Jump to content
Sign in to follow this  
Mkilla

Type R FN2

Recommended Posts

Можеш да си сложиш и заден десен подкалник, има ги в Тарос трейд, с оглед предпазване на купето.

За горната помпа имаше преди години бутало в комплект с пружината и всички гумички, струваше 28лв. и при мен кара вече 11г. Марката беше Сайкен, или нещо такова.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Относно помпата на съединителя, преди години сменях гумички, след като съединителя започна да пропада и все помпата все още работи перфектно. Ако няма някакви надирания в цилиндъра, аз бих сменил гумичките и би трябвало всичко да е ок. Според мен, в повечето случаи е по-добре качествено рециклирана OEM-ска част от чисто нова Aftermarket

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@kvd74, @Terje, абсолютно съм съгласен с вас за ремонтният комплект обаче нямам идея дали е ОЕМ-ска или не е. Иначе ще взема един Saiken или Seiken от магазина. Чакам все още за няколко неща Мотобокса но са заети 3-та седмица.
@kvd74, гледах в japancars-a обаче не виждам да има оригинално там подкалник. Аз ли не виждам или? Единствено от едната страна има пластмаса която пази тръбите на резервоара. 

Edited by Mkilla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Бабата е вече в сервиз Мотобокс при д-р Цецо за различни процедури. Подарих и и едно Exedy, че хич не ме кефеше как сменя скорости. Трябва да се смени О-пръстен делко, преглед свободен ход на моторЯ, ходова част преглед и тн.. Като излезе ще пиша с инфо. IMG_20210902_104700.thumb.jpg.53600110e993fe40a2e884034e42b65b.jpg

Edited by Mkilla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Днес си взех старата лейди от сервиза и благодаря отново на Цецо за труда който е вложил в над 20 годишната кола. 
Motobox.thumb.jpg.b92834489cb80b293c17cab4c4793804.jpg
За информация на недоволстващите които пишат по темите, че били чакали много, моят час беше записан на 2-ри Август  за 9-ти Септември  но това не е толкова важно. 
- проблема с празният ход вече го няма, колата кове оборотите и на студено и на топло. Системата за празен ход не е била чистена вероятно никога. 
- ходовата част е наред 
- реглажа на клапани с комшията е бил добре направен 

Идва момента със съединителя...Кой нормален механик ще направи това?
1.thumb.jpg.bcf8ac4edcb1061e638f48547c4395fa.jpg2.thumb.jpg.0b5c10dd4debd9c8492862080ec03f27.jpg4.thumb.jpg.f5b4fc9df1a98fce1253d797f98aad04.jpg3.thumb.jpg.f55f276cac0a4c66d37aa5b9fd7a2d17.jpg

Лагерчето на маховика тоталка, по маховика ( съответно и лагера ) е удряно вероятно със секач или нещо подобно, че видиш ли "не пада тоА болт". И в крайна сметка семеринга също не е бил сменен. Всъщност, съединител си имаше "PHC Valeo" обаче монтирането е било под всякаква критика което не знам как може да се обърка като е на шлици. Не знам къде е правено а и ми е все едно обаче такава мърлящина и безотговорна работа скоро не бях виждал. Както се досещате - нов комплект съединител, нов лагер, нов семеринг и колата стана съвсем различна след намесата на Цецо. 

Наясно съм, че това е стар автомобил но не знам какво да кажа, то не е много за говорене. Колкото купето да е като на почти нова кола, толкова технически е правена от човек който дори в техникума 1-ви курс би се справил по-добре но на Ганьо трудно може да се обясни така или иначе. Ако не обичах марката толкова, отдавна да се бях прехвърлил към VW Group поради ред причини. 
 

Edited by Mkilla
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Извинявам се, че ще пиша в темата , но въпросът е свързан с ремонти и сервизи в нашата скромна държава.Та, някой знае ли дали имаме тук майстор,като тези от "Да продадеш колата си"-Ан Анстед и Еди, с удоволствие ги гледам как се прави ремонт и обслужване на коли от всякаква възраст и се възхищавам, аз не съм чувал за такъв майстор, бих се радвал ако има.Нашите са добри на жигули, опел и немските вагини.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@stivenj, точно такива хора ни оправят колите, даже по-добри. Въпросът е, че са много малко а сервизите в същото време са много и човек не е трудно да се обърка. Ако искаш пълно възстановяване на колата то трябва да се бръкнеш по-дълбоко и за дадени модели е нерентабилно да се прави но пък всичко зависи от собственика в крайна сметка. Кеф цена няма ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не ме питайте защо и как, просто получих това което хейтех в темата за маслата: 
IMG_20210814_125904.thumb.jpg.8923e22e1a22d2bfec15506a78bb3c76.jpg
Трябваше да поръчвам така или иначе масло за R-a, старото беше на точно 5000км та го хвърлих и....пак сложих същото. Та за следващите още 5к км ще съм пак с такова. 
От 6-тата генерация пък ми остана нова помпа съединител, ако някой я иска на приятелска цена, нека ми пише, моите се оказаха и 2-те здрави.

IMG_20210914_103248.thumb.jpg.387141498b263466f7e60fd329d16e9d.jpg
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Бавно започвам да подготвям оНдите за зимата. Ще наблегна на сивата, защото тя ще се ползва предимно в снеговете. Разходих се до фирменият магазин на Fertan и купих обезмаслител и прозрачна вакса за шаси
Fertan.thumb.jpg.8293aa90f472a50d4a0c22d1ee49d93e.jpg
Ваксата ми я нахвалиха пък да видим какво ще излезе. Ще "запечатам" колата където мога и се надявам да е във същият вид и пролетта. Иначе днес минахме бързо една баня:
IMG_20210916_121436.thumb.jpg.ef4be4fbae4ef90b875140a64edb489d.jpgIMG_20210916_121452.thumb.jpg.afd6efc21ef4cae9a26f2f5731d27b99.jpgIMG_20210916_121415.thumb.jpg.8456b764e3a702009496306923d0eb2e.jpg

Не бях обръщал много внимание на R'a, та сезонно и той "намаза" ;) 
banq.thumb.jpg.de3cf7012342f395ac3ddb9ed6336faf.jpg

 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Днес времето стигна за горе долу 1/2 от колата. Успях да сваля и задната броня, че там е само гола ламарина. Измих като начало колкото мога, изчаках да поизсъхне и се започна:
IMG_20210916_182226.thumb.jpg.4d8514045f822e87991c15684c75e222.jpgIMG_20210916_182556.thumb.jpg.18dc506dbe82ad880602d6f828fa5a51.jpgIMG_20210916_183326.thumb.jpg.8c1d1f29511ce6768845bebfa72302ca.jpgIMG_20210916_183345.thumb.jpg.316f3af61291e3ec2b9f8fe87953ce7a.jpg

Мизерийката зад бронята не беше чааак толкова много колкото очаквах:
IMG_20210916_185630.thumb.jpg.bd9adff7fe499b22b79fe33806f4dd6f.jpgIMG_20210916_185914.thumb.jpg.a63097ab28090cfeb8a018ef9a72cb09.jpgIMG_20210916_185928.thumb.jpg.0788416fc3c71360cf8fc42d83fe17e9.jpgIMG_20210916_185934.thumb.jpg.33d35193a07631e9efe614eff055a426.jpg

Последва ваксата която стои жълтеникаво:
IMG_20210916_191459.thumb.jpg.95a467a99d92a4f4312b22541327aacf.jpgIMG_20210916_191510.thumb.jpg.2ae3f27762a95f65225925bbd23f067b.jpgIMG_20210916_191521.thumb.jpg.6bbfbeb4a1f93ee28ae72c73cfc25143.jpgIMG_20210916_191528.thumb.jpg.d55208aadbb8fc5b2e8ed88812a51390.jpgIMG_20210916_191542.thumb.jpg.f7c33d824cdba9832f161875be2dd8e8.jpg

Остава предната част както и отдолу но там има бая "матриал" от заводски битум. Както написа @Krasi-mir в по-предни коментари, явно тия коли са си направени да не ги лови много ръждата но си зависи и къде е прекарала младостта :D 

 

Edited by Mkilla
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

С какво я мажеш отдоло? И мен ме чака това упражнение.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pet71, купил съм освен тази вакса за шаси и битум на спрей. Реално обаче англичанката няма голяма нужда да се минава навсякаде. Заводски за разлика дори от 8-ма генерация, 6-та UK е мината много добре. При 8-мата ако няма пластмасовите кори отдолу които са по цялото протежение на колата, ще е зле положението. При Aerodeck-a, купето е пръснато много читаво още от завода, чак да не повярва човек. При 6-та ген. японката не е точно така.  Една от причините да харесвам много италианските коли е, че там ръжда няма или ако има е изключение. Антикорозионната обработка на купетата е страхотна и там такива проблеми няма.
При теб HRV-то е високо и спокойно може да вземеш и битум на четка. Въпросът е да нямаш никъде ръжда, защото с битума я запечатваш и става по-зле. Ако нямаш, мажаш/пръскаш смело но ако има по-добре да я свалиш до здраво чрез механична обработка или химическа такава с препарати от типа на Fertan, Вюрт и тн..
Сега някой ще каже, че колите са стари но и това не е много вярно, защото една голяма част от чисто новите които излизат от шоурума са на гол метал отдолу. Няма го това покритие което го имат по-старите коли с цел предпазане на купето.

Edited by Mkilla
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Off Topic

Имал съм 3 Ровър-а 400 а.к.а. Сивик 6 англичанка. Само на единия изгни тавана (така го купих), заради ненавреме отстранен теч на люка. Единия от тях се караше в България около 4г, никаква ръжда. Митсубиши Пинин след втората зима в България нямаше здрава ламарина по пода. Изгни му и тръбата за резервоара. Настоящето ми CR-V е 18-годишно, мейд ин ЮК. Няма точка ръжда. Джазката на съпругата ми, 14-годишна без ръжда. Авенсиса и той е 18-годишен мейд ин ЮК без грам ръжда. Не'нам к'во правят тия англичани, ама тук, на тоя влажен, солен морски въздух без ръжда ... ?

Аааа, 14-годишната японка Сивик 5 на съпругата ми нямаше прагове, вежди и под на багажника. Тотална ръжда. Двете ми CR-V 1 JDM тотален гнилоч на 15г.

 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Е аз се чудех между битум, течна гума,шегре и полиуритан.

  Този път реших да пробвам с Боди 910. Реших да заложа на гумата. Ще видим какво ще се получи.

   Нямам и точка ръжда по купето.

 Смятам направо да почистя и газ.

   

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pet71, екстра но да ти кажа, че не бих ползвал 910-ката. По-евтино е бях чел лоши отзиви. Купи си добра консерва на Car System или Fertan примерно. Бях чел, че има и разлика между самите бодита. Сивото да кажем било на каучукова основа и е било по-добро за прагове докато черното е на асфалтова но трябва да прочетеш, че аз чак толкова не съм задълбавал кое за какво е. Обикновенно действам със спрейовете, че ми е по-лесно поради липсата на компресор в момента. То не е и нужно да правиш дебел слой, 1 ръка с четката или пръскане е достатъчно.

Edited by Mkilla
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Търсих известно време и намерих калобрани за комбЕто от същата кола но седан. Честно казано ми харесва повече без обаче зимата е по-добре да има. Предните паснаха но задните, греда...Разминават се и има малка разлика. Та хартисаха ми задните, ако някой иска да ги разменим, нека каже ;) 

IMG_20210923_124812.thumb.jpg.4c5c3a8bcad5c2fab9344274e257a680.jpgIMG_20210923_130352.thumb.jpg.d0467df290ec50de7949cef5b6b0a1d3.jpg

Задните 6-та седан НЕ стават за комби :) 
IMG_20210923_141800.thumb.jpg.0b0a1b9ee1463719ee20c4ef1516b0c1.jpgIMG_20210923_141804.thumb.jpg.14b7d245af0d1215ad580a5a7f29fc2f.jpgIMG_20210923_141809.thumb.jpg.d6b16cfe38a189a261b1c0d9f1bfd64c.jpg
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Напръска ли калниците под тях? Пазят от камъчета, но там се събира мизерия и гние!

Има и некви препарати за освежаване, че стоят малко вехти на таз нова на вид кола.

Проблем на предните калобрани е и слизането от високи бордюри.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ceco_accord, където мога, пръсках. Да ти кажа, така ме мързи вече, че искам само да сложа зимните гуми, зимна течност и това да е тази година. Иначе да, изглеждат вехти ама те са си стари. Все пак 20 години най-малко са търкаляни по знайни и незнайни пътища обаче зимата замръзва иначе прагът като го няма това парче пластмаса. Има разни силикони и тем подобни мазила та ще го пръ"ц"на догодина :D Лошото за тия стари коли вече е, че то няма части, смисъл ОЕМ такива. Афтърмаркет се правят основните ама ОЕМ някой неща липсват. Точно калобрани не съм проверявал като цена за нови и дали могат да се поръчат но мисля, че са "out of stock" и те както няколко неща за които питах в Бултрако. Наложи се познат от чужбина да ми прати даже една част та я чакам още.
Високите бордюри отдавна няма къде да ги качвам но има дълбоки ями зимата но този аеродек е адски висок и няма да има проблеми.

Edited by Mkilla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Е, те ако още правят части за старите здрави Хонди, как ще продават новите?

Споко, тАа ша та вози (и носи) докато забравиш че си имал по-нова.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Сложих и зимните гуми на "новите" джанти на сребърната стрела :D Джантата за моя изненада, макар и железарка се оказа "Dunlop"
1.thumb.jpg.d2cbbe75d324a38708d76bec41f72c2a.jpg2.thumb.jpg.c95f55c42f3e449917cdfa0d01dc0d28.jpg
Гумите са корморани с ДОТ 2020 но са от приятел на добра цена та ще изкарам вероятно поне 2 зими с тях. Не съм карал с такива до сега но предвид, че са най-евтините на най-евтините и правени от братята сърби, нямам големи очаквания :D Останаха старите джанти. Те бяха от Нисан/Рено, 14-ски, 4x100 и централен 60.1. Ако някой иска, нека ми пише за тях. 
3.thumb.jpg.cbe2563d115993319e1bde40c461f689.jpg

Edited by Mkilla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Преди няколко дни, прибирайки се от работа и тръгвайки да паркирам, изведнъж станах като парен локомотив. От предният капак на сивичето взе да пуши на талази и чак си помислих, че нещо се е запалило. Спрях, вдигнах капака и изненада - всичко в антифриз. От снадката на радиатора на ламелите с пластмасата, на струйки хвърля антифриза и веднага се сетих за темата на @ceco_accord:D Та, завторих капака и още същата вечер ми стана ясно, че ще ми трябва нов радиатор. Естествено варианти с разни прахчета и тем подобни "целебни" отвари винаги има но не мисля, че е окей. Та попитах @fenabg и той веднага ми намери вариант, намерих си и аз китайче но колега от другите групи ми предложи това
1.thumb.jpg.3ca5d177eaa18918e1d051ab78984a6c.jpg2.thumb.jpg.70a806d5a8b06212a59744791a51d6e5.jpg3.thumb.jpg.61e27a519b56156b36cd4c6dfb016b1f.jpg4.thumb.jpg.143e4ec6547db50b86520f3ff0844f22.jpg5.thumb.jpg.c2f0b75ab87608dfe562e2439c97b46f.jpg
Не му мислих много и го взех. Не се произвеждат вече ОЕМ-ски 6-та, поне в Европа са Out of Stock а останалите такива, че и чисто нови са си кът. За разлика от радиатора, ОЕМ капачка не можах да си намеря а старата не ставаше на новият радиатор а и не знаех, дали и тя не е проблемна. Купих каквато имаше на момента но просто да е ново и ми се падна това. Знам, че не е топ но важното е да работи коректно :) 
14.thumb.jpg.d62f700fa8e956bd9dca50c04874b429.jpg15.thumb.jpg.76a4697408dd28947f77f429f14fd8d8.jpg
При англичанката а може би и не само при нея, производител на радиаторите е "Calsonic". Фирмата "Calsonic Kаnsey" имат складове в 58 държави, включително и Европа. Превъртях Calsonic-a който е ОЕ за Aerodeck-a с този на Toyo от кашона и навсякаде пише, че са взаимозаменяаеми. Предполагам, че Toyo-то ги монтират главно на JDM Сивик. Спокоен пристъпих към демонтаж/монтаж. Свалих старият радиатор, свалих перката и изненада. Радиатора е 1:1 но захватите за перката не:
9.thumb.jpg.eb5c3d798ed35cefece546a0e2765e4f.jpg8.thumb.jpg.fcbf2a3577c7d59ce3f2174273bd7120.jpg

В долната част на старият радиатор си има отворите за стойката на перката докато тук е само пластмаса без да е разпробита с цел захващане. Предполагам, че на япончето което е правило радиатора са му горели ушите, защото отнесе голяма хранилка :D Не беше вариант да връщам радиатора, нито имах време да се занимавам, нито щях да взема нещо по-добро от това. Та бормашинта и спретнах набързо 2 захвата...
11.thumb.jpg.7cdcd08327f46d2f8f920fcc75ffe0f9.jpg10.thumb.jpg.e73d00e849109c1ea6285ab795070d23.jpg6.thumb.jpg.3cf0c849e474f1df87f13f66146b863b.jpg

Не е най-доброто решение но е решение. Перката не мърда което е най-важното а пролетта ще мисля да го захвана с гайки както трябва.

Ето и виновника от къде пускаше антифриза. На глед няма нищо но като има налягане е фонтан.
13.thumb.jpg.c66196d1f6b7d1d5e611d25c0da14569.jpg
 

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
Off Topic

Предполагам знаеш, че JDM-a на англичанката е Honda Domani ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Krasi-mir, нямах представа, че Domani е японското. Има си муцуната на англичанката и задницата на 6та седан :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Късмет си е че е станало пред вас, а и проблема, както и решението са били категорични, а не от нейде да сълзи и въри го дири.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...