rabbeat 57 #1 Публикувано 13 Ноември, 2017 (Редактирано) Здравейте, Има ли някакъв начин да се хване крива част от окачването, която може да предизвиква вибрации при 120км/ч и нагоре? Вибрациите се усещат и виждат на волана. Гумите са нови, иедално балансирани, така че не би трябвало да е от тях, джантите нови, прави. Колата е имала лек удар отпред вдясно, около фара за мъгла, при предишния ѝ собственик. Благодаря предварително! Редактирано 13 Ноември, 2017 от rabbeat Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
cucy 54 #2 Отговорено 13 Ноември, 2017 При мен имаше подобно нещо, като се оказа криви спирачни дискове. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rabbeat 57 #3 Отговорено 13 Ноември, 2017 Това също не е изключено. При спиране имам бучене, а при спиране от по-висока скорост над 60 - отново вибрации. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1849 #4 Отговорено 13 Ноември, 2017 Преди смяна на дисковете и накладките, почни с нещо елементарно - смени спирачната течност и обезвъздуши, като преди това е хубаво да ревизираш и спирачните апарати. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1570 #5 Отговорено 14 Ноември, 2017 (Редактирано) Залагам на предни дискове. Имах абсолютно същите симптоми. Оказа се блокиращ сп.апарат и оттам крив диск. След смяна всичко заспа. Но, както каза Емича, първо се убеди, че е това. Редактирано 14 Ноември, 2017 от Krasi-mir 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rabbeat 57 #6 Отговорено 14 Ноември, 2017 Преди смяна на дисковете и накладките, почни с нещо елементарно - смени спирачната течност и обезвъздуши, като преди това е хубаво да ревизираш и спирачните апарати. Благодаря колега, но вибрации при 120 не ми звучи логично да имат общо със състоянието на спирачната течност. Ревизирането на спирачните апарати и подмяната на водачи и/или маншони ще бъде задължително направено заедно със смяна на дискове/накладки, че не ми се иска да сменя дисковете и след време и новите да се изкривят. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rabbeat 57 #7 Отговорено 14 Ноември, 2017 Оказа се блокиращ сп.апарат и оттам крив диск. Колега, Как разреши проблема със спирачния апарат? Смени/смаза ли водачите, маншона? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1570 #8 Отговорено 14 Ноември, 2017 Нов апарат. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1849 #9 Отговорено 16 Ноември, 2017 Преди смяна на дисковете и накладките, почни с нещо елементарно - смени спирачната течност и обезвъздуши, като преди това е хубаво да ревизираш и спирачните апарати. Благодаря колега, но вибрации при 120 не ми звучи логично да имат общо със състоянието на спирачната течност. Ревизирането на спирачните апарати и подмяната на водачи и/или маншони ще бъде задължително направено заедно със смяна на дискове/накладки, че не ми се иска да сменя дисковете и след време и новите да се изкривят. Както прецениш - щом не ти се вижда логично,не го прави.Просто се опитах евентуално да ти икономисам излишни пари за дискове,естествено ако твоите в момента са все още читави. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Glavanov 54 #10 Отговорено 9 Май, 2018 (Редактирано) Здравейте колеги. Като ремонирах спирачките тотално изключих да ударя един шублер диаметъра на дисковете, но имат ръбче и са за смяна. Може ли да споделите какъв е диаметъра на предния спирачен диск, защото ми излизат 282 и 300мм. Апаратите са система Akebono. Колата е 2.0i 150кс 2005 фес лифт Honda CO. UK Предварително благодаря. Редактирано 9 Май, 2018 от Glavanov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Plamen-CRV 623 #11 Отговорено 9 Май, 2018 На фейслифта са 300 мм. Затова и най-малкия размер джанти е 16". Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Glavanov 54 #12 Отговорено 9 Май, 2018 Сърдечни благодарности колега! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nikolasko 11 #13 Отговорено 9 Май, 2018 аз залагам на разбити кормилни накрайници Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nedjalko1 18 #14 Отговорено 9 Май, 2018 Имам същия проблем със същите симптоми , но понякога вибрацийте изчезват и пак се появявят. Което ме навява на мисълта на задържане на спирачен апарат и крив диск. Задните задържаха и ги раздвижих като ги змазах че топлиха в движение - сега нямат проблеми , като ми остане време ще раздвижа и предните . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nikolasko 11 #15 Отговорено 9 Май, 2018 (Редактирано) При изкривени дискове, когато се натисне съвсем леко спирачките тресенето се усеща доста добре, но по време на движение................ няма логика. Кормилен накрайник - усеща се леко на волана м/у 80 - 120км/h. Ако се пусне волана (което не е съвсем безопсано ) се вижда как волана " играе". Редактирано 9 Май, 2018 от nikolasko Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rabbeat 57 #16 Отговорено 10 Май, 2018 Преди 19 часа, nikolasko написа: При изкривени дискове, когато се натисне съвсем леко спирачките тресенето се усеща доста добре, но по време на движение................ няма логика. Кормилен накрайник - усеща се леко на волана м/у 80 - 120км/h. Ако се пусне волана (което не е съвсем безопсано ) се вижда как волана " играе". Прав си колега, имаше разбит кормилен накрайнк, след смяната, на който вибрацията в движение изчезна. Все още има вибрация при натискане на спирачката при скорости над 40км/ч. Най-вероятно крив диск има и той е довел до разбиване и на накрайника. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nedjalko1 18 #17 Отговорено 10 Май, 2018 Колега как хвана, че е разбит кормилния накрайник? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rabbeat 57 #18 Отговорено 11 Май, 2018 Установиха го при рутинен преглед на окачването. Не съм присъствал, но вероятно с щанга се проверява за луфт. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1570 #19 Отговорено 11 Май, 2018 (Редактирано) Не е със щанга. Колата на подемник или на земята, гумите не са във въздуха. Хваща се гумата с двете ръце, хоризонтално, една срещу друга и се клати. Ако е много разбит се усеща чукане. Ако е малко разбит ще ти трябва трета ръка да хване накрайника. Така се диагностицират и външни, и вътрешни кормилни накрайници. п.п. По-горе споменах за моите вибрации. След смяна на апарата и дисковете вибрациите при спиране изчезнаха. Сега и аз имам вибрации при 120-130км/ч, които са от износен водач на кормилната рейка. Заради този водач имам и лееееки потропвания при маааааалки неравности (каране по павета, например). За този водач има писано в една друга тема. Редактирано 11 Май, 2018 от Krasi-mir 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chavdu 737 #20 Отговорено 11 Май, 2018 (Редактирано) Колеги, понеже и аз се боря с едни вибрации при 120км/ч, които не са от спирачки (смених и 100 комплекта гуми и джанти, без успех), много се обнадеждих, като прочетох, че може със смяна на кормилен накрайник да си реша проблема. Само нещо не мога да проумея, как нещо което не се върти предизвиква вибрации? (кормилен накрайник или водач на рейка) Представям си, как някаква такава част, може да ги укроти, но не и да е причината за тях и ако не е причината, след време пак ще се повреди под влиянието им? Редактирано 11 Май, 2018 от Чавдар K Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nikolasko 11 #21 Отговорено 11 Май, 2018 Причните са няколко: 1. ъгъл на сходимост 2. съпротивление на пътя Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chavdu 737 #22 Отговорено 11 Май, 2018 Моля, малко по-подробно да обясниш, какво точно имаш предвид... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1570 #23 Отговорено 11 Май, 2018 (Редактирано) Извинявам се ако съм ви подвел. Написал съм "които са" но не съм на 100% сигурен. Трябваше да напиша "може и да са". А до заключението може и да са стигнах от прочетеното тук и от факта, че този износен водач е единственият ми проблем. Иначе да, мисля, че е възможно това потропване от износен водач или накрайник при висока скорост да се усеща като вибрация във волана. Редактирано 11 Май, 2018 от Krasi-mir Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zmiata29 181 #24 Отговорено 12 Май, 2018 На 11.05.2018 г. at 12:07, Krasi-mir написа: (каране по павета, например). Къде павета у англииско бре? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nikolasko 11 #25 Отговорено 14 Май, 2018 ъгъла на сходимост "държи " колелото под някъкъв ъгъл спрямо пътя, а съпротивлението на пътя се опитва да го "изправи". От това условно движение на колелото "наляво - надясно" осигурено от разбития кормилен накрайник, се усеща почукване и вибрации във волана. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nedjalko1 18 #26 Отговорено 16 Май, 2018 Възможно ли е проблема да е от омекнали тампони на носачите. Видимо не са скъсани но с щанга лесно мърдат и се осеща хлабина. Може ли да потропва от тези тампони ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1849 #27 Отговорено 18 Май, 2018 На 9.05.2018 г. at 12:49, nikolasko написа: При изкривени дискове, когато се натисне съвсем леко спирачките тресенето се усеща доста добре,..... Дори и тогава, няма гаранция, че има крив диск. Повечето си мислят веднага за криви дисковете, а пренебрегват проблем в спирачните апарати. Относно кормилните накрайници - възможно е и от тях да е проблема, но те трябва да са много зле (едва ли не пред разпадане - а и повече чукат ,отколкото да правят вибтации). Но щом майсторите не могат да ги хванат, или са "майстори", или не знам... Не ми се спори и няма да коментирам защо мисля така, но някой ако се съмнява в тях, направо да ги сменява ( 30-на лв. е бройката на оригинален). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nedjalko1 18 #28 Отговорено 17 Август, 2018 Крив диск няма, но задържаше водача на спирачния апарат. След раздвижване вибрацията изчезна. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1849 #29 Отговорено 18 Август, 2018 Хубаво е, че си решил проблема. Много пъти съм казвал , че когато има тези вибрации, е хубаво първо да се ревизират спирачните апарати и да се освежи/смени спирачната течност, ама много малко слушат. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Glavanov 54 #30 Отговорено 18 Август, 2018 Това ми се случи след 50 метра как стъпах на магистралата, няма и 5км от автокъщата. В началото волана леко започна да се клати ляво-дясно. не го виждаш но го усещаш. След километър вече не се отдържаше. Тежки вибрации в предницата и волана и се разнесе миризма на печено феродо. Преден десен апарат капец. Водачите бяха в отлично състояние, добе смазани и със здрави маншони, но буталото не се връщаше от мизерията под маншона. Като спрях, можех спокойно да пържа кюфтета на спирачния диск. Колкото по-нагрят е диска, толкова по-силна е вибрацията, защото започва да се криви от линейни разширения. Предните дискове ги смених преванивно. старите имаха още милиметър живот, но колко са прави вече?! предните вътрешни накладки им се беше отлепило на 1/3 феродото от основата, което ще рече, че колата го е имала тоя проблем от известно време... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове