Jump to content
hilmik

Харчене на масло - двигател D17A2

Recommended Posts

На кратко бих казал . Боже колко мъка има по тоя свят/България ...........

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1
  • Объркан 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко излезна ремонта, ако не е тайна?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се, че не е тайна!

За  поръчаните части (комплект оригинални гарнитури, включително гумички Honda 06110-RJH-000 + семеринга Honda 91213-PE1-722) от amayama, с доставка, платих около 280 лв., като  върху тази сума платих мито, което, всъщност представлява ДДС и 10-15 лв. за обработка от Български пощи - т. е. около 350 лв.;

За комплект сегменти (компресионни и маслени, марка RIK) - около 120 - 130 лв.;

За водна помпа INA - около 30-50 лв. (не съм сигурен дали това беше точната цена);

За всички ремъци (два или три) и ролка/лагер (всички марка Continental) - около 200 лв.;

Комплект биелни лагери (мисля, че бяха Motrex или нещо подобно) - около 35 лв.;

Антифриз (5 л. оригинален на Honda) - около 65 лв.;

Комплект оригинални иридиеви свещи за газ NGK - около 130 лв.

4 л. масло за разработване на двигател (RAVENOL Break-In Oil SAE 30) - около 60 лв.;

Смазка за/при ремонт на двигател (AMSOIL Assembly Lube 0,118 L) - по-малко от 15 лв.

Приблизителна обща стойност на части - 1 000 лв.

Труд (в провинцията, от мой познат, който ми е и комшия) - около 300 - 350 лв.

За ремонт на двигател в Бултрако и Мотобокс, казаха, че цената на труда е около 500 лв.

 

Редактирано от hilmik
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А.....забравих за болтовете за глава - и те бяха сменени - мисля, че бяха към 30 - 40 лв.

 

Въреки направения ремонт, не съжалявам за избора на точно този автомобил - доволен съм.

Само за информация - смених и компресора на климатика за около 700 - 800 лв.

В рамките на година съм изминал около 20 0000 км.

Като недостатък мога да отбележа сравнително големия (в сравнение с предишната ми кола) шум от движенитето/сцеплението на гумите (с асфалта). Затова, моят съвет е - избирайте възможно най-тихите (които шумят най-малко) гуми.

Това ми е 4-тия автомобил - предишните бяха Рено 19 (купих я от Австрия), Фиат Темпра (на бензин, купена в България), Мерцедес 124 (бензинова, купена на 140 000 км. от представителство на Мерцедес в Австрия) и Ходна FR-V (купена от България).

От всички автомобили, най-комфортно возене имаше най-старият - Мерцедес 124. С него изминах около 120 000 км. - дал съм много малко пари за ремонти, като нищо по основните възли (двигател, скорости, радиатор, съединител) не се развали. 

В обобщение - за автомобилите които купих от Австрия не се налагаше да се прави ремонт след закупуването им, за разлика от тези, които купих от България!

Редактирано от hilmik
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, hilmik написа:

 

В рамките на година съм изминал около 20 0000 км.

 

 

Може би една нула е в повече!?;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съжалявам за техническата грешка - колегата по-горе е прав! За една година съм изминал около 20 000 км., а не както е написано по-горе ( 200 000 км).

Ако някой чете този пост и се чуди дали да си купи такъв автомобил - хубав е, препоръчвам го "с двете си ръце" (6 използваеми места, широк, според мен здрав, със сравнително голям багажник, супер устойчив на завои, лесен за управление, с нисък разход на гориво. Не се уморявам при дълго пътуване). Като малък недостатък - по-некомфортна возия и повече шум (от сцепление на гумите с асфалта и при високи обороти на двигателя) в купето от стария ми Мерсецес 124. Също като недостатък - със сравнително малък просвет/клиренс (мисля, че е около 15 см по каталог).

Редактирано от hilmik
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Следвай при избора на гуми всяка една цифра препоръчана от Хонда ,каито са размер ,теглови и скоростен индекс.

Виж налягането на гумете пренадути вози като каруца,свалянета на височината на гумата също води до некомфортно возене.

Имай впредвид че по бензиностанциите не са верни манометрите,хубав такъв не е скъп.

Евтина гума няма нищо общо с такива от високия клас като возия.

Взех си нови зимни гуми,казах на гумаджията че налягането при мен е 1.8-1.9 той ми каза че съм луд,но аз казах да ги направи така.

Всичко Ок като си мисля че ме е послушал, и се започна всяка микро дупчица по пътя су усеща,край викам ще връщам гумите,но минах през едни автоаксесоари трябваха ми нови стелки и си взех и един манометър.

Ехааааа гумите на 2,5 м.......му

 

за малко не върнах гумите,сега всичко е наред и комфорта се върна,но няма как да стане като на мерцедес.

952044070_viberimageGUMI.thumb.jpg.ddcc68982f36dcecf1d456330b2209f5.jpg

 

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега какво стана след ремонта все още ли работи добре колата? И можеш ли да препоръчаш майстора?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо този модел има някаква много гадна вибрация при около 100км в час? Никой не може да каже от какво е...не е от гумите...какзват, че е фабрично така...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е от гумите може да е от джантите, как провери че не е от гумите.

Аз имах такъв проблем,че чак стигнах до полуоски,карети и тн,добре че не започнах да сменям.

Какво направих купих нови гуми зимните,свалих джантите и всяка една по една на машината ,първо само джантите проверка.

Две се наложи малко да се поизправят,сложихме новите зимни гуми,и всичко заспа вибрацията от гадна стана едва доловима.

Все пак джантите са стари.

Същия ефект  на вибрация може да се постигне с нискобюджетни гуми които едвам се балансират,ама гумаджията ти взема парите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак да повторя...тази вибрация си я има този модел фабрично! Говоря за 1.7 мотора. Гумите са ми чисто нови Гудиар, и джантите са ми нови и проверени допълнително една по една преди монтажа и пак си я има тази гадна вибрация около 100км...и нагоре, просто за дълъг път е неприятна работа. Майстора, при който я обслужвах и той го каза, че си е фабрично така този модел, а повярвайте ми много е в час с Хондите! :)

  • Хаха 1
  • Объркан 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Другите такива нямат вибрация.

"Фабрично" друг път.

  • Харесвам 3
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 17.03.2020 г. at 12:24, gogo68 написа:

Пак да повторя...тази вибрация си я има този модел фабрично! Говоря за 1.7 мотора. Гумите са ми чисто нови Гудиар, и джантите са ми нови и проверени допълнително една по една преди монтажа и пак си я има тази гадна вибрация около 100км...и нагоре, просто за дълъг път е неприятна работа. Майстора, при който я обслужвах и той го каза, че си е фабрично така този модел, а повярвайте ми много е в час с Хондите! :)

Аз с моята 1,8 нямам подобни вибрации...! 😏🤔

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая тема е за харчене на масло!!!

Айде, моля ви се, по-същество!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

 

вече минах 11 000 км. след ремонта. Скоро проверявах маслото (след последната смяна съм минал около 3 000 - 4 000 км.) - все още е светло и е там, където беше и при сипването му (т. е. изобщо не харчи масло). Мнооого съм доволен - няма никакви проблеми, въпреки, че преди ремонта чух и коментари, според които на Хонда трудно се прави успешен ремонт. Според мен (въпреки, че не разбирам от автомобили), при ремонта от значение са:

- изборът на майстор;

- изборът на части;

- разработване на двигателя - правилен избор на масла, по-честа смяна в началото (при разработването) и внимателно шофиране на по-ниски обороти (поне първите 2 000 - 3 000 км.).

Във връзка с посочените по-горе цени на части от мен, следва да имате предвид, че можете да изберете и по-евтини варианти, например, да не сменяте свещи, антифриз, да изберете по-евтини уплътнения, ремъци, ролки..... Тъй като имам намерение да карам колата повече време, прецених, че е по-добре да използвам най-доброто което мога да намеря (често евтиното излиза скъпо). 

Относно вибрациите за които колега споменава, че ги има над 100 км/час - вярно е, че при високи обороти колата е по-шумна от стария ми Мерцедес 124, но не съм забелязал да има вибрации. Ако има шум, наподобяващ вибрации, може да провери дали не е от отражателите на ауспуха, които да вибрират от въздушното течение при по-висока скорост.

Относно въпросът за избор на майстор - не мисля, че е добра идея да правя реклама в този форум. Ремонтът на моята кола я прави комшия/познат, който работи в сервиз и каза, че може да направи ремонта. Съветът ми към колегите от провинцията (и не само към тях) е да разпитат и изберат  майстори които са близо/местни, имате им доверие, работят внимателно и за които има добри отзиви.

 

Редактирано от hilmik
  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

за информация - изминах почти 20 000 км след ремонта - засега няма никакви проблеми. Колата не харчи масло.  🙂

Забравих да спомена, че покрай/преди ремонта на двигателя смених и клапана за обратните газове. Навсякъде във форумите на английски език, преди да се пристъпи към ремонт на двигател, препоръчваха да се провери дали проблемът с горене на масло или омасляване на двигател не е (и) поради запушен клапан за обратните газове.

Търговците предлагаха този клапан за около 90 лв., но го поръчах от Amayama, тъй като с доставка, клапан + маркуч (който се оказа, че е спукан), гумичка (която се слага на двигателя и в която влиза маркуча) и щипки цената беше доста по-ниска.

 

Редактирано от hilmik
  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, ползвам темата на колегата понеже имам подобен проблем.

Малко предистория: FRV (d17a2) Карам колата трета година, изминати около 80 000 км. никакви проблеми, разход на масло около 200, 300 до 400 мл. на 10 000 км. (казах си нормално, въпреки, че сивика ми не гори грам). Преди около 2 месеца колата започна да прекъсва на празен ход. Смених свещи, без резултат, разменях бобини, без резултат, продължава едно слабо, но дразнещо претрисане и прекъсване на празен ход (продължавах да карам и да се чудя какво да правя). След около седмица забелязах загуба на антифриз, долях. След седмица пак загуба 100-200 мл., една сутрин вдигам щеката едва забележимо, но все пак маслото леко белее. Прекипя ми, по-най бързия начин до гаража и след 3 часа главата беше при шлайфист. Проблема беше почти незабележим м/у 2 и 3 цилиндър, леко почерняло на блока. Шлайф 0.1, поръчах всички гарнитури, ремък, ролка, в. помпа, масла, антифриз т.н. няма да изпадам в подробности и гумички за клапани ELRING, единствено тях имаше в наличност за тоз мотор и нямах алтернатива. Докато дойдат частите припаснах клапани и започнах да сглобявам. Гумичките ми ги доставиха както се казва в шепа на бройка (много непрофесионално) едната дори беше смачкана и се наложи смяна и т.н.

След извършените процедури колата се оправи, без прекъсване, без загуба на антифриз. Карам близо 500 км. всичко ок, вдигам щеката и УОУ няма масло, доливам карам пак 500 км. и пак няма, доливам пак тубата свърши, взех 1 л. допълнително карам 500 км. няма масло. И така констатирах разход поне 1л. на 1000  км.

Казах си само гумичките са менте, поръчах PAYEN (понеже имам опит с две глави с такива, без проблем)  и след 3 дни ги смених на ново, на място, без да пипам главата.

Долях оставащото масло и нови 500 км. – пак го няма. Видях се в чудо. Викам маслото нещо не е ок. Да вметна 5w40 e било винаги. Смених с 10w40 и вчера минах 200 км. сутринта пак беше мръднало с около 1 мм. на щекатат.

Прочетох темата и се чудя какво да правя.

Мисля си за AGR нещо да се бъгнал, при ремонта съм сменил гарнитурите му, на колектора, всичко е почистено от нагар? Другото за което се сещам е капанче на картерните газове и от там да смуче масло?  Ще пробвам до края на седмицата нещо по тях…

Ако някой има някакви идеи…. Ако ли не, другата седмица я отварям за сегменти и лагери ако има нужда.

п.п. Ремонтите си ги правя сам, може да се каже че на хондите горе долу им разбирам.

А и друго, относно вибрациите споменати по-горе, при мен няма вибрации, но между 100-110 на пета бръмчи по-силно и на 120 утихва. Отдавам го на витека понеже точно е около 3500 оборота.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен:

Проблемът идва от гумичките на клапаните. Оригиналните са с бял цвят на пружината за всмукателните клапани и с черен цвят на пружината за изпускателните (по спомен). Има разлика в самите гумички и ако ги размениш (или са от един тип - универсални) обикновено се стига до твоята ситуация. Поръчай си оригинални гумички - питай fenabg.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наясно съм с разликата между смукателни и изпускателни. Но не мисля, че от тях. Първото ми предположение бяха те, но и след втората смяна пак е същото положение. За оргиналните проверих, искат 25лв. на бройка. 😪.

Ако беше от тях, колкото и да са зле едните и другите поне малко от малко щеше да е по-различно положението, а то е 1:1.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

за информация  - изминах над 30 000 км след ремонта на двигателя. Колата не харчи масло, не съм доливал между смените.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...