nedyalkov 13 #1 Публикувано 11 Септември, 2019 Здравейте колеги, След като миналата седмица на таблото ми светнаха грешки за VSA, ABS и /!\ и след 2 дни изгаснаха без да светнат повече, вчера след второто ходене до най-близкия сервиз за диагностика ми изтриха записаните грешки, но за съжаление ми светнаха /!\ + VSA. Дали има начин да се направи обучение на VSA системата без да се включва колата пак към диагностика, защото тези от сервиза, така и не можаха да ми направят обучение, поради липса на такава функция в програмата им? П.с. Иначе в сервиза се имат за много разбиращи и като ги питаш преди това всичко могат да оправят. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Vicente 1 #2 Отговорено 11 Септември, 2019 Здравей,има начин за обучение ръчно.И аз имах същият проблем и го направих ръчно. Много е лесно. Ще потърся линка и ще ти го пратя. Enviado desde mi VTR-L09 mediante Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nedyalkov 13 #3 Отговорено 11 Септември, 2019 Всъщност преди малко след час ровене открих темата, но не ми става ясно, сега при мен след като е светнала индикацията за VSA трябва ли да направя все пак процедурата по изтриване на грешката или мога да мина директно към процедурата по калибриране на VSA? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nedyalkov 13 #4 Отговорено 11 Септември, 2019 Да продължа по темата. След като изпробвах описания по-горе метод при мен нещата не се получават да си калибрирам сам VSA системата. Може би аз не правя нещо като трябва, не знам. Няма да откажа още малко разяснение ако някой може да ми помогне. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
h5rov 294 #5 Отговорено 11 Септември, 2019 Калибрацията може да стане не само с диагностика на Honda (HDS), но става и с Launch. Изпробвано е от мен преди няколко месеца. Повечето сервизи я ползват и едва ли ще е проблем да намериш. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1257 #6 Отговорено 11 Септември, 2019 (Редактирано) Калибрацията си става и с копчето VSA OFF и кламер в пинове 4 и 9. https://acurazine.com/forums/3g-tl-problems-fixes-114/how-clear-abs-read-abs-codes-clear-vsa-light-912479/ Ако си с грешка 84-01 ще стане. Ако имаш друг проблем, с модул евентуално тея лампи няма да ги загасиш. Пробвал съм процедурката преди много време и си важеше. Редактирано 11 Септември, 2019 от dindin 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nedyalkov 13 #7 Отговорено 12 Септември, 2019 (Редактирано) Грешката беше точно 84-01 нещо за позицията на волана, но при мен не можах да направя калибриране с връзка между пин 9 и маса. Просто при натискане на копчето VSA off нищо не се случи. Не съм опитвал комбинацията с кламер в пинове 4 и 9 и натискане на копчето. В крайна сметка вчера отидох при един добър диагностик и веднага проблема беше отстранен. Редактирано 12 Септември, 2019 от nedyalkov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Petar.P 30 #8 Отговорено 27 Октомври, 2019 (Редактирано) Здравейте колеги! И аз имам някакъв такъв проблем с моя Акорд. Септември си бях на почивка в Бг. и дали заради хубавите ни пътища или просто така се е случило ми светна на таблото ABS + VSA system check. Беше последния ден от опуската и на другия ден трябваше да пътувам обратно за Германия... Голям стрес с много усилия намерих някакъв забутан сервиз в който с едно Delphi прочетохме грешките и ги изтрихме грешките бяха 13-1 Сигнал от сензора за скоростта предно ляво колело отворена верига или късо съединение към земя, 61-1 Ниско напрежение на акумулатора и 83-1 ECM/PCM корелационна грешка. (Мисля че 61-1 и 83-1 са в следствие от окъсилият сензор на абс-а поправете ме ако греша, но повече не ги видях) Нямах време да ходя по сервизи а и колата си вървеше нормално и така си се пребрах в Германия без проблем, но на таблото след изчистване на грешките остана да свети /!\ + VSA. Вчера ходих на сервиз за смяна на сензора на АБС естествено болта се скъса сензора се счупи и моя човек дълба с бормашина 1 час защото се притесняваше да не го натроши и да полепне по лагера. Процедурата бе успешна и вече няма грешка на АБС -а но се появи 84-1 не я разбрах точно защото беше на немски, а и майстора нямаше достъп до VSA със неговата програма (Delphi) Предполагам трябва обучение на сензорите или нещо от сорта. Та някой от вас ползвал ли е OBD scanner и ако може да ме упъти кой точно от всички модели могат да четат VSA системата и да калибрират сензорите ще съм много благодарен. Писна ми да търся някой да ми чете грешките и мисля сам да се заема. Редактирано 27 Октомври, 2019 от Petar.P Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
h5rov 294 #9 Отговорено 27 Октомври, 2019 Писал съм и в друга тема. От личен опит знам, че HDS и Launch могат да ти свършат работа. Delphi и на Bosch една съм прибвал, няма да стане. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Petar.P 30 #10 Отговорено 27 Октомври, 2019 За HDS се колебая защото това което намирам в нета е един кабел с неясно устройство към него и диск с програмата в смисъл не ми изглежда много оригинално а от Launch има по 140 евро които не знам дали могат да калибрират сензори и да се ровят в VSA има и по 860 евро който със сигурност може да ги прави тия неща.. но е 800+ евро докато HDS има по 90 евро, но както казах устройството ми изглежда китайско а на диска не знам какво има предполагам програма с лиценз. За това питам кой точно четец на Launch ги има тея функции. По принцип мога да оправя проблема със кабел на пин 9 и земя, но така и така съм решил че ще си взема четец поне искам да знам че ще върши работа. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nedyalkov 13 #11 Отговорено 5 Ноември, 2019 Здравейте колеги. За да не пускам нова тема ще продължа по тази. Тъй като ми светнаха отново преди 2 седмици ABS, /!\ и VSA символите и реших, че не мога за пореден път да ходя да давам пари за диагностика, сам прочетох грешките със замостване на пин 4 и 9, по описаната процедура. Грешките, които прочетох бяха 17-01, 18-01 и 84-01. След като потърсих в нета намерих, че грешки 17-01 и 18-01 са за отворена връзка и късо съединение на заден ляв скоростен (ABS) сензор, грешка 84-01 е ясна. Сензорът бях го сменил преди няколко дни. Смениха го още веднъж с нов, тъй като в сервиза решиха, че просто първия е дефектен. Обаче и с новия след около 200-300 метра пак светна, но само грешка 18-01. Въпроса ми е къде да търся проблема? Може ли да е в окабеляването от колето до ABS модула или може да е наранено нещо вътре по лентата (магнитна или зъбна не знам), при свалянето на стария ми сензор? Изтрих грешките и пак пробвах да покарам, но след като тръгна с 15-20 км/ч и натисна спирачката дори и леко, започва да се включва ABS. А щом натисна малко по-силно педала, започва постоянно да чегърта ABS-а, все едно съм стъпил на лед и след малко пак светват ABS, /!\ и VSA. Ще съм благодарен ако някой може да ми помогне със схема (упътване) за кабела, който отива от задното ляво колело до ABS модула. п.с. Преди 2 месеца в същия сервиз ми смениха заден десен сензор същата марка ABE и с него нямам проблеми. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Niakoi 43 #12 Отговорено 6 Ноември, 2019 Най-вероятно е наранен магнитния диск. Ако са дълбали с бормашина, без да свалят главината... дано да не е това де... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nedyalkov 13 #13 Отговорено 6 Ноември, 2019 И аз от това се притеснявам, защото със сигурност с бормашина е изкаран стария и главината не е сваляна. Ще стане ясно след няколко дни като отворят главината. Има ли някаква вероятност да са попаднали само стружки и боклук в главината и от това да ми прави тези номера? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Niakoi 43 #14 Отговорено 6 Ноември, 2019 На баш-майстор си попаднал. Стружки и боклук могат даже да ти счупят датчика. Както си писал по-горе: Ще стане ясно след няколко дни като отворят главината. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nedyalkov 13 #15 Отговорено 8 Ноември, 2019 След като прочете един приятел преди ден записаните грешки, излезе, че освен грешка 18-1 има и грешка 24-01 - left rear pulsar failure, което ще рече че най-вероятно е наранен магнитния диск. Чакам днес майстора да свали главината за да се види със сигурност. Тъй като едва ли се сменя магнитния диск бих искал да попитам мога ли търся от някоя морга да сложа втора употреба главина или по-добре да е нова и ако е нова за какви марки да се оглеждам и какво да избягвам? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nedyalkov 13 #16 Отговорено 11 Ноември, 2019 Да продължа по темата. Оказа, се че наистина е наранен магнитния диск и днес ще се взима и постави нова Афтър маркет главина. Искам да попитам необходим ли е реглаж на задния мост след смяна на главината? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Knoxville 151 #17 Отговорено 11 Ноември, 2019 Аз съм сменял задна главина на Акорд 6 и не съм правил реглаж след това. Не мисля, че трябва, но все пак нека и друг колега потвърди, за да не те заблудя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6043 #18 Отговорено 11 Ноември, 2019 Разкачат се само външните страни на щангите, а там регулировки няма. Не пречи да се види състоянието и на тампоните им, както и дали са в ред леглата на болтовете за втулките им. Ако всичко е наред - няма нужда от стенд, но ако заден мост не е проверяван отдавна, не пречи да се мине и на проверка за вертикален наклон и сходимост на задните колела. Болтовете към тампоните от вътрешната част на долните щанги (държащи ги към купето) клеясват и тази регулировка трудно се прави, но ако се наложи, ще му се намери чалъма. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nedyalkov 13 #19 Отговорено 11 Ноември, 2019 Благодаря за поясненията. През Юли правих реглаж на преден и заден мост, не че имаше нужда както се оказа, затова сега не мисля да правя пак ако не е наложително. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lazarovCL 0 #20 Отговорено 18 Ноември, 2019 На 8.11.2019 г. at 12:40, nedyalkov написа: След като прочете един приятел преди ден записаните грешки, излезе, че освен грешка 18-1 има и грешка 24-01 - left rear pulsar failure, което ще рече че най-вероятно е наранен магнитния диск. Чакам днес майстора да свали главината за да се види със сигурност. Тъй като едва ли се сменя магнитния диск бих искал да попитам мога ли търся от някоя морга да сложа втора употреба главина или по-добре да е нова и ако е нова за какви марки да се оглеждам и какво да избягвам? Колега, не се ли сменя само лагера с нов? До колкото разбрах датчика или магнитната гривна за АБС- а са вградени в лагера. Аз го имам същия проблем в момента и съм намислил да сменя лагера. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #21 Отговорено 19 Ноември, 2019 Сменяйте комплект главина на NTN за да нямате ядове после. Скъпа е но... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nedyalkov 13 #22 Отговорено 21 Ноември, 2019 (Редактирано) На 18.11.2019 г. at 22:07, lazarovCL написа: Колега, не се ли сменя само лагера с нов? До колкото разбрах датчика или магнитната гривна за АБС- а са вградени в лагера. Аз го имам същия проблем в момента и съм намислил да сменя лагера. Не, за съжаление задните главини са цели с лагер, на който е и магнитния диск. На предните главини се сменя само лагера. Датчика на ABS-а стои отгоре, захванат е за алуминиевия шенкел (ако не се лъжа за наименованието) и се чупи почти винаги при смяна датчика, защото алуминия се окислява и с времето дупката се стеснява от натрупания окис. Има клипове в мрежата можеш да видиш. Редактирано 21 Ноември, 2019 от nedyalkov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nedyalkov 13 #23 Отговорено 21 Ноември, 2019 На 19.11.2019 г. at 9:44, fenabg написа: Сменяйте комплект главина на NTN за да нямате ядове после. Скъпа е но... На мен майстора ми сложи главина на Meyle. Нещо за NTN каза, че не е добре, заради лагера, въпреки, че като цена беше малко по-евтина. Нека да вметна, че при мен майстора ми я плати главината за негова сметка. Аз не можах да разбера NTN и SNR една марка ли са или едното е лагера а пък другото производителя на главината. Знам, че SNR са Френски бранд, но къде ги правят и колко са качествени не знам. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #24 Отговорено 21 Ноември, 2019 Snr е собственост на NTN И СА вече едно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Petar.P 30 #25 Отговорено 30 Ноември, 2019 Здравейте колеги! Аз имах същия проблем със VSA system check след проблем със ABS сензор на предно ляво колело. След смяна на сензора с нов остана да свети триъгълник и след около 200-300 метра каране светваше VSA system check. Майсторът при който ходя не можа да изчисти проблема той има Delphi програма която не можа да направи обучение на системата. Грешката беше точно 84-1(sensor logic failure) . Методът с кламера и при мен не сработи и прибегнах до покупка на четец за хонда с който да си обуча системата. Прибегнах до това решение защото аз живея в германия а тук в Хонда само диагностиката е 100 евро за обучението сигурно се плаща допълнително. Та поръчах си това http://www.obdii365.com/wholesale/honda-hds-him-diagnostic-tool-with-double-board.html HIM( honda interface module) с него пращат и HDS (Honda diagnostic system) което е програма за диагностика. Трябва ви лаптоп с Windows 7 незнам дали работи и с 10 но аз имам точно със 7. След като закачих системата в колата дълго гледах като теле защото апарата е от китай и не върви в комплект с никакви обяснения освен как да си инсталирате програмата. Накрая реших да изтрия грешката и да видя какво ще стане. След като зададох да изтрие грешката програмата ми каза точно и ясно какво да правя (не пипай педалите, завърти волана в неутрално положение, върни ключа в позиция 1, сега позиция 2) и след като изпълних указанията позицията на сензорите беше занулена а триъгълника изчезна. Незнам как е с Lunch от това което гледах в нета установих че ми трябва някой от 600-700 евро с другите едва ли става а HIM е само 92 евро но е само за хонда. (само да кажа чаках почти месец за доставката)За мен беше по добрия вариант да си купя уред за диагностика отколкото да си хвърлям парите за диагностика. Самия апарат като изпълнение с китайска му работа изглежда напълно сбъркан но си струва писал съм ревю на сайта кое не е наред и кое е ок ако решите да си го купите прочетете ревюто. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове