Jump to content
Markony

FAQ-2:Двигателни масла-обсъждане 2, част Втора

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Продължение от първа част:

 

 

Да припомня за какво стартира темата: Тук обсъждаме характеристики на масла подходящи за Хонда.

Това са масла отговарящи на сертификати Ilsac GF-4, GF-5,   API SM, API SN, API SN RC. 

 

За дизелите:

 

On vehicle with DPF model: ACEA A2 or ACEA C3
On vehicle without DPF model: ACEA A1/B1, ACEA A3/B3, or ACEA A5/B5
 
/Благодаря на колегата HFA за корекцията/

 

 

 

Обсъждаме лични впечетления от ползване на определена марка,тип вискозитет на конкретен автомобил.

 

Сравняваме масла от различни марки при еднакви други параметри.

 

Обсъждаме пробег и капкови тестове...

 

 

Таблица за използваните в Хонда масла по модели тук:

 

https://docs.google.com/spreadsheets/d/18IV4V8vpBlpLht78IJwiptLA0RPjpcSvzF97TGIp8cU/edit#gid=599448475

Редактирано от dindin
Допълване

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
и сертификати 

On vehicle with DPF model: ACEA A2 or ACEA C3

On vehicle without DPF model: ACEA A1/B1, ACEA A3/B3, or ACEA A5/B5

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Реших че ще слагам 0w20 масло. и се чудя дали да е амсоил oe или xl ? На xl първо видях че му дават 6 месеца но после на друго място пишеше 6 месеца или повече. Смятам маслото да го сменям 1 г. и 7-8-9 хиляди

 

Редактирано от Ioan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От това, което производителят е извадил те са почти идентични масла, като XL е с по-висок TBN (9.0 срещу 7.9 за OE), откъдето и по-високия пробег.

Това, което забелязах в наклонения шрифт за XL:

Fortified with detergents that exceed dexos1 TM sulfated ash specifications.
 
Ако си го тълкувам правилно има по-висок SAPS от ОЕ-то, демек ша вреди на катализатора ако го имаш. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ОЕ версията е трудна за правене във варианта хидрокрек. Само няколко компании го могат.Интересно Амсойл от кого купуват базата...

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам катализатор и не искам да го унищожавам, сериозна ли е опасността за него. Някъде бях чел че има опасност но мислех да я пренебрегна.  В масларските форуми има отработки  и на 2те но не можах да ги намеря пак.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опасността е преувеличена. Буквално...възможно е. Разбирай ако има увеличен разход на масло, тогава има опасност за катализатора.То всяко масло е опасно за катализатора ,като генератор на сажди, но фосфора и сярата правят химически проблем на платината и циркония.  Саждите са си сажди...винаги.

Какво се разбира под увеличен разход на масло също е въпрос...

 Аз лично съм правил тестове на катализатор за следствие от работата на пропан бутан. Маслото в двигателя беше Тексако,тъй като ПО са спонсори на лабораторните анализи.Двигателя на стенда е Лада. :).,катализатора е руски.

Тест 100 моточаса на 1500 оборота.Разход на масло 204 гр...около 250 мл. Задръстване на катализатора след теста 2%,което се води грешка при измерването :)..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Горе долу така разсъждавах то и нашия бензин е опасен за катализаторите. Определено предпочитам XL по отработите който гледах

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето две формули за изчисляване на интервалите за смяна на маслото според изминатите километри. Лично мое мнение, че по тях се завишават километрите и най-добре е да се изчислява в моточаса. Итревала от 1 год. е ясен.

 

Пробег(км) = (244.38 х TBN x Vм х Vдв) / (L100 x Pлс)
Vм = кол-во литров масла при замене;
Vдв = паспортный объём двигателя в кубических сантиметрах;
L100 = расход топлива в литрах/100км;
Pлс = паспортная мощность двигателя в лошадиных силах;
TBN= щелочное число масла.

 

Интервал замены КМ=(Сx1.057xVмасла в двигателе л x236 xVдвигателя в л x61) / (Расход в л100км xЛС x1.061)

где C - может быть от 80 для п/синтетик и до 120-150 для "крепких" масел A3/B4 или A5/B5

 

http://www.oil-club.ru/forum/topic/1528-zamena-masla-po-motochasam/page-47

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А най-лесно като имаш ГИ с брояч. :)

Зануляваш временните часове.

Вързваш, гледаш моточасове на бензин + моточасове на газ и сравняваш - на моето Петро му дават примерно 200 моточаса.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Здравейте колеги. Днес реших да направя капков тест на маслото в двигателя.

1.Mobil1 ESP-0w30.

2.Honda accord-K20Z2.

3.Общ пробег на автомобила-129000.

4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 6000км.

5.Цикъл(извънградско/градско) 40/60%

6.Средна скорост 60км/ч.

7.Сезон на експлоатация 05.2017г.-07.2017г.

8.Моточасове-?

9.Изразходвано гориво-около 5500л.пропан бутан и 60л. бензин А95.

10.Пробата е взета от напълно загрял двигател.

11.Сушена е 24ч.на стайна температура.

12.Обем на налятото масло при смяната-4.7л.

13.Доливане няма.

14.Маслен филтър purflux.

Моля колегите "emod"и "markony"пак за включване. Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Здравейте колеги. Днес реших да направя капков тест на маслото в двигателя.

1.Mobil1 ESP-0w30.

2.Honda accord-K20Z2.

3.Общ пробег на автомобила-129000.

4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 6000км.

5.Цикъл(извънградско/градско) 40/60%

6.Средна скорост 60км/ч.

7.Сезон на експлоатация 05.2017г.-07.2017г.

8.Моточасове-?

9.Изразходвано гориво-около 5500л.пропан бутан и 60л. бензин А95.

10.Пробата е взета от напълно загрял двигател.

11.Сушена е 24ч.на стайна температура.

12.Обем на налятото масло при смяната-4.7л.

13.Доливане няма.

14.Маслен филтър purflux.

Моля колегите "emod"и "markony"пак за включване. Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

JHM, снимките са правени на неподходяща/неравномерно падаща светлина (предполагам слънчева?) и не дават коректно инфо за състоянието на маслото.

Ето:

post-2577-0-39518900-1501362782_thumb.jpg

 

При средна скорост 60 км/ч и изминати 6000 км имаш около 100м.ч., което е малко време, за да му има нещо на Мобила ;)

При това си на газ и е лято! Ако искаш - направи отново проба, но я сканирай на 600 dpi или направи макро снимка на равномерно падаща от всички страни светлина (за предпочитане да не слънчева и да не е много ярка).

Поздрави!

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти колега, наистина снимките ги правих на пряка слънчева светлина, а и гледам се дублирало мнението ми. Някой колега с правомощия, моля да го изтрие.Днес ще ходя да ги скенирам снимките и ще пиша.Хубав ден!☺

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето вече скенираните снимки на капковият тест на mobil1 0w30 от горните постове: post-32686-0-28414000-1501410519_thumb.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

JHM, маслото е добре. Както писах по-горе - 100 м.ч. са му малко  :).

Неравните крачища в случая са от пресушаването на капките (около 36 ч. до сканирането).

Ядрото е в процес на образуване - все още е много бледо.

Направи нова проба след около 30-50 м.ч. (както решиш), за да се види накъде отиват нещата.

 

post-2577-0-99126300-1501412887_thumb.jpg

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги какво мислите за Motul 8100 ECO-lite 0W-20? Изчел съм темата, запознат съм с препоръчваните Redline и Amsoil, както и с Ravenol-а, но никъде не видях да е коментирано точно това масло на Motul. Цената му е доста приемлива. Какви километри според вас би изкарало?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно от най-разискваните масла преди 4 години....

2010 година Мотул го пускат с много апетитен състав,съдържа естери,много молибден,бор...все хубави работи.

После 2012 година леко сменят формулата,махат естерите,но оставят съвсем малко...колкото да отчетат анализаторите ,че има някакви естери,но сравними с грешката на уреда .Намаляват противоизносните добавки и ZDDP(цинк/фосфор). Една година по-късно по анализите се хвана ,че естерите са махнати...доказано от няколко лаборатории и Мотул тактично махнаха Estercore от етикета..:)

Будалите естествено в цял сват са милиони.Включително и аз.

В сегашно време анализа на маслото показва идентични параметри с евтини масла като Petro-Canada,NGN ,но с 10-20 % занижени параметри и абсолютно съвпадащи стойности с едни неизвестни никому китайски масла като Кикс и  Джетоил. С две думи французите с имат само етикет.

 

Ако цената му е добра си е съвсем читаво китайско масло.Пробега е като на всеки хидрокрек 5000-12000км,в зависимост от условията на експлоатация.

Хубава цена би било 15лв/л

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря за изчерпателния отговор Маркони.

А в крайна сметка на нашия пазар има ли някакъв компромисен вариант 0W-20 или 5W-20,

на прилична цена, пък макар и за 7000-8000км извънградско каране?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

www.ato24.de

И темата за поръчки от ато при Чавдар

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги в таблицaта за маслата не виждам нищо за FR-V.

Дайте някакви варианти от ato24 за FR-V 2004г. 1.7 бензин с ГИ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря за изчерпателния отговор Маркони.

А в крайна сметка на нашия пазар има ли някакъв компромисен вариант 0W-20 или 5W-20,

на прилична цена, пък макар и за 7000-8000км извънградско каране?

Има естествено-Амсоил ОЕ. Хидрокрек 1:1 с оемското масло. Предполагам ,че даже ще изкара повече километри ,но докато не го пробвам лично не го твърдя. Но цената му в момента кърти. Вносителят в БГ умишлено не го внася...но в АТО го има за скромните 11 лв/л.

Много се замислям да го сипя в Харвито на есен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги в таблицaта за маслата не виждам нищо за FR-V.

Дайте някакви варианти от ato24 за FR-V 2004г. 1.7 бензин с ГИ.

Да ,D17 ми се губи в сервизните бюлетини ,даже имам клиент с този мотор и наливам стандартния вискозитет 5В-30 лятото и 0В-30 зимата.Колата е Стрийм и се кара яко. Понеже километража клони към 200к и познавам състоянието на мотора така съм преценил. В твоя случай най-лесния вариант е да пробваш 5В-20 за 6000км от проверено масло и после в зависимост от показанията да прецениш трябва ли му по голям вискозитет или не.

Не забравяй че смяната на вискозитета се получава след втората смяна...

Ако мотора е по-раздрънкан и шумен, не рискувай а карай с 5В-30.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Колеги в таблицaта за маслата не виждам нищо за FR-V.

Дайте някакви варианти от ato24 за FR-V 2004г. 1.7 бензин с ГИ.

Да ,D17 ми се губи в сервизните бюлетини ,даже имам клиент с този мотор и наливам стандартния вискозитет 5В-30 лятото и 0В-30 зимата.Колата е Стрийм и се кара яко. Понеже километража клони към 200к и познавам състоянието на мотора така съм преценил. В твоя случай най-лесния вариант е да пробваш 5В-20 за 6000км от проверено масло и после в зависимост от показанията да прецениш трябва ли му по голям вискозитет или не.

Не забравяй че смяната на вискозитета се получава след втората смяна...

Ако мотора е по-раздрънкан и шумен, не рискувай а карай с 5В-30.

 

 

Не знам състоянието на мотора. На позната е. Не ми се струва да е бил шумен когато съм го чувал.

Беше решила да отиде в първата срещната масларница и да й сипят каквото преценят, защото не разбира и не й се занимава. Опитвам да я убедя, че е по-добре да поръча с общите поръчки и да не се доверява на всеки, а и шансът да попадне на боклук е значително по-малък с поръчка от сайта.

 

Все пак за да не рискува, мисля да й предложа 5/30. От тези трите кое би било най-удачно?

 

  1. https://www.ato24.de/en/ravenol-fo-sae-5w-30.html
  2. https://www.ato24.de/en/ravenol-fel-sae-5w-30.html
  3. https://www.ato24.de/en/petro-canada-supreme-synthetic-5w-30.html

 

И все пак изборът накрая ще си е неин. Аз искам само да помогна.

Редактирано от romborak

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

FEL е дизелово,така ,че другите 2 варианта са чудесни,пробвани са лично от мен...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря от името и на двама ни :)

Редактирано от romborak

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В крайна сметка реших да взема Amsoil 0W20 на 25лв/кв за CR-V-то, че кой знае досега с какви боклуци е било тъпкано, пък за по-натам ще мисля някакъв по-икономичен вариант.

 

Благодаря за съветите!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

Има ли значение марката на масления филтър? Ако да, коя бихте препоръчали?

Предпочитам нещо налично на нашия пазар, тъй като нямам възможност да изчакам доставка от чужбина.

 

Доколкото разбрах OEM филтъра на К20А4 е PURFLUX. В интернет се намира под Парт номер: LS350. Това ли е необходимия филтър (OC 617)

или е някакво менте, от което да бягам надалеч?

 

Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не за радост.Като погледнеш вътре хартията трябва да е накъдрена,като логото на кутията.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, Маркони!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли да напишете нещо за хидрокрек. Как да го разпознаваме и чета тук там че това е рециклирано масло но го пишат пълна синтетика.

 

Sent from my Redmi 3 using Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам за процеса ли питаш като нефтохимия или като класификация на масла?

Като химия:.Трябвало газ за лампи...рафинираният нефт има странични продукти.Единия от тях бил бензина-миришел лошо и не го изхвърляли,а го изгаряли като отпадък :)

Като класификация:

2 и 3 група масла са Хидрокрек. API са ги нарекли синтетични.

https://en.wikipedia.org/wiki/Base_oil

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Линка е интересен, въпроса ми е като потребител защо да дам още около 10лв. и да взема например амс оил за около 11 евро вместо за около 6 евро хидрокрек. Какви по добри свойства има или пък ако реша да се стисна и да взема полусинтетика. Знам че присадките са доста решаващи но все пак. Качества като километри преди да почне да си влошава параметрите, отлагания по двигателя, стабилност на вискозитет при високи температури(силно натоварване). Стареенето(изхабяването) от стартирането на колата при ниски температури, дълга и студена зима и градско каране, изхабяването на двигателя, полепване на маслото по двигателя и др.

И ако си взема пълна синтетика а не Хидрокрек това ще ми даде ли някаква гаранция че маслото няма да е рециклирано. В Европа май има закон с който ги задължават да ползват процент рециклирано масло а те май ни го набутват целия процент на страни като нас.

В България са почнали по сервизите да се отопляват с отработеното масло а един си караше пежото с него,като гориво. Някога го изкупуваха отработеното масло на по приемливи цени но вече май не е така.

 

Sent from my Redmi 3 using Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,има резон във въпроса ти.Ако решим ,че преработеното масло е лошо нещо си прав,но приеми ,че питаш за рециклираната хартия...

Проблема на производителите и маркетинга им се свежда до липсва на информация. Мога да съм 99,9% сигурен ,че във всяко масло на пазара има 25-30 процента рециклирано масло.

Оставям си 0.01% за топ маслата на всяка фирма ,но и това не е сигурно.Става въпрос за квоти спуснати от правителства,организации и т.н.

Затова съм и голям Фен на Петро-Канада.Толкова са усъвършенствали хидрокрек технологията ,че вадят най-чистото масло в света.Това си личи и по отработките.Но не смесвайте външния цвят с качеството на маслото.Хубавите масла имат много добавки,които не са безцветни. Даже част от тях са си черни. Имам молибденов тример и ZDDP, който добавям в някои масла за мои клиенти...с откровенно черен цвят. 

 

Направо на въпроса ти: ПАО дава по-бавно окисление...да кажем грубо увеличава пробега.Естерите дават неразрушима структура на масления клин при високо натоварване и високи температури.Всичкото останало мазане е от хидрокрека-.базово масло .Всички добавки се разтварят предварително в базово масло 3-та група и тогава се прибавят в блендера.

Затова твърдя ,че във всяко масло има хидрокрек :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора, като се замисля новата служебна шкода са и настройли таймера на 27хил. а за време и дума не става а то маслото си е някакъв шел :(

 

Sent from my Redmi 3 using Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам същия проблем с Фабия в семейството.Това ,че е гаранционна не ми пречи да и хвърля едно масло .На 8к км маслото е леш. Мотора е 1,2 турбо DSG кутия.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора, като се замисля новата служебна шкода са и настройли таймера на 27хил. а за време и дума не става а то маслото си е някакъв шел :( Sent from my Redmi 3 using Tapatalk

То от някъв Шел до друг Шел има разлика.

Но едва ли слагат от това:

http://www.oil-club.ru/forum/topic/22918-22918/

:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

emod-"JHM, маслото е добре. Както писах по-горе - 100 м.ч. са му малко :).

Неравните крачища в случая са от пресушаването на капките (около 36 ч. до сканирането).

Ядрото е в процес на образуване - все още е много бледо.

Направи нова проба след около 30-50 м.ч. (както решиш), за да се види накъде отиват нещата."

 

 

Колега emod, след навъртяни около 1700 км реших да се допитам пак за състоянието на маслото,като направих поредният капков тест.Маслото е mobil 0w30 esp с общ пробег 8000км.Доляти са 150 гр.преди 2000км.Всички останали параметри са същите от по горе.

post-32686-0-67790100-1503854851_thumb.jpgpost-32686-0-19110400-1503854877_thumb.jpgpost-32686-0-63120500-1503854896_thumb.jpg

Тук се опитах със "синусоида":

post-32686-0-41435000-1503854960_thumb.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

JHM, изглежда, че настъпва "началото на края" (видно и от твоята "синусуида"). Зоната на дифузия е започнала да се пълни с доста мърсотия, като "парченцата" са започнали да се уголемяват, което говори за частична загуба на диспергиращите свойства на маслото (не може да бъде предотвратено събирането на мърсотията на по-големи фракции). Съдейки по цвета на маслото, окислението му не е голямо (доколкото мога да видя от снимката). Имаш и леко обводняване (къдравият край на маслото), но това е нормално, особено за газта.

Маслото все още има добър ресурс, но темпът му на стареене следва да се следи изкъсо. Ако искаш да се презастраховаш солидно, можеш леко-полеко да се готвиш за смяна. Ако ли не, направи нов тест след около 500 -750 км. При нов тест - гледай условията да са същите, при които си направил настоящия тест, вкл. начина на снимане, иначе ще получиш невярна представа за ситуацията.

 

post-2577-0-39037600-1503865023_thumb.jpg

 

П.С. Съветът ми е, ако имаш възможност винаги да сканираш капката. Така се избягват променливите условия на заснемане на снимката, които могат да бъдат подвеждащи! Сканирането на един и същи скенер при едни и същи условия ти дава по-голяма сигурност в интерпретацията на капката.

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...