ceco_accord 5942 #241 Отговорено 8 Февруари Предполагам ще намериш годно, но пак няма да е ново, но пък е от "стария матрял" и ще даяни, ако не го притесняват. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 974 #242 Отговорено 29 Юни Нов горивен филтър и нови свещи за Аерото. Старите свещи всъщност не изглеждаха чак толкова зле ама не знам на колко км са. Аз им направих около 30 000км а на колко са всъщност, никой не знае. Иначе са същите като новите - Denso Ik16TT Горивният филтър взех на Blue Print. Едвам махнах старият. Някой беше стягал контра гайката на горивопровода с все сила. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 974 #243 Отговорено 29 Юни (Редактирано) Историята с повдигача, който работи идеално ( пу-пу ) я постнах на друго място, но ще я добавя и тук : Проблем при повдигане/сваляне на шофьорски прозорец. Прозорецът излиза странично от вратата, както и спира да се вдига. Втулката е цамова, след проба за заварка и с телоподаващо и с електрожена на нисък ампераж, само се разтопява. Направих нова втулка от кована панта за врата с размер 20мм. Втулката на повдигача е 19мм. Трябва да се изпили, за да може да стане същият диаметър. Друг вариант е да идете на стругар и да ви направи същата метална. Заварка на контра шайба за втулката и всичко стана добре. Трябваше да оправя и бутона, защото прозореца продължаваше да се движи, спирайки и тръгвайки. Бяха се окислили пистите, след зачистване, всичко беше наред. Смених спирачна течност и течност съединител. Имам чувството, че специално тази на съединителя, не беше пипана никога. За смяната, понеже бях сам, ползвах вакум помпа. Става също толкова добре и с нея като няма кой да "помпи" на педала. Течност взех на TRW, че отстъпката ми беше най-добра за нея. Ако на някой му е интересно, дали има разлика след смяната на спирачната течност. Има, огромна разлика и то положителна и на спирачките и на съединителя. Важно е да се сменя на 2-3 години а не на 12-13 Редактирано 29 Юни от Mkilla 3 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 974 #244 Отговорено 29 Юни (Редактирано) В същото време, Type R взе да мени оборотите при свободна скорост, особено като спра на светофар. Ту падаха, ту се вдигаха а имаше моменти, когато като настъпя педала на газта, започва да кашля и не можеш въобще да набереш. Няколко пъти искам да настъпя газта, за да тръгна по-бързо и греда, не може да поеме въобще колата, няма никой, кашляне, тресене, все едно няма гориво. Правеше го от време на време, нямаше грешки, няма чекове. След като помислих какво точно може да е, започнах от най-логичното - дебитомер или така нареченият Mass Air Flow Sensor. Взех почистващ спрей и всичко си дойде на мястото. Явно е бил замърсен а жичките вътре са изключително тънки и може лесно да се зацапат. При една от самодиагностиките по чуждите форуми четох, че може да се извади буксата му, докато работи колата и ако няма промяна в работата на мотора, той е виновникът. Трябвало да загасне колата с работещ такъв, ако се откачи буксата. Е, не стигнах до там обачe Редактирано 29 Юни от Mkilla 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 974 #245 Отговорено 3 Юли Кътам 2 нови задни апарата за Type R от доста време и днес реших да ги сменя. Е да де ама смених само единият. Голяма борба с жилото за ръчната. Няма махане и това е. Имам доста добри спрейчета за ръжда, по-добри от WD дори, но и с тях, пак бая трудно. Клеясала история но най-накрая, излезе от апарата та сложих новият. Апаратите са на фирма Essen SKV, ще видя колко са държаливи. Все пак ще си рециклирам и моите. Купих и клещи за спирачните маркучи, действат идеално. Чистене, пилене, смазване и беше готово. Тия дни, другото 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 974 #246 Отговорено 4 Юли (Редактирано) Смених и другият апарат, там с ваденето на жилото проблеми нямаше, но имаше проблем с новият апарат като естествено го установих след като бях сглобил всичко. Дърпаш ръчната и....колата си продължава... Нов нов ама с луфт. Старият оригинален на 17 години, луфт няма. Късмет ли му се вика, менте части ли са, аз ли искам много, че като си купя нова част и да няма проблеми и да я монтирам веднага. Естествено, всичко това го разбрах, след като бях сглобил колата и излязох да я пробвам. Апарата си работи обаче ръчна спирачка, почти никаква я няма. Дефакто е държала само на другото колело. Проблема беше в луфта назад, който не трябва да го има. Не трябва да го има, защото жилото опъва пластината напред и като има луфт и няма никакво усилие там, няма как да зацепи ръчната спирачка на това колело. Помислих, че може по този начин да се регулират, но и 3-те апарата ( 2-та от колата и другият, който монтирах вчера, не са така ). Просто калпаво сглобяване в завода. Частите са от Стефан ( Autofix ). Той надали може да знае кой, какво, къде и как се сглобява. Щеше да иска да му го върна сигурно, но не исках и да го правя, защото нещата щяха да се проточат много във времето, поне 1 месец вероятно. Това е второто нещо по този Сивик, което има драма като част която взимам ( първото беше ОЕ тампон за заден амортисьор ). Ремонтирах го, като свалих пластината държаща жилото и я преместих няколко шлици назад така, че да може е опънато добре, да няма луфт и да може да се монтира чрез прибиране на пластината на апарата а не да се закача свободно както беше. Последва втори тест драйв и всичко вече беше наред. Апаратите са Essen SKV, изглеждат добре на вид обаче като качество на сглобката, не съм доволен. Мислех да търся и предни но ще си рециклирам моите явно, че по-хубави няма да намеря така или иначе на афтърмаркет пазара. Не говоря за Брембота и тем подобни с 2-3-5 бутала естествено Относно обезвъздушаването, за разлика от Аеродека, тук си направих бутилка с маркуч по старият начин ( може и сам човек така, пак не е нужно да са 2-ма ). Вакум помпата нещо не ми хареса какво налягане прави, че да стане като хората обезвъздушаването. На съединителя става, защото сигурно е близо и помпата и пътищата са много по-кратки но със спирачките, вероятно трябва да е машинна смяната под налягане или чисто и просто - крак на спирачката Редактирано 4 Юли от Mkilla 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 974 #247 Отговорено 5 Юли (Редактирано) Type R доста неща му се събраха но заслужава, служи вярно 8-ма година, горе долу колкото беше като възраст когато го взех. Още някоя друга година и ще е вече пълнолетен Смених течноста на съединителя, защото беше кал вътре. Не знам как не съм го видял по-рано. Обезвъздушаването на съединителя, специално на тази кола е отвратително. Помпата е завряна на супер неудобно място. Отгоре няма как да бръкнеш, трябва само отдолу но и там става трудно. Не говоря ако се разглоби нещо и да се направи. Цялата работа е да не разглобиш 5 неща заради 1. Обслужих и предните апарати - сваляне на целите, пилене, стъргане, грес за водачи, друга грес за накладки, обезвъздушаване и са вече "като нови". Е, не са рециклирани но за сега си работят идеално и няма нужда. Маслото отново е Liqui Moly 5/40 High Tech Synthoil, за 6-ти или 7-ми път а като километри, може би 35 000 с него. Двигателят е много чист вътре с него, но и аз го сменям често. Филтър взех да имам 10-тина на blue print. Хубава тема е тази с филтрите а този се оказва добър. Цената му е супер та заредих да имам за смени на 2-те коли. Чашката за маслените филтри, която аз ползвам е с 2 размера. Показвам я за тези, които искат да си купят. Общо взето става за всички филтри на Хонда. Не е нужно да се купува цял куфар с чашки по размери. Като размер за захват е на 3/8 ми но има преходи на 1/2, на 1/4 и който както му е удобно. Накрая почистване с обезмаслител в коша, обилно измиване на всичко с маркуча, малко мазила да "светне" и е готова за нови приключения. Не съм сменял водна помпа от както имам колата или около 100 000км и не знам как се проверява дали трябва или не трябва да се смени. Почти сигурно е, че е оригиналната но някой идеи как да се провери без сваляне дали е за смяна? Търся и инфо кога се сменя но не намирам. Дали е при нужда или има интервал за смяна. Редактирано 5 Юли от Mkilla 1 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5942 #248 Отговорено 5 Юли Помпата - принципно, ако просълзи. Проучи за отворче отдолу. Ще ме зарадваш (а и не само мен), ако на следващ реглаж клапани боядисаш капака с някакво високотемпературно червено. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 974 #249 Отговорено 5 Юли @ceco_accord, прав си, да. За нова боя си е, даже бях говорил с Недко, да ми прати 1 капак, боядисан и направен ама се разминахме във времето. Иначе, ще го направя и това Ще прегледам тогава за помпата още инфо, мерси. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 974 #250 Отговорено 8 Юли Малко след ремонта на спирачките, точно като по план, дойде и техническият преглед. На валовете, проверяващият чак не му се вярваше, че дава абсолютно еднакви стойности на леви/десни предни/задни колела. Мен това много ме зарадва, защото явно ремонта е бил както трябва. Прегледа се е качил двойно като цена - 100лв. Има нови стикери, явно и нови правила, защото колата от Еко 3, стана Еко 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 974 #251 Отговорено 11 Септември (Редактирано) От едно известно време се чуват няколко неща по съединителя на Type R. Лагера шуми, пружините на феродовият диск се чуват как "жужат", като трябва да се ползва повече полусъединител под наклон/товар, педала и той започна да отделя доста по-нагоре. Не съм доволен от афтърмаркета на Exedy. Винаги съм слагал такъв на всички Хонди, които съм имал, но последно време афтърмаркет частите не са това, което бяха преди години. За жалост, нямам капка време да си смъкна кутията, трябва ми и 2-ри човек за съпорт. Скъсах и едната шпилка на капака на клапаните а и колата взе да тропа от някъде, където аз не мога да го намеря за момента на криковете. Общо взето си трябва някой да и обърне по-детайлно внимание на подемник за смяна на съединител, проверка дали се нуждае от реглаж клапани ( 30 000км на газ до момента ) и други дреболии. Та скоро влиза в бокса, Мотобокс-а , за всичко това, където и принципно си я правят като имам някаква спънка или липса на време. Поръчах си и ОЕ комплект съединител и всичко необходимо и благодаря на D§V Auto от Пловдив за това. Съединителя си е Exedy, но изработката с афтърмаркета е видимо различна. Като мине ремонта, ще пиша с допълнително инфо. Редактирано 11 Септември от Mkilla 5 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 974 #252 Отговорено 17 Септември (Редактирано) Както винаги, Мотобокс са на ниво, за по-малко от 24 часа беше готова. Смяна съединител, проверка клапани, смяна на шпилката, която скъсах, смяна г-ра на в-тек клапана, почистване на дросел, проверка ходова част и откриха от къде тропаше. 1. ОЕ съединителя няма нищо общо с афтърмаркета. Педала е много мек, буквално перце, не беше така с афтърмаркета още като нов. За шумовете е ясно, че няма никакви. Не тропат пружини, не шуми лагера. Старият съединител ( феродов диск ), беше на нитове. Понеже те го сменяха преди 7 години а колата е ходила почти само там и има история, погледнахме точно колко е изкарал, та си показа - 65 000км без малко. Гуми не пиля, не тегля и каравана, не стоя на съединител по светофарите. Просто страшно дърво е станало това Екседи, афтърмаркета. Оригинала и той е Екседи ама няма нищо общо. 2. Клапаните след 35 000км на газ, нямат нужда от реглаж, което е много радостно за мен. Настройката на газовото явно е супер. Спомням си, че във форума се твърдеше, че трябва да се ходи на 2 места в БГ за монтаж на газово а то не е точно така. 3. Гарнитурката на втек-а беше кокъл и е текло от там масло. Аз мислех, че е от г-рата на капака на клапаните. Новата шпилка също си е на мястото. Почистването на дросела, който си беше мръсен ( нямам HDS да го обуча ако се наложи и не пипам там ), не си оказа влияние и колата пак си е добре, но лошо няма да е почистен естествено. 4. Тропането, което аз не открих беше от гайката на полуоската.... Когато съм си сменял вътрешното каре, стегнах гайката с динамометрика а явно си трябва както си знам..с пистолета. За 2-ри път ми изиграва лоша шега това, защото гайките на джантите, които стягам на 115 нютона, пак ги развивам по-лесно и имам усещането, че това не са реалните нютони. Може би динамометрика не е читав, трябва да го проверя. Колата е супер, майсторите и те, частите също ( браво на D&V Auto Пловдив за пореден път ). Иначе продължавам да търся решение за климатика, защото карам все още без компресор с по-късият ремък. Този магнитен съединител се оказва голяма драма а афтърмаркет компресорите, които се продават, хич не ми ги препоръчват да ги купувам. Ще пиша и с развитие на това като имам яснота ( някой ден ). Редактирано 17 Септември от Mkilla 7 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 974 #253 Отговорено 2 Октомври (Редактирано) И така, малко премеждия и с 2-те коли. За мой много голям късмет, успях да се запазя здрав благодарение на Type R-а и то защото има нови гуми, ревизирани спирачки и цялостно е много добре. На магистралата, движейки се със 140км/ч в крайна лява лента, под мантинелата излезе котка или лисица, не успях да видя много добре. За да не я ударя, изкривих волана ( много голяма грешка ) към средната лента и колата стана като BMW при дрифт, ляво - дясно, ляво - дясно. Как успях да я вкарам в пътя, само аз си знам. Спаси ме това, че не поднесе благодарение на новите гуми най-вече. Познат, занимаващ се по професионално с коли ми каза, да ходя да правя банкет, че в голяма част от случаите, тази случка свършва по таван с преобръщане. Та, колеги, бъдете внимателни, няма значение с каква кола сте - нови гуми, хубави спирачки, добро окачване и останалото е Божа работа и късмет. Ходих на проверка за сходимост на другият ден, защото волана чак леко беше променил някой градус. Човекът от реглажа каза, че е отворила леко едната гума, бая зор е видяла но всичко е в норми. Направих реглажа и всичко беше наред. В същото време, на Аеродека му изчезнаха 1-2-3 степен на парното. Предположих, че е резистора и поръчах такъв от чужбина. Дойде от Румъния за 2 дни, цена 17лв. Днес тръгнах да го сменям и отварям да видя филтъра ама филтър няма. Само някоя катерица не излезе от вентилатора. Ще взема филтър и ще сложа. Старият собственик твърдеше, че всичко е сменено та затова и не го пипах толкова време. Явно е сменен с нов невидим модел. Смених резистора и всичко тръгна така, както беше. Редактирано 2 Октомври от Mkilla 2 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 760 #254 Отговорено 2 Октомври Спасил те е VSA-я и това, че колата е като картинг. Шибана история, преди доста години приятели бяха по таван в нивите заради подобна ситуация. Винаги ме е било страх от подобни случки, тъй като колкото и да си повтарям, държиш волана здраво и газиш, инстинктът да избегнеш ситуацията винаги го има. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1549 #255 Отговорено 2 Октомври преди 9 минути, Rakeem написа: инстинктът да избегнеш ситуацията винаги го има Точно така. Иначе, преди 13г в същата ситуация пробвах преди 10 минути, Rakeem написа: държиш волана здраво и газиш Равносметката беше - язовците и CR-V-тата в Англия останаха с по една бройка по-малко. Броня, гредата под бронята, фар, двата радиатора. Бърза оценка на щетите и ремонта, и решение - скрап. Обаждане на приятел, (1ч през нощта в Събота срещу Неделя) да закара моите хора на летището а мен у дома, нови билети за самолет, скрападжии чак в 9.30 в Неделя. Две седмици по-късно пред нас паркирах абсолютно същото на години и километри CR-V RD1 JDM, на цена по-малко от ремонта на предишното. Тааа, тетака. Да си жив и здрав, и много късмет. Със, или без VSA. 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5942 #256 Отговорено 2 Октомври Като купих Акорда си 6-та ген. 2004-та, ходихме със Сивика до Пловдив. На прибиране аз отпред (щото с по-добри фарове), френда зад мен. Между 2-ма ни прескочи заек. Аз го избегнах, той не го и видя - добре че бронята на Сивика е пласмасова, а зад нея няма кой знае какво. През годините съм "спасявал" и други, както и лисици, язовци, кучета и т.н + 1 сънен щъркел в една мъгла, но и пред радиаторите съм намирал мъртво врабче, както и скелет на гълъб. Нощното шофиране си е проблем. Уж няма трафик, но дивеч - дал бог. Разминавал съм се и с откачено колело от прицеп на ТИР! На 1 моя състудентка така загина синът и. Кривнал да спаси някакво животно и челно в крайпътно дърво - посред бял ден, на сух / прав / безлюден път. Още ме е яд на съдбата му и нейната! Свидетел съм и на катастрофи с летален край - неописуемо е! Човек не може да е готов за всичко, но да има 1 на ум и малко опит е добре дошло. Жив си и цял - добре дошъл в новият си живот! 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 974 #257 Отговорено 18 Октомври (Редактирано) Общо взето, нещата са едно оправиш а друго го мислиш ама така е то, няма да е интересно иначе. От година някъде, преди да сменя съединителя, се боря да намеря едно ромолене, много наподобяващо на разбита ролка. Все си мислех, че е от съединителя, защото трепереха пружините на феродото на полусъединител и лагера беше зле. Да, ама не. Пак, не винаги а от време на време, като вдигна капака и все едно някоя ролка шуми а и се чуваше точно от към тази група. Не съм сменял само водна помпа и демпферната шайба там та бях започнал да се съмнявам в тях. Алтернатора е рециклиран с нов лагер, другите ролки ( 2 броя )ги сменях с нови афтърмаркет качествени ( не беше нужно ). Компресор за климатик все още нямам, карам с по-къс ремък. Иначе имам стетоскоп, слушах слушах и...нищо. Проблема се оказа ето тази х.йня : Когато се чуваше шума, наподобяващ разбита ролка, при стискане на маркучето, всичко ставаше тихо и отново, пускаш маркуча и се чува ромолене. Изчетох бая материали в UK форума и стигнах до тук най-накрая. Бях го отхвърлил като вариант, защото бях сменил PCV клапана отдавна, превантивно като пазя и старият и ги бях сменял/разменял с новият и пак резултата е ромолене. Нямам идея защо шуми заради този крив маркуч. Не виждам да има клапан вътре и освен, че е удървен на кокал, друг проблем не виждам, здрав е, прав е, не е скъсан, не тече ама като го притиснеш силно и спира паразитният шум. За мен това е загатка но в UK пишат, че от там е проблема и наистина е така. И така, тук всичко е точно ОБАЧЕ... След като мина онова премеждие с животното на магистралата, волана стана по-лек. Не знам дали на някой му се е случвало. Колата е при мен от много време, 8 години някъде. Познавам я много добре и я карам ежедневно и усещам като има разлика в поведението и. Преди случката, при натискане на VSA бутона ( спирам системата ), волана ставаше много лек. Като е пуснат VSА, беше много директен и по-труден за въртене. Сега няма никаква разлика. Нищо не свети, всичко работи - VSA, ABS. Не тегли при спиране с пуснат волан, абе всичко е както трябва да бъде ама не точно. Отидох до зеленчуковата борса в София за проверка на реглаж на Hunter машината. Не бях ходил отдавна там, бях доволен и от други места, но тази машина е доста модерна и добра, хората също си знаят работата и макар да е малко по-скъпо от навсякъде я записах. Качих я на стенда, всичко беше нормално. Едната гума леко отворена но в граници, нищо притеснително. Волана обаче си беше все така лек и няма разлика с пуснат и изключен VSA. Сега, не вярвам да съм карал 100 000км по 1 начин и на всички места, които съм ходил да не са правили реглаж като хората а да са натягали нещо волана. Аз нямам никакво обяснение какво се случва. Всичко работи и всичко е наред. Питах приятел с Сивик 1.8, как е при него при изключен VSA и при пусната система. Каза, че също нямал разлика. Някакви идеи? Как е при вас? Редактирано 18 Октомври от Mkilla Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5942 #258 Отговорено 18 Октомври Моята веднъж я спирах, още като взех Леджо (колкото да проба), то не помня разлика. Но другата седмица ще пробвам на 1 френд 8-цата 1.8 ръчка, че тамън си я купи. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
А. Д. 77 #259 Отговорено 19 Октомври И при мен няма разлика във волана с включена или изключена VSA. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1667 #260 Отговорено 21 Октомври (Редактирано) @Mkilla Днес сутринта на отиване към работа си поиграх с VSA на моята 1.8-ца. Като цяло, не се усеща разлика във волана с вкл./изл. VSA при нормалните дейстия при управление - завиване, смяна на лента и т.н. Искам обаче да споделя нещо доста, доста субективно: При леко "шарене" в лентата (подбно на загряването на гумите преди старта във F1 - ляво -дясно ) с изключен VSA воланът и колата сякаш "олекват". В тази ситуация (леки движения ляво - дясно) при включване на VSA воланът все едно се "намагнитизира" (пресилено казано) и започваш да усещаш по-добре предницата (и цялата кола) - една "тежест", "залепване" за пътя, лека "мудност" (сякаш се губи пъргавината/лекотата). Та, както казах, много субективно. На "нормалния" водач едва ли би му направило впечатление, а може и самият аз да си въобразявам . Това от мен. Поздрави! Редактирано 21 Октомври от emod 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5942 #261 Отговорено 21 Октомври Рейката хидравлична ли е, или електрическа? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1667 #262 Отговорено 21 Октомври Off Topic Електрическа (EPS). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5942 #263 Отговорено 21 Октомври Off Topic Сигурно за това така се усеща - намагнетизирана. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 974 #264 Отговорено 21 Октомври (Редактирано) @emod, именно, затова говоря. Усеща се по-тежък, колата става някак по-неманеврена сякаш заради това, баш си залепва на пътя. Със сигурност на масата от шофьори не им прави впечатление, така е. Въпросът е, че си бях свикнал така а сега не е по този начин. Даже като маневрирах в гаража, винаги го изключвах, че волана ставаше по-лек. Както и да е, карам си така и всичко друго е наред пък каквото, такова. Ако намеря допълнително инфо или има промяна, пак ще пиша. Редактирано 21 Октомври от Mkilla 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5942 #265 Отговорено 21 Октомври Днес пробвах на Ледженда, но той е с хидравлична рейка, а не ел. Разлика няма във волана и хандлинга, само дето БЕЗ - 300 коня градско са много и на старт "късат синджира". Но то разликата в ел спрамо хидро е известна и първото е за икономия, а после и за самопаркирането въведено в последствие на "по-така" новите коли. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1549 #266 Отговорено 21 Октомври (Редактирано) И аз пробвах на хидравликата на Акорд 7. Няма разлика, със, или без VSA/TCS. Обаче, на Civic 9 ел.рейката имаше нещо друго. С увеличаване на скоростта воланът ставаше по-твърд. Усещането беше, че управлението е по-директно. Не си спомням там, как беше със и без VSA/TCS. Редактирано 21 Октомври от Krasi-mir 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Plamen-CRV 601 #267 Отговорено 22 Октомври Пробвах на моя голям "сивик" да карам с изключен VSA. Волана сатана изключително лек, сякаш го въртя с вдигната на подемник кола. Като е включен усещането е за тежка и стабилна возия. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5942 #268 Отговорено 22 Октомври Стана интересно. Дали да не се отдели в различна тема? Принципно най-доброто усещане за пътя е без никакъв усилвател на волана, но на място той е доста тежък - според ширината на гумите и налягането в тях. После е въведена хидравликата, която при праволинейно движение не подпомага рейката, а при завъртане на волана, пуска налягане в изпълнителния цилиндър. От години вече всички рейки са електрически. Там асистенцията е постоянно на макс, и се "дефорсира" според дададен алгоритъм, с нарастване на скоростта. Така и се постигат различни режими - комфорт / нормал / спорт и рейс - (ако има) и при който подпомагането е 0 в движение. Ел.усилвателят служи и за контрол на траекторията, ако водачът "изпуска юздите". Някои пускат вибрация във волана, други го побутват в правилната посока, като тези функции са вързани с другите он борд системи в колата. Та, нормално е при изключването им, воланът да олекне (бидейки под макс пауър) и загуби всякаква информативност. За това е от голямо значение алгоритъмът, софтуерът и калибровката на ел. системата, като последните 2 се "пипат" от различните автомобилни марки, и според моделите в които се монтират. Има коли които се карат интересно, други някак, а повечето - просто по принцип, кото гейм симулатор. Самопаркирането, лайн асистът и автопилотът са само върхът на айзберга - за сега. Който не е карал кола без хидравлика - пробвайте! Това е като здравото ръкостискане между приятели и ще знаете какво взема усилвателят на волана, давайки ви разни благинки. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 974 #269 Отговорено 22 Октомври (Редактирано) @ceco_accord, то проблема при мен е, че ако тръгна да обяснявам на някой майстор, ще ми каже да си гледам работата в 90% от случаите. Реално няма проблем ама за мен има, защото не е така, както беше. Волана си е стегнат на магистралата, усета за маневреност обаче е различен. Няма как да го обясня на човек, който не го е усещал на неговият автомобил. Най-точно от всички коментиращи в темата го виждат в момента @Plamen-CRV и @emod. Точно същото беше и при мен, както е и при тях, но след спирането с висока скорост и овладяването на колата с волан наляво/надясно, нещата се промениха. Наглед, всичко е както трябва и проблеми няма и ако отида в Хонда, сигурно и там ще ми кажат, че няма проблеми. Нищо не свети като грешка, реглажа е супер, не тегли в различни посоки при движение и при спиране, абе всичко е уж в норма. Ще видим, надявах се нещо да покаже проблем ама не, всичко си е наред за момента. Ще направя и 1 реглаж пролетта, в Бултрако бяха добри навремето с реглажите та ще се набия там отново. Редактирано 22 Октомври от Mkilla Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 974 #270 Отговорено 22 Октомври @ceco_accord, една от първите ми коли беше Лада 1500S. Хидравлика с тоя голям геврек няма ( той затова е голям ) В движение няма драма ама на място...Зимата с 1 гранитна плоча в багажника и така, абе..руска му работа. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1549 #271 Отговорено 22 Октомври Курс карах на ГАЗ 53. Научих се да карам на ВАЗ 2101, една лична и една служебна. За 6 месеца направих 30000км само на личната. п.п. Моя зимен баласт беше 6 тротоарни плочки, по 8кг всяка. Лягат точно една до друга на пода на багажника. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5942 #272 Отговорено 23 Октомври (Редактирано) Пак сте имали нещо да тежи на предният мост. Почнах със Шкода 120 L - чешкото Порше му викаха. Там отпред няма никой, та зиме се товареше нещо, защото пипнеш ли волана, все едно го вадиш от вала. Но пък на място си бе лек, все едно има хидравлика. В движение - "Опичай си акъла" викаше тати! Живеехме на баир. Зиме (тогава си имаше сняг с месеци) отивах на работа по дълъг и полегат път, а се връщах по едно стръмно кратко пътче, по което минаваха само Шкоди и Зазки. Редактирано 23 Октомври от ceco_accord 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1667 #273 Отговорено 23 Октомври (Редактирано) Off Topic + 1 с Лада 1500S, само че през зимата аз бях с тротоарен бордюр в багажника Редактирано 23 Октомври от emod 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1549 #274 Отговорено 23 Октомври Off Topic Преди 13 часа, ceco_accord написа: ... Дали да не се отдели в различна тема? ... Като гледам, май се оформя материал за две нови теми. Една за хидравликата и една ... примерно "Как станах Шофьор". 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове