Jump to content
Cyreon

Изпукване в предницата при потегляне/спиране

Recommended Posts

От два месеца имам проблем, който напоследък се задълбочи. Когато спирам или потеглям по-рязко се чува едно изпукване в предницата. Еднократно е, само веднъж се чува и прилича на звука който издава ABS. Когато спирам или потеглям бавно и плавно не го прави. Същото изпукване го прави и когато при ниска скорост или спрял автомобил завъртя леко волана на ляво или на дясно. В началото беше слабо изразено, сега го прави по-отчетливо, т.е. проблемът се е задълбочил.  Допълвам, че колата никога не е катастрофирала, не е била блъскана или удряна. Карана е винаги много внимателно. На 90,000 км е.

Насоки какво може да е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен, но на 7, е така от януари т. г. Чакам го да се задълбочи хубаво и да е ясно изразено, че иначе не може да се хване , без да се разглоби из основи. Вече потропва осезаемо при почти всяко потегляне и спиране, както и при преминаване на само едното колело през неравност/дупка, колкото да усуче двете колела едно спрямо друго. Иначе все още не тегли наникъде и при по-висока скорост не се чува нищо, само при ниска скорост е, и го усещам на волана. Ще го потрая още 1-2 месеца и ще мина до сервиза. Заподозрял съм някое от горните тампончета. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ogi28b,

 

и при мен го има това потропване при преминаване на лявото колело през невавност. Осезаемо се чува и това. Изчестох доста стари постове тук и се оказва, че това е често срещан проблем за Акордите. Май при нас проблемът е в рейката или по-специално във втулката на накрайника на рейката. И пак от това, което изчетох проблемът има временно решение - ходят свалят рейки, изработват нови втулки и т.н. и след 30,000 км пак се появява, а тия упражнения никак не са евтини.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няколко въпроса, ако наистина се окаже, че е рейката (или втулката на накрайника), нещо което според симптоматиката съм вече на 99% сигурен, че това е при мен:

1. Има ли човек, който е имал подобен проблем и го е разрешил трайно (под трайно разбирам поне след 100,000 км да няма проблеми и нищо да не почуква, потраква и похлопва).

2. Ако няма трайно решение, опасно ли е да се кара така? 

3. Ако се кара така и с времето шумовете се увеличат, това влошава ли състоянието на други части от кормилната уредба или по окачването?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А дали е рейка или вътрешно каре, защото при рейката шума идва отдясно и отпред, а не от предницата? Иначе отговора и на трите въпроса според мен е "не" .

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отиди на сервиз дс прегледат колата на подемник. Не "хвърляй" боб в теми в нета.Може и от каре да е,ама се ходи на сервиз да се установи.  :D

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 17.09.2019 г. at 18:14, Cyreon написа:

Няколко въпроса, ако наистина се окаже, че е рейката (или втулката на накрайника), нещо което според симптоматиката съм вече на 99% сигурен, че това е при мен:

1. Има ли човек, който е имал подобен проблем и го е разрешил трайно (под трайно разбирам поне след 100,000 км да няма проблеми и нищо да не почуква, потраква и похлопва).

2. Ако няма трайно решение, опасно ли е да се кара така? 

3. Ако се кара така и с времето шумовете се увеличат, това влошава ли състоянието на други части от кормилната уредба или по окачването?

 

Здравей колега,

 

1. Мисля че най-трайно ще е решението на братушите, дълга втулка и изработване на целия държач (виж в темата за рейките при 8-ма).

2. Както колегата е отговорил > НЕ

3. Аз също съм се чудил по този въпрос, колко трябва да се износи втулката за да позволи достатъчно изместване на пръта, че да започне да износва и останалите елементи.

 

Аз постъпих по друг начин, вместо търсене на трайно решение, се насочих към търсене на евтино и бързо решение > такова има :) , при 8-ма втулката се сваля на място без много разглобяване, прави се бързо и се монтира пак.

 

Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Koлега, присъства ли на ремонта, мисълта ми е дали знаеш имало ли е грес между пръта и водещата втулка и в какво състояние е била. Струва ми се, че ако периодично се чисти старата грес и се полага нова проблемът може да се отложи много напред във времето. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

 

Попринцип се използва материал за втулката който има "смазочни свойства" (не го приемей директно) това идва от калая който има в материала.

 

Грез оригинално няма. Аз лично сложих малко грез колкото да направя тънък слой върху пръта, но не мисля че това ще има голям ефект.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре си направил, че си сложил грес, ако действително тази рейка излиза от завода без грес то това си е заложена амортизация, то и затова толко проблеми с тези рейки, като имам време ще сваля маншона на моята да видя какво е положението. Каква грес ползва, доколкото знам графитната е подходяща, може и тефлоновата да е подходяща, впрочем втулката не е ли тефлонова?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен го има това припукване (Акорд 7) но на 5 майстори съм я карал и казват че всичко е БЕТОН а тя си пука при потегляне, но не всеки път.
 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

 

Не втулките оригинално не са тефлонови, не знам точния състав на материала, но е медно базиран.

 

Реално при мен пръта беше "леко омазнен" но никаква следа от грез или смазка. нека не забравяме че колата е на 210к :) и едва ли някой я е рециклирал в Швейцария. Мился да рециклирам и лявата втулка идните седмици, ще пиша ако има промяна със препукването. И при мен не е постоянно, понякога се чува понякога не, в някои неравности се чува леко чукане на метал това предполагам е от рейката. И при мен всичко отдолу изглежда в доста добро състояния, гумените елементи нямат пукнатини и никъде няма луфтове ..... ама пукането си го има :D 

 

Смених дясното вътрешно каре и все още има леко терсене, сега ще сменя и лявото и дано да се оправи, че.... почва много да ме изнервя вече

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...