Jump to content
ogi28b

Възможно запушване на отдушника на резервоара и ремонт

Recommended Posts

Здравейте, общността,

 

Дойде ми музата да се заема с проблема с бавното пълнене на последните 10-12 литра гориво в резервоара. Качвам една картинка:

 

FUEL-TANK-3-Honda-Cars-ACCORD-2006-22-EX

 

Моля обърнете внимание на елементи 13 и 14 на картинката, намират се вдясно. Това е гърлото на резервоара и съпътстващата го тръбичка, която има за цел да изведе въздуха от пространството, в което той се събира над мястото на входа на резервоара. Целта е като се пълни догоре, да няма незаето от гориво място в резевоара. 

 

Предполагам, че има диаметър Ф8 или 10 или дори 12, което общо взето е достатъчно за въздуха да излиза спокойно и да няма проблеми с пълненето до ръба. Обаче ако самата тръбичка е полу-запушена, през нея много тръдно преминава въздух и като напълня гърловината, горивото слиза надолу много, много, много бавно, да речем около 1 минута за да спадне от ръба до първия завой наляво. 

 

Това ми създава голямо неудобство при пълнене, защото последните 10-12 литра се пълнят много бавно - пълня до ръба, изчаквам 1-2 минути да спадне, пак пълня до ръба, пак чакам 1-2 минути и така докато напълня наистина догоре, минават над 20 минути. Заради това много рядко пълня догоре, а пък обичам да го правя, защото така си следя разхода. Иначе нямам представа колко харчи колата и разчитам горе долу на борд-компютъра или пък засичам за няколко хиляди километра  и усреднявам, което не ме устройва. 

 

Та на въпроса - какъв е най-бързият и лесен начин да се достигне до тази тръбичка, някой виждал ли я е, къде точно влиза в гърловината? Взирал съм се доста, но честно казано досега не съм я виждал. На други коли си личи съвсем ясно като голям отвор точно преди ръба, но на тази сякаш гърлото е цяло и такава тръбичка едва ли не - няма. Как мога най-лесно да я почистя, продухам, или каквото мога да направя?

 

Да не се бърка с малката дупчица под капачката, извън гърлото, която отвежда разлятото гориво извън колата отдолу. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравей, колега.

 

На снимката, която си приложил, ясно се вижда, че тръбичката в горния си край към гърловината прави една чупка и влиза на няколко см под входа на гърловината за зареждане. Достъпът до тая тръбичка е зад кората в багажното отделение.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Аз много време карам с откачена кора в багажника заради изследванията за водата в багажника, но не съм забелязал да се вижда/лесно достъпна тази тръбичка.

Качвам моя снимка от друга тема.

Това на снимката би трябвало да е жилото за отваряне на вратичката...

 

РЕДАКЦИЯ:

Не знам защо снимката излезе дребна и не се вижда. Вижте оригинала в пост #54 на темата:

Багажник.jpg

Edited by JapCar

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Благодаря ти, @JapCar, струва ми се, че се вижда каквото трябва - малкото черно маркуче, влизащо в гърлото. Прикачил си линка от миниатюрата, затова е мъничка. Качвам линка на оригинала, за да се вижда по-добре, който има нужда.  

 

@Pascualle, интересуваше ме дали ако се погледне откъм гърловината, се вижда къде точно влиза, но май влиза около металното гърло най-горе. 

 

Ще сваля кората, да видя какво е положението и дали ще мога да прокарам някакъв кабел за продухване. 

 

Ред.: Абе то си пише, че е жилото, ама кой да чете... значи и тук май не се вижда въпросният маркуч. 

 

222.jpg

Пак да питам, и преди бях питал в общата тема: като зареждате догоре, нормално ли влизат последните 10 -15 литра, или така бавно и мъчително, както съм описал? За да знам дали имам проблем, или просто така е проектирано? И за отчитането на нивото - колко литра хабите от зареждане догоре докато започне да спада стрелката на таблото? При мен някъде около между 15 и 20 литра изобщо не помръдва. От София стигам до разклона за Българово и едва тогава стрелката помръдва от най-горе. Това са над 350 км, в които няма отчитане. Много ме дразни. 

Edited by ogi28b

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Винаги зареждам догоре докато изключи пищова и дозареждам до закръгляване на парите. Не си спомням дали се е случвало да прелее гърловината и да видя как спада, но не мисля, че е нормално да зарежда бавно последните литри.

За спадане на стрелката е така, много време стои на Max, но не съм засичал километри. Вероятно е защото поплавъкът се движи линейно надолу на оста си, а формата на резервоарът е силно неправилна и еднакво вертикално ниво (да речем 10мм) на различните места съдържа различен обем.

Както и да е, стрелката е само груб ориентир, като ми светне лампичката, на другият ден пълня пак догоре..., а разхода отчитам като зареждам винаги догоре на една и съща колонка. Винаги има разлика с разходомера, но не винаги еднаква...

За отдушника- на схемата се вижда, че отдушникът влиза някъде близо до края на гърловината и е отгоре. Надникни да видиш на какво разстояние е.

В страни от темата- наскоро опитах да точа бензин за резачката за храсти. Тънкото маркуче което вкарах не стига до горивото, вероятно чупката на 11 е остра и не пуска... Намерих елегантен начин и точа откъм двигателя...

Edited by JapCar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Добре, в такъв случай - едно твое зареждане от светването на лампата догоре колко литра е? 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 6 часа, ogi28b написа:

Добре, в такъв случай - едно твое зареждане от светването на лампата догоре колко литра е? 

 

 

Не помня точно, защото карам малко и зареждам рядко, но мисля, че е 52-55л, зависи колко съм карал след светването...

Share this post


Link to post
Share on other sites

При мен е 42-43 литра до 1-во изключване, после влизат още 2, макс 3 литра след спадане на пяната и пълнене до ръба без пяна, и от тоя момент, ако имам време и нерви, се започва мъката с последните 10-12 литра. Определено има значителна разлика спрямо това, което казваш при теб. 

 

Еми ще ровичкам да търся, и те така... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

При теб едва ли се случва това, но имай предвид, че зависи и колко е разпенено горивото в резервоарите на бензиностанцията. Веднъж зареждах точно след като цистерната се разкачи и пистолетът изключи на резервоар пълен на половина.

Edited by Knoxville

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 2 часа, Knoxville написа:

При теб едва ли се случва това, но имай предвид, че зависи и колко е разпенено горивото в резервоарите на бензиностанцията. Веднъж зареждах точно след като цистерната се разкачи и пистолетът изключи на резервоар пълен на половина.

Може би е случайно...Помпата би трябвало да смуче някъде близо до дъното, не знам как ще е толкова разпенено там...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да споделя и моя опит от служебните коли, които карам. Тук в Италия нафтата се пени много и след изключване на пистолета влизат още 5,6 литра. За да стане по бързо после се натиска минимално да вкарва възмозможно по бавно нафта в тръбопровода. Забелязал съм, че в Словения Франция и Австрия няма изобщо пяна при зареждането, явно слагат някакви добавки. Колегата JapCar живее в Англия, може и там да е така,затова да има разлика между вас двамата. Другото от което има значение е температурата според мен, лятото се пени в повече. При бензина няма пяна и този проблем не съществува. Различните модели са с различни тръбопроводи затова точен отговор биха ти дали само колеги с коли като твоята и естествено дизел не бензин. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 4 часа, Knoxville написа:

При теб едва ли се случва това, но имай предвид, че зависи и колко е разпенено горивото в резервоарите на бензиностанцията. Веднъж зареждах точно след като цистерната се разкачи и пистолетът изключи на резервоар пълен на половина.

Е, друг е случаят - от пистолета си излиза нормално нафтата, но като стигне до ръба и си мисля, че съм заредил догоре - започва да спада нивото, все едно влиза в резервоара през съвсем тънка дупчица и това става много бавно. Като се изтече количеството в тръбата, сипвам пак до ръба (тя събира може би около литър), пак чакам да се изтече и така 10-на пъти. Ако изчакам да изтече само количеството до първия завой на тръбата, то е около 0.400-0.500.

 

При всяко стигане до ръба, нафтата е в течен вид, а не пяна. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Времето за редакция отмина. Ново мнение.

 

Значи, има нещо като някакво конусовидно нещо, натъпкано в началото на гърлото, което в долната си част ляга плътно, а над него е кухо и там е мястото, където влиза тръбичката за обезвъздушаване. Затова и не мога да я видя, просто е скрита отгоре. Успях едва едва леко да напипам там, като бръкнах с пръст, но ще си намеря подходящо огледалце да го погледна по-добре. Засега леко отлагам, че багажникът ми е пълен с боклуци, но ще го лекувам. 

 

Нещо като на схемата, не знам дали се разбира, значи това е все едно гледано откъм шофьора, разрез. А отдолу - и снимка на самото гърло, Това металното кръгче - над него е. 

 

Untitled.thumb.png.81afcf3ea2f3d2f62dceab47f7e27858.png

 

0-02-04-48a75fa5728acea9c0f49fb19254b3111fb12669cf9482683ec4c710973bb582_552cff2e.thumb.jpg.6843166c57e0f9ad908cd3812016bdf8.jpg

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

На дизела и бензиновия гърловините са различни, защото пищовите на колонката са с различен размер, та поне в едната посока да не стават грешки с грешното гориво...На бензиновия май има ламаринка/клапа на слаба пружинка...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аа, да, това го забравих, бензиновото гърло е по-тънко. Значи питането ми е за дизелов резервоар :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

След като разгледах внимателно снимката на колегата @JapCar, мисля че проблемният маркуч трябва да е това прозрачното, на което пише ХОНДА ПВЦ. Предвид положението му и начина по който отива към горната част на гърловината, няма какво друго да е. Не знам защо, но мислех, че може да е маркуча, отвеждащ разлятата нафта от капачката, но то там ако изобщо има маркуч - е извън купето. 

 

Преди малко си поиграх да почистя , че беше пълно с боклуци и като разсипя нафта - си оставаше там. Значи излиза някъде зад кората на гумата, ама не ми се лягаше по земята да правя снимки. Само бръкнах нагоре да го изтегля. Ето го къде излиза:

 

IMG_20190719_183220.thumb.jpg.5642f0023aea6b0ab37b552ece600852.jpg

 

IMG_20190719_183242.thumb.jpg.4a67e168771131fd56b8de6c5dffda5c.jpg

 

Значи сега трябва да махна кората. Колега @JapCar, лесно ли се маха? Питам така, защото багажникът продължава да е пълен с боклуци, които е малко неудобно да махам сега. Ще се занимая може би другата седмица. 

Edited by ogi28b

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 25 минути, ogi28b написа:

След като разгледах внимателно снимката на колегата @JapCar, мисля че проблемният маркуч трябва да е това прозрачното, на което пише ХОНДА ПВЦ. Предвид положението му и начина по който отива към горната част на гърловината, няма какво друго да е.

===============

 

Значи сега трябва да махна кората. Колега @JapCar, лесно ли се маха?

Съвсем погрешно мислиш..., прозрачният маркуч отвежда навън водата около/под шибидаха, има го и от другата страна. Отвори го (ако имаш) и сипи малко вода, ще потече някъде под бронята.

Свалянето съм го позабравил, защото беше преди година и си карам така, като от време а време се заемам да изследвам от къде влиза вода... :)

Махаш постелката на дъното, после два винта/болта на задната пластмаса/стена към номера и евентуално щипки. Страничните кори са на щипки, дърпаш тука там, ще видиш...не е необходимо да я махаш цялата, само открехната отзад.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря, ще изследвам. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ето как протича едно пълнене при мен:

 

- според положението на стрелката имам около 21 литра

- очаквано количество за зареждане до ръба - около 43 литра

- привечер заредих малко под 23 литра, което общо взето е половината от скалата (вижда се на снимките). Спрях дотук, защото ми трябваше фактура за 50,00.

 

IMG_20190719_204254.thumb.jpg.3990b80c5e217bd77b501cd0fe100112.jpgIMG_20190719_205024.thumb.jpg.20f4148655c933cee56c3f0a5483057f.jpg 

 

От това положение измнах 10 километра и отидох да допълвам. Изхарчил съм да речем около 0.7 литра. При допълването заредих 11.1 литра до първо изключване на пистолета, което прави общо заредени 22.7 - 0.7 + 11.1 = 33.1 литра. Предполагаемо количество в резервоара в този момент - около 54 литра. 

 

От това първо изключване на пистолета до първото достигане до ръба без пяна влязоха още 2.1 литра. Сега би трябвало да имам около 56 литра в резервоара. Има място за още поне 8, да не казвам и повече. Тук вече ви прилагам този видеоклип, който показва как спада нивото след достигане до ръба. Същественото е на 1:10 мин от клипа, когато нивото стига до ръба, вадя пистолета и след това се вижда колко бавно спада нивото. Дори този път спадна сравнително бързо, което ме изненада, друг път е около 2 пъти по-бавно! 

 

https://www.youtube.com/watch?v=gNoWpLDuxi4

 

Оставих го малко да поспадне, след което се оказа, че на помпата на бензиностанцията е изключил бушонът и спря да ми пуска гориво. Преместих се на друга колонка, където успях да вкарам от първия път още 1.25 литра пак до ръба и пак го оставих да спадне малко. Тогава изобщо цялата бензиностанция се повреди и спря да пуска гориво на всички колонки. Тръгнах си, а нивото си спадна бавничко, така че да не се вижда гориво в гърловината поне до завоя.

 

Сега имам около 57-58 литра гориво в резервоара. Утре през деня ще се опитам да натъпча още 7-8 литра или колкото може там, докато спре да поема. Ще пиша колко съм успял да набутам, но същественото е клипа, на който се вижда колко бавно спада нивото и най-вече - при какво заредено количество ми достига до ръба за първи път - при около 55-56 литра в резервоара. След това още 10 литра - с 300 зора. 

 

Използвам момента да изкажа за пореден път възмущение от отчитането на скалата - всяко деление е около 1.8 литра, а целият обхват от 24 деления е около 45 литра. 20 литра стоят безотчетни, като 2-3 са накрая под 0, а 17-18 са горе, над 1-цата. Все пак вярвам, че за това е виновна геометрията на резервоара. 

 

За тези, които пълнят често за малки суми може би е безумно да се коментира това, но аз съм свикнал и обичам да пълня до ръба. Така като тръгна нанякъде, си минавам 1'300 км без да се замислям и без да се налага да спирам на знайни и незнайни бензиностанции по села и паланки, да се чудя после от коя съм заредил нафта и от коя - вода. 

 

Малко дълго стана, извинете!

Edited by ogi28b

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 2 часа, ogi28b написа:

Ето как протича едно пълнене при мен:

 но аз съм свикнал и обичам да пълня до ръба. Така като тръгна нанякъде, си минавам 1'300 км без да се замислям и без да се налага да спирам на знайни и незнайни бензиностанции по села и паланки, да се чудя после от коя съм заредил нафта и от коя - вода. 

 

Малко дълго стана, извинете!

 

Винаги пълниш до ръба но имай на предвид,че така влачиш още един човек отзад напълно излишно и реципрочно разхода не е това което би ти дал автомобила.Така горивото не може да се изчиства от самосебе си и винаги ще имаш тежки утайки на дъното,че и по на горе.Това с водата те разбирам но от опит знам,че гаранция нямаш където и да зареждаш.

Не ме разбирай погрешно не съм ти опозиция,проста като ,че ли малко се увличаш.Ти си знаеш.

Това със запушен отдушник няма как да го имаш щом пълниш до горе.Минеш ли половината при пълнине горивото трябва да ти "балбучи" при пистолета за да излезе въздуха.Щом не го прави що се косиш.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Дали влача още един човек? Ако тръгна да пътувам на някъде, все трябва да тръгна с някакво гориво, няма да спирам на всеки 100-200 км да зареждам. С поне 20 литра ще тръгна, да не казвам и 30. А останалите 45 литра нафта тежат около 36-37 килограма. Това или е някакъв много лек човек, или е дете. За моята кола според сертификата за съответствие колата тежи 1620 килограма във вид готова за пътуване. Това значи пълна догоре, напълно оборудвана, с един чвек в нея - шофьор). 36 кг от 1600 кг са около 2.5 % увеличение на теглото. Е, ще го преживея, че влача още един човек и разходът вместо 4.5 ще е 4.6 За 1000 км - я съм изгорил 1 литър повече, я не. Т.е. за 2.30 лв ще си спестя губенето на време за 1-2 междинни зареждания на незнайна бензиностанция. 

 

След като няма как да е запушен отдушника, какво е твоето мнение по въпроса защо горивото влиза толкова бавно последните 10 литра, както може да се види на клипа? Мен лично ме изнервя много това и ми губи време. Това е първата кола, която не мога да заредя нормално догоре, а трябва да си играя по този безумен начин. Така никога не съм сигурен колко съм заредил и не мога да си засичам разхода с точност, а това ми е важно, особено като пътувам. Все пак не съм сигурен дали това не е някакво конструктивно решение с цел избягване на препълване и затова искам да се консулитрам с повече хора, ама то пък ще излезе, че никой не пълни догоре по този начин.

 

За половината и "балбучи" не разбрах какво точно имаш предвид. От празен резервоар до изключване на пистолета горивото си влиза по един и същи начин и въздухът си излиза по един и същи - покрай пистолета. Звукът също е еднакъв през цялото време. Дали минава през главната тръба или през малката - няма как да знам. 

 

Е, какво пречи на въздуха да излиза в последните 10 литра на заредено гориво? Прекалено тясна тръба за обезвъздушаване? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ами отдушника изглежда не е наред...Опитай да намериш къде излиза отдушника, наври/уплътни някакво маркуче/шлаух и надувай с уста да видиш проходимостта.

Не е добре да разсъждаваш по деленията на скалата, тя е само някакъв груб ориентир... Наистина след 1цата не е ясно колко събира, но карам цял ден, не знам колко мили за да започне да спада под 1и то доста бързо. Силно нелинейно е и изобщо не се занимавай със стрелката.

Share this post


Link to post
Share on other sites

При мен е съвсем линейно и стрелката спада равномерно през цялото време, затова ми е точен ориентир. Многократно съм зареждал от най-различно ниво и най-разлини количества, като всеки път от дадена позиция на стрелката знам точно къде ще застане според заредното количество. Извънградско: 1 деление ми е между 40 и 50 км, в зависимост от избраната скорост на движение. Въобще нямам колебания за точността на стрелката. Някои колеги казват, че над средата да спада по-бавно, след средата - по-бързо или обратно. При мен е съвсем еднакво винаги. И като застане на средата - имам 24 - 25 литра, което е безумно на 65 литров резервоар. Поне 30-31 да беше, ама квот' - тако'а. 

 

А за над 1-цата - когато съм заредил както трябва до ръба, изминавам 350 км извънградско (по магистрала, но с ниска скорост от 90 км/ч по GPS, зададена с круз-контрол) и едва тогава стрелката помръдва от най-горно положение. На 370-я километър застава точно върху делението с "1". 

 

Но това не е съществено за темата, ще махна кората през следващата седмица и ще опитам да стигна до този маркуч. 

 

:offtopic: @JapCar Ти ли имаше камера, захранена от огледалото, или бъркам?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Няква такава камерка няма ли да помогне в случая?

BGN 6.93  5%OFF | 7mm 2 IN 1 USB Endoscope 480P HD Snake Tube and Android Borescope USB Endoscopio Inspection Micro Camera for PC Smart Phone
https://s.click.aliexpress.com/e/cqQoNBVW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×