Jump to content
delio

Гори масло

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Карам ХРВ 1,6, 105 кс.2000 г.  на газов инж. и бензин. Гори ми масло над литър на хиляда. Гори не изтича, мих двигателя но не е от там. Работата на двигателя е недобра, не е мощна на моменти. Посъветваха ме да сменя сигменти, но не знам дали това ще даде ефект. Гумичките са добре. Ще задам един тъп въпрос, но очаквам умен отговор. Поставял ли е някой мотор на такава от друга марка автомобил?

Редактирано от delio

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей!

Първо: да си помислиш да сложиш на HONDA, двигател от друга марка автомобил е "престъпление"!

Второ: не ми се мисли в какъв филм ще се вкараш с такова начинание. Пасване, компютър, настройки, пререгистрирането ще е мисията невъзможна. Ще трябва да минеш на "Техно - тест" и т.н...

Що не си ремонтираш хубавия двигател, незнам...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си го купил на скоро, значи си изтеглил късата клечка :( Масов проблем е при конкретния модел горенето на масло. За по-голямо нещастие, че след време, ако продължи да се кара така цилиндрите стават елипсовидни и дори смяна на сегменти, лагери и т.н. не помага с горенето. Вариантите ти са малко и не еднозначно тежки - ремонт на твоя двигател, с шлайф на твоя блок ( което не мога да ти отговоря какви бутала ще ти трябват след това, т.е. дали оригиналните или други ), търсене на нов двигател или блок ( тука имаш риск да попаднеш пак на продухан двигател, при закупуване е нужна проверка ако може при запален двигател или ако е разглобен измерване на цилиндрите отново) в този случай пак е добре да му смениш сегменти и т.н. Трети вариант, тука ще подскажат колеги, но ми се струва, че не е нереализуемо, смяна с друг двигател на Хонда, който обаче няма да е 4х4 а само на предно, защото единствено и само двигателите за HR-V пасват на скоростната кутия. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За тая година минаха доста с тая болест и само едно беше на смъртния си одър и му правих трансплантация . Останалото е лечимо ето ти снимка да си видиш как ти изглеждат клапаните и после помисли дали и гумичките са ти на ред. 
Снимката на блока е преди затваряне .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.

post-11665-0-13867300-1495168781_thumb.jpg

post-11665-0-20989000-1495168852_thumb.jpg

post-11665-0-86042000-1495168888_thumb.jpg

post-11665-0-96862400-1495169108_thumb.jpg

  • Нагоре 3
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Първо: да си помислиш да сложиш на HONDA, двигател от друга марка автомобил е "престъпление"!

Много пресилено изказване . :)

Искаш да кажеш, че от Хонда са някакви престъпници ли, :D  защото на времето на такива Хонди като тази от аватара ти, слагаха едни дизелови мотори от друга марка, които още се движат по пътищата и собствениците им полагат всякакви усилия, но не могат да им вземат здравето .

Даже и фена предполагам, че няма снимка на такъв мотор в разглобено състояние .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

ровер 2.0  дизел ли ?. Тва се чупи кога е без масло и не винаги когато е без вода , знам за случаи от 18 километра на 2.0 дизел ровер даже и без воден радиатор . Единственото нещо което от ровер не са си оставили ръцете на него .
П.П ако иде реч за такъв ,нямам вярно е.

Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:D  Хайде добре. За Rover 2.0 дизел, не е престъпление. Пък и аз бях "ровърджия" преди да си купя Honda. ;)

В случая на колегата, според мен е по-добре да си ревизира мотора, да му направи един пълен и качествен ремонт, и да си кара HRV-то с кеф.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам ХРВ 1,6, 105 кс.2000 г.  на газов инж. и бензин. Гори ми масло над литър на хиляда. Гори не изтича, мих двигателя но не е от там. Работата на двигателя е недобра, не е мощна на моменти. Посъветваха ме да сменя сигменти, но не знам дали това ще даде ефект. Гумичките са добре. Ще задам един тъп въпрос, но очаквам умен отговор. Поставял ли е някой мотор на такава от друга марка автомобил?

Твоята е екстра в сравнение с моята (само бензин-2002, 124, 4x4), харчи на 200 км около 1 литър, при 3500-4000 оборота. В София градско при 40-50 км средно каране от/до работа даваше около 0.250 л. на 400 км. Тръгвам към Сандански (догоре масло), 170 км при 3500-4000об(110-120 км/час), проверявам на паркинга на хотела, на долна точка беше маслото, откачих. Сипвам догоре, посока Гърция,Ситония, 230 км, проверявам под долна точка. Пак доливам масло 1 л. да се върна до Петрич (купувам 4 литра BP 10w40), отново под долна точка,+ 1 литър, връщане в София. Планирал съм за август ремонт на сегменти, от тия постоянни проверки ще счупя клечката. Егати късмета с тази масларница, купувал съм на старо toyota yaris verso гореше на 10 хил км 0.5 л масло, имам една kia rio  смених и маслото по Коледа на 2015 г. и досега (6-7 хил. км) е пипнала 2 мм под горната точка, имах една camry капеше от картера и си носех и доливах от тубата, но харчеше по-малко,  и други съм карал като mazda protege nissan altima харчеха макс 0.5 л за една година. HR-V добре върви , дърпа , харесва ми, с мерак го купих по Великден, направих задължителните ремонти (андр. рем, водна помпа, свещи, масла) ама такова харчене на масло ме втрещи. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То при тебе не е само горене на масло, ами направо си го изхвърля сигурно половината през ауспуха .

Съмнява ме при това положение да минеш с ремонт само на сегменти, :(  при всички положения и цилиндрите ти не са в ред, най вероятно са надрани надлъжно и ще трябва или разстъргване на по голям размер и нови бутала, или набиване на нови ризи  .

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, mar_tod!

Какво да се прави , късмет, ще видя какво ще каже майстора (излиза в отпуска този месец) в началото на август, като почна ремонта. Надявам се да се размина с по-големите щети, освен спекли сегменти, колата има мощност, не пуши, лампи на светят по таблото. Ще пътувам до Ст. Загора трябва да спра някъде и да сипя 0.5 л, иначе може да ми светна лампата. Вчера ходих до Ел. Пелин , тази сутрин гледам щеката е на макс, не е изяла за 70 км масло, ама не съм карал много на 3500-4000 об., само по околовръстното съм държал тази скорост.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички сме минали по тоя път в една или друга степен.Просто не оставяй мотора без масло,за да спасиш колянов и разпределителен вал.

Мога да ти пратя евтино масло,да не са харчиш много,докато отремонтираш моторчето...

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Full Metal сложих на бардал преди 20 дена ,Добрич -Варна и обратно не ми мръдна щеката .Мотора е абсолютно по-мощен от преди това ,дори климатика не се усеща като включи ,интересно кога ще се счупи както става след такива добавки :unsure:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички сме минали по тоя път в една или друга степен.Просто не оставяй мотора без масло,за да спасиш колянов и разпределителен вал.

Мога да ти пратя евтино масло,да не са харчиш много,докато отремонтираш моторчето...

Благодаря, Markony за съвета и предложението!

Имам основно градско каране и не харчи, проверявам през 2-3 дни. Намерил съм в един магазин Total 10w40,  full synt 5л, за 35лв., още не съм купувал.

 

Поздрави, Краси 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Баси цената и това ще го сложиш? 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слагат и повтарят даже. :D

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Може би, защото вече каквото и да сипеш, след определени км го няма. И аз съм със сивик 1,5 аеродек купена преди 3 месеца и харчеща масло, за съжаление. Литър на 3500 км и вече правя сметка на км и на масло. Новак съм, но като моя проблем много са. И се чудя какво да правя. Да наливам същото, каквото съм налял до сега- 5w 30 или 5w 40? Дайте съвет? Доливане или ремонт.

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам идея защо всеки хондаджия след като почне да му гори масло колата сваля качеството на маслото което ползва а не го вдига . И по тоя начин си донасира мотора.

 

За проблема сме виновни двамата с теб,както и всички технически грамотни пишещи тук,че не разясняваме как от купчина железа от гаража излиза перфектно работещ мотор....

 

В темата за маслата няколко пъти споменавам ,че харча на масло и мазането на мотора са коренно различни неща..който иска да се ограмоти...

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако се хване из начало харча на масло с обикновен ремонт - гумички има голяма вероятност да бъде париран. Ако държа на колата, бих се нагърбил с такъв ремонт. Но на практика много хора грешат още от началото при закупуване на кола. След покупката и смяна на първото масло се кара 1000-2000км, и се сменя наново всичко (айде може без въздушния филтър). Прави се грешка, че се кара маслото на километри, а не на време. Всяко масло има срок 1 година или еди си колко километри. И не, ако му дават 15 000км - го смени на 10 000км, а ако му дават 10 000км - го сменяй на 6-8000км. Със сигурност излиза по-евтино да сменяш масло, отколкото ремонт на двигател.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера маршрута Добрич Варна Албена Добрич ми глътнала един пръст масло по щеката ,два пъти изпреварвах тирове със 170 на варненския хубав път ,но какво от това -върви пушка колата ,не пуши ,kъде отива маслото ?На 5та скорост след 3500 оборота пътниците според ускорението мислят че карам на 3та скорост .Липсва и 6та на тази кола ,но със сигурност съм за сегменти .?Бих ги сменил ,но кой в Добрич би направил качествен ремонт на хонда -аз поне не познавам такъв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някъде бях чел че ако лагерите на вала са износени и плискало масло из цилиндрите и не смогвали сегментите да го свалят.Ама то всичко е догатки .Ех да беше телевизор ,разглабям го и му правя основен ремонт ,имам инструменти и за мотора ама където не ми е работа не ща да се бъркам.Ако намеря силно мой човек ,могат ли да се сменят сегментите през картера ,да не се бута глава гарнитури и така нататък -напатил съм се от основни ремонти на предишните коли ,косата ми побеля от тях.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://m.facebook.com/pg/%D0%9F%D1%80%D0%B8-%D0%A4%D0%B5%D0%BD%D0%B0-374197632925271/photos/?tab=album&album_id=460651864279847

Борко ето ти малко повече снимки и прецени дали трябва да се отваря. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте. Скоро си купих HR-V 1.6 105кс. 2WD. Тръгнах от София-Бургас-Созопол пръчката на маслото суха. Някакви препоръки...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не оставяй маслото да пада под долната (мин) точка. Трябва да разбереш темпа на харчене на масло (км/грама) и да доливаш. Задължително туба с масло в багажника. При висок разход на масло, трябва да се планира смяна на сегменти.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам същия проблем с масло на моята харви. Но имам и следния въпрос

1. Какво масло трябва да се сипва в двигатели W16D5 ? Какво предвижда производителя? Пълна спецификация.

2. Харчене на масло в Honda до 98г. си е почти стандард. Стигнал някой до сервизни технически препоръки как да се одстраниава проблема? Сигурно както  други производители и Honda периодично издава технически препоръки за сервизи.

3. Правили е  някой ремонт на такъв двигател? Какво беше направено? Как това излезна ценово?  И какъв е краен резултат в по дълго време на каране?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.Като влезеш в подфорума на HR-V ,втората важна ,закачена тема отговаря на този въпрос.

2.Харченето на масло е свързано с неправилна експлоатация на автомобила, неправилни масла и голям пробег на смяна.Основната причина е напълването на сепаратора на масления сегмент с нагар,който не позволява изливането на маслото през отворите в буталото. Самите маслени сегменти се запичат,прегряват и се разкаляват. Резултата е липса на притискане към стените на цилиндъра. При изправен мотор-нови сегменти с малка елипса на цилиндъра и що годе читави бутала, разхода е в рамките на 200-250 мл на 5000км. При движение на автомобила над 4000 об/мин .разхода може да се повиши до 100мл/1000 км.

3. Смяна на сегменти,лагери, пълен ремонт на глава със смяна на водачи и клапани.Пълно измиване на мотора -магистрали и картерни пространства,отдушници.Гаранция 3 години със 6 смени на масло  и 6 маслени филтъра 1400 лв /в тази цена влиза 24 л масло и 6 маслени филтъра..С 1 година гаранция и 2 смени на масло+2 филтъра 1100 лв. Ремонта е с данъчна фактура.

Краен резултат-пълно напасване на двигателя след 2-5000 км. Разхода на масло пада до стойностите описани по-горе.Ако се сменя редовно качествено масло ,двигателя ще издържи без нужда от ремонт 100к+. Засега лични впечетления само 80000км. За 2 години ремонтирани 12 двигателя на Харви и от двата модела.

Ако си правиш сам мотора ще ти излезе 600-700 лв. Не е сложно ,изисква монтьорски умения и доста четене.

 

Иии Добре дошъл!

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че така как пишеш вината за харчене е в маслото но и в грешната конструкция на самото бутало и сегменти. Конструктора не предвидил че примерно италянски шофиори само доливат масло...

Мисля че такъв е моя случай. Колата дошла от Милано купих я преди 4 години. Километража показва 126000км. и приемам че показания бяха верни. Защо? Първо и предни дискове и задни барабани спирачни имаха още фаброчни белези-пломби. Износване на дисковете под 0.5 мм оръгинални накладки Honda износени на половина. В двигателя смених веднага масо и филтър. И филтър беше  HONDA. така и ангренажа беше фабричен. Това ми дава  право да мисля че километража е верен. Но май че маслото не беше сменявано.  Аз от начало я карам с Repsol 5W30 сменявам всяка година значи на около 6000км. Винаги преди смяна слагам промивка. Но въпреки тази грижа стигнах при 152000км до разхода на масо 1л на 800 км!!! За чъдо като карам зад колата не виждам никакъв пушек... Но по това кое пишеш разбирам че трябва да събирам чаркове и бързо да сменявам сегменти. Дали само сегменти ще се покаже като отворя мотора...  Ако някои може да публикува дани за ремонта на мотор D16W5 ...  Има ли от къде да се вземе в Бъгария свестни сегменти на нормални пари? Или само внос од USA? Какво масло препоръчаш за  двигателя след ремонта. Valvolina SynPower 5W-30 или MOTUL 8100 X-CLEAN 5W-30 ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, Broks,

препоръчвам и ти и  давам моб. на Слави в motobox: 0899744385. Занимават се само с Хонди, миналата седмица смених сегменти (шлайф, гумички, промивка, нови свещи, масло full synt 10w40 made in germany(не помня марката) за цена 860 лв. Сега съм минал околу 250 км, проверих маслото на пръчката догоре, цвят като олио). Сервиза се намира близо до кръстовището на бул Овча купел/ бул Линкълн. Колата работи като часовник.

Редактирано от KrasiHR-V

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ооо Краси, адмирации към Слави, професионализма му и прочее, но моля да не подвеждаш колегите с останалата информация.

Първо: това масло не е правилно, особено за мотор след такъв ремонт

Второ: 250км пробег, количество на щеката и цвят не са критерии за вадене на изводи.

Ако съм казал нещо грешно нека колегите ме поправят.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За разработка се ползва масло с висок ZDDP или много цинк и молибден,,но какъв е смисъла от пълна синтетика?

Хвърляш първото масло на 100 км,второто на 1000км примерно. За такъв пробег разликата между синтетично и минерално масло е точно 0.

Нито ще се окисли,нито ще  прави нещо на химическа основа с влязло гориво.

На всичкото отгоре широкотемпературните масла удължават сработването на детайлите,затова се ползват твърди масла...W30 и W40.

Поразровете се в нета за break-in oil преди да пишете и вярвате на глупости.

 

Иначе за фотошопа не бях се сещал :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм с разработката (break in), предположих, че е вече направено.
Но колегата казва, че кара вече 250 км. с него.
Това ме навежда на мисълта, че едва ли го е хвърлил на 100, нито ще го хвърли повторно на хиляда, а даже ще продължи да кара с него.
Така тълкувам аз, нека Краси каже какво му е обяснено точно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, dindin,

Прочетох преди два дни коментарите за разработката,смяна на масло след 100 км и днес се обадих в сервиза, като ги питах относно разработване. Обясниха ми че моя ремонт не е бил с престъргаване на блока и затова не е необходимо разработване, както горе вероятно пишете. 

Между другото не съм професионалист по ремонтите, нито пък желая да чета непрекъснато и ровя по разни спецификации и др. , тъй като смятам че колите трябва да слугуват на собственика, а не обратното, не  се вманиачвам и т.н. Смятам, че ремонтите трябва да се правят от професионалисти, които са специалисти по Hondа, а не други, който макар авто-монтьори да се учат върху мойта кола. Давам елементарен пример: беше ми изгоряла лампата на единия фар, спрях в един сервиз, покрай който минавам всеки ден, на техника му трябваше повече от половин час да монтира новата лампа.

Горе на колегата Broks съм дал координатита на надежден сервиз на Honda в София, където смених сегменти и където получвам отношение към клиента, което отговаря на моите очаквания.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги колко трябва да ключа на компресионни сегменти в двигателя D16 W5?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ключовете на сегментите 1-2-3 са различни . това се мери с вътромер. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първи сегмент 0,15-0,3 мм на 25 градуса.За сервизен лимит се смята 0,6мм

Втори сегмент 0,3-0,45 мм.Сервизен-0,7

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги прочетете , тази хонда  я дават само за 5w30 и нищо друго.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Quote

Колеги прочетете , тази хонда  я дават само за 5w30 и нищо друго.

Може би са го прочели вече все пак е минала една година от последния пост.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...