Jump to content
Kissman

Какъв е подходящия акумулатор?

Recommended Posts

Колеги,какъв точно акумулатор трябва да се сложи на този модел -Акорд 7-мо поколение,2006 год.фейслифт,2.4 ,190 к.с.,автоматик?Знам,че това е слабо място на този автомобил и не може да се сложи силен акумулатор ,поради малкото място предвидено за него,но аз карах с един YUASA  12V 48Ah 430A и точно след като му изтече 2 год.гаранцията и свърши.Сега търся нов и затова питам за съвет вие с какви карате.Благодаря 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Не си казал кой точно модел на марката,но има няколко предпоставки да се скапе  една батерия

ако позволява мястото вземи по-голям от същата марка.

http://akumulatori.bg/335/Product/YUASA - YBX5000#prodAnshor

Предпоставките:

- каране градско палиш сутрин на студено 5 км и гасиш,това най-много скапва батерията,електролита се е утаил на дъното в горните слоеве е останала почти вода която в много случаи е на точката на замръзване.Начин да раздвижиш,затоплиш преносно казано този електролит,включваш фаровете за 5-7 сек изчакваш и палиш,неприложимо при крайно разредена батерия.

 

-имаш утечка и тя трайно и постепено скапва батерията,по принцип с попълване на гаранцията трябва да ти я замерят,дефакто не знаят как,правят го неточно,и никой няма изгода от теб да ти продаде бетерия издържаща много.Провери за утечка преди да купиш нова.

 

-взимаш батерия с голям складов престой,след две години престой в склада тя се е саморазредила повече от 30%,слагаш и караш по старомо още тогава и скъсяваш живота.Сваляш батерията и я зареждаш,така удържаваш живота и.

 

-хубаво е ако имаш време и зарядно,не от старите руски които колкото са добри при забравяне и презареждане пак скапват батерията,да свалиш и дозаредиш по време на зимния период при дълго каране само градско на къси растояния.Хубаво зарядно мултипроцесорно при зареждане на батерията спира,буджетно от Кауфланд Лидл по 35-39лв.

 

- ако алтернатора не зарежда на 14,2-14,4,не зарежда ефективно батерята всичко от 13,5 надолу е пагубно.

 

-при закупуването искай да ти разчетат топлия печат колкото по-нов излязал от завода толкова по-добре

 

-при далго разреждане плочите се сулфатизират по повърхноста и дори при свалянето за дозареждане ,батерията не се зарежда ефективно.По скъпите зарядни имат тази функция за десулфатизация.Това са цикли на заряд и разряд които премахват тази сулфатизация-може да се направи и с обикновено зарядно,след заряд се върза една крушка от фарове за разряд,трудоемко и постояно трябва да се следи разряда.

 

Смесих малко предпоставки с препоръки но всеки да извлече за себе си това които му е нужно.Ако няма време и на човек не му се занимава отиваш купуваш каквото ти кажат и се надяваш да те издържи повече години.

Ето какво да гледаш когато купуваш нов ,накарай да ти замерят новия преди да го сложат на колата, и прецени какво се оптиват да ти прададат,повярвай това няма да е най новата партида получена в магазина,всеки продавач знае и подрежда за продажба в магазина си по-старите такива.

1960443717_viberimage5464646.thumb.jpg.419f897f27340975a7ca2e0ef2614132.jpg

 

 

Редактирано от CARPERA
  • Thanks 1
  • Upvote 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега за изчерпателния отговор,мен ме интересуваше основно какъв капацитет на акумулатора е подходящ за нашия модел-48Ah 430A добре ли е или трябва по-мощен? По-често се намират 45 Ah 400 A ...стават ли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Откъде го купуваш този акумулатор,колега :-)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този от снимката е ясно от къде е, а и не е мой. Не ми се даваха 180лв. за батерия за атв.

Всичко е въпрос на желанние и финанси. Има една друга тема нещо от рода "трябва да купа акумолатор днес". Там има много мнения.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 48 минути, h5rov написа:

Не ми се даваха 180лв. за батерия за атв.

205лв. са вече,проверено!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Край,ясно е!Благодаря на всички,ясна е работата -по характеристики трябва да е както е на снимката от колегата h5rov: 12V, 48 A 420 A. Не го бърка ако последната цифра,пусковия ток е 430A.Точно моя беше такъв,явно правилно са ми го препоръчали от фирмата от която го купих,но изкара 2 години само..вероятно е бил залежал,защото всичко съм проверил-алтернатор , утечки и т.н.Неприятната новина е,че преди 2 години го взех за 150 лв. а сега е 190 лв. Може да потърся със същите данни на други марки.А и това,че караме цяла година със запалени фарове няма как да не дава отражение върху живота му.А и аз си обичам силната музика;-)

Редактирано от Kissman

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ако можеш да си вземеш показаната от колегата Хонда батерия ,всички други пред нея бледнеят.Повярвай една такава се равнява на три от другите  посочени като издържливост..Като  вземеш батершята я дозареди и няма да имаш грижи за дълги години.Има и фирма посочена в постнатата тема която да я вкара и да ти даде гаранция . Провери още веднъж за утечка, ако има как я намали съществуващата консумация показана при замерванията.Пак замери алтернатора колко зарежда при включени консуматори са важни показанията.

 

Редактирано от CARPERA
  • Haha 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля си проблем ли ще е ако вместо 45-48 Ah се сложи по-мощен -65 примерно.Няма ли да изкара по-дълго време когато е по-мощен??

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 6.01.2019 г. at 19:37, CARPERA написа:

Ако можеш да си вземеш показаната от колегата Хонда батерия ,всички други пред нея бледнеят.Повярвай една такава се равнява на три от другите  посочени като издържливост..Като  вземеш батершята я дозареди и няма да имаш грижи за дълги години.Има и фирма посочена в постнатата тема която да я вкара и да ти даде гаранция . Провери още веднъж за утечка, ако има как я намали съществуващата консумация показана при замерванията.Пак замери алтернатора колко зарежда при включени консуматори са важни показанията.

 

Откъде може да се купи оригинален и колко струва ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Quote

Откъде може да се купи оригинален и колко струва ?

Бултрако незнам къде е в София,но внимавай  да не ти набутат стар.

В постнатата тема на Митко Йотов 39ти пост дадена е фирмата помогнала на колегата с доставката на

037972981.thumb.jpg.5ef9a641f48904efa9406c03d67834e0.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Kissman написа:

Откъде може да се купи оригинален и колко струва ?

Бултрако, 205лв. писах по горе или от Англия с 30лв. по евтино.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А по-мощен става ли? Повече от 45-48 Ah?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземи си този който ти показах и не мисли за други.Както казах в преден пост японската батерия е доста по-добро от всяка произведена по евро стандартите.

Да го разясня японските батерии ги тестват  за капацитет С5(Аh)-тест който се използва само за тягови батерии в Европа  за 5 часа батерията се подлага на голям разряд.Европа изисква от  батериите и капацитетС20(Аh)  при който се изисква доста по -малко.Спокойно може да се каже че 48Ah японска с С5 (Ah )капацитет отговаря на наша

58Ah с С20 капацитет . Затова и оригиналните издържат по-дълги и мястото оставено в колата при някой модели е много малко изчислено е за Хонда батерия.

Редактирано от CARPERA
  • Haha 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 15 часа, Kissman написа:

А по-мощен става ли? Повече от 45-48 Ah?

Разбира се, колкото по-голям е капацитетът на акумулатора, толкова по-леко ще понася моментното натоварване от стартера. Важно е обаче електрическата система да ти е напълно изправна, защото малък проблем може да го съсипе много бързо. Разбира се, излишно е да слагаш 100-ампер-часов акумулатор, защото е много скъп (за конкретните нужди на този автомобил). Но ако имаш място за 55-60-64 Ач- слагай по-голям. Така ще си гарантираш малко повече ток в случай на нужда. Важно е също алтернаторът да е в изправност. Ако някой ти каже, че няма да може да се зарежда - пращай го да се връща в училище в час по химия и да учи за оловни акумулатори. 

Редактирано от ogi28b

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×