Jump to content
inspektora

Въпрос за прахозащитни маншони за шарнири на CR-V 3 ген.

Recommended Posts

Наскоро забелязах, че прахозащитните маншони на шарнирните болтове на предното окачване за се закъсали. Като се разрових, установих, че съществуват маншончетата като резервана част под ОЕ номер 51225-SNA-A01, т.е. могат да се сменят само те, без болтовете. В Бултрако ми поискаха фантастичните 28 лв. за бройка и 10 дни за доставка, а иначе намерих и на Febest, за 5-6 лв. бройката. Някой сменял ли е тези маншони и има ли впечатления за Febest?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също търсих маншончета за кормилни накрайници и стигнах до извода, че това са вариантите. Оригинални или Febest. Други май не ги произвеждат. Запазил съм си накрайниците и като дойде времето определено ще си взема febest. Губи се смисъла от цената на оригиналните. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом маншончетата са се закъсали - провери и самите болтове, че почти сигурно са заминали.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е проверено и е наред. Маншончетата не са съвсем скъсани, затова искам да ги сменя навреме. Никакъв проблем не ми да сменя целите болтове, но е глупаво да заменяш здрава оригинална част с незнайно каква. Естествено, че ще поръчам на майстора да прегледа и болтовете.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Bizzito написа:

Запазил съм си накрайниците и като дойде времето определено ще си взема febest.

Ти всъщност си сменил накрайниците и си запазил старите ли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да, защото са здрави и май са оригиналните, за външните става въпрос. Но понеже сменях вътрешните разбити смених и външните с нови. От къде ще купуваш фебеста евентуално?

 

 

Редактирано от Bizzito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Към момента никъде ги няма налични. В евро 07 могат да се поръчат за 5 лв./бр., а в https://www.febest.bg/ ги очакват тези дни, като са обявени на 3 лв./бр.

П.С. Поръчах ги от https://www.febest.bg/ 

Редактирано от inspektora
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз се бях засилил да ги сменям, даже взех на Febest, обаче се оказа, че на шарнирите които са на колата не могат да се сменят...Не знам какви са. Иначе са здрави, само машнона е скъсан. Ще чакам да се разхлопат и ще сменя всичко явно. Тея Фебест явно не стават за всички шарнири...имам 2 бр. нови ако някой мисли, че може да му паснат на неговите шарнари...2c8d7d2f654de83771b69a2d1bc326e6.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, frizzante написа:

обаче се оказа, че на шарнирите които са на колата не могат да се сменят

А сега де?! Ами ако и моите се окажат такива? Твоите дали са били оригиналните?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам. Момчето което от години ми обслужва окачването по колите само докато ги погледна каза, че на тези не се сменят. Принципно като цяло окачването и е в много добро състояние и той смята, че има подменени неща, все пак е на 12 г., възможно е да не са оригиналните, но към момента освен нацепените гуми нямат проблем и ще ги карам докато се разхлопат. Вероятно с дъждовете като вземе да вкарва вътре песъчинки и вода ще приключат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм, докато не пробвам, няма как да разбера. Моите би трябвало да са оригиналните. Ако нещо се обърка с моята доставка, ще ти пиша да се разберем за маншоните. Иначе на снимката ти изглеждат много внушително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Febest май не са много лоша марка, нищо, че е една от най-евтините. В японския сайт, от който пазарувам, ако нещо оригинално не е налично или не се произвежда почти винаги алтернативата е Febest. За цените няма какво да коментираме, много евтино. Нямам опит обаче, някой слагал ли е техни части?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Намерих една стара тема във форума, която никак не похвална ...

 

Редактирано от inspektora
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е щом са руски и аз не бих си купил. Благодаря за информацията!

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все пак, няма да е лошо, ако други колеги имат впечатления за FEBEST, да пишат. Ще е полезно за всички.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 7 часа, inspektora написа:

Хм, докато не пробвам, няма как да разбера. Моите би трябвало да са оригиналните. Ако нещо се обърка с моята доставка, ще ти пиша да се разберем за маншоните. Иначе на снимката ти изглеждат много внушително.

Ако си с оригиналните шарнири,няма да можеш да им смениш предпазните маншони.

По спомен, на оригиналните ш.болтове, маншони им са захванати/пресовани вътре в самия корпус. Новите маншони ще са от типа "нахлузване"  и прикрепяне с пружина, но нито ще има къде да ги нахлузиш, нито пружината ще може да изпълни предназначението си - поради горното. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да. Май точно нещо такова ми обясниха в сервиза. Чакай да се разхлопат и сменяй всичко.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

 

Преди 3 часа, Emicha написа:

Ако си с оригиналните шарнири,няма да можеш да им смениш предпазните маншони.

А какво ще кажеш за това:

Annotation 2020-03-10 075907.gif

Annotation 2020-03-10 08001.gif

Ето оригинален шарнир:

image.thumb.png.e8152c8866e69687c0cf4c6f21903f7d.pngimage.thumb.png.e50ee33ba84a06f41d706cb2a89a79c9.pngimage.thumb.png.82e4f47c99fc87729de064f4c20d2dd2.png

Сравни с маншоните на frizzante по-горе и с това:

image.thumb.png.e19ee1f25b0fffcd40a8c6e60eb23f03.png

На теория трябва да може да се смени точно с тези.

Редактирано от inspektora

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, изглеждат същите, но има някаква драма с монтажа. Както ти казах и аз ги гледах лично преди да поръчам - това на колата е 1 към 1 с това което взех на Фебест, НО като я вкарах в сервиза човека ме върна. Единствено не знам дали съм с ОЕМ шарнири или някой ги е сменял, но са здрави и не виждам смисъл да сменям сега. Виж Емича какво е писал, нещо такова беше. Иначе маншоните изглеждат стабилно, яка гума са.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Имаше нещо подобно и с накрайниците. Като ги оглеждах ми направи впечатление, че и те са запресовани, но не се задълбочих. Все си мисля, че може да се измисли нещо, но повечето майстори не им се отдава, а на някои не им се занимава. Те знаят отвиваш, завиваш и айде. 

При накрайника маншона се притиска и даже се смачква между борда на накрайника и гайката. Гайката не ами  другата част, към която се прикрепя  При шарнира не е по-различно.

Редактирано от Bizzito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При този при който ходя вярвай ми ако имаше нещо да се направи за да стане както трябва щеше да се направи. Няма такъв педант, по зле от мен е...За да ме върне или не може да стане или може, но не каквото трябва да е...не е за 50 лв човека и това ми го е доказал с годините. Вероятно тези маншони са за определени шарнири. Интересно е, че имат ОЕМ номер и следва да се сменят на ОЕМ шарнир...а май излиза обратното. Сега ме е яд, че не го разпитах за подробности тогава...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обадих се в Бултрако и при проверка по WIN ми потвърдиха, че ако е оригинален шарнира, би трябвало да може да се смени маншона.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мога да ти предложа на FEBEST по 5,00лв/бр

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 33 минути, sttekata написа:

Мога да ти предложа на FEBEST по 5,00лв/бр

Благодаря за предложението, но вече съм поръчал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, inspektora написа:

 

А какво ще кажеш за това:....

.....На теория трябва да може да се смени точно с тези.......

 

На теория може, а и на практика също не е  невъзможно , но сигурно е сложно.

По принцип ( споделих това което съм видял и опитал, когато сменявах въпросните шарнирни болтове на 2-ра генерация ) , а при 3-та само съм ги гледал/проверявал и въпреки че при 2-ра въпросните болтове са набити/пресовани в носача, а при 3-та са монтирани с болтове , мисля че маншоните са захванати по един и същ начин.

Е пробвай и дано се получат нещата.

 

Ето и при 2-ра дават сменяемо маншонче но мисията е трудна почти невъзможна.

B__2700.thumb.jpg.988a6f233048ab71005b8af49332a44d.jpg

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, frizzante написа:

Интересно е, че имат ОЕМ номер и следва да се сменят на ОЕМ шарнир...а май излиза обратното. Сега ме е яд, че не го разпитах за подробности тогава...

Ти с 3-та генерация CR-V ли си?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да. Нали сме в тоя подраздел...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Малко извън темата, да попитам: Налага ли се да се прави нова центровка на предницата (да се минава през стенд) след подмяна на старите шарнири с нови? Ако трябва да се минава стенд след това, май си губи смисъла смяната само на маншоните и по-добре всичко заедно да стане.

Редактирано от katri71

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В общия случай не се налага, особено пък, ако се сменят само маншоните. Ако е правена центровка при разбити шарнири, след смяната им може да се налага нова.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес смених биалетките и шарнирите и ви информирам, че при мен се наложи да направя реглаж на предницата. След смяната на шарнирите воланът веднага дръпна леко на една страна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Днес се гъзорчих да направя няколко снимки на шарнирните болтове и ето:

Лява страна

 

InkedIMG_202003_164646_LI.jpg

InkedIMG_202003_164736_LI.jpg

 

Дясна страна

 

InkedIMG_20200_163923_LI.jpg

 

Отпред изглеждат здрави, но отзад се виждат напукванията, които съм посочил.

Редактирано от inspektora

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи занимавате се с глупости за 65 лева на бройка . Защо с глупости ако е цъфнал маншона или е изплюл греста или се е напълнил с прах пясък или каквото  е влязло.  Ако е изплюл греста е работил на сухо , ако е влязло нещо пак е повлияло негативно на триенето . Маншона се сменя но се набива с дорник . Който нямате а да си го правите за повечето от вас или ще е непосилно или  безсмислено . 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 43 минути, fenabg написа:

Значи занимавате се с глупости за 65 лева на бройка .

Колега, уважавам мнението ти, но не разбирам какво точно искаш да кажеш. Кое е глупости и кое 65 лв.? Както е видно от снимките, маншона нито е  цъфнал, нито му изтекла греста. Ако болта е добре (а всички индикации са такива), нормално е да се смени само маншона, след като е предвиден като резервна част. Ясно ми е, че трябва да се набие с дорник, но това е работа на майстора, при когото ще закарам колата. Бих го направил при теб, но си ми малко далечко. Ако си го правил, може да споделиш как става.

Поздрави!

Редактирано от inspektora

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 4 часа, inspektora написа:

Колега, уважавам мнението ти, но не разбирам какво точно искаш да кажеш.

Поздрави!

Ако прочетеш внимателно ще разбереш че пиша за маншон с увредена цялост не напукан ! 65 лева е един шарнир , това което си снимал на едната снимка е скъсано ! не напукано.  Айде сега калкулирай труда на майстора с 5та лева за маншон ,които ще изкара не повече от година и си пак в изходна  позиция . 65 е на 555 и 160+  оем за съжаление . 

Редактирано от fenabg
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Т.е. предлагаш да не правя нищо и да чакам да се разбие болта, така ли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто се ориентирай към смяна рано или късно , но по никакъв начин! не казвам да чакаш да почне да хлопа. Ако трябва да съм честен и аз бих искал да знам с маншонче дали ще стане и колко ще изкара .

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 31 минути, fenabg написа:

Ако трябва да съм честен и аз бих искал да знам с маншонче дали ще стане и колко ще изкара .

Изглежда никой във форума не е сменял маншон. Ще пиша като има резултат. Аз нямам проблем да сменя целите шарнири, но защо да сменям изправна оригинална част? Шарнирите като цяло са здраво нещо и аз, при многото коли, които съм карал и стотиците хиляди километри, само веднъж ми се е налагало да сменям.

Редактирано от inspektora
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега аз съм сменял маншони но на друга кола! Не напразно се продават резервни!

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Долния шарнир на шатъла ми е с маншон от горен носач на акорда. Имат разлики но става. Стига да не изпуска маслото не виждам причина да не може се направи. Може и евентуално да нахлузиш съвсем друг отгоре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...