dandilov 2782 #1521 Отговорено 2 Декември, 2023 Изглежда много добре. Интересното ще бъде след 4000 км. Как усещаш работата на двигателя с това масло? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 320 #1522 Отговорено 3 Декември, 2023 (Редактирано) On 12/2/2023 at 10:59 AM, dandilov said: Изглежда много добре. Интересното ще бъде след 4000 км. Как усещаш работата на двигателя с това масло? Засега без забележки, интересно, че се развърта доста леко за относително високия вискозитет за 30-ка, ще го следим Редактирано 3 Декември, 2023 от Тъмнозелен самурай G86-P 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5916 #1523 Отговорено 8 Януари (Редактирано) Дет се вика - За много километри и мото часове! При мен ситуацията с Леджо е наопъки. Маслото е на 1 година, но на малко км, понеже до септември евридейка бе Сивика, а Легена само извънградско. Последните 3 месеца синковеца е студент, та си го взе и кораба майка почна и градска експлоатация - доде зимата. Но нали олиото стана на година - рекох да капна, ей тйъ - за статистиката, а и от 2 месеца не е излизал по шосетата, та само градско, 2,5 + 2,5 км дневно. Това са си тежки условия, а и бензинец пийва (преди да обърне на газ), всеки първи км в посока насам / натам. 1) Автомобил – Honda LEGEND KB1, J35A8, 2007г.; 2) Масло – SHELL HELIX ULTRA 0W-30 , ACEA A5 / B5 , API SL. Fully synthetic / carbon neutrel / PUREPLUS technology - made from natural gas. 3) Оказа се че вместо писаният преди NITTO 4HM-113 , съм сложил маслен филтър – MANN FILTER W610/6. Оставил съм го за по-добро масло. 4) Общ пробег на автомобила – 351963 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - точно 6843,8 км . 6) Цикъл - основно извънградско 74% в началото + 26% градско в последните месеци. 7) Средна скорост за пробега (според борд компа) - не погледнах, но е спаднала. 8) Сезон на експлоатация – 5.01.2023 - 6.01.2024. 9) Мото часове – около 105 мото часа - извънградско 77 / градско 28 . 10) Приблизително изразходвано гориво – около 900л. газ + поне 30л. А 95 - особено в последните градски месеци. 11) Пробата е взета в рамките на 10-тина мин. след 6 км извънградско и е сушена 1 денонощие на стайна температура. 12) Обем на налятото чисто масло при смяната – 3.7л. 13) Доливане на масло в пробата - ДА. Разход на масло за периода около 1 литър. Преди предната капка доливах на 3 пъти по 0,3л. Между нея и сегашната нарочно не съм доливал и пак е по средата на щеката. 14) Други - Пробата, както предната е сканирана на CanoSkan LiDE35 600dpi . 16) Предишно масло Ravenol DXG 5W-30 dexos1 gen 2, ILSAC GF5, API SN, с което минах 14140 км (10 месеца / 210 мото часа / 85% извънградско) с разход 1.5 литра за целия пробег. Преди сегашния ШЕЛ бе с Ravenol SSO 0W-30 , ACEA A3/B4, API SN/CF, с пробег 12 354 км и аналогичен (1,2л.) харч. От предната капка са врътнати 1027,7 км / 487,7 - чисто градско. Има си разлика, дори без обработка, но тя ще извади актуалния статус и остатъчен ресурс. Редактирано 8 Януари от ceco_accord 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2782 #1524 Отговорено 8 Януари Има разлика, но не е кой знае какво. Маслото си има още доста ресурс откъм диспергиращи свойства и е доста "чисто". Но е на 1 година и няма как да се прецени окисляването. С оглед на това, покарай го до пролетта, пък после мисли за смяна. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5916 #1525 Отговорено 8 Януари Такъв е планът ми. Предстои масирано обслужване, та вероятно и ДВГ-то ще се обзаведе с ново масло. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 320 #1526 Отговорено 19 Януари Здравейте, Четвърти тест с масло RAVENOL SVE Standard Viscosity Ester Oil SAE 5W-30 1) Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, ръчни скорости, 2001 г.; 2) Масло – RAVENOL SVE Standard Viscosity Ester Oil SAE 5W-30 3) Маслен филтър – NITTO 4HM113 - FILTER OIL, Въздушен – Mahle-Knecht LX1075 ; 4) Общ пробег на автомобила –197 922 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 4170 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 70/30; 7) Средна скорост 51 ; 8) Сезон на експлоатация – от 11. 09. 2023; 9) Моточасове – около 82; 10) Изразходвано гориво – LPG около 320 литра + бензин Shell V – Power 95 50 литра - Shell, EkoPetrol; DS Oil; EKO; InsaOil; Gazprom. 11) Kтм = (370л. / 4.3 л.) ≈ 86 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател след гасене и е сушена 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,3 л; 14) Доливане на масло - ДА, 300 мл след смяна на масления филтър с аналогичен на 2700 км 15) Други - източени около 330 мл от картера след оттичане Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Honda Synthetic Blend 5W-30 – 6350 км, PETRO-CANADA SS 5w30 на 4890 км., MOTUL 8100 Eco-lite 5w30 на 9650 км - предимно магистрално каране, Prista Ultra G 5W30 от Markony’s Garage – 4771 км., Amsoil XL 5W30 - 7389 км. Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на сканер Canon TR4600 series 3 in1 с разд. способност 600 dpi. на офисна хартия с докосване на щеката до хартията (business laser Xerox). 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 469 #1527 Отговорено 19 Януари Здравейте, 1) Автомобил – Honda CR-V 2017 R20A9 2.0 бензин; 2) Масло – Ravenol 0w20 DFE; 3) Маслен филтър – Mahle; 4) Общ пробег на автомобила - 77 150 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 3460 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 20/80%; 7) Средна скорост - около 17 км/ч; 8 ) Сезон на експлоатация – 05.08.2023-16.01.2024 г.; 9) Моточасове – около 210; 10) Изразходвано гориво - около 450 л бензин 95 + добавки; 11) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 12) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.7 л; 13) Доливане на масло – не е правено; 14) Други – предходно масло Honda 0w20 сменено на 6000 км; Първа снимка - обработена с GIMP по инструкции от oil-club.ru. Втора снимка - на прозорец. Трета снимка - история+scan. 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5916 #1528 Отговорено 14 Февруари (Редактирано) Синковеца отпътува, но се сетих, та капнах 1 тестче, че не знам кога пак, а маслото е на 4 месеца. 1) Автомобил – Honda CIVIC 6 / префейс / хеч / ръчка – 5 ск. , D14A3, 1997г. 2) Масло – микс от 3 литра SHELL HELIX ULTRA 5W-30 + 0,4 литра SHELL HELIX ULTRA 5W-40 , останало от предишното. 3) Маслен филтър – CHAMPION COF100208S 4) Общ пробег на автомобила – 418760 км. 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 2504 км . Долният трип е нулиран с наливането на маслото и си превърта хилядарките без да се пипа. 6) Цикъл извънградско / градско – приблизително 90% / 10% 7) Средна скорост за пробега около 70км/ч извънградско и около 20 км/ч. градско. 8) Сезон на експлоатация - 14.10.2023 - 12.02.2024 9) Мото часове – около 45 мото часа. 10) Приблизително изразходвано гориво – Божа работа. Двама сипват, двама шофират, но разход около 7-8/100 газ, според кой, как и къде кара. 11) Пробата е взета в рамките на 10-тина мин. след 5 км градско от напълно загрял мотор и съхна 25 часа на стайна температура. 12) Обем на налятото чисто масло при смяната – 3,4 л. / без доливане за периода. 13) Разход на масло - 0,0 литра. 14) Други - Пробата е сканирана на скенер CanoSkan LiDE35 с 600dpi. 16) Предишно масло SHELL HELIX ULTRA 5W-40, преди него тайната формулата на Фена за разработване след ремонта (1000 км с разход 0.1л.), а преди това е карана с наливен SHELL 10W-40 и разход 0,5л за 1000 км. Редактирано 14 Февруари от ceco_accord 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2782 #1529 Отговорено 14 Февруари Ореолът си остава. Не мога да пердположа от какво е. Другото си следва нормалното развитие. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ronin7 344 #1530 Отговорено 22 Февруари (Редактирано) Здравейте, Пускам две проби, тъй като едната не успях да я опазя да е без допир до други повърхности и затова взех още една (контролна). 1) Автомобил – Mitsubishi Outlander II 2.4i, 2007 г.; 2) Масло – Amsoil SS 5W-30; 3) Маслен филтър – UFI 23.243.00; 4) Общ пробег на автомобила - около 176 000 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - около 8000 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 45/55; 7) Средна скорост - не погледнах; 8) Сезон на експлоатация – 07.10.2023 -22.02.2024; 9) Моточасове – не знам колко са; 10) Изразходвано гориво - при разход 13/100 излиза около 1000 л. LPG от различни бензиностанции, бензин 95 с добавки вероятно 50 л. ; 11) Kтм = (1000 л./ 3.5 л.) = 286; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (8-10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 4,3 л.; 14) Доливане на масло – около 200 мl. след първите около 2000 км., след което не е доливано и няма видим разход 15) Други – при смяната е направена промивка с Motul Professional Engine Clean 300 ml, при сканирането предишния път доста се изкривиха цветовете, сега промених оптимизацията да бъде за текст и мисля, че изглежда по-добре. Редактирано 22 Февруари от Ronin7 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2782 #1531 Отговорено 22 Февруари (Редактирано) Първата капка (от ляво) изглежда по-добре. На втората, ядрото изглежда като тотално разрушено. Понеже имах възможността да видя маслото на живо. И го видях как е почервеняло на щеката. Това ме кара да си мисля, че е разтворило нещо, което не му е мястото в маслото. Това може да е повлияло на ресурса, а и на характеристиките му. Май е най-добре да го смениш и да не рискуваш двигателя. Не е трябвало да променяш скенера на "текст". Избелява изкуствено. Можеш ли да качиш снимките, сканирани в режим "фото"? Офисната хартия трябва да изглежда малко синкава, а не идеално бяла. Редактирано 22 Февруари от dandilov 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ronin7 344 #1532 Отговорено 25 Февруари Взех още една проба, тъй като едната от предишните две явно е дефектна, по всяка вероятност втората, на която ядрото е разрушено. Предполагам, че ако ядрото е разрушено, няма как да излезе обратното (имайки предвид, че на първата изглежда по-добре). Вероятно е разтворило отлагания по двигателя, предполагам т.нар. лакови отглагания, от което е оцветяването в червено. Иначе не се сещам за друго в двигателя с червеникав цвят, което да се разтвори. Като сложих оптимизацията на текст ми се стори, че не е толкова избелено, за текущото сканиране съм оставил смесена оптимизация текст+изображение (както беше по подразбиране). 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2782 #1533 Отговорено 25 Февруари Този път си взел правилно пробата! Сега нещата изглеждат по-ясно. Както виждаш, няма още обособено ядро, а само краева зона на ядрото, която е започнала да се разпада и навлиза в дифузната зона. Разтворената червена субстанция, за мен не са лакови отлагания. По-вероятно е, да е червен силикон, слаган по гарнитури някъде. Нека и останалите да си кажат мнението по този въпрос, моля. ( б.р. маслото е станало розово - червено на цвят) 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1506 #1534 Отговорено 25 Февруари Много вероятно е да е добавка за масло на Хадо те са червено розови,вярват хората в тези простотии. Имаше и тема форума на отворен двигател и полепнала тази червена помия по него. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 320 #1535 Отговорено 28 Февруари Здравейте, Пети тест с масло RAVENOL SVE Standard Viscosity Ester Oil SAE 5W-30 1) Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, ръчни скорости, 2001 г.; 2) Масло – RAVENOL SVE Standard Viscosity Ester Oil SAE 5W-30 3) Маслен филтър – NITTO 4HM113 - FILTER OIL, Въздушен – Mahle-Knecht LX1075 ; 4) Общ пробег на автомобила –199 207 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 5455 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 70/30; 7) Средна скорост 52 ; 8) Сезон на експлоатация – от 11. 09. 2023; 9) Моточасове – около 105; 10) Изразходвано гориво – LPG около 510 литра + бензин Shell V – Power 95 50 литра - Shell, EkoPetrol; DS Oil; EKO; InsaOil; Gazprom. 11) Kтм = 560л. / 4.3 л.) ≈ 130 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател след магистрално каране след гасене и е сушена 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,3 л; 14) Доливане на масло-ДА, 300 мл след смяна на масления филтър с аналогичен на 2700 км 15) Други - източени около 330 мл от картера след оттичане Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Honda Synthetic Blend 5W-30 – 6350 км, PETRO-CANADA SS 5w30 на 4890 км., MOTUL 8100 Eco-lite 5w30 на 9650 км - предимно магистрално каране, Prista Ultra G 5W30 от Markony’s Garage – 4771 км., Amsoil XL 5W30 - 7389 км. Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на сканер Canon TR4600 series 3 in1 с разд. способност 600 dpi. на офисна хартия с докосване на щеката до хартията (business laser Xerox). 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2782 #1536 Отговорено 28 Февруари @Тъмнозелен самурай G86-P Като гледам ретроспекцията и сравня с предишните масла, най-добре се е представило при теб Amsoil XL 5W30. Но! Забелязвам различна визия на фона (хартията), при предишните масла. Явно не са правени при еднакви настройки на скенера, или има някакви допълнителни корекции. А това може да заблуди финалните сравнения! Текущото масло изглежда нормално за 5000км. Все още е относително чисто. Има постепенна прогресия на натрупване на тежки замърсявания и насищане на ядрото. Експеримените със смяна на масления филтър (на по 2 - 3 хил. км) изглежда нямат ефект. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 320 #1537 Отговорено 28 Февруари 1 hour ago, dandilov said: @Тъмнозелен самурай G86-P Като гледам ретроспекцията и сравня с предишните масла, най-добре се е представило при теб Amsoil XL 5W30. Но! Забелязвам различна визия на фона (хартията), при предишните масла. Явно не са правени при еднакви настройки на скенера, или има някакви допълнителни корекции. А това може да заблуди финалните сравнения! Текущото масло изглежда нормално за 5000км. Все още е относително чисто. Има постепенна прогресия на натрупване на тежки замърсявания и насищане на ядрото. Експеримените със смяна на масления филтър (на по 2 - 3 хил. км) изглежда нямат ефект. да, Амсойлът си беше много ОК, според мен и Мотул също ( най-дълго съм го търкалял) , иначе хартията ми си е една и съща и условията, но се сменят версиите на GIMP, ако това оказва някакво вляние..., абе ако имаше някаква евтина лабораторийка най-добре, ама... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 320 #1538 Отговорено 29 Февруари 20 hours ago, Тъмнозелен самурай G86-P said: Здравейте пак, след коментара на колегата dandilov реших, че няма да е зле да пусна ретроспективно в хронологичен порядък резултатите от пробите за маслата, които съм ползвал досега. На някои може да им е интересно и полезно. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2782 #1539 Отговорено 29 Февруари (Редактирано) Обаче пропуснахме нещо важно! Половината от маслата са на гориво бензин, а другите са на LPG. Има значение за интензитета на натрупване на замърсяване. Румен да каже кои на какво гориво са, моля! Редактирано 29 Февруари от dandilov 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 320 #1540 Отговорено 29 Февруари (Редактирано) 1 hour ago, dandilov said: Обаче пропуснахме нещо важно! Половината от маслата са на гориво бензин, а другите са на LPG. Има значение за интензитета на натрупване на замърсяване. Румен да каже кои на какво гориво са, моля! Да, съвсем вярно. Горивото е LPG от PRISTA_ULTRA_G_5W30. С монтажа на ГИ сменихме и маслото. Редактирано 29 Февруари от Тъмнозелен самурай G86-P 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1787 #1541 Отговорено 6 Март На 23.09.2023 г. at 16:25, JHM написа: Капков тест 1 1.RAVENOL FDS 5W30 от "ato24" 2.Honda accord-K20Z2 2006г. 3.Общ пробег на автомобила-237930км. 4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 300км. 5.Цикъл извънградско/градско 70/30 6.Средна скорост,около 50 км/ч. 7.Сезон на експлоатация 17.09.2023 до 23.09.2023г. 8.Мото часове----- 9.Изразходвано гориво----- 10.Обем на налятото масло при смяната-4,5л. От ляво е капната,а от дясно е с докосване на щеката. Започваме на чисто! Започнахме на чисто😁,а то я какво е станало,за 7к...😕: Капков тест 2 Ravenol FDS 5W30 7000км.,зима,студени и къси преходи. Градско,извънградско 60/40. 2 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2782 #1542 Отговорено 6 Март Всичко е събрало в ядрото, стиска го и не го пуска. Останалата част от капката е чисто масло. Явно и режимът, с къси студени преходи има значение. Повече бензин - повече сажди, а и като че ли има и повече износване. Като цяло, добре се е справило маслото, а и има още доста ресурс. Би било добре да го смениш преди лятото, за да имаш ново, не окислено и не "подкиселено" масло за летните натоварвания. 2 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1787 #1543 Отговорено 6 Март Не знам дали силно закаляни и прашни улици,по време на подмяна на уличен водопровод,в продължение на месеци,биха били фактор в тази проба? Та сега дилемата за лятото ще е DXG или ESP(слабост ми е ) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2782 #1544 Отговорено 11 Март Това ESP вече не е онова ESP. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1787 #1545 Отговорено 4 Април 1.RAVENOL DXG 5W30 от "ato24" 2.Honda accord-K20Z2 2006г. 3.Общ пробег на автомобила- 245330км. 4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 100км. 5.Цикъл извънградско/градско 70/30 6.Средна скорост,около 50 км/ч. 7.Сезон на експлоатация 01.04.24 8.Мото часове около .... 9.Изразходвано гориво 14 л.газ и 2л.бензин. 10.Обем на налятото масло при смяната-4,5л. 11.Доливане няма 12.Маслен филтър, Honda OEM (15400-PLM-A02)"honda of America"🙂. 13.Въздушен "Blueprint" 14.Режим на използване лек. 15.Предишно масло -Ravenol FDS 5W30,Ravenol SSV 5W30 Mobil1 ESP 5W30,Mobil1 ESP 5W30,Amsoil SS 5w30, Petro-Canada SS 5W20,Amsoil ss 5w30,Petro-Canada 5w20, Mobil1 0W20 AFE,Mobil 1 0W30ESP,petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40 16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,2 мин. след изгасяне (докоснах щеката до листа). 17.Сушена е 24ч.,на стайна температура. 18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия. 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 320 #1546 Отговорено 20 Април Здравейте, Шести (и последен) тест с масло RAVENOL SVE Standard Viscosity Ester Oil SAE 5W-30: 1) Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, ръчни скорости, 2001 г.; 2) Масло – RAVENOL SVE Standard Viscosity Ester Oil SAE 5W-30 3) Маслен филтър – NITTO 4HM113 - FILTER OIL, Въздушен – Mahle-Knecht LX1075 ; 4) Общ пробег на автомобила – 201 032 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 7280 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 80/20; 7) Средна скорост 52 ; 8) Сезон на експлоатация – от 11. 09. 2023; 9) Моточасове – около 140; 10) Изразходвано гориво – LPG около 720 литра + бензин Shell V – Power 95 50 литра - Shell, EkoPetrol; DS Oil; EKO; InsaOil; Gazprom. 11) Kтм = 770л. / 4.3 л.) ≈ 180 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател след магистрално каране след гасене и е сушена 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,3 л; 14) Доливане на масло-ДА, 300 мл след смяна на масления филтър с аналогичен на 2700 км 15) Други - източени около 330 мл от картера след оттичане Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Honda Synthetic Blend 5W-30 – 6350 км, PETRO-CANADA SS 5w30 на 4890 км., MOTUL 8100 Eco-lite 5w30 на 9650 км - предимно магистрално каране, Prista Ultra G 5W30 от Markony’s Garage – 4771 км., Amsoil XL 5W30 - 7389 км. Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на сканер Canon TR4600 series 3 in1 с разд. способност 600 dpi. на офисна хартия с докосване на щеката до хартията (business laser Xerox). Заминава за рециклиране. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5916 #1547 Отговорено 24 Април (Редактирано) Съхне. 1045 км и 104 дена от предната капка. Редактирано 24 Април от ceco_accord 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5916 #1548 Отговорено 26 Април (Редактирано) 1) Автомобил – Honda LEGEND KB1, J35A8, 2007г.; 2) Масло – SHELL HELIX ULTRA 0W-30 , ACEA A5 / B5 , API SL. Fully synthetic / carbon neutrel / PUREPLUS technology - made from natural gas. 3) Маслен филтър – MANN FILTER W610/6. 4) Общ пробег на автомобила – 353009 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - точно 7889,9 км . 6) Цикъл - предимно извънградско 72% + 28% градско в последните месеци. 7) Средни скорости за пробега - извънградско 80 км/ч - градско около 30 км/ч. 8) Сезон на експлоатация – 5.01.2023 - 24.04.2024 - кара 16-ти месец (вероятно последен) в мотора. 9) Мото часове – около 159 мото часа - извънградско 85 / градско 74. 10) Приблизително изразходвано гориво – над 1000л. газ + поне 50л. А 95 - кой ги брои, ама на око. 11) Пробата е взета в рамките на 10-тина мин. след 4 км извънградско и е сушена 1 денонощие на стайна температура. 12) Обем на налятото чисто масло при смяната – 3.7л. 13) Доливане на масло в пробата - ДА. Разход на масло за периода около 1,2 литър. Колко от него е угар (ако изобщо има), не се знае. Кюнците са чисти, но се оказа че има теч (наличен само в извънградско) и кой знае от кога е. 14) Други - Пробата (както предните) е сканирана на CanoSkan LiDE35 600dpi . 16) Предишно масло Ravenol DXG 5W-30 dexos1 gen 2, ILSAC GF5, API SN, с което минах 14140 км (10 месеца / 210 мото часа / 85% извънградско) с разход 1.5 литра за целия пробег. Преди сегашния ШЕЛ бе с Ravenol SSO 0W-30 , ACEA A3/B4, API SN/CF, с пробег 12 354 км и аналогичен (1,2л.) харч. И да "има хляб" в това масло - в мотора ще е до реглажа на клапаните. За следващото го връщам на 5W и дано ми прости 0-та. Така или иначе не му е нужна - домува в топъл гараж. Той по рождение си е за 5W-20, а и вече е тинейджър, но в "разцвета на силите си" - има ги - ползват се. Редактирано 26 Април от ceco_accord 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2782 #1549 Отговорено 26 Април Маслото не е замърсено, но прескочи 1 година. Оправи теча и го смени. 1 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 320 #1550 Отговорено 28 Април Здравейте, Първи тест с масло Mobil 1™ ESP 5W-30 (партида май 2022 France) 1) Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, ръчни скорости, 2001г.; 2) Масло – Mobil 1™ ESP 5W-30 3) Маслен филтър – NITTO 4HM113 - FILTER OIL, Въздушен – Mahle-Knecht LX1075 ; 4) Общ пробег на автомобила – 201 472 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 347 км; 6) Цикъл (извънградско/градско – 90/10; 7) Средна скорост NA ; 8) Сезон на експлоатация – от 25. 04. 2024; 9) Моточасове – NA ; 10) Изразходвано гориво – LPG около 33 литра Gazprom (България),; 11) Kтм = (л.33 / 4.3 л.) ≈ 0,8 ; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател след магистрално каране 5 минути след гасене и е сушена 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,3 л; 14) Доливане на масло – не 15) Други - източени около 330 мл от картера след оттичане. Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Honda Synthetic Blend 5W-30 – 6350 км, PETRO-CANADA SS 5w30 на 4890 км., MOTUL 8100 Eco-lite 5w30 на 9650 км - предимно магистрално каране, Prista Ultra G 5W30 от Markony’s Garage – 4771 км., Amsoil XL 5W30 -7389 км., RAVENOL SVE Standard Viscosity Ester Oil SAE 5W-30 High Mileage – 7280. Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на скенер Canon TR4600 series 3 in1 с разд. способност 600 dpi. на офисна хартия с леко докосване на щеката до хартията (Office 1 Laser Copy Paper) 1 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1787 #1551 Отговорено 3 Май (Редактирано) Капковтест 2 1.RAVENOL DXG 5W30 от "ato24" 2.Honda accord-K20Z2 2006г. 3.Общ пробег на автомобила- 247830км. 4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 1500км. 5.Цикъл извънградско/градско 70/30 6.Средна скорост,около 50 км/ч. 7.Сезон на експлоатация 02.05.24 8.Мото часове около 30 9.Изразходвано гориво 125 л.газ и 15л.бензин. 10.Обем на налятото масло при смяната-4,5л. 11.Доливане няма 12.Маслен филтър, Honda OEM (15400-PLM-A02)"honda of America"🙂. 13.Въздушен "Blueprint" 14.Режим на използване лек (абе..не много😁). 15.Предишно масло -Ravenol FDS 5W30,Ravenol SSV 5W30 Mobil1 ESP 5W30,Mobil1 ESP 5W30,Amsoil SS 5w30, Petro-Canada SS 5W20,Amsoil ss 5w30,Petro-Canada 5w20, Mobil1 0W20 AFE,Mobil 1 0W30ESP,petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40 16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,2 мин. след изгасяне (докоснах щеката до листа). 17.Сушена е 24ч.,на стайна температура. 18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия. Редактирано 3 Май от JHM 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5916 #1552 Отговорено 4 Май (Редактирано) Капчица и от Сивика, че момчето си дойде за празниците. 1) Автомобил – Honda CIVIC 6 / префейс / хеч / ръчка – 5 ск. , D14A3, 1997г. 2) Масло – микс от 3 литра SHELL HELIX ULTRA 5W-30 + 0,4 литра SHELL HELIX ULTRA 5W-40 , останало от предишното. 3) Маслен филтър – CHAMPION COF100208S 4) Общ пробег на автомобила – 421021 км. 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 4765 км . Долният трип е нулиран с наливането на маслото и си превърта хилядарките без да се пипа. 6) Цикъл извънградско / градско – приблизително 94% / 6% 7) Средна скорост за пробега около 70км/ч извънградско и около 20 км/ч. градско. 8) Сезон на експлоатация - 14.10.2023 - 3.04.2024 9) Мото часове – около 80 мото часа. 10) Приблизително изразходвано гориво – Божа работа. Двама сипват, двама шофират, но разход около 7-8/100 газ, според кой, как и къде кара. 11) Пробата е взета в рамките на 10-тина мин. след 35 км извънградско от напълно загрял мотор и съхна 24 часа на стайна температура. 12) Обем на налятото чисто масло при смяната – 3,4 л. Доливане за периода, около 0,2л, че имаше теч от семерин ДВГ-кутия, но е отстранен. 13) Разход на масло - 0,0 литра. 14) Други - Пробата е сканирана на скенер CanoSkan LiDE35 с 600dpi. 16) Предишно масло SHELL HELIX ULTRA 5W-40, преди него тайната формулата на Фена за разработване след ремонта (1000 км с разход 0.1л.), а преди това е карана с наливен SHELL 10W-40 и разход 0,5л за 1000 км. Редактирано 4 Май от ceco_accord 2 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2782 #1553 Отговорено 4 Май Маслото има още ресурс, но както съм казвал и преди, доста замърсявания е събрало за няма и 5 хил.км. Ако беше мое, щях да го сменя, за да изхвърля разтворените замърсявания и да дам възможност на двигателя да работи с чисто масло. 1 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5916 #1554 Отговорено 4 Май Странно е това зацапване - основно на газ и почти само извънградско. Чини ми се че ще изкара до 6000 км пробег и около 100 мото часа, и лятоска ще се сменя явно. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 320 #1555 Отговорено 28 Май Здравейте, Втори тест с масло Mobil 1™ ESP 5W-30 (партида май 2022 France) 1) Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, ръчни скорости, 2001г.; 2) Масло – Mobil 1™ ESP 5W-30 3) Маслен филтър – NITTO 4HM113 - FILTER OIL, Въздушен – Mahle-Knecht LX1075 ; 4) Общ пробег на автомобила – 203107 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 1702 км; 6) Цикъл (извънградско/градско – 80/20; 7) Средна скорост 51,5 км/ч ; 8) Сезон на експлоатация – от 25. 04. 2024; 9) Моточасове – 33 ; 10) Изразходвано гориво – LPG около 165 литра Gazprom (България),; 11) Kтм = (л.165 / 4.3 л.) ≈ 38 ; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател след градска експлоатация 2-3 минути след гасене и е сушена 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,3 л; 14) Доливане на масло – не 15) Други - източени около 330 мл от картера след оттичане. Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Honda Synthetic Blend 5W-30 – 6350 км, PETRO-CANADA SS 5w30 на 4890 км., MOTUL 8100 Eco-lite 5w30 на 9650 км - предимно магистрално каране, Prista Ultra G 5W30 от Markony’s Garage – 4771 км., Amsoil XL 5W30 -7389 км., RAVENOL SVE Standard Viscosity Ester Oil SAE 5W-30 High Mileage – 7280 км. Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на скенер Canon TR4600 series 3 in1 с разд. способност 600 dpi. на офисна хартия с леко докосване на щеката до хартията (Office 1 Laser Copy Paper). Следваща проба след няколко хиляди км., магистрални. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2782 #1556 Отговорено 28 Май Старата рецептура, значи. GTL+PAO+естери. Чисто та не се вижда къде е на щеката. И "къдраво", на капката, като Шел Ултра. Интересно ще е кога ще се изцапа. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 320 #1557 Отговорено 28 Май (Редактирано) 4 minutes ago, dandilov said: Старата рецептура, значи. GTL+PAO+естери. Чисто та не се вижда къде е на щеката. И "къдраво", на капката, като Шел Ултра. Интересно ще е кога ще се изцапа. И аз се чудя, че няма хич замърсяване. Смених хартията, че старата ми свърши и взех да се съмнявам да не е от нея нещо, но то като си има замърсяване си го има, а това за "къдравото" ми е за пръв път защото не съм карал още с Шел и не знам какво го причинява...иначе, да специално гледах датата на производство и я писах Редактирано 28 Май от Тъмнозелен самурай G86-P Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5916 #1558 Отговорено 29 Май Комай "къдравото" е заради градското преди капнвнето. Неделя нощта към 2:00 се прибрахме със синковеца и с 2-те коли. След пристигането, капнах и от 2-та ШЕЛ-а, ноо капките пресъхнаха, понеже не се събудих точно след 24 часа, та да ги сканирам. Обаче ги гледах на просвет и за 270 км извънградско, никоя от тях намаше ореол. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5916 #1559 Отговорено 15 Юни (Редактирано) Последна капка. 1) Автомобил – Honda CIVIC 6 / префейс / хеч / ръчка – 5 ск. , D14A3, 1997г. 2) Масло – микс от 3 литра SHELL HELIX ULTRA 5W-30 + 0,4 литра SHELL HELIX ULTRA 5W-40 , останало от предишното. 3) Маслен филтър – CHAMPION COF100208S 4) Общ пробег на автомобила – 421931 км. 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 5675 км . Долният трип е нулиран с наливането на маслото и си превърта хилядарките без да се пипа. 6) Цикъл извънградско / градско – приблизително 90% / 10% 7) Средна скорост за пробега около 70км/ч извънградско и около 20 км/ч. градско. 8) Сезон на експлоатация - 14.10.2023 - 12.06.2024 9) Мото часове – около 100 мото часа. 10) Приблизително изразходвано гориво – Божа работа. Двама сипват, двама шофират, но разход около 7-8/100 газ, според кой, как и къде кара. 11) Пробата е взета в рамките на 5 мин. след 5 км градско от напълно загрял мотор и съхна 24 часа на стайна температура. 12) Обем на налятото чисто масло при смяната – 3,4 л. Доливане за периода, около 0,2л, че имаше теч от семерин ДВГ-кутия, но е отстранен. 13) Угар на масло - 0,0 литра. 14) Други - Пробата е сканирана на скенер CanoSkan LiDE35 с 600dpi. 16) Предишно масло SHELL HELIX ULTRA 5W-40, преди него тайната формулата на Фена за разработване след ремонта (1000 км с разход 0.1л.), а преди това е карана с наливен SHELL 10W-40 и разход 0,5л за 1000 км. Сменено е с ново 5W-34 - микс от 2 литра SHELL HELIX ULTRA 5W-30 + 1,2 литра SHELL HELIX ULTRA 5W-40 и маслен филтър BLUE PRINT ADH22114. Редактирано 15 Юни от ceco_accord 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5916 #1560 Отговорено 15 Юни (Редактирано) Последна капка. 1) Автомобил – Honda LEGEND KB1, J35A8, 2007г.; 2) Масло – SHELL HELIX ULTRA 0W-30 , ACEA A5 / B5 , API SL. Fully synthetic / carbon neutrel / PUREPLUS technology - made from natural gas. 3) Маслен филтър – MANN FILTER W610/6. 4) Общ пробег на автомобила – 354085 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 8966 км . 6) Цикъл - предимно извънградско 70% + 30% градско, които се понатрупаха в последните месеци. 7) Средни скорости за пробега - извънградско 80 км/ч - градско около 30 км/ч. 8) Сезон на експлоатация – 5.01.2023 - 13.06.2024 . 9) Мото часове – около 170 мото часа - извънградско 90 / градско 80. 10) Приблизително изразходвано гориво – над 1100л. газ + поне 60л. А 95 - кой ги брои, ама на око. 11) Пробата е взета в рамките на 5 мин. след 5 км извънградско и е сушена 1 денонощие на стайна температура. 12) Обем на налятото чисто масло при смяната – 3.7л. 13) Доливане на масло в пробата - ДА. Разход на масло за периода около 1,4 литър. Колко от него е угар (ако изобщо има), не се знае. 14) Други - Пробата (както предните) е сканирана на CanoSkan LiDE35 600dpi . 16) Предишно масло Ravenol DXG 5W-30 dexos1 gen 2, ILSAC GF5, API SN, с което минах 14140 км (10 месеца / 210 мото часа / 85% извънградско) с разход 1.5 литра за целия пробег. Преди сегашния ШЕЛ бе с Ravenol SSO 0W-30 , ACEA A3/B4, API SN/CF, с пробег 12 354 км и аналогичен (1,2л.) харч. Сменено е с ново - RAVENOL RSP Racing Super Performance SAE 5W-30 и маслен филтър NITTO. Редактирано 15 Юни от ceco_accord 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове