Bizzito 475 #1 Публикувано 30 Май, 2019 (Редактирано) Здравейте, Пак съм аз. Така ще е докато отстраним всички проблеми. След смяна на първото масло след покупката се промени звука на двигателя. Чувам го да работи по-леко. Не знам как да го опиша точно, мисля че е защото сложих по-хубаво масло Yacco 0w30 (беше карана с кастрол 5w40(30)). НО, започнах сякаш да чувам звук на верига. Или поне така си мисля. Стържене на 1 и 2 предавки, както и на празен ход. Като стържене и виене едновременно. Не е много силно, но все пак като е "нова" колата съм наострил пеленгаторите. По-силно и отчетливо се чува когато е студен мотора. Като загрее почти мога да кажа че изчезва или е много слабо. Та основно въпроса ми е тези дизели имат ли характерен шум на студен мотор, тъй като няма как да направим диагностика по описание? Какви са характерните шумове на "тръгваща верига"? Четох тук че може и друго да излезе. Сменен е комплект верига преди 65 000 км, но кой, с какво и как е сменял не знам. Редактирано 30 Май, 2019 от Bizzito Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
frizzante 184 #2 Отговорено 31 Май, 2019 Верига мисля на загрял мотор на обороти на място се слухти. Не търси стържене а по скоро репетитивно румолене. Леко чаткане. При дизела може малко по-трудно са се чуе, че там има повече шум ама при бензина се чува ясно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 475 #3 Отговорено 31 Май, 2019 (Редактирано) Да, проблемът е, че не знам как работи този мотор и какви шумове има колата по принцип. Чувал съм че е шумен по принцип заради веригата. Днес го чувам по друг начин. Нещо като виене при ускорение на 1-2-3. Не знам как да го опиша. Като набиране на обороти на електромоторче. Така или иначе ще се ходи на майстор да види, но ще е чак другата седмица. Затова приемам мнения, все пак трябва и да се спи Редактирано 31 Май, 2019 от Bizzito Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Радо82 40 #4 Отговорено 31 Май, 2019 (Редактирано) пробвай да направиш едно видео за да чуем този звук (трудно се хваща) Ако е тръгнала верига - и на празен ход се чува почти еднакво и на студен и топъл двигател (звука е монотонен, средночестотен нищо общо с електромотор) , но съм чел по руски форуми че има случаи когато не се чува а директно се къса. Има още една верига която е закачена на маслената помпа но тя е много малка и предполагам че едва ли ще издава звук ако е за смяна. Ако успееш да хванеш шума и го постнеш, ще има повече яснота, но си мисля че шума няма да идва от веригата, а от някоя дюза. Дюзите при по високи обороти (над 1800) издават такъв звук (като на електромотор) при обороти 1400-1800 е друг а при 900 оборота (чаткащ). Казваш че имаш виещ звук - може да вие турбо. Редактирано 31 Май, 2019 от Радо82 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bbozhanov 74 #5 Отговорено 31 Май, 2019 Качва се колата на подемник или на канал и отдолу, където е веригата, се пипа с ръка да се усети за вибрации или пък се слуша със стетоскоп (докторски слушалки). Тогава ще знаеш със сигурност. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goga 273 #6 Отговорено 31 Май, 2019 Махате пистовият ремък и след това палите и слушате. Ако говорите за виене като зъболекарска машинка, имайте предвид, че някой от хората /вкл. и аз/ след смяната на вериргите се появи това виене. Малката верига също шуми като се разтегне. В раздела за акорд 7 генерация много сме ги обсъждали тези вериги. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1846 #7 Отговорено 31 Май, 2019 В близо 70-80 %, при сменени вериги при този двигател, на колегите им се появява това виене. Обаче от какво се получава, или каква е причината - досега няма еднозначен отговор. Както каза колегата над мен, многократно е дискутирана тази закономерност - обаче..... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #8 Отговорено 31 Май, 2019 (Редактирано) Quote Сменен е комплект верига преди 65 000 км, но кой, с какво и как е сменял не знам. Сменя се агренажен комплект,той е от много части колко точно може да каже колегата Emicha,там също са включени и зъбните колела. Това е котато се купи кола с сменен комплект може да е сменил 3 части от този кимплект и да остават още 5примерно. Търси по VIN номер тук има подробни схеми http://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda Ако побързаш ще имаш и оригинални части от тук Редактирано 31 Май, 2019 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 475 #9 Отговорено 31 Май, 2019 Всъщност май по-добре да не гадаем. В понеделник съм на майстор, че днес по едно време взе да лопа яко и да се тресе. Така за известно време ми го направи няколко пъти и после изчезна от самосебе си. Надявам се да е тампон на двигателя и да е било в някакъв резонанс. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1846 #10 Отговорено 1 Юни, 2019 За жалост, винаги има и "къса клечка" - но дано не си я изтеглил. Ако не е тайна, кой ти е майстора/ сервиза където я правиш - като естествено може и да не го споделяш. Но тук има доста колеги, доволни от определени сервизи, занимаващи се с Хонди, (виж в съответния раздел), та ако не си много доволен от сегашния, или по някаква причина стигнеш до "задънена улица", може да пробваш с някой от тях. От тампон едва ли ще се "лопа яко" и после да се оправи. От тампон на двигателя, може да се получават неприятни вибрации, които да се предават по купето, но да "лопа" едва ли. Маслото на двигателя си сменил, а на скоростите и дифа, съответно горивния и въздушен филтър? Въпросното "лопане", може да е от много неща, но от разстояние без да се чуе или усети, едва ли някой ще познае. Може само да се гадае - я за вериги, я за маховик, я за някоя дюза, пък може и нещо елементарно да е - дано . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 475 #11 Отговорено 1 Юни, 2019 Интересно, че днес няма и помен. Ходя при един от хондовските майстори във Варна вече 8 години. Само че в момента е отпуск и ще ходя при друг. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Радо82 40 #12 Отговорено 1 Юни, 2019 (Редактирано) Колега ти преди да купиш колата води ли я при приятел на преглед. Това след смяна на масло и да се разлопа говори че са ти намазали ските - отивай връщай я на автоджамбазина, ако се опъва КЗП Ако е фирма (те са в сивата икономика) има интерес да не почнат да го проверяват Редактирано 1 Юни, 2019 от Радо82 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 475 #13 Отговорено 1 Юни, 2019 (Редактирано) Водих я в сервиз за преглед и диагностика. Всичко уж е ок. От човек е и колата е карана всекидневно и е обслужвана и поддържана редовно. Не изключвам и варианта да е предстоял скъп ремонт и да са ми намазали ските (с някоя хубава добавка). По-важно да разбера дали всичко е ок и колата просто си ги има тия шумове или ако трябва нещо да се оправя да се оправя. Както казах в една друга моя тема, подготвен съм за изненади. Редактирано 1 Юни, 2019 от Bizzito Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1846 #14 Отговорено 2 Юни, 2019 Дано я е гледал и я ремонтираш при MIYAMOTO ( сервиза му е до Метро). 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 475 #15 Отговорено 2 Юни, 2019 (Редактирано) Така, хванах я какво прави. При загрял двигател като я форсираш на свободна до 1500 оборота и като започнат да падат в диапазона от 1000 до 850 се чува това хлопане (чаткане). А като си сложа крака на педала на съединителя, без да го натискам, само с обран луфт, се усеща ритане. Като се нормализират оборотите на 850 всичко спира. Не се проявява и при никакви други обстоятества. Спиране, тръгване, смяна на скорости и т.н. Доколкото разбирам от коли си мисля, че мога да очаквам утре да ме изненадат с демпфер на съединителя или демпферна шайба. Кое от двете има такива симптоми? Редактирано 2 Юни, 2019 от Bizzito Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1846 #16 Отговорено 2 Юни, 2019 При мен имаше такава закономерност, но като я форсирах между 1300/2000 оборота . Като пусках газта, при намаляване на оборотите, лекото чукане се чуваше най-отчетливо, около 1500/1700 оборота. Ритането на педала също. Е смених комплект съединител, лагер и маховик (който в последствие се оказа разбит) и този шум изчезна. Демпферната шайба може също да е - тя поне се вижда и не е необходимо голямо разглобяване за да се види. По спомен, или при 3-та генерация, или при Акорда с този двигател, имаше някаква сервизна акция за подмяна на тази шайба, та виж и провери. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1237 #17 Отговорено 2 Юни, 2019 (Редактирано) Преди 3 часа, Bizzito написа: Така, хванах я какво прави. При загрял двигател като я форсираш на свободна до 1500 оборота и като започнат да падат в диапазона от 1000 до 850 се чува това хлопане (чаткане). А като си сложа крака на педала на съединителя, без да го натискам, само с обран луфт, се усеща ритане. Като се нормализират оборотите на 850 всичко спира. Не се проявява и при никакви други обстоятества. Спиране, тръгване, смяна на скорости и т.н. Доколкото разбирам от коли си мисля, че мога да очаквам утре да ме изненадат с демпфер на съединителя или демпферна шайба. Кое от двете има такива симптоми? Не е от нея за съжаление. Ако не смениш демферният маховик,от вибрациите може да разбиеш кутията.Сменяй комплект,за да не сменяш два пъти. Редактирано 2 Юни, 2019 от Митко Йотов Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 475 #18 Отговорено 2 Юни, 2019 преди 2 минути, Митко Йотов написа: Не е от нея за съжаление. Ако не смениш демферният маховик,от вибрациите може да разбиеш кутията.Сменяй комплект,за да не сменяш два пъти. Значи според теб е демпфер на съединителя? Аз също мисля, че това ще излезе. Добре, че съм подготвен психически и финансово. По тези симптоми според теб това начален стадий ли е? Защото при огледа и прегледа може пак да го е имало ама кой да се сети че трябва точно в такава ситуация да се провери. Може ли да е било прикрито с няккаква супер добавка? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1237 #19 Отговорено 2 Юни, 2019 Демферната шайба не трака.Ккогато тръгне да се разлепва ще ти замирише на гума и ще задими,не можеш я збърка. Не.Не може да се прикрие при оглед стига да знаеш как да го тестваш.Не го прави винаги,но с времето ще почне. На мен мие направило впечатление,че когато подсиля нафтата с добавка и нафтата и от най добрата октаново тогава детонацията в цилиндрите е по малка и реципрочно вибрациите са по малки и демфера не го усеща.Но изгориш ли тази нафта и сипеш обикновена и се почва.Аз така съм карал повече от два-трейсет хиляди преди да го сменя.Тогава го смених с обикновен маховик но "демферен съиденител" и го направих вечен.Няма разлика.Но не знам при Хонда дали е възможна тази опция.При повечето марки,ДА. Демфера се съсипва когато си на обороти и върнеш една предавка за убиване на скороста и оборотите подскочат рязко. Когато използваш мотора за спирачка помогни му със спирачката,не оставай демфера да понесе сам удара от колелата,отпускай педала меко.Не върти и гуми. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
frizzante 184 #20 Отговорено 3 Юни, 2019 Мой познат премина от двумасов (демпферен) на едномасов маховик на Акорд 7, вибрациите в купето се увеличиха а след 11 000 км скъса колянов вал. Това го направи въпреки съвета на няколко човека да НЕ го прави. Е после си сърба попарата сам де. Сега може и да е съвпадение, но по-скоро не е. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 475 #21 Отговорено 6 Юни, 2019 На 31.05.2019 г. at 14:12, goga написа: Махате пистовият ремък и след това палите и слушате. Ако говорите за виене като зъболекарска машинка, имайте предвид, че някой от хората /вкл. и аз/ след смяната на вериргите се появи това виене. Малката верига също шуми като се разтегне. В раздела за акорд 7 генерация много сме ги обсъждали тези вериги. На 31.05.2019 г. at 15:30, Emicha написа: В близо 70-80 %, при сменени вериги при този двигател, на колегите им се появява това виене. Обаче от какво се получава, или каква е причината - досега няма еднозначен отговор. Както каза колегата над мен, многократно е дискутирана тази закономерност - обаче..... Малко обновяване. Махнахме пистовия ремък и виенето остана, най-вероятно е веригата. Както казах сменяна е преди 60 хиляди (пише комплект), но кой как и какво е сложил не знам. Та, има ли смисъл да я сменям пак, щом виенето може да остане? Засега няма чаткате и стържене, както ми го описвате. ....................... Относно тропането понякога на загрял двигател, вече го установихме, че демпфера е в начален стадий, двама майстори казаха, че може да кара още много, но съм го планувал скоро да го сменя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goga 273 #22 Отговорено 6 Юни, 2019 Вероятно виенето е точно заради сменените вериги. Ако наисрина е смен целият комплект няма смисъл да ги сменяш. Качи едно видео. Ето при мен какво се чува: Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 475 #23 Отговорено 6 Юни, 2019 преди 8 минути, goga написа: Вероятно виенето е точно заради сменените вериги. Ако наисрина е смен целият комплект няма смисъл да ги сменяш. Качи едно видео. Ето при мен какво се чува: Абсолютно същото!!! И какво тва не може да се оправи така ли? Не зависи ли от марката, цената на веригата, както и от майстора. Майсторми е сигурен. Ти каква марка си сложил спомняш ли си? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #24 Отговорено 6 Юни, 2019 Никой не се нае да каже какво включва този цял комплект. Май е доста ръзтегливо понятие като веригата и може да е от 5 до 10 части. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goga 273 #25 Отговорено 6 Юни, 2019 Сложих ОЕМ вериги. Както е писал Емича не е ясно от къде идва шума, едни го имат други не. Един колега в акорд раздела беше писал, че е сложил други /не ОЕМ/ вериги и няма този шум. Пак в раздела за акорд го има пъния комплект - две вериги, два обтегача и пет ли колко бяха не помня, водача. Комлекта е около 1000-1100лв. По важно е ако можеш да разбереш дали наистина са сменени при тебе и дали е целия комплект. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goga 273 #26 Отговорено 6 Юни, 2019 Ето една тема: Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #27 Отговорено 6 Юни, 2019 (Редактирано) Доколкото знам комплекта включва и зъбните колела. Като този от темата Това исках да се изясни или сменяш всичко и си ок,или сменяш половината неща и се надяваш да ти се размине. Редактирано 6 Юни, 2019 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goga 273 #28 Отговорено 6 Юни, 2019 В темата има колега сменил и зъбните колела и пак виене. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 475 #29 Отговорено 6 Юни, 2019 Дееба, няколко човека я слушаха и няма тракане, веригата е сменена и на лепенката пише комплект. Какво да правя при положение, че дори и с ОЕМ пак няма гаранция. Дразни ме този шум. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Радо82 40 #30 Отговорено 6 Юни, 2019 аз продължавам да мисля че с веригата нямаш проблем Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 475 #31 Отговорено 7 Юни, 2019 (Редактирано) Пуснах едно информативно запитване до хонда за ОЕМ части. Комплект агренажна верига - около 1000 лв. Комплект агренажна и малка верига - около 1600 лв. Би трябвало това да е пълния комплект, но интересно, че не са включени зъбни колела. Или това са пиньоните? Редактирано 7 Юни, 2019 от Bizzito Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 475 #32 Отговорено 7 Юни, 2019 (Редактирано) @goga Ето го и моя звук. Мисля, че е същия. Видео: https://1drv.ms/v/s!Aj6p8PQOUustskwLWGU3rQlMXCAl ПС: долових нов звук (от многото), като свирене с уста от ляво (място на водача) , но по-дебело, като звук. Направо почва да ми кипва. Редактирано 7 Юни, 2019 от Bizzito Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1846 #33 Отговорено 7 Юни, 2019 Лошо се чува, но според мен не е от веригите. Едвам долавям някакво металическо причукване, което ми наподобява на шум от ролката на алтернатора, но не е сигурно. Насила долавям и леко присвирване /като от турбо/ но може да не е - много слаб и лош е записа. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 475 #34 Отговорено 7 Юни, 2019 (Редактирано) преди 13 минути, Emicha написа: Лошо се чува, но според мен не е от веригите. Едвам долавям някакво металическо причукване, което ми наподобява на шум от ролката на алтернатора, но не е сигурно. Насила долавям и леко присвирване /като от турбо/ но може да не е - много слаб и лош е записа. Не е от алтернатора. Пробвахме със свален пистов ремък и шума си го има. Ще направя ново видео на отворен капак и ще запиша шума и отвън. Шумовете са много и рзлични. Дано може да се различат. Направо ще ги запаля от сервиза дето казаха, че колата е 6!!!! Не ходете в САС Инженеринг (Бош сервиз), под КАТ Варна. Редактирано 7 Юни, 2019 от Bizzito Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Радо82 40 #35 Отговорено 7 Юни, 2019 (Редактирано) аз чувам свирене от турбото, на записа, и колата ти е ок, Верига НЕ СЕ ЧУВА, стига й търси кусури, и за последен път ти казвам отиде на някоя диагностика и виж отклоненията на дюзите. ето как се чува верига - Редактирано 7 Юни, 2019 от Радо82 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 475 #36 Отговорено 7 Юни, 2019 @Радо82 Е да, няма такива хъркания чак. За дюзите уж казаха, че са перфектни, съдейки по някакви коефициенти от рода на -0.7 0.5 0.5 -0.7 Съответно за цилиндрите 1-4. Но не знам колко е меродавен тоя тести тези данни. Като цяло колата си върви и то доста добре. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zograffa 181 #37 Отговорено 7 Юни, 2019 Какво масло и сипахте? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 475 #38 Отговорено 7 Юни, 2019 Току-що, zograffa написа: Какво масло и сипахте? Yacco 0w30 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zograffa 181 #39 Отговорено 7 Юни, 2019 Да видях извинявай за тъпия въпрос.Относно свиренето с уста,пробвай да намалиш докрай вентилатора в купето и виж дали ще остане.При мен имаше подобен шум оказа се от него,свалих го и го почистих и сега спи. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 475 #40 Отговорено 7 Юни, 2019 (Редактирано) @Радо82 Колега, днес слушах и карах Сивик със същия двигател. Освен, че малко му трака веригата няма никой от моите странични шумове. А те са три. Виене, свирене и металически звук. Турбото отделно си го чувам и го различавам от тези три. Там мисля, че нямам проблем, освен че свиренето се чува от ляво. Казаха ми да проверя някой маркуч на турбото. Видео 1: https://1drv.ms/v/s!Aj6p8PQOUustslGxzdXCME5Ej25k?e=OGPFov Видео 2: https://1drv.ms/v/s!Aj6p8PQOUustslCgq2ekcx6OjIzi?e=GsNVyO Разбира се не е това, което се чува релано, но нещо се чува. Поздрави Редактирано 7 Юни, 2019 от Bizzito Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове