Jump to content

Recommended Posts

Привет, колеги! Някой да има опит или наблюдения за модела, че семейството расте и си търсим по-сериозен миниван (заради удобството на плъзгащите врати и багажното пространство), а специално този модел вади и добра визия/возия, качествен интериор и прилични екстри. Въпросът ми е по-скоро свързан с реален разход на гориво (ще се кара основно извънградско и не бих сложил LPG), поддръжка, консумативи и части. 

Също така, на Одисей за продажба, къде бихте ми препоръчали да извърша сервизен преглед в София (като изключим Бултрако)?

Благодаря предварително на включилите се в дискусията!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравей колега преди доста години имаше тук във форума тема за този кораб:D. Момчето го караше като служебна кола някъде в чужбина. Понеже питаш за сервиз, отивай при Омбре, само той има опит с тях и винаги е карал Odyssey. Аз не ти го препоръчвам все пак 14,15 литра бензин е неоправдано много. Това е автомобил правен за Америка. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря за съвета! И един приятел от Канада, въпреки че казва добри думи за модела, който е масов там, смята че разхода ще е доста сериозен, при все, че сега сме свикнали с между 8 и 9/100 с Акорда. Пусто Хонда нямат някой по-малък модел с плъзгащи врати, удобен за семейство с малки деца...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Все пак май се насочвам към този "кораб", просто защото не мога да харесам друг модел с плъзгащи врати и голям багажник, който в същото време да е с комфортна возия, добър и качествен интериор и приличен мотор. 

Някой знае ли този софийски Одисей и може ли да сподели мнение:

 https://mobile.bg/11560099886468115

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Силно се съмнявам километрите да са реални, ако няма сервизна книжка, можеш да си напълно сигурен, че не са, а и 15000 ми се струва много за 12г. кола.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
преди 37 минути, Rakeem написа:

Силно се съмнявам километрите да са реални, ако няма сервизна книжка, можеш да си напълно сигурен, че не са, а и 15000 ми се струва много за 12г. кола.

Разбира се, че км не са реални, най-малко от факта, че стойността е грешно или нарочно записана в км, а не както е реално в мили, т.е. колата по одометър е на 110 000 мили или около 180 000 км., което също е съмнително за толкова години, но да кажем, че е възможно. Аз я гледах вече веднъж, вътре изглежда горе-долу запазена, ако изключим, че е пушено доста в купето, което е кофти... Външно има забележки, но четох че боята на този модел по принцип е слабо място и след време почва да се лющи. Собственикът е фен на марката и твърди, че автомобила е поддържан изцяло в сервиз Омбре и има документи за всичко.

Именно затова се допитвам и до вас, да не би някой да познава собственика (и автомобила респективно), за да каже дали са читави...

Edited by Power_Of_Dreams_84

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Парите даже са малко за този "кораб", пък и е екзотика за Европейския пазар. 

А писали сме заедно. Аз вече те посъветвах да минеш през Омбре. 

Edited by vespa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

За такъв тип кола бих разбрал по-малкото километри. Все пак е по-насочена за семейни пътувания отколкото ходене на работа например. За 2007ма година може и да са реални. А и да не са, най-вероятно доста от тях са извънградски. И в крайна сметка поддръжката е по-важна, така че е голям плюс това, че собственикът е фен и се е грижил за нея.

Edited by Pavel_Pavlov

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 4 минути, Pavel_Pavlov написа:

За такъв тип кола бих разбрал по-малкото километри. Все пак е по-насочена за семейни пътувания отколкото ходене на работа например. За 2007ма година може и да са реални. А и да не са, най-вероятно доста от тях са извънградски. И в крайна сметка поддръжката е по-важна, така че е голям плюс това, че собственикът е фен и се е грижил за нея.

Абсолютно! То и аз мисля да запазя Акорда за къси дестинации и градско, а ако го вземем "кораба", да се ползва само на дълъг път. 

Със сигурност ще минем през Омбре (доколкото разбрах той кара предишната 2ра генерация) и ще й направя пътен тест, че чета притеснителни оплаквания от проблеми, свързани със системата за изключване на цилиндрите VCM (вибрации) и спирачките (потъване на педала). 

Дано всичко е наред и скоро да се похваля с нова придобивка...

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

От известно време и аз съм залитнал по Одисей. Не съм се задълбочавал в проучване на модела, просто ми харесва и го искам,не че ми трябва. ;)

 

За разлика от вас, Европейците, ние островитяните сме леко облагодетелствани. Тук такива се намират под път и над път, внасят ги от Япония, т.е. всички са JDM-ки. Плюсът е, че са на малко километри, да кажем около 8-10К на година (километри, не мили). Минусът е цената, която е почти пропорционална на годината на производство - '05-а е 5000 паунда, '07-а е 7000 и т.н. Горе-долу, колкото показаната в линка.

 

Другото предимство при мен е, че имам лееееко по-евтини алтернативи, също JDM - Toyota Alphard, Toyota Estima и Nissan Elgrand. Като порастна още малко (финансово) ще се метна на някое от изброените.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Обявата я няма, явно колегата трябва да се похвали с придобивка.

 

Аз пък да питам, не че не изчетох доста - ако да е JDM колата, ако двигателя е К-серия след 2004г - същите ли проблеми с износването на вала има като при CRV бензинките след 2004?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Трябва да се види кода на двигателя, за да се получи някаква яснота.

 

Както казах, не съм проучвал, но подозирам, че К20  вграждан в JDM кола няма нищо общо с К20 на европейките. Най-малкото мощността и въртящия момент са завишени.

Обикновено, т.е. повечето от JDM двг нямат цифра накрая на кода. На моите CRV-та кода беше В20В. Доколкото съм чел за него, разбрах, че този JDM двг е както 128, така и 147 коня. Моя трябва да е бил 147, защото колата вървеше повече от европейско 128 коньово CR-V. Вървеше повече и от настоящето ми 150 коньово К20А4. 

 

Предполагам (надявам се), че в Одисея е вграден К20А с неговите 212 до 221 коня и т.н. ;)

Edited by Krasi-mir

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 4 часа, s4etovod написа:

Обявата я няма, явно колегата трябва да се похвали с придобивка.

 

Аз пък да питам, не че не изчетох доста - ако да е JDM колата, ако двигателя е К-серия след 2004г - същите ли проблеми с износването на вала има като при CRV бензинките след 2004?

Правилно предполагаш, колега! Взех го преди няколко дни, но от емоции - и положителни и не дотам, не ми остана време да пиша тук. Колата е супер - голяма, комфортна, луксозна, вози като лодка, не чупи вратове, но има тяга, когато ти трябва. Лакома е доста (градско 18-19...), но от София до Стара Загора при 140-150 си ми даде приличните за над 2 тона кола около 12/100, което ме устройва, тъй като ще се кара основно в такъв режим и то има-няма 10000 км/годишно. 
Оттам имах първоначално голяма уплаха, защото колата НЕ спираше, нямаше ръчна (в случая - крачна), тропаше яко по дупките, а волана затягаше при въртене на място сякаш караш Лада 7ца :D 
Бях подготвен, че спирачките по default не струват, и убеждаван от целия екип на един препоръчан сервиз, че колата е чук, реших че твърде много я искам, за да ме откажат тез неща и стиснахме ръце с човека.
Оттам минах през идея за поръчкови 4 бутални спирачки и опасения за сериозен дефект в кормилната уредба, а тропането изчезна с демонтирането на теглича. За мой късмет се оказа, че колата не спира, просто защото няма грам накладки, а спирачната течност беше станала на пилешки бульон и след като днес сменихме всичко с ново, о кеф! Ръчната я регулирахме и вече и тя е чук, а последния ми сериозен дерт - втвърдяването на волана може би ще се реши с една промивка на системата, ново хидравлично масло и повратния момент - нов резервоар и капачка! Оказва се, че оригиналния е с фабричен дефект, тъй като има на дъното филтър, който е твърде ситен и след тези близо 170к км. боклуците, които е събрал нарушават всмукването при ниски обороти. След промивката и смяната на резервоара + новата течност би трябвало системата да стане като нова.
Остава ми само тези дни да направя промивка и на трансмисията и хидротрансформатора и зареждане с американското масло Amsoil и колата трябва да стане чук. Накрая вече ще имам само козметични процедури и освежаване и много надявам се безгрижни и комфортни км...  

  • Like 7
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Браво бе мераклия, хайде само хубави спомени с нея!

Един съвет - колата няма ЕВРО4, а съм виждал същата с вписан такъв. Виж в града си, преди или по време на регистрацията...гледай да си го уредиш! Ще спести някой лев от данъка..

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Благодаря много за пожеланията и за съвета за Евро-то! Ще поразпитам как може да се случи това...

Edited by dindin

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Честито и много безаварийни и комфортни киометри.

 

Не знам, ако щеш го наречи фанатизъм (не просто фенщина), ама аз не бих сложил в ск.кутия нещо различно от HONDA ATF. Правил съм го и никога няма да повторя.

Как ще я промиваш кутията, машинно, през охладителя, или с няколкократно опресняване?

 

Любопитно ми е, с кой двг е колата?

 

п.п. Ти си от моята порода. Отварям autotrader UK, харесвам си Хонда и до една седмица е в гража ми (образно казано). Разни там дребни кусури не ми пречат. Купувал съм Хонда със светещ "чек", който, след самодиагностика, се оправи със промивка на системата и смяна на маслото. Клапана на vtec беше задръстен от не сменявано скоро масло.

 

п.п.п. Разхода изглежда добър, като за начало. След като я покараш пенсионерски, "компотите" на двг и ск.кутия ще се обучат, и очаквам да се похвалиш с по-нисък разход.

Edited by Krasi-mir
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Преди 12 часа, Krasi-mir написа:

 

Благодаря, колега! За маслата и аз бях като теб и не признавах нищо друго освен Хонда. Докато не се получи проблем с вибрации от трансмисията на моя Акорд. След много ровене, четене, търсене и консултации, стигнах до един извод - продуктите на Хонда далеч не са най-доброто, което може да се сложи в автомобила (а в същото време е може би най-скъпото)...

И така, след като направих промивка през охладителя и налях от американското Amsoil Signature Series колата стана друга! После минах на такова и за мотора, както и за масления филтър. Колата работи вече 40-50 000 км. като швейцарски часовник, а разхода ми падна с повече от 2/100 ( за да бъда максимално коректен, имам и рефлаш при Боби, както и резонаторно гърне вместо катализатор). Така че аз съм вече фен на тази марка и слагам всичко, което мога на тях. Последно смених антифриза на Акорда с такъв на Амсойл, за който се твърди, че многократно надхвърля изискванията на всички автомобилни производители. 

Сега вече в Стара Загора има сервиз, който предлага машинна промивка, Акорда наскоро го минах през процедурата и съм доволен, та мисля тези дни да мина и с Одисея. 

Колата е с двигател J35A7, снабден с VCM системата за изключване на 3 от цилиндрите. Единственото лошо на мотора според мен е, че не е с верига.

Edited by dindin
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Много без аварийни километри и от мен. Радвам се за теб, че в момента в който тръгна да търсиш излезе този кораб на пазара. Според мен изобщо не сбърка с покупката и споделяй тук мнение. 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Честито и от мен! Цъкни някоя фотка. Аз също по едно време зяпах Одисеите (просто щото са по-така) - не че ми трябва такъв танкер. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Заповядай! За съжаление не ми дава да кача повече снимки, че са по 6 MB едната, а лимита е 8...

20190714_143607.jpg

Edited by Power_Of_Dreams_84
  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Еехее, тя е страхотна! Честито и от мен!

Да те радва много безаварийни километри!

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×