Jump to content
blues_man

Висок разход на гориво на FR-V 2.2 i cdti

Recommended Posts

Уважаеми съфорумци,

наскоро за първи път покарах колата на дълъг път и контатирах доста висок разход на гориво- над 8/100.

Вярно е, че не паднах под 140 км/час, но този факт далеч се различава от техническите характеристики на модела.

Освен това не работи круиз-контрола?!?

Възможно ли е да ДПФ а?

Ако някой има опит, моля нека сподели!

Благодаря предварително))).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предишният собственик сподели ли, че е махан DPF-ът? Има мнения от колеги, че круизът изчезва след софтуерната интервенция :).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже показва среден разход, преди да тръгнеш нулирай километража и тогава отчитай разхода. Моята показва среден около 7-7.2, иначе след нулиране, само извънградско е около 5.5, при около 90-100км/час. Круиз контрола след активиране се пуска със стрелката надолу.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, както всички знаете, разходът зависи от много параметри и ситуациите "с 20 лв отивам до Пичковци" обиновено излагат отиващия....

 

Хубаво е обаче да има отправна точка. Ето как постъпих аз и какви цифри получих. Колата си докарах сам от Германия и на прибиране засичах разхода.

 

Изходни данни:

- HONDA FR-V, 2.2 CDTi Comfort Life/S, 10 Jan 2007, Type BE5 , Engine code N22A1, 2,204 cm,

- 193 000 км пробег на автомобила.

- обиновен дизел (не премиум !!!).

- само шофьор, 1 чанта ръчен багаж.

- безкрайните равнини в Сърбия, хоризонтално - без изкачвания или спускания, магистрала, нощем (т.е. никакъв трафик), темп. - около10 градуса (по спомени).

- колата е на 6та скорост, през цялото време.

- на покрива са само надлъжните греди, всички прозорци затворени, климатик = офф.

- стабилизирам оборотите и при постоянни такива, нулирам брояча в движение - това изключва елемента на ускорение при тръгване, т.е. движа се с постоянна скорост през цялото засичане.

- карам 10 км, точно, по "дневния" километраж, с еднакви обороти и засичам показанието за среден разход според компа на колата, за тия 10 изминати км.

- в колата има и навигационно устроство с Primo iGo софтуер, показващ текуща скорост. Както се знае, скоростомерите показват известен процент по-висока скорост от реалната.

 

Обороти Скорост Скорост Разход

на мотора според ГПС по табло по комп.

1600 80 84 4,3 л

1800 91 95 5,2 л

2000 101 105 5,8 л

2100 106 110 6,2 л

2200 111 115 6,6 л

2400 121 126 7,4 л

2600 130 136 8,3 л

 

Не само тава, но понеже съм фен на статистиката, правя и нещо друго - от 2006 насам, като наливам гориво, слагам само до като го видя - не до щракване на пистолета, а докато го видя в дупката на резевоара. Така грешката е май 200 грама на 1 резервоар. Решил съм, че е безсмислено да се слага за по 20, 40 лв - парите все се дават и само се чудя, ще стигне ли или не... Трябва да се знае, че разликата между изключването на пистолета и горивото "до дупката" зависи от вида гориво и околната температура. В-паура на шел се пени по-малко от обиновения - при едното гориво доливам 2 л след щракане, а при другото 1.5 литра.

Обаче от друга страна, 2 литра разлика на резервоар, водят до не малка грешка в калулирания разход.

И не, не прелива и не се излива от никъде, ако заредите до горе, Пробвано и при текущата, и при предишнте ми две дизелови коли - Мазда и Ситроен. И всичко това се записва прилежно в екселска таблица. Файла, бих го изпратил на всеки, който се интересува, но няма как да го кача тук.

 

За Хондата, до момента имам изминати 21649 км, с общ /среден разход 7,18 л/100 км., с ДПФ и 16 регенерации. (днес махнах ДПФ и ще почна ново наблюдение).

Максималния разход, който съм имал е 8,94 л с ромпетролска нафта и една регенерация (тя вдига малко разхода), а минималния - 5,32 л/100 км.

 

 

======

 

Към blues_man

 

Според мен, ако наистина си карал със 130+ постоянно, особено като се има в предвид, че непрекъснато се намалява и ускорява, заради смотаняци, каращи с 90 в лява лента, разхода ти е съвсем нормален.

 

А за ДПФа, ако имаш път към София - ще се закачим с Хонда адаптера, който си купх специално за целта и ще ти кажа, имаш ли или ти е пипан софта... Офертата, е отворена за всички ФРВта... Пари не искам.

 

===========

 

Въпроси:

 

В документацията към колата ми пише, че резервоара е 58 (15.3 US gal , 12.8 Imp gal).

Аз максимално съм наливал 53,89 л без пяна, до капачката, а компа показваше, че мога да мина още 8 км (т.е поне още литър половина..).

- Колко максимално гориво сте слагали на дизеловото ФРВ?

 

- Накой стигал ли е до 0 км оставащи, според компа и колко още може да се кара след тази 0 ?

Редактирано от vesivanova
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво на колегата Фреш, много подробно изследване. И моята, при по-продължително измерване, показва около 7.2/100. Така че, blues_man, свиквай с разхода. Оказва се, че повечето от хвалбите, които чуеш за Хонда са митове. Скоро ще забележиш, че и разхода на масло не е никак малък. На всеки 3000км добвяш по 0.5литра (странно, но няма клапан за картерните газове и вероятно за това лапа масло). Освен това е и шумничка. Иска специални уникални течности. Често свисти хидравличната помпа, твърдо вози и т.н. Инак си е хубава колата. Имам следния въпрос към Fresh 1974, aко реши да ми отговори - като махна DPFа, EGRa стои ли, мислиш ли да го махаш, чистил ли си го? Какъв ти е адаптера за диагностика, откъде може да се вземе такъв и може ли да показва реалните километри?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, сверете си машините. Карам Акорд със същия двигател и по-тежко купе. Разходът е почти идентичен с вашия, но липсва горене на масло. Има много незнайни по колите ви и такова общо заключение за марката е само в сферата на фантастиката ;).

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята не гори масло. Нито грам. Даже доскоро връщаше :) - имам в предвид, че прекъсвайки регенерациите, наливаше нафта в маслото и реално източвах повече от налятото...

 

Вече два дни нямам ДПФ и наблюденията ми са малко. ЕГРа е следващ в списъка.

 

Ако някои си е чистил ЕГРа - нека разкаже. Най-вече каква химия е ползвал за почистване и доволен ли е ? Задължителна ли е смяната на гарнитурките, като сваля ЕГРа или мога пак да ги използвам.

 

За диагностика ползвах първо Mini-VCI J2534 OBDII to USB адаптера (който в момента съм пуснал за продажба във форума), а вече съм на Honda Interface Module (HIM). Показването на реалните км е според мен въпрос на софтуер. Нямам идея за сега как да го постигна. А иначе съм със HDS 3.017.012 - линк към него съм дал в темата за документация... Ако някой знае, моля да каже...

 

Към колегата Тино - моля те виж в документацията, твоята генерация акорд колко тежък го дават, защото моето ФРВ е 1580 км и ми е любопитно колко да е по-тежък акорда? Моторът е същия, а купето ми е по-късо, но по-широко и съм с ръчна ск. кутия...

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1645кг по каталог, но почти винаги имам към 50кг допълнителен багаж, а много често и до 200кг ;). Не говоря за хора.

ЕГР може да го чистиш с бензин, с меглио, с дизел, с препарат за спирачни апарати, четка и търкане. Почисти и всмукателя, и всичко по пътя. Нищо не ти тябва като гарнитури ;).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно разхода на масло, Fresh1974 казва, че му връщала гориво в картера при регенерациите. Моята обаче няма DPF и няма какво да върне. Обаче от капака, където излизат картерните газове до входа за турбото няма никакъв клапан CDR или PCV или както там им викат, което означава, че газовете непрекъснато си вървят и си изгарят.

Диагностичния уред нещо такова ли е ?

http://www.ebay.com/itm/V3-017-HDS-HIM-Diagnostic-Tool-For-Honda-Z-TEK-USB1-1-To-RS232-Convert-adapter-/232227902450?hash=item3611dc93f2:g:MrwAAOSwukdXcKxi&item=232227902450&vxp=mtr

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тино, това е добра новина - за ЕГРа - ще му видя сметката без предварителна подготовка, щом се стопли времето. Благодаря.

 

Около 5 % излиза разликата в масите на двата автомобила по груби сметки. Което не е много... Здраве...

 

А за адаптерите, да уточня:

това, което се вижда на линка на колегата HFA e "оригиналния" Honda Interface Module (HIM), които търговеца продава, заедно със софтуера за ровене в нашите автомобили - Honda DIagnostic System (HDS) v3.017. Този същия софтуер може да си го изтеглите от ДОКСа от линка, който съм дал по-горе. Имам и по-стари верси, ако някой му трябват. Има из мрежата една по-нова 3.101.019, но не мога да се докопам до нея, все още.

 

Същия този софтуер HDS, работи и с по-евтината версия, на адаптер: MINI-VCI J2534 OBDII. <- това е адаптера, които продавам.

С MINI-VCI J2534 OBDII се твърди, че може да четеш и Тойоти, и Волва със съответния драйвер+софтуер (драйвер пак от линка по горе). Аз не съм го пробвал.

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вижте тука http://www.auto-data.net/bg/?f=showCar&car_id=12328 градско 6.7 л./100 км. извънградско 4.4 л./100 км.

митове, митове...

Другата ми кола, P407 е със същото тегло, сходна мощност и ускорява по-бързо. Разходът, многократно проверен, е с почти 2 литра по-малък от Хондата. Масло не пипа, ни грам. Тъй, че и аз, като blues man, съм доста разочарован, след като съм се наслушал на големи приказки, а реалността показва друго.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Официалните показатели за разход от край време е известно, че са доста субективни. Причината е, че измерванията се правят при идеални условия и определени скорости. 
Покарай колата на извънградско или магистрала с 90-100км/ч и ще постигнеш доста нисък разход от стандартния ти. НО при положение, че колата не е чисто нова, не знам как искаш да ти даде разход, който й дават като чисто нова. Второ, увери се че всички профилакики по колата са извършени, че караш с подходящото масло, че гумите ти не са ала "ще изкарам лятото с тях". С Туръра ми, който е по-тежък от FR-Vто преди време си направих експеримент и карах от Варна до Пловдив с 90-100км/ч  и разхода който ми даде бе 5.1/100км. 

Като цяло Пежо правят по-добър дизелов двигател от към разход на гориво и може би динамика, но нямам идея как е с поддръжката. Има впечатления от Ц4 Пикасо и останах приятно изненадан от 1.6 HDI двигателя с автоматична скоростна кутия. Но според мен една кола не е само разход на гориво ;) В крайна сметка има хора, които им трябва едно каране на Хонда, за да се влюбят в нея и такива, които колкото и да я карат не им харесва. Така, че няма нищо нередно да останеш разочарован :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

И аз да споделя своя опит, тъй като минах по същия път. Колата за да върви й трябва гориво. Разходът по книжка е при скорост 90км/ч, на 6-та скорост и без климатик. Моята харчи средно 7/100 при скорост 110-130км/ч. Но оттам нагоре разходът почва да расте. От значение е и с какви джанти си. Моята я купих с 17-ки и при 150км/ч достигнах разход от 10/100. Сега съм с 15-ки и разходът ми е 6,5-7/100. И още нещо - терена също оказва влияние. От Бургас до София разходът ми е по-висок, от колкото от София до Бургас, при положение, че скоростта от София до Бургас е по-висока. Изводът е : фактори много - гуми, джанти, гориво, консумативи, терен. Като цяло, разговорите ми с колеги показват, че един разход от 6,5/100 извънградско при средна скорост 120-130км/ч е нормален.

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ето още едно интересно наблюдение: по-горе (виж четвъртия пост в темата), съм разказал за един експеримент, които си направих, докарвайки колата от Германия - на хоризонталните участъци, грубо между Загреб и Белград. Преди дни се върнахме по същия път от ски ваканция. Разликата е, че сега колата е без филтъра за твърди частици (ДПФа). Жената се размрънка и не можах да си поиграя като хората, но данните са следните:

 

С ДПФ (копирано от по горе):

- празен автомобил, 2400 оборота, 6та, 10 км хоризонтален терен

 

Обороти Скорост Скорост Разход

на мотора според ГПС по табло по комп.

2400 121 км/ч 126 км/ч 7,4 л/100 км

 

Без ДПФ (засечено пак на 6та, пак за 10 км с постоянни обороти, пак на хоризонтален терен ускоряване/намаляване заради трафик)

- 2ма възрастни + 2 деца, багажника пълен до тавана, + кутия на покрива с 4 комплекта ски/обувки/щеки

 

Обороти Скорост Скорост Разход

на мотора според ГПС по табло по комп.

2400 121 км/ч 126 км/ч 6,9 л/100 км

 

Гумите са по спецификация и в двата сучая.

 

 

Другото ми наблюдение е, че мотора N22A1 гори под 7 л/100км (на 6та за ФРВ), ако го караш с до 2500 об/мин. - т.е до 125 км/ч по километраж. (130 по гпс) Минеш ли обаче 2500 (аз не знам при 2500 точно колко е разхода, но при 2400 е под 7), моторът иска да се храни....

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много добри статистики Fresh1974. А някой да има наблюдения за разхода на масло? Моята първите 2000 км изгори 0.5 л., а следващите 3000 км. не е мръднало. Питам се, като е високо нивото на маслото, дали разхода не е по-голям?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко по-високо е било нивото на маслото? Ако е било на максимума при студен мотор или над това ниво, е нормално да има допълнителен разход.

Също зависи и какво е маслото естествено, но принципа е обратен. Първите 3-4000 не го бута и следващите 4000 гори около 100мл на 1000 км. След 8000км разходът скача рязко.

Говоря за 0W-30 и N22 мотор на Сивик.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Беше до горно ниво. Бързо намаля до средата за 2-3000км и така си стои (слабо намалява). Сега е на 7000. 5W-30 е. Лятото, може би ще мина на 5W-40, че 5W-30 било до 35 градуса.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

HFA, доколкото разбирам колата ти е дизел 2.2 i-ctdi. За маслото има много писано във форума и правилното масло е 0w30. Според мен 5w40 не подходящо за теб. Трета година карам с 0w30 и разхода на масло е 300-500гр. на 10к км.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

- Накой стигал ли е до 0 км оставащи, според компа и колко още може да се кара след тази 0 ?

Още 10-на километра, но без да се клати много колата , че засмуква въздух..

 

Беше до горно ниво. Бързо намаля до средата за 2-3000км и така си стои (слабо намалява). Сега е на 7000. 5W-30 е. Лятото, може би ще мина на 5W-40, че 5W-30 било до 35 градуса.

Не е правилно маслото да е на максимума. Нормално ниво е средата или 2/3 от прозореца.

Карай си с оригиналния вискозитет 0W-30. Това , което са ти казали и препоръчали не е вярно. Открий темите за маслата в общия форум, там има и таблица с вискозитетите за всеки модел. Темата ще ти бъде полезна за всяка Хонда и в бъдеще..

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вижте тука http://www.auto-data.net/bg/?f=showCar&car_id=12328 градско 6.7 л./100 км. извънградско 4.4 л./100 км.

митове, митове...

Другата ми кола, P407 е със същото тегло, сходна мощност и ускорява по-бързо. Разходът, многократно проверен, е с почти 2 литра по-малък от Хондата. Масло не пипа, ни грам. Тъй, че и аз, като blues man, съм доста разочарован, след като съм се наслушал на големи приказки, а реалността показва друго.

Колега В точно този сайт не е вярна информацията   ... По книшка 5,3от производител -  Реално  при мен показва 5,3 с 100-105км и резки изпреварвания,   при скорост 80-85км. и без изпреварвания- разход 4.5 на сто . по компутър/ реално на резервоат дава с 0,2 литра отгоре/.

Редактирано от bonebiker

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От 2014 съм със същия дизел 2006 без релси отгоре. Значи тоя мотор при пета предавка до 100 е уникално икономичен. Лятото заредих на газпром Благоевград, до Кулата до магистралата по скоро ми показа 4.00. На четвърта с 80. Повече няма как ставаш кандидат мъртвец. В момента в кпйто стъпих на магистралата 160 разход 7.2. Това е истината. От Благоевград до Стара загора по скоро Раднево 320 и връщане километра един резервоар си отиеа с 4 човека клими газ 140-160-180 тва е. Маслото до сега отначалото бях на мобил1 след 5000 почна да го гори но след якоъо газене по магистралата. Иначе градсйо и леко извънградско ок. Изкарах 12-13000 с доливане близо 2 литра. СЛОЖИХ бардал 5w40 xtc polar в лщоранжеви кутии по литър. 35 лева литъра след отстъпките. Значи колата полуде. От тогава до сега 15000 е трепнало напръчката един сантим. А се караше по магистралите още по лудо. В нафтата с есяко зареждане добавка за гориво на бардал. Сега от няколко дни съм на политрон. 5w30 поживеем увидим. Преди тази смяна 1000 километра сложих на политрон МТЦ 0.5 л да изчегърта боклуци отвътре и после си турнах маслото. Значи от добавката мотора утихна и стана мнохо пъргав. Ще видим нека мине време за маслото.Разхода при летни условия градско 7.5 извънградско 6.0-,6.5 спокойно каране. ИВънгтрадско теммпераментно каране 7.2-8.0 тва е. 1600 кила е колата аз абе нормално 2 тона с хора и багаж че и повече ама айде. Не е лошо да се събираме да обченяме опит че имам питаноя ама на место с показно се разбира лесно. Зимата градско под -5 9.5 под -15.-25 11литра изяънградското нормално каране 6.8-7.5 това е . Извинете за някои грешки, ако има въпроси питайте ако знам ще помагам. Ето ви един сайт за някои части за хонда и евентуално да се сриковаме да си делим доставките.www.coxmotorparts.co.uk

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисълта Ви подскача като оборотите след Политрон :)).

  • Нагоре 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЗА ПОЛИТРОНА ТВЪРДО СЪМ ЗА. НО ВСЕ СИ МИСЛЯ ЧЕ ТОЗИ МОТОР НА ХОНДАТА МАЙ Е НАЙ ДОБРЕ С 5W40.ИНАЧЕ СЪМ МНОГО ТИХ, ПЪРГАВ, ИМА МАЛКО ИКОНОМИЯ ФАКТ.КАЗАХ МАЛКО, ОКОЛО ПОЛОВИНКА ПРИ ЕКСТРЕМНО КАРАНЕ.СЕГА СУМ СИ С 5W30 POLYTRON. НАМЕРИХ НЯКАКВИ ФИЛТРИ ASAKASHI АМА МИ Е РАНО ОЩЕ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЗА БЕНЗИНДЖИИТЕ ИМ ДАВАМ ПРЕПОРЪКА ДА СИ СЛОЖАТ СВЕЩИ ПУЛСТАР, МАСЛО ПОЛИТРОН И ДА КАЖАТ ПОСЛЕ КАКВО Е ПОЛОЖЕНИЕТО. ЗА СВЕЩИТЕ ИМАМ СТАР ПОЗНАТ ,КОЙТО СЕ ИЗНЕСЕ ПО СОФИЯ ПРЕДИ ГОДИНИ ЕКОНООЙЛ. ИМА САЙТ СВЕРЖЕТЕ СЕ С НЕГО. МОЖЕ ИДРУГО ДА ВИ ПРЕПОРЪЧА ПОГОВОРЕТЕ ПЕЧЕН Е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо не са направили автоматик и на дизела ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...