Pashaliiski 0 #1 Публикувано 24 Март, 2017 Здравейте, Предстои ми да закупувам Хонда CR-V. Доста изчетох из този и офроуд форума, но така и нямаше подобна тема с разяснения, относно разликата в двигатели, скоростни кутии ( автоматика ме интересува мен лично) и промените в самия автомобил, при кола със стария и новия мотор. Препоръки за един от двата? Бихте ли споделили разликите, както и предимствата на едното или другото? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HondaExplorer 250 #2 Отговорено 24 Март, 2017 (Редактирано) Здравей бъдещ Колега, няма да те разпитвам къде и какво си чел, а ще се опитам да ти дам отговор в три изречения: Разликата в двигателите касае - различни бутала, различен входящ колектор( при B20B стърчи нагоре и му викат "жирафа", мисля и различно управление( електроника), съответно по-висока компресия, мощност и икономия за B20Z. Сега много хора ще кажат, че не се усеща разликата, нито в един от показателите, и че B20B e по-подходящ за газ, но изборът е твой, дали да се довериш на заводските показатели или на субективните усещания на ползвателите. Автоматите, мисля че не се различават - 4 степенен дуракоустойчив хидротрансформатор, разработен от хонда. Мисля, че имаше дребни разлики в управлението - при едни имаше някакво бутонче за включване и изключване на овърдрайв на лоста, за избор на позициите. Личен съвет, след като 5 години карах B20Z , ръчна :Търси си 147к.с., задължително автомат. Редактирано 26 Март, 2017 от vesivanova 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1557 #3 Отговорено 24 Март, 2017 Не бих могъл да добавя нищо към обяснението на HondaExplorer.Напълно го подкрепям - на теория ( според производителя) 147 е по-мощен и по-икономичен. Дали е така на практика или вярно няма разлика, не знам, понеже 5г съм притежавал само едното.Това, което знам е, че старото ми CR-V c B20B, 128 коня, автоматик имаше по-добра динамика и по-малък разход от настоящето ми CR-V II c K20A4, 150 коня, автоматик. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pashaliiski 0 #4 Отговорено 24 Март, 2017 Благодаря за бързите мнения. Ако може обаче, малко повече подробности - има ли някакви детски болести, излекувани при фейса, да го наречем, освен отстранения проблем с патрона на запалването? Гледам, данните - еднакви времена от 0-100 им дават, еднакви нютони, а в динамиката от 80-120 как е, някой има ли опит? Разходът дават, че е малко по- нисък при B20Z.Овърдрайв, това заключването при 3-та и 4-та ли беше?А относно D3-D4 опцията при първите, каква е реално разликата? По-дълги скорости (високи обороти) ли е при D3 или има и нещо друго?Колкото до автомата - при мен това е задължително. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalintry 195 #5 Отговорено 24 Март, 2017 (Редактирано) Търсете кола в добро състояние, двигателя е без особено значение. Редактирано 24 Март, 2017 от kalintry Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Hanchko 29 #6 Отговорено 24 Март, 2017 Аз имам CRV 128к.с, а едно приятелче има фейслифта 147к.с. Като карам другия автомобил, не мога да открия никаква разлика в ускорението или динамиката на автомобила. Като разход моята дава 12-13л./100км градско, B20Z също е с такъв разход - на газ. На снимката може да видиш разликите в двигателя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1557 #7 Отговорено 24 Март, 2017 (Редактирано) Taкааа... Проблемът с клемореда (патрона викаш) - не знам, колко е отстранен при фейслифта на CR-V I, но знам, че е детска болест на всички Хонди от тези години. Динамика - загледах се в горната таблица и забелязах нещо, над което не се бях замислял. В20В достига максималните си мощност и въртящ момент при по-ниски обороти от В20Z. Toва, според мен, е причината показателите на двата двигателя да се доближават. Явно това се отнася и за настоящия ми К20А4 (150hp/6500rpm, 190Nm/6800rpm и 9.8:1 степен на сгъстяване). При К20А4 има и още нещо, спъващо динамиката - i-vtec, т.е. икономичен vtec + VTC. D3/D4 vs O/D (ower/drive) - едно и също е, само начина на превключване е различен - позиции D3 u D4 на ск.лост при едната кола, и бутон O/D при другата. Скоростната кутия е еднаква - 4-степенна, като 3-та е директна, а 4-та е свръхдиректна (повишаваща). Грубо казано O/D=D4=повишаваща. Не знам какви са предавателните числа при двата вида превключване, но предполагам, че са еднакви. Натискайки бутона O/D, забраняваш на кутията да включва 4-та, което се прави и с преместване на лоста от D4 на D3. Toва можеш да го правиш и по време на движение, не е необходимо колата да е на място. Заключване - това е автоматично механично застопоряване на хидротрансформатора (torque conwerter), с което се елиминира загубата на въртящ момент. Има си собствено име - lock-up. Работи на всички предавки, а не само на 3-та и 4-та. Активирането на lock-up-a най-добре се усеща, когато се движиш с висока постоянна скорост, да кажем 100-120 км/ч. Усещането, в момента на активиране, е все едно че автоматика включва на 5-а и оборотите падат с около 300-400. п.п. Това, което написах е известно на всички, каращи автоматици и на повечето пишещи тук, но не притежаващи автоматици. Причината никой да не обръща внимание на въпросите ти е, че това сме го коментирали в този форум многократно и на хората не им се дъвка пак тази тема. Аз предпочетох да го напиша пак, защото другите две опции, пред които ме поставяш с въпростие си, не ми допадат. Тези опции са: 1. Четете бе хора, всичко го има вече изписано във форума! 2. Ползвайки (вместо теб) търсачката на форума или директно Google, да ти дам един дълъг списък с теми, в които да намериш отговарите на въпросите си. Благодаря за вниманието. п.п.п. Най-силния алкохол, който консумирам е боза, иначе пуша като комин. edit: Понеже ми изтече времето за редакция ... Е сега се усетих, че ти беше с дилемата HR-V vs CR-V, за виладжийски джип катерач. Виж сега, каквото и да си говорим, Хонда не блести с офроуд изяви. Мисълта ми е, че тези 1.6 км черен път, гарниран с няколкостотин метра много труден терен, може да се окажат непосилни за Хонда. За да не се наложи да пускаш тема "Продавам (безполезно) CR-V", най-добре намери някое такова и го тествай на пътя, до вилата, по възможност в кал. Или както каза Маркони в другата тема - "джип" с бавни. Редактирано 26 Март, 2017 от vesivanova 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Vancho 73 #8 Отговорено 25 Март, 2017 (Редактирано) Автомата "Пашалиийски" е почти като "жип" с бавнни, защото нямаш твърда връзка между колелата и мотора на първа предавка (позиция 1 на лоста). Проблемът е , че при приплъзването (в преобразувателя на въртящия момент) са отделя много топлина, която трябва да се разсее. Колата не е предвидена за това, но допълнително охлаждане на скоростите би могло да се справи с проблема. Редактирано 26 Март, 2017 от vesivanova Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pashaliiski 0 #9 Отговорено 10 Април, 2017 (Редактирано) Здравейте, бъдещи колеги. Днес продадох на жената кораба ( Киа Карнивал ) и ми предстои избор на заветното CR-V. Гледах вече няколко, набелязах си 3-4 и остана въпроса с двигателя. Според повечето от Вас, а и няколко майстора, е все едно кой ще взема... Та живот и здраве, до седмица - две, влизам в отбора . Тази събота взех под наем едно 128 кс от рент а кар, автомат, да го поразходя с жената и децата. Качих го и до вилата, където установих, че е със свален кардан. Та единствено на едното гадно място превъртя 2-3 пъти предните гуми, докато избута 3-4 метра да мине големия наклон и това му беше зора. Та, поне вече знам, че каквото и да взема, все ще се качи, даже и без никакви затруднения с работещо 4х4. Не се мъчи количката. Остана да видим колко пари ще ми се дават - до около 5000 за 128 кс или 6000-6300 за 147. Тук вече зависи кое ще харесам, че те са 25-30 обяви в БГ. Че и светъл цвят решихме, че трябва да е, та останаха 5-6 обяви. Благодаря Ви засега, пък като го избера, ще се похваля. Редактирано 15 Април, 2017 от vesivanova Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #10 Отговорено 11 Април, 2017 128 е по-корав на газ, промените за постигането на тези неоправдани 147 коня си казват думата при газифициране и там трябва да си още по-внимателен с газта, смесите, реглажа на клапаните и всичко, което е нужно за опазване на главата. Казвам неоправдани, щото тва е разлика от 20 коня и тая кола трябва да е като самолет пред другата с 128, а реално не е. Тук, във форума, съм от 2008 год и доста по-често, като стане дума за ремонт на глава, се отнася за В20Z. Aма пък фейса е с по-удобни седалки, както казаха колегите. Не се води от двигателя, а от състоянието. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pashaliiski 0 #11 Отговорено 13 Април, 2017 Здравейте, вече колеги! Вече съм горд собственик на CR-V 147 кс, швейцарка, без газ и без ръжди, с добър автомат и неизвестно състояние на останалите работи - като цяло колата е перфектна, но я взех без да мина сервиз, та да видим какво ще излезе. През какви перипетии от страна на КАТ обаче минах....Реших аз днес, да тръгна от Пловдив, да гледам в Плевен 3 бр CR-Vта. Оказа се, едната продадена, та останаха две - синя и сива. Отидох, с жената и детето и с брат ми за още един шофьор, разледах, харесах сивата и я взимаме, малка отстъпка от цената, ама тфа е, харесахме я. Отиваме в КАТ за транзитни номера и.... Ми нямаме, свършиха преди 2 часа !!!! Айде до Ловешкия КАТ, затворили 30 минути по-рано. Направо ми идеше да изора Плевен и региона от яд и нерви, та накрая айде още 220 лв за пътна помощ, колата в гаража, в селото, под вилата, че мерака е голяма работа. И така, ще я карам само по къра 4-5 дена, до след празниците!В този ред на мисли... Весели изкарване на празниците на всички ! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DOXATA 102 #12 Отговорено 14 Април, 2017 Слави е прав. Разлика в конете има над 4000-4500 оборота, а втека има по-тесни изисквания за маслото, хлабините на клапаните, а и втековите кобилички на тия години са вече пътници.. По-важно е общото състояние. Какво общо има витека, в случая? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1557 #13 Отговорено 14 Април, 2017 Пашалийски, честито и много безаварийни.Проблемите от ден 1-ви, да са ти последните с тази кола. Не мисля, че ще имаш кой-знае какви ядове. За мен, окачването на 1-ва ген CR-V е най-доброто за модела. Много здраво е, но да не забравяме фактора "български пътища". Щом е швейцарка, според ЕЖК (една жена каза), най-големия проблем, който можеш да очакваш е ръжда. Гният, гадовете, отзад напред. Започва от задните вежди на калниците, там, където започва прага. Веждите и праговете са покрити с декоративна пластмаса и в задния край се образува голяма, почти скрита кухина. Пълни се с гняс и започва да яде прага. После се прехвърля на пода. Огледай я хубаво отдолу. Отвори вратите и натисни пластмасата на прага. Ако чуеш хрущене, значи си в проблем.п.п.Ако не беше проклетата ръжда, третото ми CR-V пак щеше да е 1-ва генерация JDM-ка, а не 2-ра ген i-vtec . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #14 Отговорено 14 Април, 2017 ....Какво общо има витека в случая? По инерция, малък - голям мотор . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pashaliiski 0 #15 Отговорено 17 Април, 2017 Христос Воскресе, колеги! Ето снимчици на колата, за колко да има. Живот и здраве утре ми предстои да я регистрирам и да видя вече какво й е положението. Засега знам, че трябва гуми да купувам, че са ми я дали със зимни и то размер 195/65/15! Предни и задни различна шарка и марка. От Ваш опит другата зима мога ли да карам с тях или задължително да си взема съответния за колата размер 205/70/15? А, грешка, 195/70/15 са гумите. Та, според Вас да ги махам ли или да си ги изтъркалям? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rim 19 #16 Отговорено 17 Април, 2017 Колега, честито и от мен ! Много приятни моменти с колата ви пожелавам . Няма да съжаляваш за избора, аз съм сигурен. Аз карам с Bridgestone Dueler D694 205/70/15 целогодишно, с такива я купих колата, с такива продължих да я карам.Според мен няма проблем да използваш зимните гуми които имаш щом са един и същи размер и четирите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DOXATA 102 #17 Отговорено 18 Април, 2017 Честито колега и много безаварийни километри. Ако не се лъжа, е препоръчително гумите да са еднакви и четирите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
koko__2002 32 #18 Отговорено 18 Април, 2017 Здравей колега. Честита придобивка и много да й се радваш. Относно гумите, аз зимата я карам с 195/65/15 и няма проблем, но и 4-те ги взех на веднъж, това е тънкостта на тази кола. Гумите се сменят и 4-те на куп. Този размер, 195/70/15, принципно е допустим, но по нашите ширини масово това е бусов размер и гумите от този размер са бусови. Провери имат ли допълнителна буква Т след размера, ако има препоръчвам да ги свалиш, защото са много подсилени и тежки и ще разбиеш ходовата част за нула време. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pashaliiski 0 #19 Отговорено 19 Април, 2017 (Редактирано) Благодаря за пожеланията, колеги. Колата вече е регистрирана и обикаля улиците на Пловдив . Относно гумите - погледнах ги, не са бусови, но са доста шумни. Основно ме притеснява, че предните са с голям грайфер, а задните са наполовина. Но до зимата ще го измисля, но поне 2 ще трябват - или същите като предните, или 4 нови. Сега предстои летни да взема - корморан сув или барум бравурис. Вдигнахме хондака и го поразгледахме как е - за смяна имам гарнитура на капака на клапаните, че омаслява оттам, 2-та големи тампона на задните носачи и централния тампон, зад дифа. Друго всичко е ок. Двата тампона на носачите даже са напълнени с някъф полиуретан. Та, предстои смяната им и пълно облсужване - масла, филтри, ремъци - на мотор, кутия и диф, да знам че всичко навсякъде е сменено и да се подменя, когато си му е времето. Единствено до момента имам някакво триене при ляв завой отзад, което майстора и един приятел с CR-V казаха, че трябва да е от барабаните, че не е постоянно, а е с оборотите на гумите. Тампоните ми предлагат да ми ги произведат, а да не купувам от магазина, че тези поне държали повече време. Някой от Вас, мнение за такива работи? Редактирано 19 Април, 2017 от vesivanova Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
didich 94 #20 Отговорено 21 Април, 2017 Незнам какво става, но в София все повече и повече започвам да виждам црв-та по улиците, въдят се като хлебарки. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DOXATA 102 #21 Отговорено 22 Април, 2017 Без лоши чувства. Лошото е че о*кахме темата на колегата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vesivanova 1069 #22 Отговорено 23 Април, 2017 Дискусията за гуми е преместена тук : http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=104131 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
marizavarr 0 #23 Отговорено 20 Април, 2019 Здравейте! Имам ЦР-В 1ва генерация с 128кс мотор, който е на 500 000 км. Искам да го сменя с 147кс, който имам наличен. Какви биха били препятствията. И възможно ли е изобщо? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове