SkyWalker 37 #1 Публикувано 3 Април, 2017 Здравейте, колеги! Вчера реших да пусна климатика, че си беше жежко по едно време, но за съжаление установих, че натискайки копчето A/C на таблото, нищо не се случва... Самата светлинка на бутона светва зелено, но няма никаква реакция от компресора, вентилаторите на радиатора и т.н. Компресорът въобще не тръгва - това го установявам, тъй като шайбата му си стои неподвижна. Не се влияе от външната температура, от оборотите на двигателя или от зададената температура - нищо не помага. Отворих кутията с бушоните, тази зад акумулатора и забелязах, че символът " * " (снежинка), го има на две от релетата и на един бушон 20А. Бушонът е наред, релетата незнам как да ги проверя, но ги въртях с такива, за които със сигурност знам, че работят (клаксон, подгряване на задно стъкло) и проблемът си остава. Силно се съмнявам и да е липса на фреон, тъй като до последно си климата си работеше супер, дори зимата пусках компресора няколко пъти да изсуши стъклата. Профилактика на климатика е правена миналата пролет, проверихме и за течове, нямаше такива. Цяло лято след това бачкаше отлично. Въпросът ми е какво да правя сега - да я закарам на Омбре да прегледат самата система дали няма нещо нередно (релета, връзки, компресор) или първо да ида при човека, който я допълни да провери как е налягането на системата и дали не е изпуснала все пак (доколкото разбрах, това може да е причина да не тръгва компресора). В тази връзка, някой има ли инфо дали Омбре могат да проверят налягането на системата? Моля за съвет, особено ако някой е имал подобен проблем! Благодаря предварително! П.С. Да уточня - колата е с климатроник (вертикални врътки), а не с обикновен климатик. Филтрите на купето също са ОК. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nile 171 #2 Отговорено 3 Април, 2017 1.налягане на системата - ако е паднало под минимума, пресостатният датчик не може да включи компресора. 2.повреден пресостат. 3.повреден съединител на компресорната шайба. Според мен тръгни по тези точки, но почти сигурно е , че ще е точка 1. Проблеми по ел. инсталацията ще се установят, като започнат да се отхвърлят точка 2 и 3. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nakata 176 #3 Отговорено 3 Април, 2017 (Редактирано) А ветилатора в купето пусна ли ? Редактирано 3 Април, 2017 от vesivanova Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 646 #4 Отговорено 4 Април, 2017 ...Самата светлинка на бутона светва зелено... Няма да светне, ако не е пуснат вентилатара, поне при 6 ген. Сивик, но може да се обърне внимание на забележката. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SkyWalker 37 #5 Отговорено 4 Април, 2017 А ветилатора в купето пусна ли ? Пуснат е, да. Както и колегата горе е отбелязал, копчето за климатика въобще не реагира, ако не е пуснат вентилатора на някаква степен. Говорих с Владо от Омбре, който ми каза, че те нямат апаратура за диагностика на климатични системи и ме препрати в специализиран сервиз за автоклиматици. В събота съм там и ще Ви пиша за развитието на нещата! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SkyWalker 37 #6 Отговорено 9 Април, 2017 Както обещах - пиша за резултата: Вчера закарах колата на доктор и след сваляне на предната броня и не дълга инспекция, виновникът се показа - прилична дупка в радиатора на климатика, в следствие на което налягането в системата беше абсолютна нула и оттам и компресорът няма как да тръгне. Отделно от това, самият радиатор се оказа, че е подменян някога и то с някакъв "no name" и си беше направо изгнил на места. Тъй като дупката беше почти в центъра на радиатора, най-вероятно някое камъче по време на движение го е "простреляло" фатално. Та вече съм с чисто нов радиатор, пълна догоре климатична система, абсолютна зима в купето и 3 стотака назад. Тук е и мястото да отбележа, че съм много приятно изненадан от майстора Цецо, при който ме препрати Владо от Омбре, тъй като се занимава само с автоклиматици. Много разбрано младо момче, с което човек може да си говори съвсем спокойно без да му се отговаря троснато. Сервизът му е изключително подреден и чист, което също говори за отношението на собственика към работата си. Човекът дори ми е сложил оригинални щипки на местата, на които липсваха и на които бях набил винтове с гайки. Оказа се и голям фен на Хонда, та определено разбира от марката. Така се работи! Препоръчвам го! Голямо благодаря! Темата да се смята за приключена! 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sashko3119 2 #7 Отговорено 3 Юли, 2017 Здравей колега, би ли споделил с нас координатите на този Цецо, майстор на климатици, за да може и ние да се възползваме от услугите му. Мерси, Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mitaka_t 83 #8 Отговорено 4 Юли, 2017 http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=63123&do=findComment&comment=1057474427 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Васил Димитров 21 #9 Отговорено 15 Септември, 2020 Здравейте! Ще се възползвам от темата за да не пускам нова. И на мен не ми работи климатика и както разбирам трябва да тръгна от зареждане. Въпроса ми е ако системата е абсолютно празна колко фреон ще събере? Има ли начин да проверя дали има наличен фреон за да разбера дали е за пълнене и дали проблема не е някъде другаде? И при мен компресора не включва и не се завъртат перките. Благодаря Ви! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
icko_stanev 78 #10 Отговорено 15 Септември, 2020 Колега, изтеглете си сервизното ръководство и ще Ви стане ясно! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 775 #11 Отговорено 16 Септември, 2020 За фреона трябва да отидеш да ти го замерят, сам няма как да провериш. Но по вероятно е релето да е гръмнало, изглежда е често срещан проблем при нашите коли. Свали ги и го носи на някой електричар да го провери. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Васил Димитров 21 #12 Отговорено 16 Септември, 2020 Благодаря за отговорите! Бихте ли ме насочили къде е това реле и как изглежда за да го сваля и да го замери някой? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 983 #13 Отговорено 16 Септември, 2020 (Редактирано) Не знам обаче при твоят Акорд къде е точно. Не е задължително да няма фреон. Ако не работи релето, пак няма да тръгне системата. Трябва ти майстор да ти провери изцяло климатика. Редактирано 16 Септември, 2020 от Mkilla Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Васил Димитров 21 #14 Отговорено 16 Септември, 2020 Off Topic Поправих си профила! Къде седи това реле? Струва 4-5 евро,ще го купя и ще пробвам първо с него. Благодаря! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Васил Димитров 21 #15 Отговорено 16 Септември, 2020 Off Topic Поправих си профила! Къде седи това реле? Струва 4-5 евро,ще го купя и ще пробвам първо с него. Благодаря! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Васил Димитров 21 #16 Отговорено 16 Септември, 2020 Бързам да напиша,че открих къде са релетата-в кутията за бушоните зад акумулатора,но там са шест броя. Ще ми кажете ли кое е за климатика? Сега ще търся информация и в книжката. Мисля да пробвам с релето и ако не е от него ще ходя на майстор. Благодаря Ви за помощта! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 775 #17 Отговорено 16 Септември, 2020 (Редактирано) https://fusesdiagram.com/honda/fuses-and-relay-honda-civic-2001-2006.html Проверяваш R2, R8 и F1. Релетата се тестват като им се пусне 12в., трябва да изщракат. Недей да бързаш да купуваш ново, може и фреона да е изпуснал, но реле се проверява по-лесно от фреона, за това те карам да почнеш от тях. Редактирано 16 Септември, 2020 от Rakeem Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Васил Димитров 21 #18 Отговорено 16 Септември, 2020 Супер нагледно си ми го предоставил! Благодаря! Вече се стъмни,но утре ще пробвам. Защо трябва да им пускам ток за да разбера дали работят? Не мога ли просто да ги разменя с някое от другите и да видя дали ще има резултат? Благодаря още веднъж! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове