JHM 1817 #1681 Отговорено 1 Февруари (Редактирано) Корекция към последния капков тест: -капков тест- 2 -общ пробег-164400км -период на експлоатация на маслото 01.09.24-30.01.25г. -маслен филтър "MANN W610/6" (да вметна,че ключа,чашката за оригиналния хонда филтър,с която ги затягах,не става за MANN филтрите W610/6) Редактирано 1 Февруари от JHM 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1817 #1682 Отговорено 11 Февруари Опел астра G 1.6 16v 101к.с. на 206 хил км. Масло Mobil1 ESP 5W30 Пробег на маслото 69⁹ Период на експлоатация 09.24-02.25г. Режим тежък,къси преходи.Гориво газ с доста работа и на бензин 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1817 #1683 Отговорено 12 Февруари Преди 5 часа, JHM написа: Пробег на маслото 69⁹ 6000 км. Предишни масла,два пъти - shell helix 5w30 A3 B4.Другите назад са 10W40 Ato24;GM;Mobil super и др. Доста "изпечено"😁сегашното..! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 132 #1684 Отговорено 13 Февруари Ecotec на Опел са доста груби към маслата ,сменяй го вече. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1817 #1685 Отговорено 13 Февруари Да така ще да е,но е "куче"!На реални 211к.,като при мен е от 98к.,от далечната 2008г.Нормално (леко керемидено) лакиран,но не на катран двигател,отворен на 205к за смяна на гумичките на клапаните. Разхода на масло,доста намаля след интервенцията но си гори. Компактна, малка 101к.с.16v с газ и теглич😁(слагах го на времето, но не е ползва).Маслата и интервалите при нея,никога не са стигали 10к и година. С по нисък клас масла я карах,от сорта на 10w40,но валчетата са бетон ,за разлика от К20🤔. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 132 #1686 Отговорено 13 Февруари Принципно са здрави кучета но горенето на масло им е детска болест .Щом я караш късо градско тези 6000 км вероятно са над 300 моточаса вече ,сработило е и вече е вредно .При такива условия 4500-5000 км е максимума. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1817 #1687 Отговорено 15 Февруари 1737031511340115.mp4 1737031511340115.mp4 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6370 #1688 Отговорено 15 Февруари Off Topic Нова кола - обгрижвай си я. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6370 #1689 Отговорено 18 Февруари (Редактирано) Момчето се прибра в неделя, та капнах пак от Сивика му, да видим ко стАа с тва масло. 1) Автомобил – Honda CIVIC 6 / префейс / хеч / ръчка – 5 ск. , D14A3, 1997г. 2) Масло – 5W-34 - микс от 2 литра SHELL HELIX ULTRA 5W-30 + 1,2 литра SHELL HELIX ULTRA 5W-40. 3) Маслен филтър – BLUE PRINT ADH22114. 4) Общ пробег на автомобила – 427731 км. 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 5731 км . Долният трип е нулиран с новото маслото и си превърта хилядарките без да се пипа. 6) Цикъл извънградско / градско – приблизително 78% / 22% 7) Средна скорост за пробега около 75км/ч извънградско и около 20 км/ч. градско. 8) Сезон на експлоатация - 12.06.2024 - 16.02.2025 9) Мото часове – около 130 мото часа. 10) Приблизително изразходвано гориво – около 430л газ + някой литър А 95. 11) Пробата е взета в рамките на 10 мин. след 270 км извънградско и съхна повечко (около 36 часа), че имах проблем със скенера вчера. 12) Обем на налятото чисто масло при смяната – 3,2 л. Без доливане на масло за периода. Нивото - "Сон Шон Жмо". 13) Разход на масло - 0,0 литра. Водата по щеката са снежинки докато я снимах - маслото си е ОК. 14) Други - Пробата е сканирана на скенер CanoSkan LiDE35 с 600dpi. 16) Предишно масло микс от 3 литра SHELL HELIX ULTRA 5W-30 + 0,4 литра SHELL HELIX ULTRA 5W-40, предно - SHELL HELIX ULTRA 5W-40, преди него тайната формулата на Фена за разработване след ремонта (1000 км с разход 0.1л.), а преди това е карана с наливен SHELL 10W-40 и разход 0,5л за 1000 км. Редактирано 18 Февруари от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2922 #1690 Отговорено 18 Февруари Има още доста живот. Не знам защо, като ниво на замърсявания, изглежда като масло при гориво бензин, на този пробег. Дано маслото да мие все още двигателя. Иначе, ако е износване, е повечко. След още две смени ще се разбере. Ако намалеят замърсяванията на същия пробег, значи е имало доста какво да се мие вътре. Все таки изглежда добре. През Април - Май, смени го с DXG-то и ще наблюдаваме. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6370 #1691 Отговорено 19 Февруари (Редактирано) Под замърсяване имаш предвид тъмнокафявият контур на ядрото, нали? Кара се на газ. По щеката цветът е ОК - далеч от овъгляване. Ще капна пак, като си дойде за пролетната ваканция и ще видим - нама да е натрупал голям допълнителен пробег. Но както и да изглежда, повече от година няма да се кара с това масло и в Юни ще е с новото 5W-30. Редактирано 19 Февруари от ceco_accord 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 328 #1692 Отговорено 20 Февруари Иииииии.....това 5W-34 направо кърти картера 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6370 #1693 Отговорено 21 Февруари (Редактирано) СпициАлна рецепта от остатъци - квОт имАло в гаража. Следващото ще е ориджинъл бленд. Редактирано 21 Февруари от ceco_accord 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове