Jump to content
Pashaliiski

CR-V 128 и 147 к.с.

Recommended Posts

Здравейте,

Предстои ми да закупувам Хонда CR-V. Доста изчетох из този и офроуд форума, но така и нямаше подобна тема с разяснения, относно разликата в двигатели, скоростни кутии ( автоматика ме интересува мен лично) и промените в самия автомобил, при кола със стария и новия мотор. Препоръки за един от двата? Бихте ли споделили разликите, както и предимствата на едното или другото?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравей бъдещ Колега, няма да те разпитвам къде и какво си чел, а ще се опитам да ти дам отговор в три изречения:

  1. Разликата в двигателите касае - различни бутала, различен входящ колектор( при B20B стърчи нагоре и му викат "жирафа", мисля и различно управление( електроника), съответно по-висока компресия, мощност и икономия за B20Z. Сега много хора ще кажат, че не се усеща разликата, нито в един от показателите, и че B20B e по-подходящ за газ, но изборът е твой, дали да се довериш на заводските показатели или на субективните усещания на ползвателите.
  2.  Автоматите, мисля че не се различават - 4 степенен дуракоустойчив хидротрансформатор, разработен от хонда. Мисля, че имаше дребни разлики в управлението - при едни имаше някакво бутонче за включване и изключване на овърдрайв на лоста, за избор на позициите. 
  3. Личен съвет, след като 5 години карах B20Z , ръчна :Търси си 147к.с., задължително автомат.
Редактирано от vesivanova
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не бих могъл да добавя нищо към обяснението на HondaExplorer.
Напълно го подкрепям - на теория ( според производителя) 147 е по-мощен и по-икономичен. Дали е така на практика или вярно няма разлика, не знам, понеже 5г съм притежавал само едното.
Това, което знам е, че старото ми CR-V c B20B, 128 коня, автоматик имаше по-добра динамика и по-малък разход от настоящето ми CR-V II c K20A4, 150 коня, автоматик. :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за бързите мнения. Ако може обаче, малко повече подробности - има ли някакви детски болести, излекувани при фейса, да го наречем, освен отстранения проблем с патрона на запалването? Гледам, данните - еднакви времена от 0-100 им дават, еднакви нютони, а в динамиката от 80-120 как е, някой има ли опит? Разходът дават, че е малко по- нисък при B20Z.
Овърдрайв, това заключването при 3-та и 4-та ли беше?
А относно D3-D4 опцията при първите, каква е реално разликата? По-дълги скорости (високи обороти) ли е при D3 или има и нещо друго?
Колкото до автомата - при мен това е задължително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Търсете кола в добро състояние, двигателя е без особено значение.

Редактирано от kalintry

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам CRV 128к.с, а едно приятелче има фейслифта 147к.с. Като карам другия автомобил, не мога да открия никаква разлика в ускорението или динамиката на автомобила. Като разход моята дава 12-13л./100км градско, B20Z също е с такъв разход - на газ. На снимката може да видиш разликите в двигателя.

post-32868-0-04031900-1490382733_thumb.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Taкааа...

 

Проблемът с клемореда (патрона викаш) - не знам, колко е отстранен при фейслифта на CR-V I, но знам, че е детска болест на всички Хонди от тези години.

 

Динамика - загледах се в горната таблица и забелязах нещо, над което не се бях замислял. В20В достига максималните си мощност и въртящ момент при по-ниски обороти от В20Z. Toва, според мен, е причината показателите на двата двигателя да се доближават. Явно това се отнася и за настоящия ми К20А4 (150hp/6500rpm, 190Nm/6800rpm и 9.8:1 степен на сгъстяване). При К20А4 има и още нещо, спъващо динамиката - i-vtec, т.е. икономичен vtec + VTC.

 

D3/D4 vs O/D (ower/drive) - едно и също е, само начина на превключване е различен - позиции D3 u D4 на ск.лост при едната кола, и бутон O/D при другата. Скоростната кутия е еднаква - 4-степенна, като 3-та е директна, а 4-та е свръхдиректна (повишаваща). Грубо казано O/D=D4=повишаваща. Не знам какви са предавателните числа при двата вида превключване, но предполагам, че са еднакви. Натискайки бутона O/D, забраняваш на кутията да включва 4-та, което се прави и с преместване на лоста от D4 на D3. Toва можеш да го правиш и по време на движение, не е необходимо колата да е на място.

 

Заключване - това е автоматично механично застопоряване на хидротрансформатора (torque conwerter), с което се елиминира загубата на въртящ момент. Има си собствено име - lock-up. Работи на всички предавки, а не само на 3-та и 4-та. Активирането на lock-up-a най-добре се усеща, когато се движиш с висока постоянна скорост, да кажем 100-120 км/ч. Усещането, в момента на активиране, е все едно че автоматика включва на 5-а и оборотите падат с около 300-400.

 

п.п. Това, което написах е известно на всички, каращи автоматици и на повечето пишещи тук, но не притежаващи автоматици. Причината никой да не обръща внимание на въпросите ти е, че това сме го коментирали в този форум многократно и на хората не им се дъвка пак тази тема. Аз предпочетох да го напиша пак, защото другите две опции, пред които ме поставяш с въпростие си, не ми допадат.

Тези опции са:

1. Четете бе хора, всичко го има вече изписано във форума!

2. Ползвайки (вместо теб) търсачката на форума или директно Google, да ти дам един дълъг списък с теми, в които да намериш отговарите на въпросите си.

 

Благодаря за вниманието. ;)

 

п.п.п. Най-силния алкохол, който консумирам е боза, иначе пуша като комин. :cool:

edit:

Понеже ми изтече времето за редакция ...

Е сега се усетих, че ти беше с дилемата HR-V vs CR-V, за виладжийски джип катерач.

 

Виж сега, каквото и да си говорим, Хонда не блести с офроуд изяви. Мисълта ми е, че тези 1.6 км черен път, гарниран с няколкостотин метра много труден терен, може да се окажат непосилни за Хонда. За да не се наложи да пускаш тема "Продавам (безполезно) CR-V", най-добре намери някое такова и го тествай на пътя, до вилата, по възможност в кал. Или както каза Маркони в другата тема - "джип" с бавни.

Редактирано от vesivanova
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Автомата "Пашалиийски" е почти като "жип" с бавнни, защото нямаш твърда връзка между колелата и мотора на първа предавка (позиция 1 на лоста). Проблемът е , че при приплъзването (в преобразувателя на въртящия момент) са отделя много топлина, която трябва да се разсее. Колата не е предвидена за това, но допълнително охлаждане на скоростите би могло да се справи с проблема.

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, бъдещи колеги. Днес продадох на жената кораба ( Киа Карнивал ) и ми предстои избор на заветното CR-V. Гледах вече няколко, набелязах си 3-4 и остана въпроса с двигателя. Според повечето от Вас, а и няколко майстора, е все едно кой ще взема... Та живот и здраве, до седмица - две, влизам в отбора :). Тази събота взех под наем едно 128 кс от рент а кар, автомат, да го поразходя с жената и децата. Качих го и до вилата, където установих, че е със свален кардан. Та единствено на едното гадно място превъртя 2-3 пъти предните гуми, докато избута 3-4 метра да мине големия наклон и това му беше зора. Та, поне вече знам, че каквото и да взема, все ще се качи, даже и без никакви затруднения с работещо 4х4. Не се мъчи количката. Остана да видим колко пари ще ми се дават - до около 5000 за 128 кс или 6000-6300 за 147. Тук вече зависи кое ще харесам, че те са 25-30 обяви в БГ. Че и светъл цвят решихме, че трябва да е, та останаха 5-6 обяви. Благодаря Ви засега, пък като го избера, ще се похваля.

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

128 е по-корав на газ, промените за постигането на тези неоправдани  147 коня си казват думата при газифициране и там трябва да си още по-внимателен с газта, смесите, реглажа на клапаните и всичко, което е нужно за опазване на главата. Казвам неоправдани, щото тва е разлика от 20 коня и тая кола трябва да е като самолет пред другата с 128, а реално не е. Тук, във форума, съм от 2008 год и доста по-често, като стане дума за ремонт на глава, се отнася за В20Z. Aма пък фейса е с по-удобни седалки, както казаха колегите. Не се води от двигателя, а от състоянието.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, вече колеги! :) Вече съм горд собственик на CR-V 147 кс, швейцарка, без газ и без ръжди, с добър автомат и неизвестно състояние на останалите работи - като цяло колата е перфектна, но я взех без да мина сервиз, та да видим какво ще излезе.  :) През какви перипетии от страна на КАТ обаче минах....
Реших аз днес, да тръгна от Пловдив, да гледам в Плевен 3 бр CR-Vта. Оказа се, едната продадена, та останаха две - синя и сива. Отидох, с жената и детето и с брат ми за още един шофьор, разледах, харесах сивата и я взимаме, малка отстъпка от цената, ама тфа е, харесахме я. Отиваме в КАТ за транзитни номера и.... Ми нямаме, свършиха преди 2 часа !!!!!!!!!!  Айде до Ловешкия КАТ, затворили 30 минути по-рано. Направо ми идеше да изора Плевен и региона от яд и нерви, та накрая айде още 220 лв за пътна помощ, колата в гаража, в селото, под вилата, че мерака е голяма работа. И така, ще я карам само по къра 4-5 дена, до след празниците!
В този ред на мисли... Весели изкарване на празниците на всички !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слави е прав. Разлика в конете има над 4000-4500 оборота, а втека има по-тесни изисквания за маслото, хлабините на клапаните, а и втековите кобилички на тия години са вече пътници.. По-важно е общото състояние.

Какво общо има витека, в случая?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пашалийски, честито и много безаварийни.
Проблемите от ден 1-ви, да са ти последните с тази кола.  ;)

Не мисля, че ще имаш кой-знае какви ядове. За мен, окачването на 1-ва ген CR-V е най-доброто за модела. Много здраво е, но да не забравяме фактора "български пътища". Щом е швейцарка, според ЕЖК (една жена каза), най-големия проблем, който можеш да очакваш е ръжда. Гният, гадовете, отзад напред. Започва от задните вежди на калниците, там, където започва прага. Веждите и праговете са покрити с декоративна пластмаса и в задния край се образува голяма, почти скрита кухина. Пълни се с гняс и започва да яде прага. После се прехвърля на пода. Огледай я хубаво отдолу. Отвори вратите и натисни пластмасата на прага. Ако чуеш хрущене, значи си в проблем.

п.п.Ако не беше проклетата ръжда, третото ми CR-V пак щеше да е 1-ва генерация JDM-ка, а не 2-ра ген i-vtec ;).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

....Какво общо има витека в случая?

 

По инерция, малък - голям мотор :).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Христос Воскресе, колеги!

 

Ето снимчици на колата, за колко да има. Живот и здраве утре ми предстои да я регистрирам и да видя вече какво й е положението.

Засега знам, че трябва гуми да купувам, че са ми я дали със зимни и то размер 195/65/15! Предни и задни различна шарка и марка. От Ваш опит другата зима мога ли да карам с тях или задължително да си взема съответния за колата размер 205/70/15?

 

А, грешка, 195/70/15 са гумите. Та, според Вас да ги махам ли или да си ги изтъркалям?

post-36334-0-58923500-1492420809_thumb.jpg

post-36334-0-01366600-1492420824_thumb.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, честито и от мен ! Много приятни моменти с колата ви пожелавам . Няма да съжаляваш за избора, аз съм сигурен. Аз карам с Bridgestone Dueler D694 205/70/15 целогодишно, с такива я купих колата, с такива продължих да я карам.Според мен няма проблем да използваш зимните гуми които имаш щом са един и същи размер и четирите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито колега и много безаварийни километри. Ако не се лъжа, е препоръчително гумите да са еднакви и четирите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега. Честита придобивка и много да й се радваш.

Относно гумите, аз зимата я карам с 195/65/15 и няма проблем, но и 4-те ги взех на веднъж, това е тънкостта на тази кола.

Гумите се сменят и 4-те на куп.

Този размер, 195/70/15, принципно е допустим, но по нашите ширини масово това е бусов размер и гумите от този размер са бусови.

Провери имат ли допълнителна буква Т след размера, ако има препоръчвам да ги свалиш, защото са много подсилени и тежки и ще разбиеш ходовата част за нула време.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за пожеланията, колеги. Колата вече е регистрирана и обикаля улиците на Пловдив :).

Относно гумите - погледнах ги, не са бусови, но са доста шумни. Основно ме притеснява, че предните са с голям грайфер, а задните са наполовина. Но до зимата ще го измисля, но поне 2 ще трябват - или същите като предните, или 4 нови. Сега предстои летни да взема - корморан сув или барум бравурис.

Вдигнахме хондака и го поразгледахме как е - за смяна имам гарнитура на капака на клапаните, че омаслява оттам, 2-та големи тампона на задните носачи и централния тампон, зад дифа. Друго всичко е ок. Двата тампона на носачите даже са напълнени с някъф полиуретан. Та, предстои смяната им и пълно облсужване - масла, филтри, ремъци - на мотор, кутия и диф, да знам че всичко навсякъде е сменено и да се подменя, когато си му е времето.

Единствено до момента имам някакво триене при ляв завой отзад, което майстора и един приятел с CR-V казаха, че трябва да е от барабаните, че не е постоянно, а е с оборотите на гумите.

Тампоните ми предлагат да ми ги произведат, а да не купувам от магазина, че тези поне държали повече време. Някой от Вас, мнение за такива работи?

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам какво става, но в София все повече и повече започвам да виждам црв-та по улиците, въдят се като хлебарки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:cool:

Без лоши чувства.

Лошото е че о*кахме темата на колегата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте! Имам ЦР-В 1ва генерация с 128кс мотор, който е на 500 000 км. Искам да го сменя с 147кс, който имам наличен. Какви биха били препятствията. И възможно ли е изобщо?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...