Jump to content
Cyreon

Изпукване в предницата при потегляне/спиране

Recommended Posts

От два месеца имам проблем, който напоследък се задълбочи. Когато спирам или потеглям по-рязко се чува едно изпукване в предницата. Еднократно е, само веднъж се чува и прилича на звука който издава ABS. Когато спирам или потеглям бавно и плавно не го прави. Същото изпукване го прави и когато при ниска скорост или спрял автомобил завъртя леко волана на ляво или на дясно. В началото беше слабо изразено, сега го прави по-отчетливо, т.е. проблемът се е задълбочил.  Допълвам, че колата никога не е катастрофирала, не е била блъскана или удряна. Карана е винаги много внимателно. На 90,000 км е.

Насоки какво може да е?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Прилича на кормилна рейка

Share this post


Link to post
Share on other sites

При мен, но на 7, е така от януари т. г. Чакам го да се задълбочи хубаво и да е ясно изразено, че иначе не може да се хване , без да се разглоби из основи. Вече потропва осезаемо при почти всяко потегляне и спиране, както и при преминаване на само едното колело през неравност/дупка, колкото да усуче двете колела едно спрямо друго. Иначе все още не тегли наникъде и при по-висока скорост не се чува нищо, само при ниска скорост е, и го усещам на волана. Ще го потрая още 1-2 месеца и ще мина до сервиза. Заподозрял съм някое от горните тампончета. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ogi28b,

 

и при мен го има това потропване при преминаване на лявото колело през невавност. Осезаемо се чува и това. Изчестох доста стари постове тук и се оказва, че това е често срещан проблем за Акордите. Май при нас проблемът е в рейката или по-специално във втулката на накрайника на рейката. И пак от това, което изчетох проблемът има временно решение - ходят свалят рейки, изработват нови втулки и т.н. и след 30,000 км пак се появява, а тия упражнения никак не са евтини.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Няколко въпроса, ако наистина се окаже, че е рейката (или втулката на накрайника), нещо което според симптоматиката съм вече на 99% сигурен, че това е при мен:

1. Има ли човек, който е имал подобен проблем и го е разрешил трайно (под трайно разбирам поне след 100,000 км да няма проблеми и нищо да не почуква, потраква и похлопва).

2. Ако няма трайно решение, опасно ли е да се кара така? 

3. Ако се кара така и с времето шумовете се увеличат, това влошава ли състоянието на други части от кормилната уредба или по окачването?

Share this post


Link to post
Share on other sites

А дали е рейка или вътрешно каре, защото при рейката шума идва отдясно и отпред, а не от предницата? Иначе отговора и на трите въпроса според мен е "не" .

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Отиди на сервиз дс прегледат колата на подемник. Не "хвърляй" боб в теми в нета.Може и от каре да е,ама се ходи на сервиз да се установи.  :D

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 17.09.2019 г. at 18:14, Cyreon написа:

Няколко въпроса, ако наистина се окаже, че е рейката (или втулката на накрайника), нещо което според симптоматиката съм вече на 99% сигурен, че това е при мен:

1. Има ли човек, който е имал подобен проблем и го е разрешил трайно (под трайно разбирам поне след 100,000 км да няма проблеми и нищо да не почуква, потраква и похлопва).

2. Ако няма трайно решение, опасно ли е да се кара така? 

3. Ако се кара така и с времето шумовете се увеличат, това влошава ли състоянието на други части от кормилната уредба или по окачването?

 

Здравей колега,

 

1. Мисля че най-трайно ще е решението на братушите, дълга втулка и изработване на целия държач (виж в темата за рейките при 8-ма).

2. Както колегата е отговорил > НЕ

3. Аз също съм се чудил по този въпрос, колко трябва да се износи втулката за да позволи достатъчно изместване на пръта, че да започне да износва и останалите елементи.

 

Аз постъпих по друг начин, вместо търсене на трайно решение, се насочих към търсене на евтино и бързо решение > такова има :) , при 8-ма втулката се сваля на място без много разглобяване, прави се бързо и се монтира пак.

 

Поздрави

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koлега, присъства ли на ремонта, мисълта ми е дали знаеш имало ли е грес между пръта и водещата втулка и в какво състояние е била. Струва ми се, че ако периодично се чисти старата грес и се полага нова проблемът може да се отложи много напред във времето. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравей,

 

Попринцип се използва материал за втулката който има "смазочни свойства" (не го приемей директно) това идва от калая който има в материала.

 

Грез оригинално няма. Аз лично сложих малко грез колкото да направя тънък слой върху пръта, но не мисля че това ще има голям ефект.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...