Jump to content
Bizzito

Как да разпознаем оригинална демпферна шайба на i-CTDi

Recommended Posts

Здравейте, днес си купих демпферна шайба на коляновия вал от втория представител на Хонда във Варна. Цената е 340 лв и казаха, че е оригинална. Имаха я налична. Аз обаче имам някакви съмнения и не знам как мога да я разпозная дали наистина е оригинална.

Съмнявам се заради това, че на нея има само щампован някакъв номер, който не отговаря на OEM номера и по него нищо не излиза в интернет. Беше в добре запечатана, но неоригинална опаковка, без обичайните стикери на хонда с номера и т.н. Има следи от надраскване, т.е. отваряна е преди това. И не на последно място цената. Доколкото знам оригиналната е доста по-скъпа. 

Моля някой ако е купувал оригинална и има спомени да сподели.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко кието съм купувал е имало ОЕМ номер 

20190715_174254.thumb.jpg.95d63592677067add0803bbbab8b171c.jpg

И такъв стикер

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно това ме притеснява, нямаше такъв стикер. 

Да речем, че драскотините са от проба (сбъркана част) от друг клиент.  Не е проблем, но затова ми трябват белези по които да разпозная, че това е оригинална част.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това според мен трябва да ти го кажат когато купуваш  часта.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом на пакета няма щампа хонда или на самата част начи не е,другото е цената.Тук е 310 паунда което е бая повече от 300 лева https://www.coxmotorparts.co.uk/honda-shop/genuine-honda-cr-v-2-2-diesel-i-ctdi-crank-shaft-pulley-2007-2009/

Редактирано от todor88

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Току що бях при майстора. Исках първо да я погледне. Шайбата е оригинална. Според него е останала от сервизната акция преди години, затова е без опаковка и на такава цена. По принцип били около 700 лв, което отговаря и на цената в паунди. Погледнах и снимки на Genuine шайби в интернет, изглеждат по същия начин и имат същата щампа RBD, което присъства и в OEM парт номера. Така, че на 99% мога да кажа, че съм извадил късмет със застояла бройка. Пак да кажа ако на някой от Варна му се наложи. Взех я от малкото предстваителство на Явор, където се занимават основно с лодки и друга Хонда техника. Предполагам, че в основното представителство цената ще е 700+. Дано темата е полезна.

 

Малко снимки:

 

ПП: Дадоха ми в допълнение и една пластмаса с крепежите, която е добре да се сложи, за да предпазва шайбата от външни влияния. Там вече си пише Honda на нея и е в оригинална опаковка.

 

IMG_20190802_110942.jpg

IMG_20190802_110959.jpg

IMG_20190802_111010.jpg

Редактирано от Bizzito
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В този сайт също има и пише, че е оригинална на цена 348лв. За преди фейса е, дали е наистина оригинална не знам.

http://namaleniavtochasti.com/accord-clcncm-2002-2008/3595-dempferna-shajba-13810rbde01-13810-rbd-e01-honda-22-ctdi.html

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, goga написа:

В този сайт също има и пише, че е оригинална на цена 348лв. За преди фейса е, дали е наистина оригинална не знам.

http://namaleniavtochasti.com/accord-clcncm-2002-2008/3595-dempferna-shajba-13810rbde01-13810-rbd-e01-honda-22-ctdi.html

 

Направи ми впечатление като рових по сайтовете, че афтърмаркет шайбите са с черна повърхност на пистите. А оригиналната е с лъскава повърхност, както тази. Друг е въпроса като поръчаш какво ще дойде.

 

Между другото имах и втора оферта от фейсбук групата за оригинална шайба за 350 лв. :)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята беше заминала, смених я миналото лято. Взех неоригинална в комлект с ремък и семеринг и болт. Да видим колко ще изкара 🙄

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, с ударен гайковерт ли я свали или със специалния инструмент държа контра и с лост? 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С твоя ударен гайковерт, няма да стане.  :)

Последния път (миналата година) , на един Акорд 2004г.  приятелче монтьор успя да я развие с 2 метра рамо и към 100-на кг. човек подскачащ на рамото :D.

Лепена е , а и си трябва качествен "камък" и лост.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип не се слага лепило на болта. Развиването понякога наистина е голяма мъка, но има и шайби, които се стягат доста повече от тая, но се развиват.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гайковерта ми има 500Nm на развиване, като с него развивам гайки 32мм на трактор, ако не стане на тази шайба и болт 19мм ще го изхвърля :) !

Иначе използват масивни и плътни накрайници с дебелина на стената на накрайника 1см , за по-голяма сила, въртящ момент.

Редактирано от sttekata
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 14 часа, jijane написа:

По принцип не се слага лепило на болта. Развиването понякога наистина е голяма мъка, но има и шайби, които се стягат доста повече от тая, но се развиват.

Сигурно не се слага , но е сигурно (поне за тази която споделих) че имаше -просто бях в сервиза и помагах на прятелчето със сила на натиск около 100-на кг.:)

Та я видях де.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди да тръгнете да сменяте на сляпо, проверете в Бултрако, дали колата ви не попада в програмата им за гаранционна смяна на шайбата. Вече писах по тази тема. Моята така я смениха. Не бързайте да се охарчвате.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, някой има ли инфо дали има предписание от Хонда за смяната на тази шайба след определен брой км?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет колеги,

 

Някой от София може ли да ми услужи с въпросния ключ за задържане на шайбата (50мм) за 2-3ч и ще го върна?

 

Поздрави,

Capture1.JPG

Capture2.JPG

Редактирано от sttekata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направи си един, че не се знае кога ще ти потрябва пак.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно трябва да си направя.... 

Днес я разглобих за смяна на двата външни кормилни накрайника и пак мъчих 

болта с гайковерт, с тръба 2м и поддава без контра... 

Утре ще си заваря един ключ 

Редактирано от sttekata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой може ли да каже тази семерина зад демпферната шайба с какъв парт номер е (двиг. N22A2)? 

 

Благодаря предварително! 

 

Коригирано: Извинявам се намерих го: 91212RBDE01

 

IMG_20200423_161320.jpg

IMG_20200423_163706.jpg

91212RBDE01.JPG

Редактирано от sttekata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми е много пресен спомен,но мисля,че моята я развихме без контра ключ.Май зацепихме маховика през "прозорец"в скоростната кутия и това държеше шайбата неподвижно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 32 минути, zograffa написа:

Не ми е много пресен спомен,но мисля,че моята я развихме без контра ключ.Май зацепихме маховика през "прозорец"в скоростната кутия и това държеше шайбата неподвижно.

 

през едно капаче във формата на круша ли?

 

Старата ролка , беше доста по лека и като я дрънчи на кухо, докато новата е доста плътна и малко по-тежка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам точно,майстора беше отдолу,но съм сигурен,че нямаше контра ключ.През това време хукнах да купувам въпросната семеринга за да не го бавя.Развиването обаче наистина беше със сериозно рамо и удължение.Ама както и да е,вече си свършил работата,ако бях видял по-рано можеше и да ти е от полза.

Редактирано от zograffa

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...