Jump to content
Mosholov

Проблем с налягане на маслото

Recommended Posts

Здравейте колеги, днес нов проблем с Хондата. По време на движение светна на таблото в жълт цвят надпис “Oil pressure low” .

Маслото е сменено преди 2000 км , Кастрол 0w30 .

При спиране на равно място и след 30 Мин угасен двигател - при проверка нивото на маслото се оказва че е с един пръст над максимума.

Помагайте , че вече взе да ми посеа от този автомобил .

post-37079-0-10724700-1510399943_thumb.jpeg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странно ако е с един пръст отгоре, защо е мълчало 2000 км...

Иначе ако наистина е много и не е примесено с нещо в последствие - взимаш тръбичка от система и конска спринцовка от аптеката и теглиш през щеката докато стане ок нивото...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е е примесено с нищо според мен, или поне не с антифриз защото според мен ще се пресече ако е смесила маслото с антифриз.

Мирише си на изгоряло масло, не на нафта . И с гориво не е примесено.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тогава тегли със спринцовката смело, преди да се станала беля...

Редактирано от sMARTBomber

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не става да тегля със спринцовката . Ще излезе че колата е започнала да ми връща масло. Има проблем някакъв за да светне тази лампа. Вчера при диагностика с един колега при проверка на дюзите имаше следните стойности :

1- дюза минус 0.10

2- дюза минус 0.40

3- дюза минус 0.70

4- дюза плюс 1.40

Незнам в какви единици са стойностите за това не ги пиша

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти, сигурен ли си че маслото е качествено? Имам предвид да не е фалшиво.

Поздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ники , няма как да съм сигурен. Поръчах го от maslo1.com

В нищо не мога да съм сигурен вече.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не са наляли при смяната в повече.. или старото да не е изчакано да се източи напълно..

То иначе няма как да се покачва. Или се пълни с антифриз (ще се пресече) или с нафта (ще мирише).

Въпреки че на тоя мотор не съм чел/чувал да бута нафта при маслото..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично си смених маслото. Изчаках го да се източи добре . Според един дето преди малко я окачвал на диагностика ми е била гръмнала 4-та дюза.

И друг въпрос - тези акорди имат ли DPF филтър или нямат ?

И друго, може ли някой да ми каже поредността :

Изходящ колектор , турбина, мека връзка , след това какво следва? И така до крайното гърне?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://www.lingshondaparts.com/honda_car_parts_selection?block_01=17SEA01&block_02=B__0202&block_03=3063&block_05=hcr

 

Няма активен DPF филтър.. тук тази работа се върши само от катализатора..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми стана ясно от снимката , би ли разяснил колега?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами следва катализатор, средно и крайно гърне със съответните тръбни пътища..

Редактирано от petko_z

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам колко време ползваш тази кола и при предни смени дали е било всичко ОК.

Може би е добре да източиш маслото докрай и да си го пазиш за всеки случай и да налееш до средата на пръчката някое евтино 5W30, за проба да видиш какво ще стане.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата я ползвам едва от средата на септември. За първи път сменям масло. Налял съм 5.400мл масло и 300 мл Бардал Турбо протект добавка.

При смяната го следих няколко пъти и си беше в границите на щеката. Между двете дупки на щеката, малко под максимума.

Днес е светнала лапмата за маслото изписало е това от снимката и след 30 Мин престои на угасен мотор е с един пръст над максимума.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък си мисля, че количеството масло няма много общо със съобщението за слабо налягане на маслото. Съобщението може да е в жълт цвят, но лампата горе вляво е червена!!!!! При червена лампа колата не бива да се кара. Най-вероятно става дума за не работеща маслена помпа, което ще рече че мотора няма мазане. Дано е проблем само на датчика, който мери налягането, но аз не го вярвам. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробата която ти предложих с евтиното масло ще ти покаже много неща и ще си направиш изводи. Все пак стой в средата, далече от границите на нивото.

Както всички казват, нивото не може да се повиши така драстично от нищо.

Смътно си спомням, че имах подобен случай, не помня дали беше на дизеловата Хонда или Авенсиса, но при всяко мерене, нивото беше различно с 5-6 мм нагоре/надолу, но в границите, аз никога не наливам на максимум. Така и не си обясних защо мърда, но нямаше проблеми.

Друго-имаше ли шум във веригите? Колко кара след като светна лампата?

Щом е светнал надписа в движение има вероятност за кофти сценарий- скъсана верига на маслената помпа и въобще да няма налягане (колата не трябва да се кара), но може и дефектен датчик, но и двете не обясняват повишеното ниво.

Не знам къде е датчика за масло, но за да се убедиш, че помпата работи въобще, може да опиташ да забучиш някакъв маркуч на мястото на датчика, другия край в бутилка и да врътнеш леко стартера, ако може без да пали, да видиш дали хвърля силно масло. И да запали  за момент, не е фатално. В тази магистрала налягането е доста при работещ двг, вероятно 2-4 атм., просто да имаш предвид.

Редактирано от JapCar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако му е скъсала верига почти веднага ще се разтрака мотора след като се изпразнят повдигачите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако нивото е било в норма а сега не е единственото е да имаш гориво в маслото . А от там разреждането и пада на налягането . И защо аджеба мъскаш  добавки ,нямаш ли доверие на маслото?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако му е скъсала верига почти веднага ще се разтрака мотора след като се изпразнят повдигачите.

За това питах карал ли е след светването на лампата.

Не си спомням дизела с хидравлични повдигачи ли е, защото бензиновите Акорди не са.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С хидравлични е и трака много. Личен опит.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изтегли до нормално ниво и виж дали ще угасне лампата... Нищо няма да и стане на колата.

Все си мисля че се вкарваш във филми излишно...

 

Sent from my PH-1 using Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като е светнала лампата , колата е спряна в рамките на 1 км.  Както казах по горе , от един специалист е окачена на програма някаква и според него 4-та дюза е заминала и от там вкарва неизгорялата нафта в цилиндъра и от там в картера . Но явно не е толкова много това количество , че да се усети мириса на нафта в маслото. 

Днес ще отида да я прибера и ще си видя лично аз , защото всичко се случи при жена ми докато аз бях на работа и нямаше как да отида на мястото.

Колата работела добре , след светването на лампата, не е скъсала верига на маслената помпа .

Като я прибера днес ще пиша повече. 

Според вас възможно ли е да е от дюзата ? Ако е от дюзата , знаете ли тези дюзи подлежат ли на рециклиране или не ? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не знам дали е възможно да е от дюзата.. но мога да ти кажа със сигурност, че подлежи на рециклаж..

Цената дори не беше висока. Нещо от рода на 80 лв. ми се върти в главата. Това беше със смяна на разпръсквачи, уплътнители и т.н. и тест с разпечатка от стенд..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Корекцията на дюзата ти предполага леко прекъсване на двигателя и евентуално придърпване. А ако допуснем че майсторът е прав, то тогава би трябвало колата да работи на 3 цилиндъра и освен това сегментите на въпросното бутало просто да липсват. Като започнат разни "майстори" да се цепят...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не забравим че корекцията не е задължително да е заради дюзата. Компа следи скороста на к.в. при работата на всеки цилиндър и я изравнява чрез корекцията. Разлика е скороста може да има заради много фактори. Сигурен съм че ако заредиш от друга бензиностанция корекцията щр е различна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тя дюзата може и да не е добре, но е нереално да налее половин литър нафта в маслото за кратко време. А и както казват другите, ако е толкова зле, няма да работи цилиндъра, ще пуши..., въобще ще се усети.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако беше такава повредата мисля че повече лампи щяха да светят а не само за маслото...

 

Sent from my PH-1 using Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли някой да покаже къде се намират тези датчици за маслото ? Не успявам да го открия.  Прибрах си колата вече, сега ще започва голямото търсене на проблема . 

Ще започнем от маслената помпа дали работи и после към дюзите. Ще видим ако работи помпата няма да е от нея ами ще пратя дюзите за рециклиране ( някой ако знае къде се пращат ще се радвам да сподели) и после ще сменя маслото с ново и ще видим какво ще стане.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега не е от неработеща помпа, няма как да караш толкова време без да ти работи помпата, а й няма да ти показва просто ниско ниво на налягането.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и от помпата да е. Все пак байпасният клапан за налягането е на нея и е възможно да е там причината. Разглобяване трябва. Да си провери първо датчика, както му писаха колеги по-горе.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно нивото на маслото - може да вкара нафта, но може и антифриз.

Ако маслото ти е  синтетично, няма да се пресече или стане на "боза" ако това очакваш.

Реално този двигател събира 5,4 до 5,5 литра и на щеката трябва да е почти на Мах.

Също, обикновено колкото и да източваш, винаги остават по мин. 100-на грама , та  и това трябва да се има в предвид. 

Та в този ред на мисли, ти от самото начало си бил с около 300 гр. повече, колкото и да казваш че си го мерил.

Също ме съмнява, да не си объркал нещо с масления филтър - я нещо да не е читав, я да се е разпаднал/скъсал/разлепил , я нещо да не си го монтирал както трябва, я някой гумен пръстен да се е скъсал или разместил и т. н.....

И аз като Ники мисля, че нещо маслото може да е лошо, ама.....

 

П.П. И относно тези добавки които слагате - може и да помагат, но има много случаи, в които запушват системата , особено ако не са добавени както е описано в упътването, (примерно - някои искат загряване до определена температура ).

А относно стойностите на дюзите - нещата са много зле, ако те са над +2 или -2 .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега видях че на тубата с масло не пише че е предназначено за Хонда . От това може ли да е ? Кастрол 0w30 е

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега видях че на тубата с масло не пише че е предназначено за Хонда . От това може ли да е ? Кастрол 0w30 е

Едва ли... То вманячването по "оригинално" ще доведе и всеки автомобилен производител да си произвежда и горивото и гумите, иначе не е ОК и не признават гаранцията... :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спрцификацията на старото масло не отговаря на изискванията на Хонда . От това може ли да е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много малко масла отоварят на изискванията на Хонда, не е от това.

Понеже каза, че си сипвал присадка на Бардал, евентуално това може да е допринесло за разкриването или създаването на този проблем, едва ли случайно е изкочил от нищото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема частично е решен , открит е виновника 

Ето снимка - маслена верига

Сега въпроса е Febi Bisltein или Swag ? 

Първата е на цена 59 лв , втората - 90 лв ? 

Не намирам оригинална никъде. Дори е ибей няма само тази верига. 

Оригиналния номер е 13441-RBD-E01 

post-37079-0-09932200-1510593208_thumb.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слагай смело Febi.. Daido (оригинална) няма да намериш без поръчка от чужбина. А и цената ще е по три..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема частично е решен , открит е виновника 

Ето снимка - маслена верига

В пост 16 казах за този лош сценарий...бях писал и как да провериш помпата. (после се сетих, че вместо маркуч, на мястото на датчика може да се завие манометър до 10кг/см, той ще покаже налягането)

Каквато и верига сложиш няма скоро да те остави на пътя, но провери обтегачите в ред ли са.

Кажи как стигна до веригата, много бързо стана...

Редактирано от JapCar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Проблема частично е решен , открит е виновника 

Ето снимка - маслена верига

В пост 16 казах за този лош сценарий...бях писал и как да провериш помпата. (после се сетих, че вместо маркуч, на мястото на датчика може да се завие манометър до 10кг/см, той ще покаже налягането)

Каквато и верига сложиш няма скоро да те остави на пътя, но провери обтегачите в ред ли са.

Кажи как стигна до веригата, много бързо стана...

 

Ами как стана , днес цял ден съм в маслата , голям зор докато сваля картера , един куп болтчета 10 , наложи се да разкача компресора за климатроника, и като свалих картера и веригата беше в него на дъното. 

Цял ден в масло и поне успех накрая 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

.....Колата работела добре , след светването на лампата, не е скъсала верига на маслената помпа .....Като я прибера днес ще пиша повече....

А от сервиза където са я гледали, ти на ход ли си я прибра ?!?

 

Защото имаше подобен случай със скъсана верига но на едно СРВ  , но колегата така и не писа повече в темата, какви са били пораженията и дали я е оправил.

Ето я и нея:

 http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=103475

Редактирано от Emicha

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...