Jump to content
jaccomo

Разход на масло

Recommended Posts

Кога навъртя 8000км? миналата седмица взе колата.

 

Внимавай с Енеоса, че тук от 3 литра 2 са менте...нито са синтетика ,нито са 5В30

Аа бъркаш нещата :) 

Мойта я карам от една година. Масло смених последно на 18 Април. 

Еноса го взех от сигурно място. Не е от супермаркета. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колего карам Honda Cr-v 3 2008 2.0i 4wd LPG (193 500км) РЪЧКА  с масло Mobil Super 3000 5W30 Formula FE сменям на 7000-8500км изчислих че ми харчи по 300мл на 1000км 

300ml - 1000km 
НОРМАЛНО ли е? 
Благодаря! :)

Редактирано от Bon
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не! Не е нормално!

А има и по-подходящи масла за R20 двигател...

Макар, че в твоя случай не е виновно маслото! ;)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 7 часа, Bon написа:



300ml - 1000km 
НОРМАЛНО ли е? 
Благодаря! :)

Прекалено много е даже и за форд и ланчия. При мен нафтовицата толкова харчи на 10 000 и то от турбината.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Джипа се кара често по магистрала 150 160км високи обороти 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо засечи дали ти харчи само по магистрала. Предполагам караш над 4 000 оборота. Ако е така, донякъде е очаквано за нашия двигател и ще трябва да свикнеш и да си доливаш. Вече ако го харчи и градско е проблем!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По магистралата е инда над 4к са оборотите мисля да мина на 10w40 mobil пак 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В никакъв случай! Карай с 5W-30 или най-много 5W-40 със съответните спецификации, виж темата за маслата.

Доливай си масло и отпусни малко крака от газта :)

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каталожно дават и А3 Б3 масла 10w40 влиза в това 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще цитирам fenabg:

Цитат

 

На 10.07.2017 г. at 22:15, fenabg написа:

Нямам идея защо всеки хондаджия, след като почне да му гори масло колата, сваля качеството на маслото,което ползва, а не го вдига . И по тоя начин си донасира мотора.

 

А иначе моторът ти си е за ремонт.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата @Bon не е дал никаква информация за колата - пробег, сервизна история, покупна цена...Ако наистина харчи само извънградско и колата се кара 50/50 град/магистрала, разходът му сигурно ще е до 2 л./10 000, което не е чак толкова фрапиращо. Дали си заслужава ремонт на двигателя и дали ще се реши проблемът, който при R20A си го има и при коли на 80 хил. км?

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
9 hours ago, Bon said:

По магистралата е инда над 4к са оборотите мисля да мина на 10w40 mobil пак 

Двигател които е за 0w30 вземи му сложи мазут които не издържа и 4 хил км и се сриват всички характеристики.

Колата все пак е твоя,всичко е в твои ръце.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@note

Колега, моите уважения, но не мога да се съглася, че изправен двигател е нормално да харчи масло!

Да, във "витек" режим, конструктивно има малък харч на масло, но чак пък толкова не е нормално. То отива на двутактова смес направо...!

Няма как здрав хондов двигател да смуче масло като вартбург.

Я да видим колко колеги са си купили нови хонди (от 0км.), обслужват ги правилно и колко им е разходът на масло?

Щото не вярвам на 80 000км. R20 да "шмърка" като замаяна... Или километрите не са реални, или му се е случило нещо преди това на тоя мотор...

Моята, на 300 и кусур хил. км., без ремонт,  що не се забелязва да харчи ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, note написа:

Колегата @Bon не е дал никаква информация за колата - пробег, сервизна история, покупна цена...Ако наистина харчи само извънградско и колата се кара 50/50 град/магистрала, разходът му сигурно ще е до 2 л./10 000, което не е чак толкова фрапиращо. Дали си заслужава ремонт на двигателя и дали ще се реши проблемът, който при R20A си го има и при коли на 80 хил. км?

Колега дал съм необходимата информация в коментар #42 единственното нещо което не съм упоменато е покупната цена тя е 16,500лв (газовото си го монтирах след това) не виждам от какво значение е цената на която съм го закупил... аз съм му 2 ри собственник. Швейцария. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко информация от интернет

Без име.jpg

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявай, пропуснал съм пробега. Цената е от значение доколкото може да е ориентир за състоянието на автомобила и достоверността на пробега.

В твоя случай моят съвет е да не си пипаш двигателя. Установи дали харчът се влошава и дали го има и при градско. Ако да, тогава ще го мислиш.

Редактирано от note

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, dandilov написа:

Щото не вярвам на 80 000км. R20 да "шмърка" като замаяна...

Да си кажем истината. Повечето R20-ки за съжаление си пошмъркват и на 80, и на 130, и на 180. Вече колко точно,  зависи от бройката и как се кара.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, Bon написа:

Малко информация от интернет

Без име.jpg

И какво точно ни показва таблицата? ... че можеш да караш с всичко дето намериш по магазините... Реално можеш да му сипеш и Калиакра, ама колко ще ти живее двигателя е друг въпрос. 10W40 е любимото на всички собственици на сервизи (включително и официалните), защото е най-евтино - 3 пъти по-малко от приличните масла.

Ако искаш да си поддържаш двигателя по възможно най-добрия начин ще сложиш 0W20 за 20-25лв на литър... Ако ти е все тая - наливай каквото ти е по джоба или те съветват по сервизите.

За избора на масло по-същественото са API и ILSAC сертификатите, а вискозитета се подбира най-вече спрямо климата в съответния район. В Русия масово се кара с 0W20 масла, заради ниските градуси. На екватора може би и 15W40 ще върши добра работа...

Редактирано от rabbeat
  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 8 часа, note написа:

Да си кажем истината. Повечето R20-ки за съжаление си пошмъркват и на 80, и на 130, и на 180. Вече колко точно,  зависи от бройката и как се кара.

А има ли значение цифрата след А?Нямам идея какво значи тя. При мен е R20 A9 и да чукна на дърво не гори масло. Купувана нова от Бултрако и е на 90 к вече.Гаранционно БТ са я обслужвали с 5W40, а от 2 години насам 5W30 ползвам.АГУ нямам.

Не мисля,че може да се генерализира серийно за R20. Особено имайки предвид,че всеки слага различно масло,всеки кара в различни обороти и различно ползва V-tec. Да не говорим,че масово няма история как е бил третиран двигателя при предишни собственици. Някои пък имат течове на масло без да разберат.

 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
9 hours ago, Bon said:

Малко информация от интернет

Без име.jpg

Заповядай една таблица много по достоверна от твоята показана.

Сигурно сътворена от някое програмисче от каквото намерило в нета,изброил всички вискозитети.

Това за мен е вярното.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/18IV4V8vpBlpLht78IJwiptLA0RPjpcSvzF97TGIp8cU/htmlview#

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 11 минути, AzSum написа:

БТ са я обслужвали с 5W40

Явно оттам е тръгнала тази мантра...

Те ако в Бултрако наливат оригинално или препоръчаното от производителя масло трябва да ти взимат по 500-600лв за смяна, като знам спекулантските им надценки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 8 минути, AzSum написа:

А има ли значение цифрата след А?

 

Нямам статистика, но подозирам, че има значение годината на производство. Имам наблюдения върху моя мотор и такива на други колеги, мненията на поне два сервиза, с които съм говорил, теми от руските и англоезичните форуми.

Харч на масло има при много хонди, не само при нашия модел. Само вижте сервизните бюлетини в САЩ за Акорд и CR-V с проблемни (запичащи) сегменти.

Никъде не съм казал, че е нормално, а че е очаквано. Вероятно в допълнение към предвидените луфтове за високите обороти, самите сегменти не са достатъчно качествени и при комбинация от лошо гориво, удължен интервал на смяна на масло и тежка експлоатация по-рано започват да дават този проблем.

Специално при мен разходът е постоянен, т.е. не се влошава с пробега, и предвидим. Харчи само на високи обороти, именно при натискане на магистрала между 4 и 6 хил. оборота. Колкото повече натискам, толкова повече харчи. Ако карам със 120-130 км./ч. и под 4 хил. оборота не пипа. Градско не пипа.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, rabbeat написа:

И какво точно ни показва таблицата? ... че можеш да караш с всичко дето намериш по магазините... Реално можеш да му сипеш и Калиакра, ама колко ще ти живее двигателя е друг въпрос. 10W40 е любимото на всички собственици на сервизи (включително и официалните), защото е най-евтино - 3 пъти по-малко от приличните масла.

Ако искаш да си поддържаш двигателя по възможно най-добрия начин ще сложиш 0W20 за 20-25лв на литър... Ако ти е все тая - наливай каквото ти е по джоба или те съветват по сервизите.

За избора на масло по-същественото са API и ILSAC сертификатите, а вискозитета се подбира най-вече спрямо климата в съответния район. В Русия масово се кара с 0W20 масла, заради ниските градуси. На екватора може би и 15W40 ще върши добра работа...

Колега до колкото знам 0w20 излизат от завода с токова масло няма как кола на 200к 200к+ да караш с 0w20 при летни температури по моя раион до 40 43 градуса то става водичка в този мотор 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Голяма жега при вас! В мотора е по-студено. :0

  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да спрем вече с тези теми за маслата 😄, че станахме за смях!

  • Харесвам 2
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако говориш за Акорд 7 генерация 2.0 мотор , съм имал такъв преди 10 години, беше на 220 хил. км и не ми е харчил масло. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дори нямам навик да гледам нивото... Колкото пъти съм го правил все си е било колкото съм сипал. В сервизите ме бъзикат, че съм единствения, на който не му гори масло. Рядко карам над 4к оборота обаче... Магистрално - най-много 1000км годишно. Навъртам иначе 8-10к (между годишните смени), но предимно на къси разстояния и градско. На 190к (гуроблянски) километра е колата, и с 0W20 мотора мърка.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...