Jump to content
Sign in to follow this  
civicgonemad

Регистрация на кола от Швейцария...

Recommended Posts

Здравейте! Моля, някой който е минал по пътя да регистрира кола от Швейцария да сподели как става... Минава ли се технотест? Знам, че се плаща мито и ддс. 
Благодаря! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Знаеш ли какви са ставките за мито и ДДС? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

10%   мито и ДДС едното само се плаща другото отдавна го няма за Швейцария,но кое беше,забравих вече

Но ти трябва да действаш с поставено лице и да напишете малка сума а причината да е нещо от рода на повреден двигател,трансмисия ....

Имай на предвид,че по закон митницата може да направи проверка ако се усъмни и да викнат техническо лице.За това ти трябва човек (джамбазин). Те са в час и знаят на кой и колко,пък ти вече се разбирай с него.Това е само съвет.Ако имаш приятел който е в играта е най добре.

Харесал си си нещо швейцарско ли?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да, но много се колебая точно заради тези "игрички" . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Моят Акорд е внос от Швейцария и мога да потвърдя, че се плаща и мито, и ДДС.

Както те е посъветвал колегата, е най-добре да минеш митница на по-ниска стойност, защото иначе първо се начисляват 10% мито върху декларираната стойност и после 20% ДДС върху получената сума след митото.

Аз бях помолил продавача да впише в договора за покупко-продажба, че имам проблем в АТ и заради това ми го продава по-евтино. Така минах митница на около 35% от реалната стойност и въпреки това, платих около 1500 лв мито и ДДС.

Много е важно или да имаш късмет и да попаднеш на човек, или да имаш познат, който да те свърже с някого от митницата.

 

  • Like 2
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Имам познат който внася коли от Швейцария иии ..., не е проста работа и наистина трябва да имаш връзки в митницата. Иначе цената е в тавана, а за коли след 2008-ма си е там априори.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Все повече се разколебавам...  Май ще си търся нещо тук, макар автосалоните да не познават парите... 
В автосалоните всички пишат, че е платено мито и ддс. Има ли как да се провери наистина това? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Според мен ако попаднеш на нещо, което ти хареса, дори и да платиш повече отколкото би платил за една "италианка", си струва, защото в Швейцария колите генерално са по-добре поддържани и ако пък има и техен валиден преглед "MFK", то наистина ще имаш гаранция, че взимаш добра кола и всичко й е изрядно. Шансът да попаднеш на калпава бройка е минимален.

Винаги е по-добре ти да си я вкараш или някой да ти я вкара по заявка, отколкото да разчиташ на джамбазите тук.

Поне аз така мисля.

 

Относно това дали има начин да се провери дали е платено митото - не съм вещ в материята, но според мен няма как да стане сделка ако не са платени мито и ДДС. Освен ако не я вкарат директно на твое име и ти да си задълженото лице.

Все пак някой по-запознат е добре да се изкаже по въпроса.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 47 минути, civicgonemad написа:

Все повече се разколебавам...  Май ще си търся нещо тук, макар автосалоните да не познават парите... 
В автосалоните всички пишат, че е платено мито и ддс. Има ли как да се провери наистина това? 

Не се колебай.

Точно това се и опитах да напиша както колегата romborak е написал,че има мито примерно на 2000 франка 10 % което са си 200 франка плюс 20% на 200та франка са си 40 франка което само по себе си е нищо.Но бях забравил вече кое как беше,и сега не съм сигурен дали беше баш така.

Струва си колега да си вземеш кола от там.Виждам разликата.Аз търсих ЦРВ  но излезе Акорда на 117 000

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Става дума за кола между 10 и  14 хил. лева. Да наистина ще е по-добрият избор, но ще дойдат и много разходи от пътя, мито,ддс и прочее. 
А до нашите джамбази... Ясни са миналата седмица обиколих с. Труд и се нагледах... Посмях се, порадвах се, че си и поплаках какви цени, какви коли и какво отношение.. 

Edited by civicgonemad
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Има хора от форума, които вкарват коли от Швейцария. Опитай да говориш с тях

Edited by kalintry

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 28.03.2019 г. at 22:16, civicgonemad написа:

Става дума за кола между 10 и  14 хил. лева. Да наистина ще е по-добрият избор, но ще дойдат и много разходи от пътя, мито,ддс и прочее. 
А до нашите джамбази... Ясни са миналата седмица обиколих с. Труд и се нагледах... Посмях се, порадвах се, че си и поплаках какви цени, какви коли и какво отношение.. 

 

 

Пиши на колегата @pepur  Той Внася Хонди/Лексуси от Швейцария. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Швейцарките е добре да се гледат на място. Приятел си взе Мазда 5 / 2008-ма, на реални 160К, с току що сменен ДПФ, но задният мост бе за тотален ребилд. Там шосетата са идеални, а като стъпи на родна земя, едвам държеше пътя. Амортесьори, тампони, биалетки - всичко си беше нейно - от рождението.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Всъщност... Какво ще се случи със стандарта Евро 5 при дизелите? Кога ще ни ги "забранят" ?  Хем се изкучавам за дизелов Акорд, хем се притеснявам... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това нещо със забраната на дизела по нашите географски ширини нещо май-няма да го бъде толкова скоро. И не си мислете, че по-новите такива ще ги хвърлят на боклука западняците. От Швейцария, както са ти обяснили колегите по-горе има мито и ддс. Има значение как е дошла колата. Дали са ти я карали на ход или е натоварена на ремарке. И в двата случая ти трябва човек, който се занимава с оправянето и писането на документите и после да ги внесе в митница за обмитяване. Колкото е по-нова колата, толкова повече ще платиш. Относно - дизел или бензин, аз бих взел фейсова 2.4. Да , не е много евтина, но дребните бъгове от старата са оправени и този мотор отлично бута Акорда. Дизела не е лош, но е по-скъп за обслужване и не харесва нашата нафта(корабно гориво)

 Относно това, как да познаеш дали е платено мито и ддс - има си документ (митническо декларация) на който е упоменато. Ако ти дават само талон и Швейцарска фактура, значи не е платено. Има и една тъпотия, че ти начисляват ДДС върху транспорта. Ма, това си го оправя този, който ще ти я оправя в митница. Най-добре е да е с платено мито и ддс и да ти напишат следните документи: Договор(Български), Фактура (Българска), касов бон, декларация за произход и още една нещо за рециклирането беш + оригинален Швейцарски талон и Швейцарска фактура (вярно с оригинала) + документ за платено мито и ддс (митническа декларация).

 Да ти кажа и още една истина - Не вярвай на никой, особено на сайтовете за коли в чужбина. Даже самите Швейцарци започнаха да правят мръсни номера. За тарамбуките не ми се говори, защото си ги мразя по принцип и от тях коли НЕ купувам. Сърби, Макета, бегай далече. Ама много бързо и без да се обръщаш. Тия, дето ще те водят на екскурзия за кола ще ти разкажат играта. Такива пари ще ти излезе като и ако се прибереш, че ще ти идва да си срежеш вените с лъжица. Ако не познаваш чуждото законодателство и какви документи са ти необходими за да извадиш номера си стой тук. Има и тънкости от къде да се прибереш за да не те бъзикат по границите. Много такива мразещи джамбазите и решили да се справят сами плакаха тежко. Даже има и прибрани коли в Румъния, дето още си седят там. Пак ти казвам, на здрава глава недей туря бинт. Дебни си тука по обявите нещо читаво и гледай да е бензин и по-нова година.  НЕ купувай кола с монтирана АГУ в чужбина!!! Ако ще слагаш ГАЗ, си я сложи ти в читав сервиз. Тук има много момчета, дето с това се занимават и знаят как да направят нещата като хората.

Успех и ако имаш въпроси винаги може ми пишеш на Л.С.

П.С. НЕ докарвам коли па поръчка :-)

  • Like 1
  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Извинявам се, но понеже доста хора ме питат за разходите от край до край (Швейцария - България!) Та : Транспорт на ход през Италия - ферибот Анкона, пристигане Гърция - Игуменица  и живот и здраве прибиране в България струват от 1300  до 2000лв. в зависимост от сезона. Естествено на ферибота се купува най-евтиният билет без каюта. Спи се където намериш и в отпускарският сезон си е гадно. Вариант 2, транспорт на ремарке(количка) от 1000 до 1100-1500 лв в зависимост от кой район е и колко тежи колата. Някои искат за джип и по 1800лв.  Няма никаква гаранция кога точно ще натоварят и как ще ви свалят колата. Може да Ви я качат след ден-два, а може и след десет дни. Шофьорите са изключително елементарни и много-много не им пука как товарят и разтоварват вашата кола. Не всички, но почти всички са такива :-))))  Има и автовози, ма те са като еднорог и ги има много рядко, щото таксите които плащат им бъркат сметките. Никой не се напъва с голям камион да ходи на там.

П.С. Регистрацията в КАТ си е стандартна от 307-310 лв. за Екотакса, Гражданска от 250 и повече, номера и преглед с тия на банката май са около 50 лв.

И естествено след това следва обслужване и каско :-)

Сметката си е правите вие! Успех ;-)

 

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това е при условие,че страната е членка на Еврото и колата е предварително (намерена,огледана,тествана и капарирана).Това в скобите е поне 300/500 $

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...