Jump to content
Teogop

Шум в автоматична скоростна кутия на Honda Accord 2004 г., 2.4, 190 к.с.

Recommended Posts

Здравейте колеги! Днес направих оглед на един Акорд преди фейслифта (от 2004 г.) и като цяло автомобила беше доста запазен. Това което ме притесни е, че чух лек шум в скоростната кутия при работа на автомобила на място (не беше загрял). Собственика ми спомена, че е ходил на сервиз и майстора му е казал, че проблема е в някакъв лагер в скоростната кутия, но няма проблем да се кара така и състоянието и е перфектно. Прочетох доста и никъде не открих информация за подобен проблем. Както видях, че беше написал някой: "Няма да намериш информация, защото са здрави и хората си ги карат". Вашето мнение какво е, има ли повод за притеснение? Автомобила е внос от Швейцария и от това, което видях е пазен и обслужван редовно и от сегашния собственик. (Пропуснах да добавя, че Акорда е бензин).

Edited by Teogop

Share this post


Link to post
Share on other sites

Честно да ти кажа, аз бих го пропуснал този автомобил освен ако цената е много добра. Кутиите са много здрави и надеждни, ако се обслужват навременно и с правилното масло. Ако не са обслужвани, както всяко нещо, нямаш гаранция, че нещата са в ред. А кутията според мен е едно от нещата, с които не трябва да се прави компромис.

Edited by Pavel_Pavlov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Едва ли някой ще те посъветва да си купиш кола с шум в автоматичната скоростна кутия без значение какво бил казал някой си майстор.

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Шума е от лагера на задния капак на скоростната кутия най-вероятно. Превърта лагера в леглото и не е фатално. Може да се кара десетки хиляди без проблем, иначе капака с лагера е около 400 лева и колкото вземат за смяна. За проблема има доста инфо при руснаците.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minutes ago, jijane said:

Шума е от лагера на задния капак на скоростната кутия най-вероятно. Превърта лагера в леглото и не е фатално. Може да се кара десетки хиляди без проблем, иначе капака с лагера е около 400 лева и колкото вземат за смяна. За проблема има доста инфо при руснаците.

Точно това каза и продавача. Благодаря за информацията и ще се замисля наистина. Имаш ли повече информация по въпроса - от ненавременно обслужване ли се получава или от нещо друго?

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 40 минути, jijane написа:

... иначе капака с лагера е около 400 лева и колкото вземат за смяна. За проблема има доста инфо при руснаците.

 

Може ли снимка на лагера и капака (местоположението им)? Например от сервизния наръчник?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Само едно доуточнение относно шума от лагера на капака. Има го само на Р и N позиция на скоростния лост, на D почти изчезва. Тогава е лагера на капака, ако го има и на D тогава е нещо друго. Проблема си е конструктивен, лагер набит на алуминиев капак.

Снимка евентуално събота, че не е при мен стария капак. Иначе капака се вижда като навиете пълен ляв и погледнете зад предна лява гума. Заради капака аз успях да сваля 1500 лв от цената на колата, която купих миналата година.

Edited by jijane
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Утре ако имам време ще погледна в наръчника.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, jijane said:

Само едно доуточнение относно шума от лагера на капака. Има го само на Р и N позиция на скоростния лост, на D почти изчезва. Тогава е лагера на капака, ако го има и на D тогава е нещо друго. Проблема си е конструктивен, лагер набит на алуминиев капак.

Снимка евентуално събота, че не е при мен стария капак. Иначе капака се вижда като навиете пълен ляв и погледнете зад предна лява гума. Заради капака аз успях да сваля 1500 лв от цената на колата, която купих миналата година.

Да, надвихме пълен ляв и ми показа капака на скоростната кутия. Колкото до това дали се чува на P и N не мога да кажа.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Този трябва да е, то друг няма там.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Какви биха били последиците от пълното му прецакване?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако проблема е само в този лагер, си струва да се спазариш.

Купуваш си лагера и го сменяш в някой удобен момент, заедно с други планирани манипулации по колата.

Взимаш и гарнитурата за капака, едва ли ще минеш 120-140лв. лагер с гарнитура, ти ще свалиш повече, понеже не знаеш работата колко ще ти струва.

Със сигурност ще се точи маслото, значи е добре да го направиш със смяната на маслото на скоростите.

Не те агитирам, просто споделям мнение с идея.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря за мненията до момента, информацията наистина ми беше полезна.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Проблема няма да се реши със смяната на лагера, защото проблема е в капака.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://youtu.be/kq-Dl1UIsZY  в този клип е описана цялата работа за подмяната на този капак. Има още два клипа с работа по този автомобил. Като цяло страницата е доволна.

Edited by pantany
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 3 часа, jijane написа:

Проблема няма да се реши със смяната на лагера, защото проблема е в капака.

 

На долния клип (от колегата @pantany се вижда как преместват всичко от стария капак, освен лагера) какво точно му е на капака не разбрах, ако някой знае?

Нов капак и лагер, който е в капака, нова гарнитура, и преместване на каквото е останало за преместване от стария към новия капак.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Лагера превърта в капака, това е проблема. Новия капак си идва с лагера набит в капака. Прехвърлят се 2 тръбички за маслото и двете водещи втулки, това е.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Т.е. лагера се върти целият, а не само вътрешната част, и новият ще превърта също?

Edited by crown_bg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Точно така. Или нов капак, или старият трябва да се ремонтира.

Share this post


Link to post
Share on other sites

С нов капак и гарнитура се отива наистина на 400лв. без труд.

Но другия вариант с ремонта на капака не си струва.

Edited by crown_bg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Малко информация относно капака на скоростите, както бях обещал.

Стария капак:

IMG-20181201-155425.jpg

Вижда се че лагера не е на равно с алуминиевото легло, но пък това не би трябвало да е проблем. 

Тук се вижда проблема:

IMG-20181201-155631.jpg

Защо превърта не знам. Лагера си е перфектен, нито е блокирал нито нищо. Може би нещо са оставили лагера по-освободен при обработката на леглото?

Ако на някой му трябват размерите на лагера(мръсен е, защото го изпуснах и обра прахоляците по пода).

IMG-20181201-155623.jpg

Снимка на новия(подобрен уж) капак:

IMG-20180127-124149.jpg

Новият капак е с различна отливка, лагера вече е плътно набит в леглото. Като цяло обаче, отливката е доста по-зле от на оригиналния капак. Много ясно си личи оптимизацията при леенето на алуминия. Само една снимка намерих на капака, но ясно си спомням, че даже си мислихме, че е пукнат капака на едно-две места.

Смяната си е заигравка, особено ако се минава по оптимизирания метод без сваляне на моста. Точи се само количеството масло, което се точи и при опресняване(около 3 литра) и след като се махне капака няма допълнителни течове, независимо, че кутията и мотора са наклонени на една страна. 

Това е на две, на три, ако някои реши да се бори сам със смяната на капака, да свирка, ще помагам с каквото мога.

 

ПП:номерата на чарковете:

  - капак - 21240-RCV-010

  - гарнитура - 21812-PRP-030

 

Edited by jijane
  • Like 1
  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте колеги,

 

Имам същият проблем но на Акорд 8 2,4  2008г автомат, предполагам че скоростите са същите или сходни със тези на 7-ма, знаете ли дали капакът е същия и дали при 8-ма има същия проблем?

 

Благодаря предварително

 

Поздрави

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×