накладките, а нямаше спирачно усилие.

Последва рециклиране в https://www.giautofren.bg/ 

Но после трябваше да ходия някъде на машинно обезвъздушаване, че те не могат да обезвъдушат ABS модула.

И сега спира като нов.

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 50 минути, CARPERA написа:

 

Кое наричаш контри.

Не виждам в ремонтния комплект водачите,може ли в тях да е проблема.

 

868093365_.thumb.jpg.cc233f9fd3fae0735dbc3ca6c63ea4ee.jpg

 

Прегледа ли  тези пластини

1422764675_..thumb.jpg.2658a101b3b848a8c996f408c825d20d.jpg


Хах, така де, контри наричам спирачките. Извинявам се за объркването.
Това което показваш съм го прегледал, водачите се движат, а точно тези ламаринки намазах на тънко с медна грес (полза може и да няма, но и не вреди)

 

  

преди 22 минути, dandilov написа:

И сивик. И винаги задно ляво има проблем. И при мен беше задно ляво, но не задържаше да ми пали накладките, а нямаше спирачно усилие.

Последва рециклиране в https://www.giautofren.bg/ 

Но после трябваше да ходия някъде на машинно обезвъздушаване, че те не могат да обезвъдушат ABS модула.

И сега спира като нов.



от такива рециклиращи,ремонтни и т.н.  институции имам алергия. По-скоро ще взема нови апарати. Не ме питай от къде имам това мнение. Едно ще ти оправят, три други неща ще строшат.
Виж казваш нещо интересно за обезвъздушаването, не знаех за трудности и по-точно за ABS-a. Когато преди 2 години сам си сменях спирачната течност, ползвах една вакуум помпа за да елиминирам помпането като гламав и си стана перфекнто. Сега след два,три опита с помпане да обезвъздуша проблемното задно ляво все още усещам ,че имам въздух.
Ще се взима цял апарат явно. Странно защо би задържал при че всичко се движи свободно

Редактирано от r5gtr

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 30 минути, r5gtr написа:

а точно тези ламаринки намазах на тънко с медна грес (полза може и да няма, но и не вреди)

Напротив, вреди! Медната грес събира феродоф прах, запича се и блокира движението на накладките. Най-добре е почистване до блясък и толкова.

преди 30 минути, r5gtr написа:

Сега след два,три опита с помпане да обезвъздуша проблемното задно ляво все още усещам ,че имам въздух.

С помпане не става! Или с вакуум, или с машина под налягане в казанчето.

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да разбирам че задържа буталото остава натегнато или водачите задържат връщането защото няма друго което да възпрепятства движението на челюстите с накладките.

Те водачите се движат но ако са изразходвани,възможно ли е да задържат.

Това което забравих е ушите на спирачните дискове се движат по тези пластини,свободно ли е движението им.

Едно клипче за с възможни причини има и други може да е там някъде причината.

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Задният спирачен апарат е по-сложен. Има механизъм вътре, който движи буталото и от спирачната течност, и отделно от ръчната спирачка. На централен винт е системата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Нов собственик, нов внос 1,8 и четирите апарата проблемни. Рециклиране около 500лв като нови, сменени дискове с накладки -перфектна работа, перфектно спиране.

Untitled-1.jpg

Редактирано от beby2020

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 36 минути, dandilov написа:

Напротив, вреди! Медната грес събира феродоф прах, запича се и блокира движението на накладките. Най-добре е почистване до блясък и толкова.

С помпане не става! Или с вакуум, или с машина под налягане в казанчето.


Напълно съгласен в дългосрочен план но на момента да запекат едва ли. От отчаяние намазах и тях и веднага след сглобяването - греда.
Ще вакуумирам пак след като реша проблема. 

 

преди 38 минути, CARPERA написа:

Да разбирам че задържа буталото остава натегнато или водачите задържат връщането защото няма друго което да възпрепятства движението на челюстите с накладките.

Те водачите се движат но ако са изразходвани,възможно ли е да задържат.

Възможно е на теория,да, прав си!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има ли някъде клип за ремонта на заден апарат .от къде да си купя ремонтни комплекти.отзад съм с дискови ,не ми държи ръчната,жилата се движат,но не хваща 1998 d15z8.естествено задно ляво

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето къде е проблема, снимката е правена лично от мен преди 10г.

Проблема е в ръждата около цилиндъра. 

IMG_20190526_132458.jpg

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колегата е писал че е сменил цилиндъра.

За последния  писал има фирми  за рециклиране на спирачните апарати, има клипове в нета  потърси ги,ремонтни комплекти в магазините за авточасти. 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 9 часа, dragob написа:

 ... не ми държи ръчната,жилата се движат,но не хваща ...

 

Първо - темата е за задържащ апарат на Сивик 8.

После - неработеща ръчна спирачка на Сивик 6 е друга тема.

Накрая - когато се налага някакъв ремонт (от обикновена смяна на накладки до пълен ремонт на апарат) по задни спирачки, на които ръчната и крачната задействат буталото има процедура по монтажа. Ако не се спази - забравяш че имаш работеща ръчна. Може да оказва влияние и на задържането на апарата, но не съм на 100% сигурен.

 

Всеки ремонт започва с освобождаване на жилата, т.е. развиване на регулиращите гайки, отпред при лоста за ръчната до свободно висящи жила. Буталото се връща с въртене до крайно прибрано положение. Това ако се сменяват само накладки, ако апарата е нов, буталото си е прибрано. Монтираш всичко обратно на колата. Обезвъздушаваш, когато се налага. Гайките за регулиране при лоста се навиват само колкото да няма луфт в жилата, т.е. обира се само свободния ход.

 

Сега вече започва процедурата по предварително настройка на саморегулиращия механизъм на ръчната.

Натискаш крачна, дърпаш ръчна, пускаш крачна, пускаш ръчна. Така десетина пъти. Може и повече, колкото ти душа иска.

Изкарваш колата на пътя и правиш 1-2 км със многократно спиране САМО с крачна. През този преход ръчната НЕ СЕ ПИПА. Връщаш се в бокса и натягаш гайките на лоста за ръчната. Лоста трябва да прави 5-7 щракания на зъбите от крайно долно до крайно горно положение.

 

Пробваш ръчната. Ако пак не държи - цялото упражнение от начало, освобождаване на жилата, връщане на буталото и т.н. Обикновено нещата се получават от първия път.

 

п.п. Както казах, това се прави за да имаме работеща ръчна, но може да оказва влияние и на правилно работеща крачна, не знам.

Редактирано от Krasi-mir
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен единият заден като не я карам няколко дни и не се държи добре. Рециклирането е много добро решение както при колегата beby2020. Въпросът е, дали тези които рециклират предлагат и сваляне на апарата. Защото ако трябва да нося 2/4 апарата и после да търся кой да ги монтира и обезвъздуши ми е сложно.

Преди 13 часа, beby2020 написа:

Нов собственик, нов внос 1,8 и четирите апарата проблемни. Рециклиране около 500лв като нови, сменени дискове с накладки -перфектна работа, перфектно спиране.

Untitled-1.jpg


Как действа ти в този случай?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Тези в Горубляне работят така: Караш колата и я оставяш при тях. Когато са готови, звънят ти, отиваш и си я взимаш. Дават и 2 години гаранция!

Недостатък е, че обезвъздушават само крачно. Което не е ефективно при наличие на ABS модул.

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

dandilov, сигурен ли си, че има проблем само с крачното обезвъздушаване? Питам , защото предната хонда имаше ABS и винаги ( винаги винаги, 3 пъти ) са я правили крачно и не съм имал проблем?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен само крачно не става.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

до "Mkilla" незнам как са я обезвъздушили, но след 100км ( защото смених 4 диска и накладки и 4 те апарата(рециклирани)) всичко си е наред със спирането.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...