Jump to content
stivenj

Двигателя прекъсва в движение хонда джаз 1.2-2002

Recommended Posts

Здравейте колеги, за четвърти път ми се случи за месец, както си върви колата ,задължително го прави при загрят двигател изведнъж прекъсва за секунда , все една че няма захранване към свещите и продължава да работи нормално след това.Не ми е светвал чека, никакви предизвестия до сега , работи нормално мотора,свещите сменени с нови преди 2 години НЖК.Съмнявам се в бубина , или какво друго да е.Ако някой има идея , ще съм благодарен за мнение.Поздрави от Търново.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато ти прекъсне, губиш ли за момент мощност? Всмисъл, катериш баир, получава се прекъсването и имаш чувството, че и да настъпиш газта до откат, нямаш мощност?

При мен бяха подобни симптомите, след диагностика с Honda software (прави се на място и в движение), се оказа, че 1-ва и 2-ра бобина на задния ред са за смяна. След като сложих 2 нови, отново диагностика и се оказа, че и 4-та е тръгнала, така че подмених и нея. Те са вързани на верига и затова при мен бяха повече от една, просто не съм забелязал кога е тръгнала да си заминава първата. От година и половина нямам никакви проблеми. Не знам обаче в Търново дали някой разполага със софтуера и дали може да направи диагностиката, оказа се, че не проста работа. Ако имаш път към Варна, ще те насоча къде да си решиш проблема, ако е този, за който си мисля.

Редактирано от vanax

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да , точно такива са симптомите колега, явно и при мен са тръгнали , към Варна след Нова година , откъде купи бобина, на каква цена , нови , или втора употреба.В Търново нямаме читав майстор за диагностика , не знам къде да ходя, ще видя други коментари ще има ли и ще мисля на къде да се насоча.Благодаря все пак за мнението и аз натам се бях насочил.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имате много сериозен майстор на 100 км. от Търново - Markony (Бранко). Мен ме посъветва как да направя тест за пробив на бобина - с тефлонов спрей (PTFE) .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега сподели как се прави този тест.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди да правиш сериозни инвестиции си смени въздушния филтър. Намира се в жабката и смяната е много лесна. Колта ми прекъсваше на ниските обороти  и от едно мнение в руски форум първо да се почне с него проблема беше решен. На външен вид филтъра не беше много мръсен,  но след смяната  колата започна да работи гладко на всички обороти.

 

Колега, в жабката се намира филтър на купето и не съм чувал досега да има отношение към работата на мотора. Въздушният филтър е в коша, под предния капак. Като го вдигнеш, срещу теб е мотора, отдясно е кутията на филтъра.

  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еий, много бърз ...... тъкмо се сетих, каква глупост за мястото написах и ти се се произнесъл вече (. Естествено, че мястото на въздушния е при двигателя, но не знам за какво ми щукна в представата мястото на кабинния ( и него го сменях, но той има други функции). :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за лесната смяна си остава,  трябва само  качествена и точна по размера на винтовете  отверка. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смених го колеги, преди 2 хил.км. , но промяна няма, появява се от време на време това прекъсване, сега вече съм решил от март да сменя свещите,минаха 3 години от както ги смених,не се сещам за друго.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смених го колеги преди 2 хиляди км. , но промяна няма, появява се от време на време това прекъсване, сега вече съм решил от март да сменя свещите,минаха 3 години от както ги смених,не се сещам за друго.

 

Ако проблемът е в бобините, както се съмнявам, нови свещи няма да го решат. И съвета ми е да не чакаш много. Както по-горе ти писах, бобините са вързани последователно на ел.верига и тръгне ли една, след време, 2-ра, 3-та и т.н.

Редактирано от vanax

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Смених го колеги преди 2 хиляди км. , но промяна няма, появява се от време на време това прекъсване, сега вече съм решил от март да сменя свещите,минаха 3 години от както ги смених,не се сещам за друго.

 

Ако проблемът е в бобините, както се съмнявам, нови свещи няма да го решат. И съвета ми е да не чакаш много. Както по-горе ти писах, бобините са вързани последователно на ел.верига и тръгне ли една, след време, 2-ра, 3-та и т.н.

 

Няма как да разбера дали са бобини, в Търново няма  диагностик, който да може да каже, не знам какво да правя вече, все още се появява това състояние.Говорих с Маркони от Русе, каза ми след 2-3 месеца може да я погледне.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Последователност : Първо трябва да се елиминира евентуална повредена свещ, второ - замърсен въздушен филтър и трето - ЕГР клапан. Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последователност : Първо трябва да се елиминира евентуална повредена свещ, второ - замърсен въздушен филтър и трето - ЕГР клапан.

Филтъра сменен преди 2 месеца с маслото, ЕГР- го чистих преди седмица, свещите ми са на 3 години, минал съм около 30 х.км с тях.Това го прави от поне 6 месеца.Свещите ги прегледах, добре изглеждат, няма омасляване по тях, но си мисля дали да не ги сменя.В И- бей намерих, от Англия 8 бр.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такааа.. , следваща стъпка  - Ламбда сонда !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такааа.. , следваща стъпка  - Ламбда сонда !

Диагностика трябва, но в нашия град няма майстори на хонда, не я обичат и това е ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като не намерих в района диагностик, се уговорих с Хонда Стара Загора и другата събота съм там, за да видим ,какво става. Усетих по компютъра на колата , че и разхода чувствително се вдигна, чек не свети, продължава да си прекъсва двигателя всеки ден.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да довърша започнатото,днес ходих в Стара Загора на диагностика в сервиз Хонда, нищо не откриха, на тестера показа , че всичко работи добре , а докато се мотах из града ми прекъсна на няколко светофара.Момчетата бяха коректни, разглобиха бобините, за да ги прегледат все пак, външно , супер. Дадоха идея да извадя буксата на ЕГР клапана, за да видя дали ще прекъсва и да го изключа, но и техните предположения бяха , че е от бобина, но не може да се хване .Сега не знам , ще мисля какво да правя , предложиха ми да си взема една бобина и да я сменям по цилиндрите, за да виждам дали ще го прави и така , някога да изключа тръгнала към повреда, ако има естествено такава.С две думи съм на изходно положение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

КолАта има ли Г.И?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, с този разход не мисля да слагам газово, тя гори като дизел, че и по малко.

Редактирано от vesivanova
Предходно мнение не се цитира

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги готово, въпросът решен, да споделя за тези , които се интересуват от темата. Оказа се , че е ЕГР-клапана, не показа нищо на диагностиката в Ст.Загора, но се усъмниха в него майсторите там, изключих го, чека не светна цели 3 дни , днес най- после го видях, колата работи една идея по-добре, няма го 5 ден това прекъсване на двигателя, като се оправи времето ще се чисти всичко, за сега ще върви така.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет, При мен има сходен проблем когато ми е студена колата и ако не я изчакам да загрее, ми прекъсва /предрусва и губи мощност не може да се изфорсира/ за кратко и като мине "кризата" си тръгва нормално. Ако я изчакам да си загрее, "проблема" си минава на обороти и после си върви нормално. За сега си карам така, като я подгрявам преди да тръгна. Свещи и филтър съм сменял. Чек не ми свети. Разхода ми е нормален, само това ме дразни. Видях, че колегата Stivenj си е изключил ЕГР-а, и за момента си е решил проблема. Как мога да разбера дали и при мен е проблема с ЕГР-а?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....Как мога да разбера дали и при мен е проблема с ЕГР-а?

Здравей колега, можеш , като изключиш буксата на ЕГР-клапана , след няколко дни ще ти светне чека, но нищо, той се грижи за екологията, колата ти, ако върви добре при всички ситуации след изключен клапан, значи там е заровено кучето. Иска си чистене здраво, колектори се свалят и т.н и си готов. Аз лично го отложих този процес за по-хубаво време, не пречи на колата, че свети чека.

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги готово, въпросът решен, да споделя за тези , които се интересуват от темата. Оказа се , че е ЕГР-клапана, не показа нищо на диагностиката в Ст.Загора, но се усъмниха в него майсторите там, изключих го, чека не светна цели 3 дни , днес най- после го видях, колата работи една идея по-добре, няма го 5 ден това прекъсване на двигателя, като се оправи времето ще се чисти всичко, за сега ще върви така.

То и затова е форума - да не се повтарят грешки, да не се губят време, труд и средства. Радвам се, че проблема е решен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://www.olx.bg/ad/diagnostika-na-avtomobili-obd2-bluetooth-elm-327-ver-1-5-i-2-1-ID64XQc.html#f4608d3d59

 

Здравейте колеги , някой ползвал ли е това устройство за диагностика, върши ли работа за хонда? Знам, че за БМВ върши, приятел си го купи и използва вече два пъти.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво мислиш да гледаш с него?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как работят бобини, свещи, знам ли вече и аз, 4-ти месец няма оправяне на проблема и започвам да се дразня, ходих в оторизиран сервиз на хонда и същото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това колега е единствено букса, която да сложиш към OBD буксата на колата и после да се свърже с телефон или лаптоп, на който има инсталирана програма. Предлагат някаква програма към нея, но нямам идея каква е. От моя опит с програми по телефона мога да ти кажа, че за да ти върши работа, трябва да отделиш още минимум 20лв за програма, която да ти върши работа. Torque PRO мисля, че беше толкова и пак с нея на моя Джазз въобще не успя да се свърже, а само на Акорда. Пише някакви грешки, не ги трие от екуто със сигурност. ;) В общи линии си е играчка, за която ако прежалиш парите за нея, не пречи да се позанимаваш, но не очаквай чудеса.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно колега, аз видях, че на един приятел му свърши работа на БМВ, имаше проблем с бобини и откри коя не работи , но това беше в Германия, не тук. Няма как да знам за нашите коли дали ще върши работа , а в нашия град няма човек разбиращ от хонда, просто не знам вече какво да правя , няма оправяне на проблема, свърших доста неща , но нищо. Това прекъсване става все по-отчетливо и досадно, започна всеки ден да го прави. Не искам вече на посоки да сменям това, онова и никакъв ефект.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Европейските коли са доста по-отворени към такъв софтуер. Хонда за нещастие не са разрешили и отворили толкова много компютрите към чужд софтуер. :(

По-компетентни ще кажат, но пробвай да изключиш цял ред бобини и да караш така, и да видиш дали ще има същите симтпоми или не. Най-вероятно ще изпише грешка, че не са пуснати бобините, не знам дали няма да влезне в някакъв режим пак. Но по метода на изключването може да стигнеш до твоята бобина или бобини. Изключваш цял ред, гледаш дали има симтоми, ако няма значи е от реда, който си изключил и после започваш да сменяш бобините една по една, и тест има ли го симптома или не...Но нека някой потвърди дали това е възможно, че да не те вкарам в общо по-голям филм.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, по-добре някой да сподели, че със сигурност ще скочи в сервизен режим и знам ли после на къде ще тръгне филма, много ми се събра. Ходих на диагностика в Бултрако Ст.Загора, нищо не откриха, караха я по баирите , тя пък за ядове не го направи това . Но вече няма ден да не прекъсне.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, мислех , че проблемът е решен , но не, не е , появи се същото прекъсване, прави го всеки ден, не мога да открия причината, четох скоро за някакъв датчик намиращ се в дясната страна на двигателя отзад, но не си спомням темата. Ако някой е минавал по този път, нека помогне, от месеци влача този проблем и решаване няма.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, пуснах темата, защото от месеци наред нямаше решение на проблема, последното което направих е , че смених свещите с БРИКС - платинени, трети ден карам и колата не е прекъсвала, дали ще е това причината нека мине седмица поне и ще се разбере.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да, това е колеги,колата се оправи със смяна на свещи,излезе, че всички упражнения дето правих са били напразно, диагностика в Ст.Загора, чистене на ЕГР-а и газовите пътища,проверихме и свещите , видимо нищо , добре са работили,но явно нещо не е било наред с тях,обикновени НЖК на трета година от както са сменени.

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странно защо, но аз лично съм пропуснал написаното от теб, че свещите са на две години...Реално свещи се сменят на изминати километри, а не време. Ако за 2 години си минал над 60 000км е напълно възможно проблема да е в тях, както и пишеш в последствие. Съвет към всички - при подобни проблеми свещите е първото, което се сменя защото е най-евтиния консуматив по веригата и почти не е от значение кога и колко е минато с тях ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А какво ще кажете за версията - износване на агренажната верига и при ниски обороти и по-рязко подаване на газ, да се получава това прихълцване. Може би от увеличаване времето на зацепване?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, поне за мен е невъзможно. Веригата ако не прескочи зъб, няма как да влошава работата на двигателя освен с повечко шум ;) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама и това със свещите не ми се вижда много сериозно. Ако някоя свещ или бобина откаже, мотора ще изпатка (изпафка) т.е. горивната смес в някой от цилиндрите няма да изгори, но колата няма да забие нос (изхълца). Трябва да откажат всички свещи в един и същи момент, за да се получи горния ефект.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами не е точно така, имаш две свещи, две бобини и два клапана в цилиндър. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двете свещи работят една след друга, та ако едната даде фира, а другата - не, ще имаш осезаемо намаляване на мощността от дадения цилиндър, заради недоброто запалване и изгаряне на сместа. Сложи цял ред нови свещи и пробвай. Ако няма подобрение, вече се отива на бобини, а там е скъпо, но лечимо заболяване. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×